Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
Sokat kerestem már a témában, de nem igen találtam semmit a Parkside akkuk kapcsolásáról. Jelen esetben az X20V szériás normál és okos akukkal küzdök. Mivel csak hobbi szinten foglalkozom most ezekkel, így jó lenne kis segìtség, hátha valaki többet foglalkozott ezekkel. A sima X20V esetén legtöbb esetben az a hiba, hogy nincs 5V amit egy 5V zénerel hoznak létre. Az okos akkuknál meg a bluetooh modul lesz zárlatos, és tönkreteszi az 500mA képes 3,3V stabot. Eddig ezeket találtam hibáknak. X12V akkukat is javítottam, de ott sima FET hiba volt. Kapcsrajzzal könnyebb lenne eligazodni rajtuk ìgy amatőr fejjel. Köszi előre is a segìtséget!
Szerintem érdemes visszarajzolni. Neten én sem találtam eddig rajzot.
Az okos akku esetén az már kicsit érdekesebb. De a sima X20V esetén is 4 féle BMS is van amit eddig láttam. Érdekes, hogy egy ennyi országban ilyen nagy számba eladott termék és nincs róla semmi a neten. Egyedül az okos akku bluetooth modult találtam meg.
https://developer.tuya.com/en/docs/iot/bt7l?id=K96gqp1dp6iiw
Szia!
Idézet: [/quote]„[quote]Az okos akkuknál meg a bluetooh modul lesz zárlatos, és tönkreteszi az 500mA képes 3,3V stabot. Eddig ezeket találtam hibáknak.” Nekem épp fordított tapasztalatom van, pont hogy a ráadott feszültség teszi tönkre a stab ic-t, nálam már pár év alatt vagy 4 eset volt ilyen. Bezárlatosodott és a túlfeszültség kiütötte a processzort vagy a egyéb modult. Oka a tippem szerint a használt tápegység kimeneti kondenzátora és a táplált eszköz közötti vezeték hossza(is) és a fogadó modul táphidegítő kondenzátora miatt kialakuló induktív feszültség lökés keletkezése érintkezéskor. Ezt nem bírják ki a stab ic-k, zárlatosak lesznek. (3 napja egy node-mcu panel, előtte 2 év alatt három ardu-nano az áldozata)
Itt nincs rádaott fesz, mert az egész fesz alatt van onnantól, hogy a gyárban összerakják. A bt modul meh 50-60 fokos ezekben az esetekben. Valami annak a chipjével törtènik.
Üdv! Az 5V tényleg hiányzik, ZD3 vele sorban 620 ohm, a Q2 kapcsolja rá a 18 V-ot. Q2-t mi vezérli? Köszi a választ előre is.
Nekem van olyan bms ahol a kèt ellenállás melegszik így meríti le a pakkot. Működik a bms, de kb egy hét alatt magától lemerűl emiatt. Ha adok külső táppal 5V-ot a teszt pontra nem mutat áramfelvètelt. Így nem igen értrm miért fűt a két ellenállás.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2022
Sziasztok!
Az akkuban lévő hőmérséklet érzékelő az miféle jószág? Egy sima 10k NTC? Vagy esetleg más érték?
Sziasztok!
Valamelyikőtöknek van véletlenül olyan BMS-e kéznél, amin meg tudja nekem nézni a thermistor értékét, illetve, hogy hova van kötve?
Szia,
Normál akku esetèn az NTC 10k, az IC 11-es lába és a negatív pont közt van. A smart akkunál szintén 10k mind a kettő. A normál az IC 1-es lábra megy, az smd a 7-es lábra. Mi a terv?
Köszi!
A terv az, hogy a mostani makita klón akkumhoz csinálok olyan adaptert, amivel a ferrex szerszámot tudom használni. De merthogy ferrex kb. senkinek sincs a látókörömben, viszont a parkside és ferrex között 1-1 lábmegfeleltetés van és működik a sima passzív adapter is, ezért kérdeztem. Az IC 11-es lába nincs véletlenül tápfeszen?
Nem gond, tettem egy próbát, ha kb. 2,8-3V körül kap a "T" csatlakozóponton, akkor vidáman beindul a szerszám.
Ezt milyen akkuval próbáltad? Mert a mostani X20V akkukon nem T pont van hanem CS és DS. Ha nem jutok előrébb ezekkel a vackokkal, veszek alin egy 6-os csomag új BMS-t és megcsinálom azzal az akkukat!
A makita 18V-os rendszerével próbálom összehozni, de abból is csak kínai klónom van, azaz a kimeneten nincs hőmérős pontja. A gyári makita szerszámok a középső lábon feszültséget néznek és az alapján van bennük merülésvédelem, hővédelem pedig a szerszámban nincs.
A próba úgy nézett ki, hogy az akku két pólusát bekötöttem a gépre, a középső lábon pedig labortápról adtam neki külön feszt. A sima ellenállásos megoldással nekem nem sikerült életre bírni még a szerszámokat, ntc-ért meg még nem voltam a boltban... Mondjuk egy rossz elektronikát szívesen elfogadnék, hátha látszik belőle bármi is, de ha nem sikerül, akkor egy mezei LD1117 IC meg fogja oldani, hogy mindig pont 2.9V jöjjön ki azon a lábon
Az X20V esetén már chipek beszélgetnek egymással az akku/gép és akku/töltő részéről is. Milyen gépnél/akkunál próbáltad ezt a 2.9V-os megoldást?
Az ütvefúró és kompresszor is megy így. A pontos típust otthon tudom megmondani.
Hazaértem...
Ferrex WWS-ALP20-SP (817281), WWS-AVP20-SP (817281) és WWS-ASB20-SP (813308) szerszámokat próbáltam ki ezzel a módszerrel. A 20V + és - ága a megfelelő két szélső lábra ment, labortápról a 2,8-3V pedig a középső lábra úgy, hogy a táp kimenetének negatív oldalát összekötöttem a makita klón akku negatívjával. Mindhárom Ferrex gép így működik. Ha megtalálom az LD1117 IC-met, ami van valahol itthon, akkor összekötözgetem valami Móricka módon és kiderül mennek-e úgy a szerszámok. Ha igen, akkor jöhet a 3D nyomtatott adapter, meg a hozzá tervezett NYÁK.
Sziasztok!
Van nekem 2db akkus ütve csavaróm és egyszer csak meg ált. Az akkut feltöltve az akkun a szint jelző nem világit ha nyomom a gombját pég a kapcsain kint van a 18V Bár a töltő is csak 18 V -os de ha töltőre rárakom az aksit akkor ha meg nyomom a szint jelző gombját akkor 1 led ki gyullad.
Szia,
Pontosan milyen akkuról van szó? Ugye van több féle pakrside.
Az még a régebbi akku. Az is 21V kell legyen feltöltve. Szét kell szedni megnézni a cella feszeket.
Rá tettem egy laptop töltő az aksira mert akkor ez nem a gyári töltője 20V-os
töltöm azzal egy kicsit.
Szétszedtem az aksit minden cellának egyforma az értéke.
Csak a töltőt nem értem hogy mért csak 16V ig tölti az akkukat most hoztam egy 3 dik töltőt és az is ugyan ezt csinálja.
Sziasztok!
Újra elő vettem 2 Parkside aksikat nem a géppel van a baj hanem az aksin a bms áram körrel. ha be terhelem az aksit akkor le tilt egyből nem engedi hogy használjam tovább elég a csak a szint jelző áram körön meg nyomom a gombot ara is le tilt.
Egyik akku megjavítva 2 ből lett 1 az egyikbe bms modul ment tönkre másikba meg 2 cella nem utat élet jelet.
1 akku rendben működik.
Üdv!
Hoztak hozzám javításra egy Parkside 20v-os akku töltőt. A primer oldalon elszállt a kapcsoló fet,meg pár ellenállás, amiket nem tudtam beazonosítani. Mivel nekem is van egy ilyen gépem, gondoltam szétszedem a töltőjét és lelesem az azonosíthatatlan alkatrészek értékét. Nos ez a látvány fogadott. Szerintetek mikor ment volna így ki hiba esetén a biztosíték?
Ha elég nagy áram folyik Az autóakksi viszi a 19-es villáskulcsot is
Ű ha ez hullám maradvány és nem valaki kókizta akkor az elég gyönyörű.
Rajtam kívül még senki sem szedte szét. Gyárilag ilyen
|
Bejelentkezés
Hirdetés |