Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek!
Pár napja kínlódok egy Opel B Corsa-val, motorkódja x12xe. 2X állt le menet közben, a második óta nem indul. Se gyújtás, se befecskendezés nincs, indítómotor teker. Nincs szakadás az ECU és a gyújtáserősítő, valamint az ECU- gyújtás jeladó (HALL elem az elosztó alatt) között. Mindkettő megkapja a feszültséget és a testet. Jó a trafó, nincs szakadás. LED-es lámpával csekkoltam az erősítőt, jel és 15 közé kötve szikráztat (LED világít, amikor megszakítom, egyet szikrázik a főkábel testhez rakva). Ebből gondolok arra, hogy az is működne, ha kapna jelet. A kérdéses pont számomra a gyújtáselosztóban lévő HALL jeladó. Levettem a motorról kompletten, labortápról megtápláltam 5V-tal és szépen kiadta a jelet a középső lábon. Kocsiban viszont nem akar jelet adni. Test és jel kimenet között 11,37V-ot mértem megszakításnál (lemez az érzékelő előtt) és 11,34-et zárásnál. + és jel között pedig 0,68-at nyitva és 0,48-at zárva. Lehet olyan, hogy 5V-ról működik, 12-ről pedig nem? o.O Előre is köszi: Csaba
Megoldódott a probléma, az a jeladó volt hibás...
Opel corsa b x12xe motor olyat produkál általában meleg motornál, hogy hirtelen kihagy a motor egy pillanatra úgy is mondhatnám, hogy beszaggat. Ezt hol sűrűbben, hol ritkábban csinálja. Már csinálta hideg motornál is de a meleg motor a jellemzőbb. Most legutóbb olyat csinált, hogy a meleg motort leállítottam és csak 15-20 perc múlva indult be. Aki tud adjon tippet.
Sziasztok!Van egy 92 es opel astra f-em 1,4 c14nz és a gondom az hogy rengetegk eszik már cseréltem gyertyát lambdaszondát megy mind a négy henger kb 25l-ből olyan 150km-ert mentem el és nem tudok rájönni hogy milehet a hiba oka reméelm van akinek már volt ilyen és tudja is a választ előre is kösszönöm.
Sziasztok!
Motorhőmérséklet jeladót érdemes kapásból cserélni újra. Ha a motorhiba lámpa nem világít indítás után, vagy menet közbe, a tárolt hibakódokat érdemes kivillogtatni. Esetleg szóba jöhet még a MAP szenzor is, érdemes lenne egy bontottat bepróbálni, abból az új húzósabb árban van.
Nem folyik neked el valahol a benzined? Azért 25 liter 150km-re az úgy 16 liter százon, ha ennyire rossz a keverék, akkor minimum nagyon erősen benzinszagú a kipufogó, de inkább feketésen füstöl.
12litert városban, főleg télen simán megeszik egy jó állapotú példány is, de korántsem alaptalan a felvetésed!
megnézem amit írtál hátha ezek közül valamelyik
nem folyik a benzin sehol néztem de ne láttam hogy folyna nem füstöl feketén sem a benzin szag meg nem erős
A motorhőmérséklet jeladót a motor tűzfal felőli oldalán bent találod, 2 vezeték megy rá, és jól biztosított csatlakozója van (általában kék színű), kb 800Ft boltban. Nem azonos az egy vezetékes jeladóval, az csak a műszernek kell!!!
A MAP szenzor a tűzfalra van felerősítve, 3 vezeték megy rá és egy gumicső ami a pillangószelep alatti részről ered. Sok sikert!
Hali mértem a motorhőmérséklet jeladót de fix értéket nem bírt kiadni egyfolytában változott az ellenállása most úgy hogy szerintem csere
Sziasztok. Van egy opel astra 1.7 ydt személygépkocsim. 2001-es évjáratú diesel. Az a problémám támadt vele mostanában, hogy gondol egyet és nem indul illetve menet közben megáll. Javítás nélkül egy idő után önindítózom és elindul kb 20 perc múlva. Van tippetek mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a válaszokat!
Ezt találtam:
http://the-edu-exchange.com/help.html Mihamarabb vidd szerízbe, hogy kiolvashassák a hibakódot. Így életveszélyes közlekedni vele! Előzés közbe nem vicces, ha leáll a motor.
Szerintem is a vízhőmérséklet jeladód a rossz. Az enyémben is ezt kellett cserélni, a hibajelenség a következő volt:
ha meleg motorral leálltam vele, ée nem indítottam be rövid időn belül ( 5 perc) utána sok önindítózás, max gázpedál ( majdnem lemerült az aksi annyi ideig indítóztam) és így szépen alacsony fordulatszámon pöfögött, közben okádta ki a kipufogón a füstöt, majd felpörgött. Amennyiben nem indítottam be egy pár óra, fél nap alatt, reggel pöccre beindult, így csak a kritikus idő az 5 perc, és 1-2 óra volt, na meg a menet közbeni rángatás. Csere után úgy megy mint az óra. Menet közben néha rángatott., mintha kihagyna a gyújtás. Rámérve a jeladóra mínusz 30 C°-os hőmérséklet jelet adott az elektronikának, miközben a motor vízhőmérséklete 90C°volt.
Sziasztok!
Van egy '93-as Astra 1,4 SE motoros autóm. A hibajelenség a következő. Ha a külső hőmérséklet 15 fok alatt van, akkor semmi baja. De nyáron egy hosszabb motorfék után olyan, mintha nem kapna benzint, vagy szikrát, rángatva veszi fel a fordulatot. Egy darabig nem történik semmi, hiába nyomom a gázpedált, aztán elkezd rángatni, kis játszadozás a kuplunggal és megy rendesen. A hiba nem új keletű, legalább 5 éve ilyen. Van valami ötletetek? Előre is köszönöm!
Köszi, hogy írtál Minden tipp/ ötlet segíthet. Hát igen nem is közlekedünk vele elvileg valamikor jön a szerelő, de addig is örülök minden hozzászólásnak.
sziasztok!
nekem van egy 1.4es 8 szelepes 2000 es évjáratu f es astrám kb fél éve volt komplett motor felujizás és nem rég elkezdett leálni..... pár perc után ujra indul szerintetek mi lehet a hiba???
szia
városi tempónál elkezd rángatni országuton meg minden jel nélkul áll meg.......rloszor azt hittem h csak a városban áll de késobb kiderult h bárhol és bármilyen temponál.......
hibakódot próbáltál már kiolvasni (kivilogtattni)?
Sziasztok
G Astra X17DTL-em van nemrégiben beszereztem egy hibakód olvasót, és keresnék valakit akinek szintén ilyen paripája van, mert meg szeretném tudni, hogy milyen értékeket mérnek a szenzorok, illetve mi lenne a megfelelő. Elsősorban a MAF szenzor értékei érdekelnének, mert nálam álló motornál 317g/s alapjáraton 128g/s fordulaton 128-170 között időnként kigyullad a mil lámpám, ilyenkor fix 222,27-re állítja magát Ez jó lehet, vagy nem? üdv
Sziasztok!
A problémámra nem találtam a fórumon konkrét megoldást, ezért nyitottam ezt az újjat, hátha tud valaki megoldást rá. Ez év Márciusába az Opel g astra 1,6 autóm megérett egy kis karbantartásra vezérműszíj olajcsere gyertyacsere. A híres Ba..... autóalkatrész kereskedésbe azt mondták, hogy vegyek 2 pólusú gyertyát (gyárilag egy pólusú volt benne). Természetesen megvettem, de most jött a feketeleves. Beszereltem, majd egy jó hónap után azt vettem észre, hogy egyik pillanatról a másikra elment az 1-es hengerem. kiderült a vizsgálatokból, hogy bizony a trafó adta meg magát, ami igen csak fájt a pénztárcámnak. Biztos ami biztos az 1-es gyertyát is kicseréltem, hátha az okozta a galibát. Majd az új trafóval sajnos mostanáig bírta. Most a 3-as henger trafója szált el. Az lenne a kérdésem, hogy hol lehetne egy ilyen szerkezetről rajzot találni? Mert ránéznék, hogy mi az istenért rúgja ki a trafót. Találkoztatok ilyen hibával? Köszönöm segítségeteket. A trafó száma:1208021 http://www.ilricambio.org/images/1208021_1104082_10458316.jpg
Szia! Küldök nemsoká e-mail címedre egy jó kis Javítási útmutatót. 11Mb azért nem tudom feltenni ide pedig másnak is jól jönne gondolom.
Megtennéd, hogy elküldöd nekem is? Előre is köszönöm!
Szia! Próbáld meg letölteni erről a http://oriasmail.citromail.hu/dl/?tid=216a082212e3746ec499aa8125c1c
-ről. Elvileg 1 hétig lehet tölteni de csak 10 alkalommal. Ha nem működik akkor elküldöm a címedre. Majd írj hogy jó letudtad e szedni. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2012
köszönöm, ez meg van nekem is, de nekem az újabb asztrám van 2007-es
Értem. Hát szétnézek még neten hátha találok valamit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |