Fórum témák
» Több friss téma |
![]()
Irtam egy programot, hogy tudjam mennyi a time & dátum, de nem minden honapban megy.
Error: date: érvénytelen dátum: ”Nov 18 13:37:55 CEST 2016” Mi lehet a baj?
Talán próbáld meg külön állítani a dátumot meg az időt. Egyszer én is szenvedtem vele, talán ez volt a kerülőutas megoldás.
Ez nem igazan Pi, inkabb python (vagy shell) kerdes
![]() A date igazan sok megoldast elfogad datum string-nek, de ha a hosszu format valasztod,akkor emlekeim szerint kell a nap neve is (Sun, Mon..etc) valahogy igy: "Sat Nov 19 09:04:12 NZDT 2016" Sokkal egyszerubb kezelni ha a rovid, numerikus format adod meg: "2016-11-19 09:02:26" Az if ilyenforman szornyu, hasznalj inkabb listat vagy dictionary-t attol fuggoen sztring-kent vagy numerikus index-kent akarod hasznalni a honap sorszamat. Lista eseteben az index alapertelmezesben 0-val kezdodik! Valami ilyesmire gondolok:
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2016
Köszönöm a válaszokat, érdekes hogy téli időszámítás esetén levő hónapokat nem fogadja el, a configban persze beállítottam az időzónát közép európaira, most úgy jó hogy a CEST átírom UTC -re de akkor meg egy órával többet mutat.
Sziasztok!
Van egy Banana Pi m1-es modellem hogyan lehetne megoldani hogy ne sd kártyáról hanem satáról (hddről) bootoljon be? Próbáltam már pár leírást de egyik se hozott eredményt.
Sziasztok! El vagyok maradva az sd kártyák dolgában. Rpi3 hoz kéne kb 16 Gb méretben. Már az alapoknál baj van. Sdhc, sdxc ? Class 4 - 10 ? A gyártók tekintetében még nagyobb a zavar. (Ebajos noname 32 es már van, de azon blleg a kávéspoharam
![]()
Van itt egy hosszú lista...
Én ezt vittem el egy számítástechnikai boltba, és megnéztük az eladóval, hogy ami van nekik, az rajta van-e a listán (ismerem a boltot évtizedek óta). Találtam egy 32GB-os Kingston microSD HC I 10-es osztályú, SDC10G2/32GB típusú (sorozatszámú, gyártási kódú ??.... ) kártyát, az működik. Rémálom... Valószínűleg jobban jársz, ha valamelyik Rpi forgalmazóhoz mész, azok úgyis csak olyat forgalmaznak, amit már kipróbáltak, és biztosan működik. (Nekik sem hiányzik, hogy visszavigyék hozzájuk a vásárlók a kártyákat, hogy nem kompatibilis.)
Kösz a listát, nem is gondoltam volna, hogy ennyi kártyával gondok vannak.
Akkor nem biztos, hogy csak én én vagyok zavarban. Tényleg hosszú a lista. Köszi !!
Nekem gond nelkul valtja helyi (Pacific/Auckland) idozonara.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2016
Sziasztok!
A következő problémával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni: Raspberry Pi 2 LCD-vel együtt be van építve egy műanyag dobozba. Az előlapon, a képernyőn kívül van még 2 nyomógomb, amik megnyomáskor a 17 illetve 18-as bemenetet húzzák le GND-re. Ezek egyébként programból fel vannak húzva tápra. Mindez működik is szépen, de néha, ha PMR adóvevővel beszélnek a Pi közelében, akkor is képes gombnyomást érzékelni, ha ez amúgy nem történik meg. A műanyag házat kicseréltem alumíniumra, illetve betettem egy-egy 100nF kondit a GND és a bemenetek közé. Ez egy picit segített, de így is képes "hamis" gombnyomást fogni. Van valami tippetek ez ellen? A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2016
Használj 1 kOhm-os felhúzót, az sokkal "erősebb", mint a beépített felhúzó ellenállás. Ha ez nem segít, akkor a nyomógomb és a Pi közé optikai leválasztás. Nem feltétlen kell külön táp a nyomógombnak, de egy LED-et nem olyan egyszerű elektomágneses zavarral meghajtani, mint egy hosszabb vezetéket.
Köszi!
Igazság szerint a szoftveres felhúzó mellé még egy külső 10K is be van téve már. Az optón én is gondolkoztam, valószínű az lesz a következő próba, megpróbálom olyan közel tenni a Pi csatlakozójához, amennyire csak lehet, mert most a nyomógombhoz megy vagy 15cm "antenna".
A gombhoz menő vezetékeket párosával (jel+gnd) vezesd, és sodord össze. Esetleg árnyékolt vezetékek közül a kéteres sodrott, egyben árnyékolt vezeték.
Köszi,
most már biztosra szeretnék menni, szóval maradok az optós megoldásnál. Az meg pár mm-re lesz egy NYÁK-on, a Pi csatlakozójától.
Nemrég ugyanezzel a problémával szembesültem én is.Optocsatolós leválasztás oldotta meg a problémát.Majd megírhatnád, mire jutottál.
Szoftveresen nem próbáltál tenni ellene? Mi próbáltuk, hogy ne egyből a lefutó élre reagáljon, hanem várjon 100-200msec-et, és csak akkor vegye gombnyomásnak, ha még mindig 0-án van a bemenet. Ez is javított a helyzeten, de ennek ellenére bejött néha egy téves "gombnyomás".
Az optocsatoló mellé tettél még valahova szűrő kondit, vagy annélkül is stabil lett?
Üdv.
Nálam optocsatolós megoldással , (MCP23017 port bővítőkkel kiegészítve) 40 bemenetet üzemel már évek óta (Raspi előtt PIC-el) . Az optó bemenetét védem, párhuzamos kondival és diódával. Idézet: „most a nyomógombhoz megy vagy 15cm "antenna".” Ez meg majdnem rezonáns negyed hullámú antenna is 446 MHzre ![]()
Pergésmentesítésnek 2000ms van beállítva, de nem segített.
Szűrőkondit nem tettem sehova, csak GPIO-nként egy-egy optocsatolót kapott, Sharp PC825 a típusa,ha jól emlékszem. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
Sziasztok!
Azt szeretném megcsinálni, hogy visszajelzést kapjak arról, hogy bekapcsolt e a számítógépem. Tehát WEBIOPI-n keresztül írtam egy scriptet be bírom kapcsolni a számítógépet. Erről szeretném, ha az alaplap POWER led-jét rábírnám kötni a RPI-re így tudnám, hogy valóban megy e a számítógép. Köszönöm a segítséget!
Power ledet lecseréled egy optocsatolóra. ( vagy egy megfelelő tápra kötsz egy optocsatolót.)
Na, ma meg volt az éles próba. Pár cm2-nyi NYÁK, 2db optocsatolóval, közvetlen a Raspi tüskesorára dugva. A NYÁK nem használt részein szigetekben, illetve a teljes alkatrészoldala teli GND. A GPIO-kat 470R + 100nF húzza fel tápra, az optó ezek ellenében viszi le GND-re, ha van vezérlése. Mindez masszív ALU öntvény házban, ami rá van kötve a hálózati védőföldre.
Eredmény: ha a PWM rádió antennája 4-5cm-re van a háztól, akkor adás esetén simán generál téves inputot. Szoftveresen kellett még rásegíteni, hogy biztos legyen.
A dobozba bevezetésnél minden vezetékre átvezető kondenzátor, és némi ferit gyöngy hamár ennyire akarod a nagyfrekvenciát gyilkolni.
Én nem akarom ennyire, de sajnos muszáj
![]() Köszi, jó ötlet, a ferrit nem jutott eszembe. Átvezető kondi alatt pontosan mit értesz? A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2016
Régebben a rádiós modulokon láttam, a dobozba nem egyszerűen bevezették egy jukon a vezetékeket, hanem valamiféle cső kondenzátornak fúrtak egy jukat, a jukba beforrasztották a kondenzátor külső oldalát, a belső fegyverzetéhez meg a vezetéket . Külső végén a kültérit, belül az elektronikához menőt. (persze ez már lehet nem divat)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |