Fórum témák
» Több friss téma |
Még annyit az F Astrával kapcsolatban, hogy még a gyári magnó van a kocsiban. Ha kicserélem egy modernebb CD-s egységre akkor megszűnik a kijelzés, ami egyébként a gyári magnó csatornáit jelezte ki? Végül is mindegy, mert most nem mutat semmit. Ha teszek bele egy modernebb kijelzős CD-s rádiót, azon van minden. Köszi!
A hűtőnek külön hibajelzője van G astra esetében. Egy hibakód olvasás, vagy kivillogtatás viszont nem ártana, így könnyebb lenne a hiba okára rájönni. Ha többet írsz a motorról, autóról, szintén könnyebb elindulni
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2018
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Astra G kombi 1,6 16V kocsimnál a rádióból hallatszik egy jellegzetes búgó hang. Pár hete van ez a jelenség. A motortérből is hallatszik ,de nem igazán tudom beazonosítani mi lehet.
Szia! Ebből nehéz megmondani. Nem a generátortól jön a búgás? Oszcilloszkóppal rá kellene mérni az akkura járó motornál. Vagy talán valamelyik fogyasztó elektromágneses interferenciát generál, onnan rákerül a zaj a tápvezetékre. Csak tippek.
Sziasztok! Segítséget kérnék Tőletek. Sok hasonló problémát olvastam, de egyik sem segített.
Az előzmények: Astra f 1.6 benzin C16NZ kifogyott a benzin, hazatoltam stb. Azóta nem indul. Üzemanyag rendszer légtelenítve, benzinszűrő cserélve. Szivattyú nyom rendesen, injektorig és azon túl. Szerelő segítség kérve, utána: modul, rotor, elosztófedél cserélve. A trafót kimértem: primer oldal 0,5-0,6 Ohm (0,4 gyári), szekunder oldal 6,87 kOhm (4-7 kOhm gyári) elvileg jó, de a trafó nem ad szikrát. Köszi
Szia!
Hát nekem C14 nz motoros van ,de ha kicserélted a gyujtás modult rotort elosztofedelet és még sincs szikra akkor már csak a hall jeladó maradt ha a trafo egyekben tuti jó,első körben én egy kölcsön trafoval tesztelném le.Én nekem amikor a kocsim le le állt akkor én is kicseréltem szinte mindent és a hall jelado volt ludas ami az elosztoban van.Az én kocsimon az eloszto külön van a vezérmütengelytöl vagyis nem a vezérmüre van rászerelve.Ja és mérjél rá hogy a trafo egyik lábára rámegy egy kábel a gyujtás után azon megjelenik- e a 12 volt. A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
Köszi a választ, de melyik lábára mérjek a 4 közül? Vagyis csak 3 lábára megy kábel.
A gyujtotrafora alapjában csak 2 kábel megy az egyik föld a másik pedig ami a jeladó től vagy gyújtásmodultol jön multimèterrel mèrj az akku negatív ès a trafó egyik lába között volt állásban ha bekapcsolt gyújtás nálunk van feszültsèg illetve indítás közben akkor áramot kap utána a trafó ből kijövö kábelt kihuzod az elosztobol ès egy fèmes rèszhez közel tartod de nem èrinted hozzá ott szikráznia kell indítás közben ,ha nem akkor a trafó halott vagy a hall jeladó nem müködik ès nem èrzèkeli a holtpontot.A trafó gondolom így nèz ki
Üdvözlet. Valóban így néz ki, és csak 2 kábel megy rá. Szóval: rámértem, gyújtáson megvan a 12 volt. A szikrát már korábban próbáltam a leírtak szerint, de még mindig nincs. Viszont néztem a hall jeladót, elég viseletes. A tippem nekem is a hall jeladó vagy a trafó, mert már mást nem igen tudok kicserélni. Üdv.
A trafóról zöld vezeték lehúz. Ha ennek a helyére testet kapcsolgatsz, akkor a trafó végén szikrázni kell. Ezzel ellenőrizheted a trafót. Persze gyújtás legyen ráadva. Ugyanígy ha a trafónál a zöld vezeték és pozitívra kötsz egy izzót, akkor indítózás közben villognia kell az izzónak.
Szereztem egy csere trafót, azzal sincs szikra. Úgy, hogy marad a hall jeladó.
Itt tudsz venni relativ olcson Hall jeladot 2 csavar fogja a gyujtáseloszton belül, könnyu kicserélni
Hall Jeladó
Nehéz cserélni a hall jeladót? Mert egyenlőre nem merek nekiállni.
Fotozd le az elosztod ugy hogy leveszed a rotort a tengelyról,ha olyan hall jeladot látsz alul mint amit linkeltem akkor könnyü dolgod van,
2 kábel megy rá? Gondolom ezt se nehéz cserélni mert ha minden igaz ez is a rotor alatt kéne hogy legyen.
Hát szerintem nem ördöngösség,neked a vezérmütengelyen van az eloszto ,összejelölöd a vezérmü házzal az eloszto házát lekapcsolod rola a kábelt ami oldalt megy rá,azután kiveszed az egész elosztot,nem gond azután ha elfordul mert majd összerakásnál kell ugyanoda forgatni a rotort hogy bemenjen a helyére,a fehér rotort leveszed ,alatta van az a 2 csavar azt kitekered és az alatt lesz a te modulod. a kábel ugy látom abba a fekete dobozba csatlakozik.mondjuk kérdés hogy a fekete modul micsoda....
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2018
De nem akarlak összezavarni mert most olvastam az opel forumon hogy neked nincs is hall jeladod,ugyhogy bocsánatot kérek ha esetleg félrevezettelek.......A lap aljára lapozz
Köszönöm, ezt olvastam én is, de ahogy látom nem sok válasz érkezett a kérdésre, a fekete doboz a gyújtás modul amit már írtam, hogy cseréltem. A képen nem látszik, de nem 2, hanem 3 csavar fogja, de nem a rotor felé lehet lehúzni.
Meg kell nézni hogy a gyujtásmodul kábelein gyujtáson van e feszultség.Hogy ne roncsolj a legegyszerübb ha a kábelbe beleszursz egy tüt és ugy méred egyesével gyujtáson,de ne kérdezd hogy melyiken mennyinek kell lennie,de egy bemenő 12 voltnak 100% hogy kéne hogy legyen meg egy kimenő pár voltnak is....
Közben itt is irtak már ilyesmiröl de nem irtad hogy lettek volna előzményei a dolognak....Bővebben: Link
Az előzmény csak annyi volt amit írtam, hogy kifogyott a benzin. Azóta rengeteg indítózás és nincs szikra a trafón. Modul, elosztófedél, rotor csere, gyújtókábelek kimérve, csere trafóval sincs szikra. A csere trafó egy működő kocsiból való.
Mérd már ki, hogy a gyújtásmodulra megy-e pozitív feszültség, illetve a trafó és modul közötti vezeték nem szakadt-e.
Szia! Próbáld meg kivillogtatni a hibatárolót még mielőtt jobban szét nem szednéd a kocsit, HA még nem vetted le az akku sarut hosszabb időre. Lehet, hogy nincs fordulat jel vagy hasonló periféria probléma nem járul hozzá a gyújtáshoz. Ebben a motorban indukciós a gyújtás nem hallos.
Kimértem, a modulon van 12 volt a modul és a trafó között nincs szakadás.
Levettem az elosztófedelet kivettem egy gyertyát, letesteltem, majd gyújtás alatt a jeladó pontjait összeérintettem, elvileg a gyertyának szikrázni kellene. De semmi.
Nos tehát akkor előző hozzászólásodból azt szűrtem le, hogy indítózáskor befecskendezés van, az injektor nyomja a benzint. Viszont szikra nincs. Ha ez így van, akkor a jeladó jó, mivel a motorvezérlő ez alapján vezérli az injektort. Akkor marad a gyújtásmodul, illetve trafó. Trafó már több is volt bele rakva, plusz kimérve jó, így kizárásos alapon gyújtásmodul a hibás.
Illetve még egy dolog. A gyújtásmodul a felfogató csavaron, illetve a hátsó hűtőfelületen keresztül kap testet ha jól rémlik. Azt nézd már meg, hogy tuti kap testet? |
Bejelentkezés
Hirdetés |