Fórum témák
» Több friss téma |
Ez egy memória és nem pic, se nem más kontroller, ez csak adatok tárolásra használható!
akkor oké! hát és esetleg nem tudsz valamit akkor pic-nélkül?
Üdv! Egy motorszabályozó elektronikát javítok amiben az egyik FET zárlatos lett. A FET típusa H7N0308. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek jó-e helyette IRF3205? Köszönöm!
Szia!
Nem jó, mert ez egy logikai gate-feszültségű FET, tehát egy IRL-es típust keress helyette. De végszükség esetén kipróbálhatod ezt (IRF3205) is, mert mások már sikerrel alkalmazták logikai vezérléssel.
Szerintem nemigazán, mert a H7N0308 fetnek a gate-jén van két dióda a túlfesz védelem miatt. Azonkívül az 30V-os, a 3205 meg 55 ha jól tudom. A H7N0308-nak kisebb az RDS paramétere is. persze ez a legkisebb gond.
Más lesz a kapacitása. Lehet tüskés lesz a jelalak. Próbáld ki két védő diódával a gate-jén a 3205-öst. Hátha beválik. Milyen vezérlő ez? Képed nincs? Meg nézném milyen.
Üdv! Igen, épp emiatt kérdeztem, hogy jó lehet-e. Sajnos semmi hasonlót nem találtam Magyarországon. Ha esetleg van valami ötleted akkor ne kímélj Tamiya TEU-101BK szabályzó. És milyen diódát tegyek reája? Schottkykba nem vagyok otthon.
ZPY15 vagy BZX18. Valami ilyesmiból fordíts szembe egymással kettőt és kösd a gate és a source pontokra.
Sziasztok! A mechanikás haverom szeretne egy távirányítós autót építeni, megkért, hogy nézzek utána, hogyan lehetne megoldani azt, hogy előre hátra, jobbra balra tudja irányítani az autót. Alapjába véve nekem csak az elektronikát kéne megoldanom. Valaki tudna ebben segíteni, kapcsolással, mit hogyan, valamint mennyibe jönne ki legolcsóbban, kb?
Előre is mindent köszi! Üdv!
Olvass visszább, RX2/TX2 enkóder dekóder adatlapján találsz kapcsolást. De olcsóbban jössz ki egy olcsó tecsós játékautóval.
Én nagyon jól tudom, de nem tehetek mást, megkérdezem, mert erre kértek meg. Egy körülbelüli árat tudnál mondani azért?
Közben megtaláltam, tetszene a dolog, de egy fórumban se tudják hogy hol lehet az IC-t kapni, valamint a google se ad találatot. Még RET-ben sincs.
Ezért mondtam, hogy jobban jössz ki egy párezer forintos játékautóval. Abban minden benne van, amire szükséged van.
Szóval akkor bukott ügy az otthoni RC autó? Kár.
Nem bukott ügy, csak költségesebb és macerásabb mint megvenni készen.
Oké. Tudom. De nem az én fejemmel kell ezt megbeszélni, én tudom. Amúgy honnan lehet ezt a bizonyos IC párost beszerezni, mert semmi magyarországi találatot nem ad ki nekem a Google.
Azt sajnos nem tudom. Ha nekem kéne a rokon gyerekek tönkrement játékai között keresgélnék.
Hát igen, de sajnos én ilyet nem tudok csinálni. A lényeg, hogy átadtam az infót a kollégámnak, aztán majd lesz valami. Ha esetleg valaki tudja , hogy hol lehet beszerezni, ne titkolja el.
Sziasztok!
Sajnos a gyenge kis DC motorom nem bírja a saját átépítésű RC autómat meghajtani rendesen és eléggé búg, meg forrósodik gyenge fokozatban az olcsó kis DC motorral ezért úgy döntöttem nem egy motort tennék a hátsó tengely meghajtására, hanem 2db motort, 1-1 motort mindegyik hátsókeréknek saját kis tengellyel, így nem kellene bonyolult fogaskerés blokk építgetéssel bajlódnom, ugyanis tudok szerezni motorokat amelyekre rá van építve 5-80 RPM-ig lassító áttétel. Az lenne a kérdésem, ha így 1-1 motort szerelnék minden egyes hátsó kerékre, akkor (ugye az egyiket fordított polaritás bekötéssel mert tükör llásban van) ezeket a motorokat párhuzamosan kötve megoszlana-e a teljesítmény (vagy sorba kellene kötni inkább), vagy az egyik motor jobban pörögne és így elkanyarodna, esetleg differenciálmű szerűen működne-e, hogy ha az egyik kerék a levegőbe kerül akkor az nagyon pörögne és elszedné az energiát a másiktól. Ezt nem szeretném, differenciálzár szerűen akarnám őket meghajtani mert terepre kellene nagy nyomaték kicsi sebesség, de nem tudom mivel lehetne így megosztani az energiát. Van valami egyszerű áramkör ami ezt elvégezné és nem csökkentené a teljesítményt (így is kritikus a betáplált energia) ?
Kösd őket pérhuzamosan. Nem kell elektronika, mert a kisebb terhelésű motor kevesebb áramot vesz fel így kiegyenlítődnek a különbségek.
Ez difiként még jó is lenne, de az együttfutás is biztosított? Mert szerintem nem fog két teljesen egyforma motort találni. Mondjuk más kérdés, hogy lehet olyan kicsi a hiba, hogy mire jelentkezne, addigra már úgyis elkormányozza valamerre. Érdekes felvetés, én kipróbálnám hogy mennyire dolgozik egyszerre a két motor
Köszönöm a válaszokat!
Nekem is vannak még azért kétejeim, igyekszem szerezni 2 egyforma olcsó teszt motort amin ezt ki tudom próbálni csak sajnos az nagy fordulatszámú lesz. Amit most kinéztem lassításos áttételű motor az ezt tudja: 80RPM 12V DC geared motor - Current: 0.05A - Diameter: 25mm - Torque: 3kgcm Erre menne közveten egy 30cm kerületű kerék, azaz másodpercenként kb 30cm-t haladna csak a masina, ha kapna 12 voltot. Az mondjuk elég lassú.... és a 0.05A spacifikáció is nagyon kicsinek tűnik... Az lenne még a kérdésem, mivel nem adnak ehhez zajszűrő kondit, milyen kondit érdemes a kivezetései közé kötni és milyen kapacitásút? (2 motor lesz párhuzamosan kötve így végülis mind a 2 motor zaját kéne szűrje)
Ha van is különbség a motorok között az is nagyrészt az előbb leírt okok miatt kiegyenlítődik. No meg a kormánnyal is korrigálható, ha túl nagy különbség lenne.
100nF kerámia kondi jó lesz oda. Mindkettőre külön a fenekére forrasztva.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Egész pontosan másodpercenként 40cm-t tud így haladni a járgány.
Ettől függetlenül szerintem elvetélt ötlet terepre a 2 külön motor, teljesen függetlenül. Ha feltételezzük, hogy tudsz venni két darab, 100%-ban egyforma motort, akkor sem lesz túl praktikus a gyakorlatban: mi van, ha az egyik kicsit nehezebb terepen halad, kicsit nagyobb ellenállása van a keréknek? Az, hogy az valamennyivel lassabban forogni, mint a kisebb ellenállású kerék => kanyarodni fog a jármű. Ehhez még az is hozzájön, hogy ha nem vízszintes talajon mész, hanem például az egyik oldalra nagyobb súly jut, emrt arra dől az autó. Akkor ugyan ez történik. Próbáld ki, ha tudsz szerezni két egyforma motort, de terepre 100% hogy nem lesz jó, legfeljebb egy tökéletesen kiegyensúlyozott autóval, tornaterembe
Pontosan mire gondolsz? Mert, hogy a sebességbeli különbség, valamit a terhelésből adódó sebesség-különbség a párhuzamos bekötéstől nem fog kiegyenlítődni, az garantált. Vagy mit értesz a hozzászólásod alatt?
Szerintem az áramfelvétel lényegtelen, ha az egyik motor X mA-rel többet eszik, nem zavar senkit. A lényeg igazából az lenne, hogy teljesen szinkronban forogjanak a kerekek. Nem?
A nagyobb terhelésű motor több áramot vesz fel, mert a belső ellenállása csökken. Tehát nőni fog a rá jutó teljesítmény. Terepen is működik nem kell tőle félni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |