Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Semmi.
Jogsival is lehet balesetet okozni, persze. És ez mire indok? Hogy te jogosítvány nélkül is alkalmas vagy buszt vezetni? Akik kitalálták a jogsit, mind hülyék, ugye...
És mi van azokkal, akinek van biciklijük, vagy még rosszabb elektromos kerékpárjuk, de a KRESZ-t nem ismerik?
Személyes kedvenceim az elengedett kormánnyal biciklizők. No, nem vagányságból, hanem a 10 literes demizsont félkézzel nem tudja a szájához emelni. Ő szinuszban padkától-padkáig, én meg cosinusban próbálok elmenni mellette.
Berettyóújfaluban bicikliztem a vasút közelében. A nő velem szemben a járda közepén jött. Én meg rászóltam, hogy jobb oldali közlekedés. Valamit még motyogott utána. Bizonyos értelemben én se vagyok szabály követő de még veszély helyzetet se okoztam soha. De a turista tempótól agyf... kapok.
mnyugger: az is kell a kórházban. A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2020
Értem a felháborodásod. Belém egy vénasszonny pukkant be vagy 60-al, egy elektromos biciklivel a Karcagi piacon a parkolóban, úgy, hogy alig bÍrtam kitaposni az opel ajtót, hogy kiszálljak(egy szuzukiban meg hal mindenki). Kva..anyázott, hogy mit állok ott a parkolóban az "útban", mikor ő jön egy zsák krumplival száguldva. Hívtam egy rendőrt, de minek. A néni elvétette, és vegyek egy új ajtót....
Egy babettára bukósisak kell és jogosítvány pedig 20-al képes menni kb. Egy elektromos biciklire ez miért nem kritérium?
Idézet: „Egy elektromos biciklire ez miért nem kritérium?” Innen: Idézet: „„A köztudatban az terjedt el, hogy 300 wattost meg nem haladó erősségű motorral felszerelt kerékpár az egy úgynevezett rásegítő motoros kerékpár, és a kerékpárra vonatkozó szabályokat kell betartani. Ez nem így van! Azok a járművek, amelyek önerejükből képesek haladni, úgy, hogy nem tekerjük, azok nem felelnek meg a kerékpár kritériumának, hanem valamennyi esetben segédmotoros kerékpárról beszélünk. Ez esetben használni kell bukósisakot, kell vezetői engedéllyel és kötelező felelősségbiztosítással rendelkeznünk” – mondta a szakértő.” Ezek szerint az lenne. Máshol találtam: Idézet: „Egyszerűbben megfogalmazva: ha valamit csak emberi erővel lehet elsősorban meghajtani, és a motor ezt csak kiegészíti, akkor kerékpárról beszélünk – ha a motor már önmagában is meg tudja hajtani a járművet, akkor segédmotoros kerékpárról van szó.” A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
Érdekes amit írtok, azonban elgondolkodtató, hogy ami egy gyártónak hasznot jelent, valójában mért engedélyezik, ha nem megfelelően illeszthető a közúti forgalomba. A kerékpáros kérdés is el lett bonyolítva, ami a "kerékpárutakat" illeti. Nincs szabályozva megfelelően a kerékpárhasználat a városban. Jobban védik az autósokat a kerékpár "ellen" a zebrán, ha rajta ülve hajtanak át azon, és mi kárt tehetnének egy autóvezetőben, mintha a járdán ezerrel tekernek a gyalogosok között, és ezzel állandó gázolás veszélyét okozzák. Manapság a jelzőlámpával védett gyalogosátkelőn szinte több jogot élveznek az autósok, mint az azon áthaladók. Szóval elmondható, hogy háttérbe került a kresz, nem beszélve a normális emberi magatartásról, és ezek elvárható betartatásától.
Idézet: „Szóval elmondható, hogy háttérbe került a kresz, nem beszélve a normális emberi magatartásról, és ezek elvárható betartatásától.” Ovális magyar vizi furmány (tojunk rája). Idézet: „valójában mért engedélyezik, ha nem megfelelően illeszthető a közúti forgalomba” Mert illeszthető. A "rásegítés" fogalmát lehet úgy értelmezni (és értelmezik is), hogy csak akkor "rásegít", amikor a vezető szükségét érzi, -tehát így külön gázkarral/markolattal teszi, amikor pedig nem pedáloz, akkor csak kigurít (szoktunk gurítani, nem pedálozunk, ha anélkül is gurul -normál biciklin is). Idézet: „Nincs szabályozva megfelelően a kerékpárhasználat a városban.” Miért ne lenne? Általánosságban ugyanazt kell tenni, mint egyéb járművekkel. Még némi (a bicikli jellegével összefüggő) előnyöket is adnak a szabályok, amikkel élni (nem visszaélni) lehet és kell. Idézet: „Jobban védik az autósokat a kerékpár "ellen" a zebrán, ha rajta ülve hajtanak át” A gyalogosátkelőhelyen gyalogosra kell számítani, nem járműközlekedésre. Idézet: „mintha a járdán ezerrel tekernek a gyalogosok között, és ezzel állandó gázolás veszélyét okozzák” Az ellen is védik, hiszen a járdán nem is szabad biciklizni, néhány különleges kivétellel, akkor viszont sebességkorlát is van, 10km/h. Idézet: „Manapság a jelzőlámpával védett gyalogosátkelőn szinte több jogot élveznek az autósok, mint az azon áthaladók. ” Igen, a lámpa arra szolgál, hogy a szabad jelzésen áthaladók előnyben legyenek a tilossal szemben. Mi ebben a baj? Idézet: „Szóval elmondható, hogy háttérbe került a kresz,” Nem, a kresz nem háttérbe került, az ellene erőltetést kár csinálni. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
Idézet: „valójában mért engedélyezik, ha nem megfelelően illeszthető a közúti forgalomba.” "Ha a magyarság létszámának drasztikus csökkentése a cél, akkor minden eszköz megengedett."
Az e-bike-ok között nagy részben úgy van megoldva a rásegítés, hogy te csak a fokozatát (erősségét) tudod beállítani, és ha pedálozol, akkor a motor is hajtja a kereket. Nincs is gázkar. Így meg van oldva, hogy csak a motorral nem tudsz az e-bike-kal közlekedni.
Van a másik verziója, amikor gázkar is van, meg több száz-1KW motor, na ezek nem tudom, hova vannak sorolva, főleg, hogy országonként változóak a szabályozások. Ausztriába e-scooter kategóriában 25km/h-ig és max 650W-ig nem kell semmi, se jogsi, se bukósisak, és bicikliként van besorolva, kivéve, ha az e-scooter össze van csukva, mert akkor "táska/csomag" lesz . Németországban 20km/h-ig használhatsz e-scootert, és be kell jelentened, kell rá (rendszám)tábla is, speciális azonosítóval, és valami minimális éves díjat kell fizetni. Az is országonként eltérő, hogy ki, hova, mivel szállhat fel (tömegközlekedés). Nagy az összevisszaság, mire az ember kiismeri magát, megőszül. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
Itt, Magyarországon a külön gázkaros/gázmarkolatos a favorit a használóknál, ezért azt is árulják tömegében. A 300W-ot (legalábbis papíron) azért igyekeznek betartani, hiszen azt fel is kell tudni mutatni (ha utólag is), -ha netán a közutas/rendőr kétségbevonná a használó állítását. Onnantól befejezett a dolog.
Idézet: Fordítva van, ha autósnak és a gyalogosnak is egyszerre zöld amikor egymás útját keresztezik, akkor gyalogosnak van elsőbbsége. Tehát autós megáll őneki zöldnél, átengedi a gyalogost. Más esetekben lámpa irányít. „Manapság a jelzőlámpával védett gyalogosátkelőn szinte több jogot élveznek az autósok, mint az azon áthaladók.”
Miért is bicikliztél a járdán?
Milyen szabály írja elő, hogy egy nő nem gyalogolhat a járda közepén, egyáltalán, hogy melyik oldalán mehet a járdának?
Ez elég szörnyű. Először nem is értettem ezt a biciklizős témát Janitól. A biciklisnek tilos a járdán biciklizni, ezt azért mindenkinek tudnia kellene.
Igen, te jól látod, tilos, -de némi kivétellel. És ezt a kivételt igyekeznek a maguk javára kimagyarázni önérzetes bringások.
-Olyan úton, amely a kerékpárközlekedésre alkalmatlan, és ahol (főútvonal) 12 éven aluliak nem közlekedhetnek, ott szabad a járdán biciklizni (a főútvonalasnál természetesen csak a12 éven aluliaknak), de csak 10km/h-val maximum, és a gyalogosok zavarása nélkül. Nem rendreutasítva a "nőt" Ez a kivétel nem azt jelenti, hogy akik félnek a forgalomtól, azok a járdán biciklizgessenek, és ott mindenkit kioktassanak. Én sohasem biciklizek a járdán, pedig néhány kilométert megtettem már biciklivel is, néhány utat már láttam A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
Tudod az elmélkedésedről a régi társbérleti rendszer jutott az eszembe. Az is annak volt elviselhetőbb aki erősebb, ne talán pofátlanabb volt. De lehetne a jelenlegi társasház törvényeiről is beszélni módon, mert ott is a kihágások büntetlenül maradnak. Legyen az gazdasági, vagy "csak" együttélési jellegű. Szóval, szerintem a zebra kérdése olyan, mint az itató az alföldön, az erősebb félrelöki a gyengébbet. Gondolom ezért nem írtak rá jogszabályokat, mert nem tudnák betartani a csodás, kitalált elméleteket, a gyakorlatban. Szerintem minél jobban elbonyolítanak valamit, annál több alkalom adódik a szabályok elmellőzésére.
No meg az is kérdés, hogy ki hozza a szabályokat. Esetünkben az autósok, vagy a gyalogosok, esetleg a "sárkányrepülő kerékpárosok", amennyiben ilyen sportág lenne, és a gyártók érdekei ezt kívánnák. Mert, ha a fővárost nézzük, a tömegközlekedés messzemenően adott ahhoz, hogy valaki célba érhessen. Én ezt úgy látom, mint az állattartást a városban. A gazda szerint jó, az állatok, és a szomszédok véleménye csak részben ismert. Azonban az állattartók ragaszkodnak a saját elképzeléseikhez, mint a dohányosok, és attól sem riadnak vissza, hogy ebbe belekeverjék az emberi jogokat
Ennél többet vártam...
Én indokoltam, érveltem, -nem csak elmélkedtem, ezek tények. Tudom, tanultam. Ez csak érzelemnyilvánítás volt most tőled. Az állattartásban egyetértünk, a városok belsejében, a többlakásos házakban nemcsak szomszédellenes, hanem állatellenes is az állattartás. És már eljutottunk oda is (biztosan találkoztál már vele), hogy a városi kutyások vonják kétségbe a vidékiek állattartásához való alkalmasságát A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
A dohányzás nem is tudom, hogy jött ehhez a témához, persze, hogy nem alapvető emberi jog.
De én, mint láncdohányos, sohasem gyújtok rá más házában, más kocsijában. A sajátomban viszont akkor teszem, amikor akarom, ha tetszik, ha nem. Idézet: „ha a fővárost nézzük, a tömegközlekedés messzemenően adott ahhoz, hogy valaki célba érhessen.” Ezzel részben (csak részben) egyetérthetünk. Azért csak részben, mert a Hungárián kívül is élnek emberek, és onnantól kezdve (persze, nem élesen, de onnantól láthatóan) nem is mindig annyira fényes a tömegközlekedés. És, tudod, Budapestrn kívül is élnek emberek. Nagyon régen volt, beszéltük az egyik testvéremmel (aki már akkor Bp-n élt), én mondtam, hogy itt nálunk: vagy kocsid van, vagy biciklid van. Ő hozzátette: vagy peched van... (mert helyi buszjárat nem nagyon van errefelé) De emiatt nem autós-biciklis ellentéteteket kell szítani, nem gyalogosöntudat kall, az elektromosbicikli-ellenességet meg simán irigykedésnek tartom: ni, nem is kell tekernie, mégis megy, pfuj... Annak ellenére látom így, hogy nekem nincs szükségem rá, de nem is találom úgy, hogy én határozhatnám meg, kinek mivel kell közlekednie A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
A közlekedési szabályok betartása az egy dolog. Sajnos van aki figyelembe sem veszi.
De én úgy gondolom, hogy az elektromos biciklinél probléma a viszonylag folyamatos nagy sebesség. Még a robogót lehet hallani hogy jön, addig van olyan elektromos kerékpár (Tornádó ), amelyiket nem lehet észrevenni, mert viszonylag hangtalanul suhannak. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
Idézet: „... elektromosbicikli-ellenességet meg simán irigykedésnek tartom ...” Engem átmozgat a biciklizés és jól is esik.
Az csak természetes, én is azért írtam, hogy nincs rá szükségem, mert a valódi biciklizést én is jobb szeretem.
De azt is látom, hogy az elektromosbicikli-ellenesség irigykedésből van általában.
Én jobb szeretném, ha a robogókat sem hallanám. Még a másik házban laktunk, a főúttól kb kilométernyire, minden reggel hallottam "a simsont", minden reggel perceken keresztül, hogy közeledik, itt megy, távolodik. Nem olyan jó. Mint ahogy a robogók vonító zaját, a kiherélt motorokat, a kevésbé karbantartott teher és személyautókat, a szomszédgyerek (szándékosan) leszakított kipufogóját sem.
Tudom, hogy óhatatlan zajjal jár a közlekedés, semmi baj vele így, de a hangtalan (ami nem is hangtalan, csak a többihez képest az) járműveket nem kárhoztatom. Vagy szereljünk hanggenerátort a trolira, mert nem üvölt úgy, mint a busz? A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2020
Nem erről van szó, én a közlekedés szempontjából írtam. Nem a zajártalom miatt.
Sziasztok!
Adott egy körfűrész gép. 200 mm-es tárcsa kell rá amit be is szereztem, azonban a gyári orosznak a lyuk átmérője 32 mm, a kínai viszont 30. Eredetileg azt gondoltam, hogy kibővítem a kínai tárcsát is 32 mm-re, viszont a használati utasítás felhívja a figyelmet, hogy tilos bővíteni. Elsőre túlzásnak hangzik, de ha belegondolunk, a fúrás során keletkezhetnek mikrorepedések, és nem szeretném ha az arcomba robbanna a tárcsa munka közben. Szerintetek mennyire valós a veszély? Az is járható út, hogy a gép tengelyéből, ahova a tárcsa rámegy, leszedek 2 mm-t. |
Bejelentkezés
Hirdetés |