Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A nyákot olyan programmal nyomtasd, amivel mm -re pontosan be tudod állítani mekkorába nyomtassa ki. Sok sikert...
Köszönöm. Holnap maratom már. Kiváncsi leszek, hogy szép lesz-e ? Remélem.
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne ,hogy kémiai ónozni nyákot a solder mask elkészítés után is lehet vagy csak elötte?
Lehet utánna is, úgy kevesebb ónozó "fogyik"...
Annyival talán jobb is, hogy a kémiailag ónozott felület nem folytatódik a maszk alatt. Nagyon ritka, hogy aláfut egy melegebb forrasztás alkalmával, de így szinte lehetetlen.
Köszönöm. Akkor utánna fogom csinálni ezután eddig mindig előtte csináltam.
Amit én még nem próbáltam, hogy az ónozott felületen milyen minőségű a tapadás. Jobb, vagy rosszabb mint rézen??
Ezeket a napokban csináltam, ott ónozás után került rá a soldermask.
Most így ránézésre meg az jut eszembe, hogy a teli ónozás nem csak plusz korrózióvédelmet jelent, de sokkal láthatóbbá is teszi a rajzolataot...
Lehúzási próbát csináltál már valami félresikerült panelen, hogy tapad-e úgy az ónon mint a rézen?
Természetes, ezért gondoltam sajnálatos selejtre.
Sziasztok!
A kémiai ónozással kapcsolatban lenne kérdésem TN 160. A felhasznált ónozót (amennyi szükséges), a használat után vissza lehet önteni? Azaz visszakeverni a többihez? És még valami, (vasalásos technikát használok) eddig a nyák maratás után festék lemosás majd újra vizes csiszolás, vizel öblítés majd így vizesen dobom az ónozóba 5-10 percre. Ezek után vizel öblítem újra, majd szárazra törlöm papír zsepivel. Jó ahogy csinálom? Van amikor nem sikerül teljesen jóra.
Vissza öntheted bele, egyszer csak majd "kifogy" belőle az ón, és nem fogja befutni a rezet, szóval észreveszed, ha cserélni kell. Addig meg lögybölni kell egy kicsit...
Személyes véleményem, hogy a csiszolást nyugodtan el lehet hagyni (bár tudom sokan így csinálják) de szerintem teljesen felesleges, arról nem is beszélve, hogy ezzel csak vékonyítod azt az amúgy se túl vastag (pár μm) rezet, ami van a panelen... Egyébként meg nem írtad konkrétan mi nem sikerül jóra...
Szerintem minimálisan meg kell csiszolni ahhoz, hogy tökéletesen tapadjon rá az ón, legalább is nekem csak úgy takart 100%, hogy kicsit felcsiszoltam 600-as papírral, akár vizesen is meg lehet csiszolni és utána víz alatt leöblíteni.
Ez az én tapasztalatom, persze nem kötelező így csinálni. Én nem öntöm vissza a kémiai ónt hanem hagyom benne a zárható dobozba amibe szoktam a panelt is ónozni, egy idő után amikor elfogy akkor meg töltök rá újat.
A konkrét csiszolást én hanyagolni szoktam, egy pici rongypamacson erős súrolóporral dörzsölöm át a felületet, utána forróvizes öblítés jön. Nem fényes a felület, hanem matt, amin a kémiai ónozó nagyon jól tapad.
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsokat, és az észrevételeket! Az alábbi képpel tudom illusztrálni amikor nem sikerül jól, foltos elszíneződött lesz egy-két helyen.
(Hi All!) Üdvözlök mindenkit!
Tanácsot szeretnék kérni! Teljesen amat(eu)őr vagyok a témában, és nem NYÁK-ot, hanem 0,1-0,4mm közötti vastagságú rézlemezt szeretnék fotomaratásos technológiával készíteni modellezéshez. Az egyik kérdés az lenne, hogy ehhez melyik vegyszeres maratást ajánljátok (mivel ugye itt jóval vastagabb réz rétegről beszélünk, mint NYÁK esetén)? A másik láma kérdés a lemez lakkozása, mivel nekem nagyrészt kétoldalas maratásra lenne szükségem. Hogy kell felvinni a lakkot? Logika szerint oldalanként, az első réteg szárítása után a másik oldalt, de nem károsodik ilyenkor a már kész réteg? Van esetleg valami trükk? Elég sokat olvasgattam, nagyjából tisztában vagyok a dolgokkal (elméletben), ezek a dolgok homályosak még, valamint szeretnék készíteni egy levilágítót is, de azzal kapcsolatban majd a megfelelő topikban kérdezek. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2017
Az oldalon amit a levilágítós témába linkeltem van pár videó a nyákos témában ...
Kétoldalas fotózáshoz nagyon pontos illesztés kell, mert itt nem a fémezett furatok kötik össze a két oldalt, hanem találkozniuk kell, a lemezvastagság egy harmadának megfelelő elcsúszás már csúnya éles elemet okoz.
A másik gond az alsó lakkréteg védelme, valóban nem illik letenni csak úgy az asztalra. A megoldás egy keret lehet, amire ráfeszíted a lemezt lakkozás előtt, az illesztést pedig legalább két átmenő furattal lehet beállítani. A keret arra is jó, hogy rendesen rá lehessen simítani a fotómaszkot, mert a vékony rézlemez eléggé elhagyja magát, és kis hézagnál is lehet alávilágítás.
A vékonyabb lemezt biztosan nem kell két oldalról fotózni, az egyik oldalát csak valahogy meg kell védeni maratáskor.
Sziasztok!
Valaki tud értelmes megfejtést arra, hogy miért ivódik bele a NYÁK lemez üvegszálas részébe a toner festéke lemosás után? Évekkel ezelőtt, amikor az első vasalásomat csináltam, ilyen nem volt, de az utóbbi néhány évben mindig ilyenek lesznek a paneljeim. Hiába próbáltam már ki mindent: ronggyal / WC papírral törölni, acetonnal / festékoldóval mosni stb. Azt sem lehet mondani, hogy vízmolekulás lenne a felszíne a paneloknak, hiszen a mostani lemezt 1 hete vasaltam, és ilyen lett megint, de ha közvetlen vasalás után mosom le, akkor is ilyen lesz. Ordítóan ronda a munka végeredménye, nagyon zavar. CIF-fel is alig tudok valamit kipolírozni belőle...
Szia!
Ne oldószerrel próbáld eltávolítani. Nálam fehér nyáklemeznél jelentkezett, vizesen finom csiszolással próbáld meg, vizet folyamatosan folyatva.
Próbálj közönséges Ultra Derm kézmosószert használni, az nem kemény csiszolóanyagot tartalmaz, nem karcolja a felületet, és nem dolgozza bele a karcokba a festéket.
Sziasztok!
Hogyha megtervezek egy nyákot Sprint-Layout-al,és ezt a nyákot vasalással akarom átvinni a rézlemezre, akkor nyomtatáskor kell tükröznöm? Sima furat szerelt alkatrészekről lenne szó.
Ez attól is függ, hogy , hogy tervezed meg, de azt látni fogod amikor nyomtatni akarod.
Ha úgy van megtervezve mint ha egy beültetési rajz lenne akkor nem kell tükröznöd.
H-400 hígító, nincs ilyen problémám.
Tehát ha felülről ránézel és pl az IC 1-es láb a bal felülről indulva az első ugyan úgy mintha a kezedbe fognád akkor nem kell vasaláshoz tükröznöd, de akkor arra is figyelni kell, hogy az összes többi alkatrészed is úgy legyen rátervezve a panelra.
Most itt nem egy ellenállásra vagy diódára gondolok amit be tudsz tenni 2 féle képen is, hanem olyan alkatrészre aminek nem mindegy, hogy van a lába.
Ha kiöntöd egy tálkába, és beledobod a panelt, lehozza egyben, elég csak szárazra törölni...
Köszönöm a segítségeteket! A kétoldalas illesztéssel azt hiszem nem lesz gond. Azért van szükségem kétoldalas maratásra, mert gyakran fordul elő, hogy mintát kell maratni az egyik oldalba, viszont nem szeretnék minden egyes kis darabot külön készíteni, ezért egy nagyobb lapon lenne az összes kis "vacak".
Modi: Tudomásul vettem a kiigazításokat, a továbbiakban igyekszem figyelni ezekre. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |