Fórum témák
» Több friss téma |
Szia ! Figyi, a rajzon, amit küldtél nekem, az áramértékek biztosan jók ? Nem 5V/R-rel kell kiszámítani az áramgenerátor áramát ?
Aha. Tehát, ha jól értelek: az üresjárásban nálam mérhető 15,8V az nem durrantja szét a 8 db 1,2V-os cerkaakksiból álló pakkomat, mert áramgenerátorral töltöm, egyébként ez a 15,8V amúgy is visszaesik (ha ráugranak a töltőre az akksik) és nem pusztulnak el a cellák. Csak a hőmérsékletüket figyeljem.
Sziasztok! keresek olyan kapcsolást ami ólom akkuhoz szintentartó áramkör 95Ah aksihoz.
2006-ban tavasszal a motorhoz vett MIgM akksit az októberi kiszerelés után havonta töltöttem. 7Ah--> labortáppal 14,4V, ill. 300mA-es korláttal. Az akksi januárra tönkrement. 2007-ben vásárolt akksit a tanácsotokra - ugyanezen paraméterekkel - 2 haetente töltöttem. Ez az akksi is tönkrement mostanra. Mi a túró nem tetszhet neki? Egy másik akksit ugyanígy "dédelgetek" semmi baja.
Én nem havonta töltögetem, hanem 13.8V - ot adok neki és májusban leveszem a töltőről.
Ha 14.4V-tal töltötted, akkor töltés előtt ki kellett volna sütni az akkut, hogy üres legyen, szerintem túltöltötted. Mennyi volt a töltés végén az áramfelvétele az akkumulátornak?
Akkor vettem le, mikor az áramkorlát LED elaludt, vagyis a feszültsége elérte a 14,4V-ot. Ez december közepén még percek alatt bekövetkezett, most hosszú órákat vártam, mire kialudt. 2 nap múlva az akku feszültsége 12V alá csökkent. Sajnos az "elődje" pontosan ugyanezt csinálta, még időben is. Márciusban már nem hajtotta meg a motort. A Yuasa párja tökéletesen indított tavasszal, pedig azonos bánásban részesültek.
véletlenül nem zselés ólom-savas akksitkat töltöttél 14,4V al? azok valószinűleg megsértődnének a 14,4V tól (főleg, hogy nem voltak lemerülve..)
13,6-8V az ajánlott stand by /nevezhetnénk szintentartónak is/ töltés ezekhez, ezt korlátlan ideig képesek elviselni, nem elsz bajuk tőle.
Elképzelhető, hogy ez a baj.
Az akksi újonnan lezárt cellákkal, és 6db savtartállyal kerül hozzám. Az akksit kibontva, a savtartályokat a cellákba betöltöm, és véglegesen lezárom. A kezelése ennyi ( a piktogramok alapján), magyar leírás egy sor se. Ebből én nem tudom kitalálni, hogy ez zselés(sé váló) akksi-e. Igazából, a másikról sem tudom. De az "jól viselkedik". Tehát nem "szinten tartom" 14,4V-al, hanem a feszültség elérésekor leveszem, majd 2 hétig magában áll (azt írtátok, hogy havonta tölteni az túl ritka, ezért tértem át a 2 heti töltésre).
aha szóval ha nyitható cellás (1szer v. többször), akkor nem lehet zselés!
(azok le vannak ragasztva, teljesen zárt rendszer, ezért ők rendesen megsínylik a 13,8 V nál nagyobb töltőfeszültséget hosszútávon (normális töltésnél(kisütött akku..) 14,7V csúcsfeszültségig feltölthetők, de utána vissza kell szabályozni a feszt 13,6-13,8V ra. )) a másik, hogy ez a gondozásmentes teknika egy nagy fosh! Simán kipárolog a cellákból a víz! igaz nem olyan gyorsan, DE után kell tölteni!, nálad a sok 14,4V tól lehet, hogy már sivatag van a cellákban! ellenőrizd le! és legközelebb 13,8V nál többet ne adj rá, (főleg hogy nincs kisütése az akksinak).
Köszi, Gulyi, de ezt a tanácsodat a következőnél tudom - szerintem - megfogadni, mert ennek már vége. Sajnos, a másikat - balga módon - nem is néztem meg ilyen szempontból, majd holnapután megvizsgálom a "löttyöt" benne. Ha megnéztem, beszámolok a tapasztaltakról.
Sziasztok!
Van egy szünetmentesem most cseréltem ki az aksiját egy 44 Ah -s savas aksira.1 nap alat felis töltötte szépen. Azt szeretnám kérdezni h az neme árt az aksinak hogy a szünetmentesem azt csinálja hogy elmegy 13.96 Voltig ut visszaesik 13.22V-ra és utána megint fel 13.97-re és ezmegy végig...
De a sav is bugyog benne folyamatosan finoman nem nagyon kb annyira mint egy pohárba öntött ásványvíz Szóval akkor tuti nem?
Ha a sav bugyog, az már nem jó, mert az vízveszteséget jelent, és ha ilyen intenzitású, akkor az néhány nap alatt már számottevő veszteség, nem beszélve arról, hogy ez durranógáz, tehát gyúlékony és robbanékony. Viszont normális esetben 14V-on a gázképződés még jelentéktelen, tehát valami nincs rendben nálad (nekem a 14V-on tartott autóakkukban sosem kell a vizet pótolni). Vagy nem 13.97V az, vagy az akku már hibás. Mérd meg, mekkora áram folyik az akkuba!
Lemérve:
Mikor tölti fel 13.9 -ig akkor 0.3 A mikor esik vissza akkor 0.1 A. Kíváncsiságból lemértem a tv-met is mikor üzemel róla 6.2A vesz fel aksiból a TV 85 W-ot fogyaszt (vagyis ennyi van ráírva..). És még egy kérdés az mért van, hogy mikor rárakom a TV-t az aksi feszültsége nagyon leesik? Rossz az aksi már? Vagy ezek az autóaksik ienek? Sztem a gépemet már el se vinné pedig mikor még rákötöttem vitte...
Hello!
Mire válaszoljon? - Nem tudja milyen állapotú és kapacitású az aksid. - Nem tudja mekkora árammal terheli az invereter bekapcsoláskor és az meddig tart (hatásfok is van a világon) - Nem tudja hogy a feszültség mennyire esett vissza. A szünetmentesek, általában csak rövid időre tudják üzemeltetni a PC-t. Csak addig, míg az "bezárja az ablakot". Én nem próbáltam, de többen írták, hogy a gépkocsi aksit nem is igen szereti a szünetmenetes. Sem tölteni, sem üzemelni róla. Tehát a növelt kapacitású aksival, nem biztos, hogy tovább tud üzemelni, mert esetleg elmelegszik az egész. (Persze minden a tervezésen múlik és igen nagy különbségek lehetnek készülék és készülék között.) Szóval itt ez egy többváltozós függvény.. De valószinűleg az aksid nincs már a toppon, és gyanítom, hogy nem vettél a készülékhez egy új aksit. üdv! proli007
Sziasztok!
Lehet, hogy sajátosan értelmezem a téma címét (ha így van,akkor bocsánat), de én egy 4 LED-ből (piros, narancs, sárga, zöld) álló akkumulátor tesztert szeretnék építeni a 6V 12Ah-s ólom zselés akksimhoz. Ha valaki tudna segíteni kapcsolási rajzzal, azt megköszönném! Előre is köszönöm a segítséget!
Hello!
A megoldás itt van a fórumon a "Kapcsolások" között. Mind össze annyi a dolgod, hogy a zénert egy 3,3V-osra (pld. ZPD3V3) és az 1250ohm-ot, 3,9kohm-ra cseréled. (Ha nem eléggé világítanának a Led-ek, akkor a soros ellenállásokat is kicserélheted 470ohm-ra.) üdv! proli007
Sziasztok!
Egy 12V 100 Ah-ás akksi töltöttségi szintjét szeretném kijelezni folyamatosan. Ami a gondot okozza, hogy állandóan terhelés alatt van (persze a töltéseket kivéve), és a terhelés változik. A feszmérés önmagában szerintem nem megoldás, mert a terhelés változásával az is változik. Van PIC a közelben ami számolni tudna, van pillanatnyi áram és feszültség értékem. Egy jó algoritmust kéne találni. A töltés és a kisütés más eszközzel történik, így a bevitt és kivett töltésmennyiség számítás nem az igazi... Ötlet?
Elvileg lineáris az összefüggés a terhelés és a kapocsfeszültség terhelés miatti csökkenése között. C/10 árammal terhelve 10,5V-nál van teljesen lemerülve, terhelés nélkül ekkor 12V van rajta. Teljesen feltöltve terhelés nélkül 12,6V, terhelés hatására ekkor nemtudom mennyi, de ha máshogy nem, akkor le lehet mérni. Ha erre a szélső pontokra felrajzolsz egy háromdimenziós( ) görbét figyelembe véve, hogy konstans terhelőáramnál a kapocsfeszültség lineárisan csökken, akkor kontrollerrel már kiszámolható a terhelés és a feszültség alapján, hogy hol tart az akku töltöttsége.
Szerintem...
Aha, elgondolkodtató. Azaz minden áramértékhez fel kell venni egy kisütési görbét. Csak az áram 0-38A-ig bármi lehet. Ez elég sok görbét jelent tűrhető hiba mellett is. De ez jó kiindulás lehet. Köszi!
Sziasztok!
Bár majd' két éves a legutóbbi bejegyzés, azért nem szeretnék új topicot nyitni. Hasonló lenne a kérdésem, mint a pár bejegyzéssel előttem író fórumtagnak: Van egy elektromos biciklim, amelyhez vezérlő elektronikát kell építeni. Szeretném, ha az akkumulátorok töltöttségi állapotát kijelezné, mondjuk ledekkel (100%-75%-50%-25%-0% elég). Persze menet közben (is), vagyis terhelve vannak. Az akkumulátorok adatai: -3db 12 V-os 15 Ah-os akkumulátor sorba kapcsolva -terhelés: 1) villanymotor: 180 W 2)lámpák (éjjel, lakott területen kívül) 3) egyéb kisebb terhelések (index,sebességmérő, később majd GPS töltő ) Ha valaki tudna ebben segíteni, az kérem ne habozzon! Köszönöm, Boti
Hali
Az elso, es legfontosabb az akkutoltottseg/feszultseg diagram. Ebbol lehet szamolni a toltottseget. Mondjuk komparatorokkal egy kicsit necces, de egy AD konverterrel (valami uC) mar azert lehetne szamolni.
Sziasztok!
Kb 8 éve hever a műhelyembe egy 240 AH-s savas akkumulátorom. Újonnan szereztem és soha nem volt feltöltve. Kérdésem az lenne, hogy mi ilyenkor az eljárás? Tömény akkumulátor savval kell feltölteni, vagy higítani kell ioncserélt vízzel? Egyenlőre ennyi!
Tömény savat semmikép se tölts bele. Fejből nem emlékszem a megfelelő töménységre, de otthon van könyvem majd megnézem. Nyers vagy szárazon töltött? Ugyanis ha jól emlékszem az sem mindegy.
Előre is köszi.
Én azt hiszem, hogy full nyers. Egy szikra volt sincs benne.
A szárazon töltöttben is csak savazás után lesz feszültség. Csak a formázási eljárás más ha előkerül a könyv azt is megnézem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |