Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   13 / 66
(#) Atis57 válasza kobold hozzászólására (») Feb 13, 2008 /
 
Szia!
ezt a véleményt nem osztom!
már rég nem igaz ----a drágább jobb is ! !
jónevű akkus cég ---minden MOL kuton kint vannak az akkujai! !
ingyen sem kéne ----de mivel az akku felújitásból van pénz / ÁTCIMKÉZÉS/ járok dolgozni..
kevés vásárló jár scanner-el vásárolni igy nem tudja , hogy 0,5 éves vagy 6 éves akkut vesz,,,,,?
az extra profit mindenek előtt----a profit a mi istenünk.! !
az első rész igy igaz akkor tart sokáig az akku ha 20%---80%-ig hasznositjuk....mélykisütés+ túltöltés kizárva....
(#) kobold válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 13, 2008 /
 
Kevésbé tagolt hsz-eket, könyörgöm...
Ahogy nem igaz az, hogy a drágább mindig jobb, úgy az sem, hogy az olcsóbb tutira jobban megéri. Nekem egy évtizedes tapasztalat alapján van kedvelt és bevált gyártóm, magamnak olyat veszek, ha kell, másnak meg ajánlom, ha kérdezi, de úgyis mindenki magának dönti el, milyet vesz.
Egy nagyon fontos szabály van: benzinkútról nem szabad akksit venni.
(#) potyo válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Hogyhogy mitől tört el? Túl nagy volt a nyomaték. Nemtudom, repedt volt-e előtte, de párszor be lett indítva ezzel az akkuval, és egyszercsak üresben forgott az önindító. Azelőtt mindenféle akkukkal 20 évig nem volt baja, aztán kapott egy durvább akkut, és pár indítás után kakukk. Nem biztos az összefüggés, csak nagyon valószínű.
(#) potyo válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Idézet:
„azaz-- 100Ah ---20h kisütés esetén”


Föltéve, hogy 20 órás kisütésre van megadva a kapacitás, ezt illik jelölni az akkun. Ha nincs jelölve, hogy mennyire, akkor elvileg 10 órás kisütésre van megadva. De természetesen utána kell nézni az akkuhoz kapott használati utasításban.
(#) potyo válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Idézet:
„már rég nem igaz ----a drágább jobb is ! !”

Mondjuk úgy, hogy van ami megéri az árát. Az Exide akkuk tényleg jobbak, ezt nem csak én tapasztaltam, hanem a környezetemben, és itt a fórumon is többen. Persze egy kisebb benzinmotoros autónál nem jön ki a különbség, de komolyabb igénybevételeknél (pl. amikor watt amikor zenét hallgat autóban, vagy dízelmotorok hidegben történő indításakor igenis kijön a jobb akksi. És nem kell itt okvetlenül traktorra, kamionra, stb. gondolni, már egy Astra esetén is érezhető a különbség).



Idézet:
„az első rész igy igaz akkor tart sokáig az akku ha 20%---80%-ig hasznositjuk....mélykisütés+ túltöltés kizárva....”


Na igen, a mélykisülés az gyakorlatilag azonnali halált okoz. Túltöltés pedig a többek által favorizált 14,5V és afeletti generátorfeszültség is.
Valamelyik nap itt volt nálam az előbb említett 75Ah-s Exide akku, kb. 50-60%-ra lemerített állapotban. Rátettem a labortápomat 14,2V-ra beállított feszültséggel. A táp kb. 2A áramot tud kiadni, tehát egy jó darabig áramgenerátorként töltötte az akksit, és közben mértem a feszültséget. Éjszakára rajta hagytam a cuccot, reggel már 14,15V-ot mutatott a műszer, és már kezdett hallatszani a víz bomlása. Hagytam még egy kicsit, rövid idő után beállt a feszültség 14,2V-ra, Nemsokkal ezután az áram lement 0,2A alá. Na mondom, itt az alkalom, elvégezzük a kisérletet, hogy valóban csak 14,5V körül van-e az akksi 100%-ig feltöltve, vagy már 14,2-n is fel van. Nosza, tápot fel 14,5V-ra és figyeltem az áramot. 1-2 percen belül az áram ismét 0,2A alatt volt, tehát hiába emeltem a feszültséget, az akku ekkorra már fel volt töltve. Mondom, adjunk még rá, megpróbáltam 14,8V-ot, ugyanígy rövid időn belül leesett az áram. Most lehet, hogy az a kulcsa a dolognak, hogy kis árammal volt töltve, és ha mondjuk 7A-al töltöm folyamatosan, akkor 14,5V-nál kellett volna befejezni a töltést, de nekem ebből az jött le, hogy teljesen felesleges a járműveken eröltetni a 14,5V-ot, hiszen 14,2V-ról is teljesen feltöltődött az akku, és már itt is kezdett bomlani a víz.
(#) Atis57 válasza potyo hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Szia!
igen --itt a belső ellenállásról beszélünk
ez a dolog lényege -minél kisebb annál jobb, illetve jobban hasznosul az energia.
sok utángyártott akksi van amit bármelyikunk összeüthetne , akár a konyha asztalon is . ezek inkább világitásra valóak nem gk inditásra.
ezért szeretik a töltó feszt emelni . valaha 50-es években a 17 V általános elfogadott volt-ma ez lenne az utolsó töltése az akkunak.
mint mindenben itt is divik a "preciz sokatmondó "-amugy semmire sem jó adatok halmozása..
a kedvencem
pl: 4 Ah zselés akku 1000A-s inditóárammal. HIHETő ! ?? akcióban 5420 Ft.
(#) Atis57 válasza potyo hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Szia !
persze lehet akárhány órára megadni . fel is tüntetik..
kivétel nélkül . általában /zárójelben/
amiről irtam az a lényege lenne : mi mennyi-mikor- hogyan?Az ördög ebben lakozik...
(#) Atis57 válasza potyo hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Szia!
mégegyszer átolvastam: igy módosul
a gázképződési feszültség 2,35,,,2,40 V/ cella a légköri nyomás és a hőmérséklet függvényében..
ezért nem mindegy a kis / nagyáramú töltés --elektrolit hőmérséklete mennyire nőtt meg.
A 13,8V felett lévő akkuk szerintem feltöltöttnek tekinthetőek. azon vitázhatunk , hogy 95%------98%--100% a feltöltés mértéke?sokat nem zavar.
persze preciz mérés ---egyetemi értekezésben .?
Nekem meg a műhely előtti udvaron...kinai kézi müszerekkel.
A MAXWELL 064 és az 520 müszerem 20 V-s méréshatárban stabilan tartja a 0,25V eltérést a többiben egyforma ! !

(#) kobold válasza potyo hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Ez pontosan így van, a 14.5 V-osra becélzott töltőfeszültség enyhén szólva is hülyeség. Az állandó gázképződés, ami az akkuban emiatt lesz, szépen elkezdi bontani, roncsolni a lemezeket, és sokkal hamarabb veszít a kapacitásából az akku.
Amíg mechanikus szabályzókkal volt dolgom, a 14 ... 14.2 V volt a cél, ha elektronikusat építettem, ugyanez. Ha valakit érdekel a töltési diagram ólomakkuhoz, a villanytan füzetből előkeresem; mindig annak megfelelően próbáltam beállítani a töltést, de nem is panaszkodott senki.
(#) Dudus válasza kobold hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
(#) kobold válasza Dudus hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Hasonló jellegű, de alacsonyabb feszültség-értékeket tartalmazó diagramra emlékszem én is, még autószerelő koromból. A diagram alatti táblázat 2.3 ... 2.35 V-os oszlopa az, ami a kocsiban kell, ott rendszeres töltés van, és mint az előnyöknél is írja,
Idézet:
„maximum service life”
, pont ez kell a tulajnak.
Ismerjük a gyorstöltést, csak ritkán használjuk, mert minek. Amit nem tölt fel a normál töltés estétől reggelig annyira, hogy beinduljon vele az autó, azt az akksit megette a fene...
Köszi a linket
(#) Dudus válasza kobold hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Azoknál az akkumulátoroknál, ahol van normális tömítés, amin nem veszít folyadékot és gázrekombináció azt tapasztalom, hogy a gyártó magasabb töltőfeszültséget enged meg. Az Exide akkura ami a kocsiban van pl. 14.4V-ot ad a gyártó. Kaptam hozzá tacepaót abban voltak az értékek.

Egyes felitatott ólomakkura (UPS-ben van ilyen pl) pedig 15V-ot ad meg a gyártó .

Én általában a gyártó adatlapján szereplő paraméterekkel töltök mindent. Csak tudja mit gyárt
(#) kobold válasza Dudus hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
A felitatott egy kicsit más történet, ott helytálló a 15, még magasabb is van.
Én meg egy szovjet, atomstabil töltőről töltök, ami garantáltan nem lépi túl egyetlen gyártó követelményeit sem; a lényeg úgyis a beindítás, a munka maradék részét meg majd elvégzi a generátor.
(#) Dudus válasza kobold hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Ez is igaz

Nem tudod, mi a generátorok kapocsfeszültsége mostanában?
Amiket régebbi autókban néztem 14.4V-ra voltak állítva.
(#) potyo válasza Dudus hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Egy dolog az, hogy mennyit enged meg, és egy másik az, hogy mennyit célszerű. A célszerű érték pedig az, aminél a vízbontás elkezdődik. E főlé felesleg menni, jelentős mennyiségű töltést már nem vesz fel úgysem. Az UPS akkura is csak a ciklikus esetre van a 14,5-15V megadva, a készenléti üzemre (amiben jellemzően tartózkodik), inkább csak 13,8V körüli, és az ups nemis megy efőlé. Az autóban is inkább készenléti üzem van, mint ciklikus üzem. Indítás 150A-el 4 másodpercig, kivesz vagy 0,2Ah töltést az akkuból. Ennek pótlásához nem kell nagy áram.
(#) kobold válasza Dudus hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Régen javarészt azért voltak annyira állítva, mert úgy sikerült Ha betartja az ember a 14.2 V-os határt, semmi baj nem lesz belőle, sem az akkut, sem az utánpótlást illetően, akármilyen típusú akku van a kocsiban.
A gyártók amúgy nem szívbajosak, szerintem amilyenre sikerül, olyan lesz, úgy 14.4-ig, legalábbis a méréseim ezt mutatják.
(#) Atis57 válasza potyo hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
Sziasztok!
némi fogalom zavar :
a gk akkunál töltés kisútés ciklus száma van ----
a ciklikus üzem / targonca vasuti kocsik / akkuira vonatkozik --teljesen más .. már a sav fajsulya is eltér -- hát még az akku... min 2X annyi az ólom ... pl. SOLÁR akku..stb.
(#) Atis57 válasza kobold hozzászólására (») Feb 14, 2008 /
 
szia !
a szivbajosság igaz is : ki látott már gyári selejtet ---főképpen kinaiban ---malájziaiban . azt is el kell adni 1 oszt, ként.
a konténerbe 25 sor magasan férnek az akkuk --- az alsó 3 sor faláda nélkúli! ! hadd törjön -- legalább nem derül ki , milyen volt.. de a db-szám megvan + az ára is.
(#) Imi65 hozzászólása Feb 16, 2008 /
 
Hali!
Tavasszal vásárolt motorakksit Október közepéig használtam. Akkor kiépítettem a motorból, és fagy mentes, de nem fűtött helyen tároltam (Kb 8-12 fok). Novemberben - 1 hónap múlva - 14,4V-ra állított feszültséggel, 300mA-es áramhatárolással kezdtem tölteni. 5Ah-ás az akksi. Az áramhatár led pár perc múlva kialudt, jelezvén, hogy az akku feszültsége elérte a beállított szintet. Örültem is mennyire kevés energiát kellett "beletenni". Decemberben - újabb 1 hónap múlva - ez hosszú órákig tartott, de elérte újra a beállított feszt. Januárban, és most megint 1-2 perc alatt. A gondom az, hogy most, februárban mérve másnap már nincs meg a 12V sem egészen benne üresjárásban. Ja, és Made in China. Ezek ilyen 1 szezonra szolgáló akksik, vagy én csináltam valamit rosszul?
(#) kobold válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 16, 2008 /
 
Napi 1 %-os önkisülést számolhatsz a legtöbb akksira, egy hónap alatt ez olyan 30 %. Nem sok, de arra elég, hogy a szulfátosodás meginduljon. Hosszabb időre (egy-két héten túl) még fagymentes helyen is illik csepptöltéssel pótolni azt az energiát, amit az önkisülés elvisz.
Ha így ugrált a töltés jellege, akkor mocorog a szulfátréteg a lemezen. Többszöri, egymást követő kisütés-feltöltés még segíthet rajta valamit, illetve Akkuvit.
(#) Gery hozzászólása Feb 16, 2008 /
 
Még mindig agyalgatok mert vannak még kavarok az agyamban amik nemtiszták
Szóval. Írtátok hogy ha az akkut túltöltjük akkor tönkremegy. A gyári töltőkben van túltöltés ellen védelem? Az enyémben egy autó fényszóró van, ez lenne a túltöltés elleni védelem igaz? Vagy ha a savképződés után max 1órával nemveszem le akkor annyi?
(#) Dudus válasza Gery hozzászólására (») Feb 16, 2008 /
 
HA megmondod, mit értesz "gyári töltő" alatt, megmondom van-e benne védelem.

Az enyémben van ( Forex - nél vettem, minőségi dolgaik vannak) , 14.4V-tal kezd és amikor a töltőáram 500mA - körülire csökken átvált 13.8V-ra és ott marad életed végéig vagy addig amíg újra meg nem nő a töltőáram.
(#) kobold válasza Gery hozzászólására (») Feb 16, 2008 /
 
Úgy helyes a mondat, hogy ha állandóan túltöltöd, akkor csökken az élettartama. Általában nem töltőre akasztva élik le az életüket az akksik, ezért ha nem túl precíz a töltőd, egy-két alkalommal nem csinál bajt, persze napokig rajta hagyni nem kell.
Írtam korábban, hogy ha épp utaznál, de le van merülve az akku, bármilyen töltőt ráakaszthatsz; aztán ha a gép beindult, a generátor majd rendezi a hátralévő részt.
Nem a töltődnek kell halálpontosnak lenni: a generátor, illetve a jármű töltése legyen kifogástalan.
(#) Gery válasza kobold hozzászólására (») Feb 16, 2008 /
 
Értem. De azért kérdeztem mert ezt az akkut a mühelyembe használom szóval ez csak töltővel lesz töltve. Kössz a választ.
(#) kobold válasza Gery hozzászólására (») Feb 16, 2008 /
 
Műhelybe már illik a precízebb töltő használata. Nem kell nagyon túllihegni; egy 14.2 V-os lépcsővel megoldja a töltés nagyját, egy másik, 13.8 V / max. (C / 100) mA lépcsővel pedig biztosítja a csepptöltést, szintentartást (C a kapacitás Ah-ban), 200 mA alatt pedig lekapcsolható. Ha ezt tudja a töltő, nyugodtan lehet műhelyben használni.
(#) Atis57 válasza kobold hozzászólására (») Márc 2, 2008 /
 
Szia!
egy nem mellékes szempont : rögzitve a falra szerelni-igy nem lehet kölcönkérni ! ! az elmult 30 évben 1 töltő se élte túl a kölcsönkérést ! ! ! direkt erre a célra készitettem 1 "fatengelyest" --mindig ujra kellett épiteni--néha atrafó is leégett benne? ?
(#) Atis57 válasza kobold hozzászólására (») Márc 2, 2008 /
 
Szia!
egy nem mellékes szempont : rögzitve a falra szerelni-igy nem lehet kölcönkérni ! ! az elmult 30 évben 1 töltő se élte túl a kölcsönkérést ! ! ! direkt erre a célra készitettem 1 "fatengelyest" --mindig ujra kellett épiteni--néha atrafó is leégett benne?
(#) hummer hozzászólása Jún 29, 2008 /
 
Sziasztok ! Nekem egy olyan egyszerű kapcsolás kéne, amivel 8 darabos cerka Ni-Cd akkupakkot tudok feltölteni 60mA-rel illetve 150mA-rel. Az akkupakkot nem tudom szétszedni elemekre, hogy elemenként töltsem, csak egyben lehet (9,6V-os akkupakk - 8x1,2V sorban). Bármilyen ötletet elfogadok, annyi a kérésem, hogy egyszerű legyen (pl. LM317 az pont jó) és a segítő kolléga írja oda azt is, hogy hogyan tudom módosítani a töltőáram értékeket, ha másik akkupakkot kerítek a jelenlegi helyett. Köszi minden segítséget.
(#) Loncos válasza hummer hozzászólására (») Jún 29, 2008 /
 
Szia!

Nekem is ugyanerre volt szükségem csak 6*1,2 pakkhoz, és ezt kaptam, köbzolitől és nekem bevált

szerintem erre is megfelel csak a bemenő feszt kell belőni.



Áram gen,tőltő 001.jpg

http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_222161.html#222161

üdv loncos
(#) hummer válasza Loncos hozzászólására (») Jún 29, 2008 /
 
Szia ! Ezt építettem meg (tőled függetlenül) szóról szóra, csak más ellenállásértékekkel ! Így látszott logikusnak az áramgenerátor. Tök jó ! A kapocsfeszültségem 15,7-15,8V, kimenő áram meg kapcsolható (60 és 150 mA). Kérdésem annyi lenne, hogy a 8 db cellához (8x1,2V) hogyan kell a kimenő egyenfeszültséget meghatározni ? Valahol olvastam egy ilyet, hogy a töltőfeszültség az cellánként kábé 1,65V. Az 8x1,65V=13,2V. Az én kapcsolásomban meg 15,8V a kimenő villany. Nem fogja ez szétdurrantani a cerkakksijaimat ?
Következő: »»   13 / 66
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem