Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 138
(#) Cs.Csaby hozzászólása Feb 24, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!

Pár napja kínlódok egy Opel B Corsa-val, motorkódja x12xe. 2X állt le menet közben, a második óta nem indul. Se gyújtás, se befecskendezés nincs, indítómotor teker. Nincs szakadás az ECU és a gyújtáserősítő, valamint az ECU- gyújtás jeladó (HALL elem az elosztó alatt) között. Mindkettő megkapja a feszültséget és a testet. Jó a trafó, nincs szakadás. LED-es lámpával csekkoltam az erősítőt, jel és 15 közé kötve szikráztat (LED világít, amikor megszakítom, egyet szikrázik a főkábel testhez rakva). Ebből gondolok arra, hogy az is működne, ha kapna jelet. A kérdéses pont számomra a gyújtáselosztóban lévő HALL jeladó. Levettem a motorról kompletten, labortápról megtápláltam 5V-tal és szépen kiadta a jelet a középső lábon. Kocsiban viszont nem akar jelet adni. Test és jel kimenet között 11,37V-ot mértem megszakításnál (lemez az érzékelő előtt) és 11,34-et zárásnál. + és jel között pedig 0,68-at nyitva és 0,48-at zárva. Lehet olyan, hogy 5V-ról működik, 12-ről pedig nem? o.O

Előre is köszi: Csaba
(#) Cs.Csaby válasza Cs.Csaby hozzászólására (») Márc 4, 2012 /
 
Megoldódott a probléma, az a jeladó volt hibás...
(#) Ferobe hozzászólása Ápr 4, 2012 /
 
Opel corsa b x12xe motor olyat produkál általában meleg motornál, hogy hirtelen kihagy a motor egy pillanatra úgy is mondhatnám, hogy beszaggat. Ezt hol sűrűbben, hol ritkábban csinálja. Már csinálta hideg motornál is de a meleg motor a jellemzőbb. Most legutóbb olyat csinált, hogy a meleg motort leállítottam és csak 15-20 perc múlva indult be. Aki tud adjon tippet.
(#) Tommyopel hozzászólása Máj 21, 2012 /
 
Sziasztok!Van egy 92 es opel astra f-em 1,4 c14nz és a gondom az hogy rengetegk eszik már cseréltem gyertyát lambdaszondát megy mind a négy henger kb 25l-ből olyan 150km-ert mentem el és nem tudok rájönni hogy milehet a hiba oka reméelm van akinek már volt ilyen és tudja is a választ előre is kösszönöm.
Sziasztok!
(#) burgdavid válasza Tommyopel hozzászólására (») Máj 21, 2012 /
 
Motorhőmérséklet jeladót érdemes kapásból cserélni újra. Ha a motorhiba lámpa nem világít indítás után, vagy menet közbe, a tárolt hibakódokat érdemes kivillogtatni. Esetleg szóba jöhet még a MAP szenzor is, érdemes lenne egy bontottat bepróbálni, abból az új húzósabb árban van.
(#) potyo válasza Tommyopel hozzászólására (») Máj 21, 2012 /
 
Nem folyik neked el valahol a benzined? Azért 25 liter 150km-re az úgy 16 liter százon, ha ennyire rossz a keverék, akkor minimum nagyon erősen benzinszagú a kipufogó, de inkább feketésen füstöl.
(#) burgdavid válasza potyo hozzászólására (») Máj 21, 2012 /
 
12litert városban, főleg télen simán megeszik egy jó állapotú példány is, de korántsem alaptalan a felvetésed!
(#) Tommyopel válasza burgdavid hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
megnézem amit írtál hátha ezek közül valamelyik
nem folyik a benzin sehol néztem de ne láttam hogy folyna
nem füstöl feketén sem a benzin szag meg nem erős
(#) burgdavid válasza Tommyopel hozzászólására (») Máj 22, 2012 /
 
A motorhőmérséklet jeladót a motor tűzfal felőli oldalán bent találod, 2 vezeték megy rá, és jól biztosított csatlakozója van (általában kék színű), kb 800Ft boltban. Nem azonos az egy vezetékes jeladóval, az csak a műszernek kell!!!
A MAP szenzor a tűzfalra van felerősítve, 3 vezeték megy rá és egy gumicső ami a pillangószelep alatti részről ered. Sok sikert!
(#) Tommyopel válasza burgdavid hozzászólására (») Máj 23, 2012 /
 
Hali mértem a motorhőmérséklet jeladót de fix értéket nem bírt kiadni egyfolytában változott az ellenállása most úgy hogy szerintem csere
(#) oddd hozzászólása Jún 5, 2012 /
 
Sziasztok. Van egy opel astra 1.7 ydt személygépkocsim. 2001-es évjáratú diesel. Az a problémám támadt vele mostanában, hogy gondol egyet és nem indul illetve menet közben megáll. Javítás nélkül egy idő után önindítózom és elindul kb 20 perc múlva. Van tippetek mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) Gaa válasza oddd hozzászólására (») Jún 5, 2012 / 1
 
Ezt találtam:
http://the-edu-exchange.com/help.html

Mihamarabb vidd szerízbe, hogy kiolvashassák a hibakódot. Így életveszélyes közlekedni vele!
Előzés közbe nem vicces, ha leáll a motor.
(#) briki válasza Tommyopel hozzászólására (») Jún 5, 2012 / 1
 
Szerintem is a vízhőmérséklet jeladód a rossz. Az enyémben is ezt kellett cserélni, a hibajelenség a következő volt:
ha meleg motorral leálltam vele, ée nem indítottam be rövid időn belül ( 5 perc) utána sok önindítózás, max gázpedál ( majdnem lemerült az aksi annyi ideig indítóztam) és így szépen alacsony fordulatszámon pöfögött, közben okádta ki a kipufogón a füstöt, majd felpörgött. Amennyiben nem indítottam be egy pár óra, fél nap alatt, reggel pöccre beindult, így csak a kritikus idő az 5 perc, és 1-2 óra volt, na meg a menet közbeni rángatás.
Csere után úgy megy mint az óra.

Menet közben néha rángatott., mintha kihagyna a gyújtás. Rámérve a jeladóra mínusz 30 C°-os hőmérséklet jelet adott az elektronikának, miközben a motor vízhőmérséklete 90C°volt.
(#) (Felhasználó 46585) hozzászólása Jún 5, 2012 /
 
Sziasztok!

Van egy '93-as Astra 1,4 SE motoros autóm. A hibajelenség a következő. Ha a külső hőmérséklet 15 fok alatt van, akkor semmi baja. De nyáron egy hosszabb motorfék után olyan, mintha nem kapna benzint, vagy szikrát, rángatva veszi fel a fordulatot. Egy darabig nem történik semmi, hiába nyomom a gázpedált, aztán elkezd rángatni, kis játszadozás a kuplunggal és megy rendesen. A hiba nem új keletű, legalább 5 éve ilyen. Van valami ötletetek? Előre is köszönöm!
(#) oddd válasza Gaa hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Köszi, hogy írtál Minden tipp/ ötlet segíthet. Hát igen nem is közlekedünk vele elvileg valamikor jön a szerelő, de addig is örülök minden hozzászólásnak.
(#) kali 22 hozzászólása Jún 16, 2012 /
 
sziasztok!
nekem van egy 1.4es 8 szelepes 2000 es évjáratu f es astrám kb fél éve volt komplett motor felujizás és nem rég elkezdett leálni..... pár perc után ujra indul szerintetek mi lehet a hiba???
(#) Tommyopel válasza kali 22 hozzászólására (») Jún 16, 2012 /
 
szia mit csinál leállás előtt ?
(#) kali 22 hozzászólása Jún 17, 2012 /
 
szia
városi tempónál elkezd rángatni országuton meg minden jel nélkul áll meg.......rloszor azt hittem h csak a városban áll de késobb kiderult h bárhol és bármilyen temponál.......
(#) Tommyopel válasza kali 22 hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
hibakódot próbáltál már kiolvasni (kivilogtattni)?
(#) tdi1 hozzászólása Júl 12, 2012 /
 
Sziasztok

G Astra X17DTL-em van nemrégiben beszereztem egy hibakód olvasót, és keresnék valakit akinek szintén ilyen paripája van, mert meg szeretném tudni, hogy milyen értékeket mérnek a szenzorok, illetve mi lenne a megfelelő.

Elsősorban a MAF szenzor értékei érdekelnének, mert nálam

álló motornál 317g/s

alapjáraton 128g/s

fordulaton 128-170 között

időnként kigyullad a mil lámpám, ilyenkor fix 222,27-re állítja magát

Ez jó lehet, vagy nem?

üdv
(#) bubuszoft hozzászólása Szept 10, 2012 /
 
Sziasztok!

A problémámra nem találtam a fórumon konkrét megoldást, ezért nyitottam ezt az újjat, hátha tud valaki megoldást rá. Ez év Márciusába az Opel g astra 1,6 autóm megérett egy kis karbantartásra vezérműszíj olajcsere gyertyacsere. A híres Ba..... autóalkatrész kereskedésbe azt mondták, hogy vegyek 2 pólusú gyertyát (gyárilag egy pólusú volt benne). Természetesen megvettem, de most jött a feketeleves. Beszereltem, majd egy jó hónap után azt vettem észre, hogy egyik pillanatról a másikra elment az 1-es hengerem. kiderült a vizsgálatokból, hogy bizony a trafó adta meg magát, ami igen csak fájt a pénztárcámnak. Biztos ami biztos az 1-es gyertyát is kicseréltem, hátha az okozta a galibát. Majd az új trafóval sajnos mostanáig bírta. Most a 3-as henger trafója szált el. Az lenne a kérdésem, hogy hol lehetne egy ilyen szerkezetről rajzot találni? Mert ránéznék, hogy mi az istenért rúgja ki a trafót. Találkoztatok ilyen hibával?
Köszönöm segítségeteket.

A trafó száma:1208021
http://www.ilricambio.org/images/1208021_1104082_10458316.jpg
(#) Hp41C válasza bubuszoft hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
(#) Dempsey válasza bubuszoft hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Szia! Küldök nemsoká e-mail címedre egy jó kis Javítási útmutatót. 11Mb azért nem tudom feltenni ide pedig másnak is jól jönne gondolom.
(#) (Felhasználó 46585) válasza Dempsey hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Megtennéd, hogy elküldöd nekem is? Előre is köszönöm!
(#) bubuszoft válasza Dempsey hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
várom köszönöm
(#) Dempsey válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Szia! Próbáld meg letölteni erről a http://oriasmail.citromail.hu/dl/?tid=216a082212e3746ec499aa8125c1c
-ről. Elvileg 1 hétig lehet tölteni de csak 10 alkalommal. Ha nem működik akkor elküldöm a címedre. Majd írj hogy jó letudtad e szedni.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2012
(#) bubuszoft válasza Dempsey hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
köszönöm, ez meg van nekem is, de nekem az újabb asztrám van 2007-es
(#) bubuszoft hozzászólása Szept 10, 2012 /
 
és én inkább a trafó rajzára lennék kíváncsi
(#) Dempsey válasza bubuszoft hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Értem. Hát szétnézek még neten hátha találok valamit.
(#) (Felhasználó 46585) válasza Dempsey hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Sajnos nem jó, mert nekem F Astrám van. Egyébként, működik a link, le is tudnám tölteni, de inkább más töltse le, akinek ilyen autója van. De azért köszönöm szépen!
Következő: »»   4 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem