Fórum témák
» Több friss téma |
Kössz, ilyesmire gondolok mint ez a VZC, VZD széria, de a két szélső állapot között használva.
Gyorsan rákerestem, de nem láttam írva, hogy szabályozóelemként ajánlanák, csak a két végállásában való használatra vannak példák, gondlolom a köztes keveréses állapotok nem üzemszerűek, csak amíg a szelep átér egyiből a másikba. A gyártói adatlap nem említ "analóg" keverési üzemállpotot, csak útválasztó üzemet. Ha nem arra találták ki, attól még működhet is, de akár tönkre is mehet tőle (hosszútávon). Az lenne az igazi, ha láthatnám kézben, szétszedném összeraknám megérteném, eldönthetném hogy alkalmas-e, de 30 ropi az már nem zsebpénz... Felbuzdulva a dolgon kerestem és találtam olyat is, ami tényleg erre van: VRG231 (motoros aktuátor is illeszthető rá) A szeleptest maga nem is vészes tizen pár ropi, ha kelleni fog, akkor már legalább tudom, hogy van ilyen is. Sőtt letöltöttem az egész ESBE katalógust, majd tálapozgatom, ha lesz időm, vagy szükségem rá.
Hálás köszönet a türelemért Vim és Gulyi. Felfogtam.
Kerítek egy új ESBE-t és bízom benne, hogy változik valami. Meleg van most is de küzd a rendszer és nem gondolom hogy hatékony lenne. Legyen ez az első lépés? Utána meglátjuk mit érdemes még babrálni.
Odavertem maxra a padló köri szivattyút. 93w az eddigi legalacsonyabb 46W helyett. Így a kazán nem kapcsol ki-be hanem folyamatosan tolja a 60fokos előremenőt. Felgyorsult a rendszer és látszik hogy a visszatérő is melegebb lett. De a hőleadás valószínűleg nem megfelelő a nagy áramlási sebesség miatt.
Középső állásban 67W-on kikapcsolt a kazán ,pontosabban csak keringet de nem kér gázt és nem melegít. 25 fok körül kapcsol vissza
Majd írd meg légyszi,mi lett a keverőszelep csere eredménye.Köszi
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2018
A csőtermosztátot tedd oda ahová mondtam, mert ott legalább ki fog kapcsolni átmenetileg a szivattyú.
Persze persze...csak bontani kell
Használtan szerintetek mennyire gáz ESBE szelepet venni ? 15ért találtam. Idézet: Talán ennék a fokozatnál kellene kipróbálni a csőtermosztátos lekapcsolgatást, hogy mennyire indul be így az áramlás. A csőtermosztát fordított működésű bekötése fogja lekapcsolni a padlókör szivattyúját, még mielőtt az teljesen lehűtené a primer oldalt. A 25 fokos visszatérő az kb 45 fokos előremenőre enged következtetni de ezt nálad a szekunder oldalon lehet mérni és nem a primer visszatérőn. Ha le fogod tudni kapcsolni a padlókör szivattyút az optimális visszatérő hőmérsékletnél akkor sokkal kedvezőbbek lesznek a feltételek a mindkét oldalon. „Középső állásban 67W-on kikapcsolt a kazán ,pontosabban csak keringet de nem kér gázt és nem melegít. 25 fok körül kapcsol vissza” Idézet: „pontosabban csak keringet de nem kér gázt és nem melegít. 25 fok körül kapcsol vissza” A kazánon is szokott lenni szabályzó (esetleg fedlap alatt) amivel beállítható a min max vízhőmérséklet. Ez nálad rosszul van beállítva szerintem.
Ismétlem: javasolt a hőmérsékletek beállítása.
Olvasnivaló: user manual.
Sziasztok!
Eddig inkább csak olvasója voltam a topiknak, de most hogy Yager fórumtárs problémája megoldódni látszik, így talán nem szúrok a diskurzus közé egy újabb kérdést. Adott egy hűtő-fűtő folyadék-víz hőszivattyú, és 14 padlófűtés és 12 mennyezetfűtés/hűtés kör (radiátor nincs). Hőszivattyúban vezérlőjellel (is) fordítható a hűtés-fűtés üzemmód, mindent elvégez (R407C közeg fordítás, stb). A kérdésem az lenne, hogy mivel minden mást én vezérlek szekunder köri keringetők, zónaszelepek, stbstb, mikor, és hogyan célszerű az őszi és koratavaszi vegyes időszakban a köröket lezárni? Csak fűtő üzemmód rendben, nyári csak hűtő üzemmód rendben. De mi a helyzet abban a nem is rövid időszakban, amikor még reggel padlófűtés és mennyezetfűtés körök mennek, de délután már olyan meleg van, hogy csak a mennyezet hűtés használandó. Természetesen padlón nem hűtünk, azt elzárja a rendszer. A hőszivattyú gázirány fordítási ciklusa betartott (hány óránként szabad). Motoros golyóscsapok és maguk a zónaszelepek (thermoelektromos "motorok") is lezárnak a padló köröknél. Tehát igazából mivel a mennyezet télen-nyáron megy, így igazából kell bármit csinálni a padlókörök hűtés-fűtés üzemnek megfelelő elzárásán kívül amúgy (meg persze a hőszipka üzemmódváltásán kívül)? Egy puffertartályos a rendszer, nem hőszivattyú hőcserélős a HMV. 2019 tavaszán lesz az első reggel még hideg van, délután már meleg van időszaka a rendszernek, így nem lenne rossz előre az eseteket/tapasztalatokat meghallgatni pont arról a két időszakról, amikor egy hagyományos gázkazános rendszerben is reggel még megy a fűtés, délután meg már túl meleg van.
Engem úgy látszik szivat a technika. A kazán mikor fűt akkor függetlenül attól kell e HMV tolja a forró vizet HMV tárolóba. Van egy szelep amin van egy átkapcsolási lehetőség Auto és Man között. Próbáltam ide oda kapcsolni de nincs változás. Levetette a burkolatot és lőttem egy képet. Szerintetek? Mit lehet kezdeni vele? Jó helyen keresem egyáltalán a problémát?
Jó helyen keresed, de ha a belsejével van a baj, akkor hiába váltogatod kézzel, attól még nem lesz jó. Ha hagyod simán, és kihúzod az indirekt tárolóból a hőérzékelőt akkor a motor elindul?
Ezt leírnád úgy mintha egy hozzá nem értő csajnak írnád?
Szia,
Szerintem az átmeneti időszakokban nem kell majd a mennyezethűtést használnod, hanem csak a nyári nagy melegekben.Akkor, amikor az emberek a hagyományos klímát is bekapcsolnák.Tavasszal, ősszel éjjelente azért lehűl még annyira a kinti levegő, hogy nem melegszik fel az épület.Ha egy épületet éjjel fűteni kell, nappal meg hűteni kell, akkor ott komoly gondok vannak a hőszigeteléssel, de gondolom Nálad nem ez a helyzet. Idézet: „Ha egy épületet éjjel fűteni kell, nappal meg hűteni kell, akkor ott komoly gondok vannak a hőszigeteléssel” Én nyáron nyitott ablak mellett alszok éjjel és még csak fűteni sem szoktam ekkor. Most télen meg csukott ablak mellett alszok és még csak fűteni sem (csak nappal).
A váltószelepnek van egy alapállása, feltételeztem, hogy ez a fűtés felé van. Ha melegvizet kell készíteni a kazánnak, akkor a szelepet át kell váltani a vezérlőnek. Ha kihúzod az indirekt tárolóból a hőérzékelőt akkor az azt fogja érezni, hogy lehűlt a környezete, tehát "hideg" a víz a tartályban. Ilyenkor a vezérlés (ha jól működik) átváltja a szelepet és fűteni kezdi a csőkígyót az indirektbe. Így látni, hogy a szelepmozgató rendben működik. Ha fizikailag rendben van ez a működés akkor jön az a rész, hogy belül valamiért elakad a váltó mechanizmus valamilyen szennyeződés miatt.
Igen, a kérdés egy része teoretikus, és ugye ezen időszak tapasztalatai még csak most jönnek majd. Légcsatornázott egyébként a ház, az is még tippem nincs milyen hatással lesz erre az időszakra.
Hidraulikailag meghagytam a lehetőségét, hogy a HMV előfűtést is hőszivattyú végezze (maradék hőkülönbséget meg fűtőpatron), ezért is fogalmazódott meg a hűtés-fűtés variálás kell-e, mert ha hűtés üzemben megy nyáron éjszaka is, akkor reggelre átkapcsol fűtés üzembe a HMV miatt (plusz lezár minden mást), majd vissza hűtésbe.
Az lenne az igazi, hogy a nyári hűtés üzemben a HVM tárolót fűtené fel a másik oldalán. Majd ha az teli van, csak utána a környzetet. (1KWh villamos be, 2KWh levegőhűtés, meg 3KWh melegvízfűtés, 500% COP feltéve, hogy van mit hűteni és fűteni egyszerre! Illetve kialakítható épületgépészetileg)
Igen, gondoltam rá, de jelenleg még ódzkodok attól, hogy átkergessem a glikolt külön hőcserélőn, plusz ugye akkor egy teljesen külön bypass ág is kellene, mindezt 40-es KPE keresztmetszetek mellett (folyadék-víz hőszivattyu). Kell valami móka majd későbbre is, amikor már megszoktam ezeket a nekem durva tömegáramokat
A következőkben szeretném kérni a segítségeteket.
3 éve épített családi ház padlófűtéses rendszerben a következők a problémám: Rendszer: 11 körös (2 kör törülköző szárító, 9 kör padlófűtés), Fix trend 5-ös és 6-os osztó-gyűjtő, Fix trend thermoelektromos szelepek (Jürgen Schlösser T1A20), Baxi gázkazán. - Ha csak egy kört vezérelek, a többi körben is van fűtés. Pontosabban 6 körben) Van amelyikben csak 0.5l/perc áramlás van, de olyan is van amiben 2.5l/perc. De mindig van 2 kör a 9-ből ami ilyenkor teljesen jól működik. Zárva marad. - Vannak olyan körök amit nem működik 100%-osan. Beállítható 4-5L/perc maximális áramlás helyett csak max 2 l/ perc érhető el annak ellenére, hogy az osztón fekete csavarógombon állítok. - Próbálgattam az osztón a körök hosszúságának megfelelően beállítani a folytást, de vhogy nem akar összejönni. Amelyik a leghosszabb, azt teljesen nyitom, majd a hossz csökkenésével, növelem a folytást. Igazából már tavaly is felfigyeltem erre a hibára, csak nem volt időm foglalkoztam vele. (Lehet, hogy a thermoelektromos szelepek nem jól zárnak? Hallott vki esetleges vmilyen hibáról a fenti típusra?) Köszönettel Tibor
Szia!
Ezen az osztón ezek a szelepmozgatók nem zárnak rendesen, alátéttel ki kell hézagolni!
Szia! Nem lehet az, hogy a lerögzített értéket tekergeted a zárásig? Az állító szerkezeten az alsó csavarzat az érték lerögzítésére szolgál a felső része pedig az áramlási érték beállítására.
Tiszteletem !
Olyan kérdésben érdeklődnék , hogy szeretnék kialakítani egy padlófűtéses , fan-coil-os és radiátoros helyiséget. Erősáramú vill.szer vagyok a vezérléssel nem lesz probléma de a gépészetben szükségem lenne egy kis elméleti segítségre. Jelenleg egy 35 kw os gáz és egy 35 kw os szilárd tüzelésű kazán látja el a házat . Ez egy nyitott rendszer. Nagyon jól üzemel. Van egy nagy Fan-coilom mindenkinek ajánlom jo a hatásfoka, egy csőtermosztáttal vezérlem a szivattyúját és egy kapilláris termosztáttal maga aze egységet. A Gázkazán egyenletesen tartja a hőfokot ; de mint mindenki tudja a vegyes megnyomja a rendszert Régi szerelés vastag vas csövekkel gravitációsan. Egy gyerekszobát készítek 15 négyzetméter ez a leghidegebb része a háznak , ezért szeretnék egy padlófűtésű kört beiktatni. De csak ezt az egy helyiséget újítom fel , 2 vastag csövem van amiből letudtam ágazni műanyag csővel... Viszont akkor már ha új szerelés legyen radiátor (mivel nem kell hozzá áram hogy müködjön) meg egy Fan-coil (gyorsfütésre kiváló és nyáron hűteni) Szeretném ha a radiátor mindig működjön termosztáttól függetlenül(termoszelep). Viszont ha megy a helyiség szivattyúja a Fan-coilba nyomja maxon és a padlóban keverje a vizet. Milyen módon kössem be, hogy jól működjön? MIk kellenek hozzá ? Rajzoljátok legy lészíves , egyszer szeretném nagyon jol elkészíteni. Szerintem ami kell hozzá : keringető szivatyú, osztó-gyüjtö(szelepet tudjon fogadni), termofej , keverőszelep , mágneses iszapleválasztó (lemezes höcserélö ? ferdeszelep a radiátorhoz ?) ("padlófűtés" a radiátor és a fan-coil visszatéröét kell bekernem az elöremenövel ? amit a termofejjel és mágnesszeleppel szabályozok ?) A vezérlést úgy oldanám meg hogy a szobatermosztát a csőtermosztáton keresztül kapcsolja a szivatyut(viszont a szivattyún vagy mellette mindig follyon át a meleg víz a radiátorhoz), a padlófűtés mágnesszelepét külön termosztáttal, a fan-coilt a gyári fokozatállítóval. Előre is hálás köszönet
Asszem ez a keverő szelep csere eddig nem jött össze. Lehet én nem figyeltem de az általatok ajánlott VTA572 collos csatlakozással bír. A jelenlegi VTA322 3/4es. Ez az egyik gondom. Kezdjek el átalakítókat venni és átvariálni hogy beférjen ? A másik, hogy a tartomány sem jó mert 45-65 fok. Vagy ez éppen határeset lehet padlónak?
Szia.Nem én tanácsoltam a keverőszelep cserét.
Szerintem padlófűtésnek a max 45 fok a jó.
A szakember is azon a véleményen volt, hogy 4-6 kvs kell a padlófűtéshez, ezt pedig csak az 572 számú tudja 4.5 kvs-el. Ha egy szelepnek ekkora az átbocsátó képessége az keresztmetszet növekedéssel is jár. A gyűjtő-osztó menete az éppen colos és a szivattyú elzárós csatlakozója is. Az alsó fitting az amúgy is le van szűkülve a hollander miatti csatlakozásnál. Ha oda 22-1" félhollandit teszel, nem lesz benne szűkület sem. Ha meg már szét kell szedni e miatt akkor azt a másik szűkületet is fel lehetne számolni, ha lehet. Remélhetőleg külső menetes az ESBE szelep amit kaptál.
Üdvözletem,
Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy most költöztem egy padlófűtéses lakásba (42nm, nappali + háló és fürdőszoba), amelynek két padlófűtési köre van (háló + fürdő 1 kör és a nappali a másik + grundfos szivattyú) és azt vettük észre a párommal, hogy nem igazán melegszik a lakás (csak a hálóban és a fürdőben éreztük a lábunkkal h langyos a padló), mivel abszolút nem értek hozzá elkezdtem utánaolvasni, hogy miket nézzek meg. Kiderült, hogy a szivattyú egyáltalán nem működik, úgyhogy az már kicseréltettem, és hallom is ahogyan megy, de most már az eddig két helyiségben sem érezzük a meleget. Felhívtam a szerelőt aki cserélte a szivattyút és azt mondta, hogy valószinüleg át kellene mosni a rendszert, de neki nincsen gépe hozzá és továbbírányított egy másik szakihoz aki azt mondta 60ezer Ft és kb 3 óra átmosni a rendszert. Az lenne a kérdésem, hogy a tünetek alapján tényleg ez lenne a megoldás a problémámra? A kazánom egy Saunier Duval Thema Classic. Előre is köszönöm a válaszokat, Horváth Balázs Dávid
Szia! Több kérdés is felmerül ezzel a megoldással kapcsolatban, hogy:
Idézet: honnan kerül oda a fűtővíz ha nem megy a saját szivattyúja a padló körnek, vagy talán a kazán szivattyúja is eleget szállítana? Honnan van leágaztatva ez a padlókör vagy csak ez van kialakítva? A keverő szelep (a háromutú) az milyen típus, ESBE ......hányas? A többi részt is meg kellene mutatnod, hogy valamit mondani lehessen. „(csak a hálóban és a fürdőben éreztük a lábunkkal h langyos a padló), mivel abszolút nem értek hozzá elkezdtem utánaolvasni, hogy miket nézzek meg. Kiderült, hogy a szivattyú egyáltalán nem működik,” |
Bejelentkezés
Hirdetés |