Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
A kínaiak sem hülyék. Sok árút nem közvetlenül Mo.-on léptetik be az eu-ba, hanem luxembugon, hollandián, stb. keresztül (ahol alacsony az áfa) és ott átcimkézik. Onnan már mint eu-s orszgból jön a csomag, amire nincs áfa és vámkezelési költség.
Mondjuk nem tudom honnan vetted franciaországot, mert a csatolt trackig szerint hollandiában lépett be az eu-ba csomag.
A hozzászólása alapján onnan vette, hogy a vásárláskor az "EU WAREHOUSE FRANCE" opciót választotta ki, mint feladási helyet.
Érdekes mód kb. nem sokat jelent ilyenkor, csak annyit, hogy legalább az "EU-n belülről" fogják küldeni. Én rendszeresen a Cseh raktárat szoktam megjelölni és olyankor hol a németektől, hol pedig a lengyelektől érkezik a csomag. Nem nagyon szokott érdekelni, ha már EU-n belüli, hogy melyiktől jön, de ezek alapján a forrásország megjelölése leginkább erősen opcionálisnak tűnik nekem ![]()
Ingyenes szállítás Franciaországból, és a bolt elvileg Francia...
De a lényeg, hogy gyorsan megjött, és még működik is! Kopp, kopp, kopp! A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2022
Sziasztok.
Most kaptam az emailt az aliexpress-től. If you still haven't received the item or you've received it but are unhappy, you have 15 days to submit a dispute request. Viszont az order details ezt írja ki: Awaiting delivery The system will automatically confirm receipt after 3 days. If there are any problems, you can apply for a refund/return within 15 days of confirming receipt. Vagyis, ha jól értelmezem, akkor 3 nap múlva lesz 15 napom arra, hogy reklamáljak, mert nem érkezett meg a csomag. Jól értelmezem? Ez lesz az első csomag ami elveszett a sok év alatt.
3 nap múlva automatikusan lezárják, mintha megkaptad volna. Onnantól 15 napod van reklamálni, hogy de még mindig nem jött meg. Ne várd meg, nyugodtan indítsd el most a reklamációt!
Nem fogadták el a reklamációt.
The tracking information shows that the package has arrived at your local post office and waited for your collection. We warmly suggest that you can contact the shipping company Customer Care Center and you will get this package as soon as possible. If the package not in good condition/ goods shortage, you are suggested go to 'Dispute Detail' -- Check 'Dispute Reason-- Click 'Update Reason' to update your reason for filing a dispute. Solution1:No refund ResponseDays:3(Days) Voltam reggel a postán, a csomagszám alapján náluk nincs, de még a járásba sem érkezett meg eddig. Adjam be írásban a reklamációt, ki fogják vizsgálni, és 60 napon belül értesítenek az eredményről, és ha náluk veszett el, akkor egy újabb beadványban kérhetem a kár megtérítését.
Hiába nem fogadták el, akkor tovább kell hangoztatni a magad igazát. Ott van az "update reason" és ismét meg kell mondani, hogy nem érkezett meg. Viszont azt írd bele, hogy a helyi postahivatalnál voltál bent és nem tudnak semmit a csomagról. Mondjuk én az első reklamációmba is már bele szoktam ezt írni - the local post office don't know anything about my package. Esetleg még a posta.hu/nyomkovetes oldalról készített képernyőképet is még be szoktam emellé csatolni.
Idézet: „Ott van az "update reason"” Nálam olyan nincs, de biztos rossz helyen keresem...
A mostani új felületükön én még nem raklamáltam, de a képernyőkép alapján a narancssárga gombra kattintanék és megnézném mit rejt. Amúgy meg az ali fog közbelépni egy nap múlva.
Múltkor háborogtam, hogy egy "filléres" (2.52$) csomagomat meg akarták áfázni, holott az áfa már vásárláskor meg lett fizetve. Kedves posta természetesen már nem tudom hanyadjára "elfelejtett időben szólni" hogy itt a csomagom, fizethetek online 400Ft kezelési költséget. Ehelyett ugyebár kérték volna a 800-at, plusz az áfát, így lett volna 1400Ft amit fizetnem kellett volna. Én meg beintettem nekik, mondtam a postásnak, hogy vigye szépen vissza, mert eszem ágában sincs kifizetni még egyszer.
Lelkére is kötöttem, ha még egyszer áfás fizetésű csomag jön, ki se hozza, mert nem fogom átvenni. A minap a kiszállítási időszak a végéhez ért, két nappal előtte nyitottam a vitát, és hivatkoztam arra, hogy nem kaptam meg a csomagot. Azt is megjegyeztem, hogy a portán kerestem, de visszaküldték. A vita úgy záródott, hogy várjam meg a hátralévő időt (2 nap volt jó megvárom.) Két napra rá értesítettek, hogy elfogadták az igényemet, és visszafizették a vételárat... Már egy kezemen nem tudom megszámolni, hogy hányszor akartak lehúzni még mindig ezzel a nyomorult áfával, holott már két hónapja a vásárláskor meg van fizetve az áfa az új szabály szerint. Na én meg nem vagyok madár, úgy döntöttem, ezentúl minden csomagommal így fogok eljárni, amit jogtalanul akarnak megvágni újra és újra... ![]() Ja és mostantól minden csomagomra nyomtatott nagy betűkkel rá is iratom az eladóval, hogy "AZ ÁFA ONLINE VÁSÁRLÁS ALKALMÁVAL MEGFIZETÉSRE KERÜLT!!! Csak, hogy az az agytröszt aki még mindig áfáztatni akar, rájöjjön már végre, hogy abba kellene már hagynia a jogsértő magatartást. Vagy váltson munkakört, és menjen el sepregetni, ahhoz talán megvan a sütnivalója, az való neki. De én azt se bánnám (gondolom más sem) ha kirúgnák ha még mindig nem ismeri a jogszabályt.
Azt áruld el, hogy a rendelésednél olyan telefonszám és e-mail cím van megadva, amit nézel is? Csak mert valóban háborogtál már emiatt és kicsit fura, hogy ez veled ennyiszer történik, míg pl. nekem hol SMS-ben, hol e-mailen keresztül, de mindig küldték az értesítést. S eddig egyetlen egyszer fordult elő, hogy az ÁFA tartalomra rákérdeztek egyáltalán, amihez pedig beküldtem nekik az aliról letölthető bizonylatot.
Szóval lehet, hogy a hiba a rendszerükben van, de azért megnézném, hogy biztosan olyan elérhetőségeid vannak-e megadva, amiket rendszeresen nézel.
Sajnos, a rendszerben több helyen van hiba.
Kértem a kínaiakat, hogy tegyék bele a címzésbe az email-címet. Azt válaszolták, hogy nem lehet. Ha a küldemény vámeljárás alá kerül, a 399/799 Ft mindenképpen kifizetendő, kivéve, ha ajánlottan érkezik, ismered a ragszámot, és előre fel tudod tölteni a számlát. A NAV nem foglalkozik SMS küldésével, így nem tudsz az érkezésről/vámeljárásról. Ráadásul a követési rendszerbe csak az ajánlott európai (?) ragszámformátum kerül bele. A hab a tortán, ha megváltozik a követési szám, vagy gyűjtőcsomagba kerül a küldemény. Tapasztalataim alapján, ha futárszolgálattal érkezik valami, nem kell külön fizetni.
Van esetleg valakinek tapasztalata a kinaiwebaruhaz pont hu -ról?
Az, hogy a címzés mellett ott az email címed, vagy a telefonszámod, az áfa szempontból mindegy. A posta azt nem nézi. Valahol írták (már nem emlékszem hol), hogy ők azt nézik, hogy az eladó elektronikusan mit jelentett le nekik a csomagról, abban milyen elérhetőségek vannak, az, hogy mi van a címzésen, azt ők nagy ívben le...... Ha az elektronikus adatok között nincs benne az email címed, vagy a telefonszámod, akkor nem fognak értesíteni. Ill. elvileg a vámolás és az áfa-zás alapja is az elektronikusan lejelentett adat. Ha ezt a lejelentést az eladó valamiért nem teszi meg, akkor biztos, hogy fogsz fizetni (aztán lehet akkor is fizetni fogsz, ha lejelentik, ezt már csak a posta tudná megmondani, hogy miért).
Nekem szerencsére az utóbbi időben az összes alis csomagom futáron keresztül jön (budapest, express one a futár cég). Nem kérnek kezelési költséget, nem szórakoztatnak plusz áfa fizetéssel és a futár ajtóig hozza a csomagot, mindegy mekkora. Szerintem a kis kínaik is kezdenek rájönni, hogy a magyar posta egy léhűtő társaság, sok csomag elveszik, ill. az emberek esetleg át sem veszik a plusz sarcok, meg a plusz áfáztatás miatt, ezért inkább a postát kihagyva küldik a csomagokat. Sajnos míg a posta állami kézben van, addig nem fognak rájönni az ottani vezetők (vagy nem is érekli őket), hogy jó lenne már a hozzáálláson változtatni, mert nagyon gáz, amit csinálnak. Addig meg sajnos velünk fizettetik ki, hogy ők ott jól eldagonyáznak a langyos vízben. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2022
Kerüld el nagy ívben! Az "arc" aki üzemelteti, szinte az összes aukciós portálon is ott van, a kilistázott ali, ill. ebay árú készlettel. Más nem történik, mint átutalod NEKI az általa feltüntetett árat előre, ő pedig cserébe megrendeli a címedre jelentősen olcsóbban a kínaitól, a "külföldi raktárunkból szállítjuk" szlogennel. Ha közbenső embert akarsz tömögetni pénzzel, akkor használd.
Nekem még sosem tűnt fel, hogy megkérdezték volna hogyan jöjjenek a rendelt dolgaim pl. az Ebay-on (én általában tőlük veszek mindent). Szépen kifizetem előre amit kell (áru+szállítás+áfa+ügyintézés), és várok.
A panelrendelésnél ott én választok, és gondosan olyat igyekszem bejelölni, ahol ők intézik az érkeztetéssel kapcsolatos ügyeket, meg az ÁFA-t is. Azért emeltem ki ezt a két beszállítót mert ezek csomagjait nekem szinte minden esetben a Posta hozza, és hozza. Nincs semmi kérdés, nincs ügyeskedés, nincs késedelem, csak jön és ideadja a kezembe. Tehát ha van is hiba a rendszerben, az nem mindenre kiterjedő, hanem eseti.
Alinál tudsz választani, hogy melyik szolgáltatót szeretnéd. Az alap filléres módszer - ali super save, vagy cainao mostanában expressone kiszállítással jött, a china post az magyar posta (és az ezzel együtt járó nyűgök), illetve DHL/UPS/EMS szokott lenni, esetleg europacket.
Az egyetlen eset nálam az ott megfizetendő ÁFA óta valamikor januárban volt, s akkor a mellékletben látható e-mailt küldték. Ott feltöltöttem az aliról letölthető invoice papírt, s pár napon belül jött, hogy fizessem a 399Ft-ot, hozzák a csomagom. Érdekes, hogy mióta külön szedik a sarcot a semmittevésért, azóta jobban szeretnek megérkezni a csomagjaim még rajtuk keresztül is. Lehet azért, mert ha már beszedik ezt a pénzt, akkor nem illik letagadniuk, hogy tudnának róla?
Biztosan lehet példákat találni mindenre, és annak ellenkezőjére is.
Ez a fórum -talán mert éppen erre van kitalálva-, valamiért következetes "Posta szidó". De én ezt nem tudom megerősíteni, ezért említettem a saját eseteimet. Ez sem általános, de évi néhány 10 db-os rendeléseim mindegyikére igaz, tehát az én véleményem jó (nem vagyok postás, és semmilyen kötődésem nincs hozzájuk, nem vagyok elfogult velük szemben). A szállítást végző engem mindaddig egyáltalán nem érdekel, ameddig időben megjön amit várok. Az nekem is feltűnt, hogy mióta bevezették ezt az ÁFA-fizetős kötelezettséget, rövidebbek lettek a szállítási határidők. (pl. Tegnap kaptam egy EBay-os csomagot, amit kb. 2 hete rendeltem, és október elejére ígérték a szállítást. Közel 1 hónappal előbb érkezett.) Talán csak véletlen, de pl. a paneljeimet DHL-el szoktam rendelni, ami valahol Postává alakul, és így kapom meg. De szintén nem érdekel, hiszen megkapom őket.
Az email cím meg van adva, különben honnan kapnék értesítést a többi csomagról...
Most is úton van még két csomagom, és napok múlva lejár a védelmi időszak. A csomagkövető nem ír semmit, vagyis de, annyit, hogy "Frissítésre vár a fuvarozótól" kiszürkítve.
A teljes továbbítási láncban egyik félnek sem érdeke, hogy a legolcsóbb módon kapd meg a pakkodat. Az igazságérzetünk hiába berzenkedik, nincs meg a kényszerítő erő, hogy jól jöjjünk ki a buliból. Még én is rálegyintek arra az egy-két Euróra, ha valami nagyon kell valami.
Nem politizálok, így csak magamban anyázok.
Ugyan ez a cég üzemelteti az azsiacenter pont com oldalt is. Ugyan így néz ki a honlap. Ott sajnos buktam 900 Forintot. Tavaly rendeltem pár töltésvezérlőt, de azóta sem jött meg. E-mailben ígérgette, hogy újraküldi, de aztán semmi nem történt.
Sziasztok!
Vásároltam egy invertert kínai barátainktól,EASUN webshop-ból németországi raktárból, németországi címre, rokonok haza hozták párhétre és hát csak nem lett szerencsém nem működik megfelelően. Nem látja a napelemeket csak UPS-ként hajlandó működni. Szerencsémre PayPal-al fizetem és a 60-nap nem járt le úgyhogy meg bírtam indítani az eljárást. Rögtön két ember is a segítségemre siettetett meg próbáltak meggyőzni hogy nem tudom be állítani, de kb 1 hét alatt sikerült meg győzni őket hogy már pedig a vackuk a nem jó. Na most ott tartunk hogy talán akarnak küldeni egy lapot bele ami szerintük a hibás, meg hát hogy én zárjam be a vitát. Természetesen nem zárom addig még az inverter nem fog működni vagy nem fizetik vissza. Azonban nem tudom mi tévő legyek mert szeptember 17-én lejár a vita és be záródik automatikusan. Van egy olyan sejtésem hogy erre játszanak. Nem szoktam belőle nagy ügyet csinálni de most 700eurót azért nem szívesen nyelek be. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2022
Ne is hagy annyiba.Én is jártam egy inverterrel úgy hogy küldtek nekem egy 110-et 220 helyett.Hiába írtam az eladónak többször is, semmi válasz.PayPal reklamáció,lejárt a határidő visszautalta a pénzt.Rá egy órára három mailt is kaptam az eladótól egyből tudtak válaszolni én meg nem válaszóltam.
Csak nekem már válaszoltak, nem tudom hogy igy mi fog történni ha lejár?
Két hete rendeltem a kínaiaktól pár mágnest. A feladó megadott egy SY* követési számot, amivel problémamentesen tudtam követni a szállítmányt, egészen a postai elosztóig. Itt jött a gond, a Posta egy UU*CN követési számra hivatkozva legombolt 399 Ft-t. Írtam az eladónak, a fuvarozónak, hogy valahogyan, valaki elfelejtett értesíteni, hogy a csomag/levél követési száma megváltozott.
Szerintem a Posta korrektül járt el, ha foglalkoznia kell a pakkal, akkor jár neki a 399 Ft sarc. A NAV eljárásában sem találni kivetnivalót, hogy nem találta az IOSS igazolást a tranzakcióról. Feltételezem, hogy az AliExpress is ártatlan, ha jobban megkaparom a dolgot, meg lehet találni az ügyletet. Elsőre a fuvarozó tűnik sárosnak, mert a csomag követési számának megváltozásáról nem lehet információt. Írtam minden résztvevőnek, várom a válaszokat, ki, mit reagál. A fejleményekről még írni fogok.
A Postáé:
Sajnos nem áll módunkban újra vámoltatni, mert nincs IOSS szám ( még szerencse, esetleg 800 ft-ért hajlandóak lennének ) Írták, miután dupla vámot fizettem... Eladó: A helyi szolgáltató vonta le, kérje tőle...( Bármiféle bizonyító mellékletet számomra lehetetlen volt csatolni, a szigorú kínai tűzfal szabályok miatt...) NAV: Egy vasat sem kapott ( a te esetedben), milyen alapon kérnél tőle bármit... Amúgy ha van IOSS szám akkor is vonja a 400 /800 ft-ot, ha postázásnál rossz fakkba dobják ugrott 400/800 ft. Valaki javasolta ha több apró dolog egyszerre van rendelve, akkor átcsomagolják, kap egy új számot, és talán a futár hozza ki, azt nem látja a posta, így ingyenes...
1. frissítés:
Az eladó vita nélkül vissza fogja utalni, az 1 USD-t, ha megérkezett a csomag. További kérdéseimre nem válaszolt, feltételezhetően a fordítóprogram nehézségei miatt.
A Posta sara az, hogy csak a "szabvány" felépítésű követési számokkal foglalkozik, kizárólag regisztrált, ajánlott küldemények esetén. Bár a NAV is tehetne egy gesztust: a vámolásra váró küldeményekről feltölthetnék a csomagon követési számot a követési rendszerbe.
Ahogy én látom, ha a csomagom a postára kerül, és nem futár hozza, az 400 Ft bukta mint kezelési költség. ( és nem adó) Ha a posta sáros, akkor nem küld SMS-t, és kifizetteti a 800 Ft-os késedelmi dijjat is. Akkor meg nem tudom ki sáros ha befizetem az adót, a csomag ragszámot vált, az IOSS azonosító eltűnik róla, és itthon a posta a szabvány 400Ft-on felül az adót is ismételten levonja...( az viszont igazi méreg, mert már nem kis összeg...)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |