Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
ha Ferenczi Ödön akkumlátorok és akkutöltők könyvét kikeresed ---be van linkelve ..... mindenre választ kapsz. hiába dolgoztam 20 évet eme témakörben én is csalok/lesek. vannak ujbbak is.
Nah ennek a könyvnek majd utánnanézek ha lesz időm mindenképpen
Más! Ideadták ingyen azt a cellazárlatos akkut. Alapbol 11.85V esik rajta, de akkutöltő mellet terheltem 15A-al és egész jól bírta. De elkezdett menni 8-10V-ig. Aztán terhelés után pár percig rajtahagytam a töltőt és visszált 11.85re. Ilyenekre mondjuk mint pl autós erősítő kipróbálása és hasonlók akkutöltő mellet lehet használni nem? Mert pctáp és akkutöltő önmagában kevés (csakmert nemigazán tudom mittakar pontosan az hogy cellazárlatos)
Szia!
ha sorosan töltöd ,ez pont 14,4 V és max. 150mA kkor L 200 , LM317 stb AKÁR 7805 "megemelve". ha nem jó akkor 1- sével ugyanezek... itt is + A Neten is van
Szia !
szerintem annyit: 1 cella feszültsége hiányzik-----vagyisnyugalomban 12,4------9,0 V ig használható /de tudni kellene mennyire zárlatos nem mindig 0 V -al kell számolni.
Tegyük hozzá, hogy régen, míg a cellák egyenként hozzáférhetők voltak, átforrasztották a zárlatos cellát.
De ilyen bizonytalan cellazárlat esetén, és jelentős terhelőáram mellett, vagy erős töltés alatt, a cella akár ki is gyúladhat, vagy fel is robbanhat. Lehet, hogy túl óvatos vagyok, de lehet, hogy mégsem annyira. üdv! proli007
Hát egy félóráig 15A-el terheltem, de mikor a nagyobb baszusoknál 6V-ra is lement a fesz, kicsit töltöttem rajta
Különbnen üresbe mindig 11.85-öt mutat. Fater mutatta a teszt cetlijét, azált rajta: 10.45V Hiba: cellazárlat De most a 10.45V a zárlatos cella feszültsége lenne vagy hogyis van ez? Vagy terhelve mérte?
A 12V-os akkumulátorban 6db. 2V névleges feszültségértékű cella van sorba kötve. Ha ebből egy cella hiányzik, akkor 2V-al kevesebb minden érték.
A kérdésedre a válasz, pedig ott van (#168719) Atis57 válaszában. Az ugyan 6db normális cellára vonatkozik, de kiszámolhatod cellaszinten is. Digit multival nem célszerű aksin mérni, minimális terhelés hiányában, mert a kontakton kialakuló potenciál hibákat (kis elemeket) is belemérheted. üdv! proli007
Szia!
azt megtudod nézni melyik cella zárlatos ? DVM + grafit ceruza és 1KOhm ellenállás.... elindulsz a +/- kivezetéstől--- befelé--- kivezetés --sav ---utána sav--sav-----stb a zélén van v. középen rossz cella?
Régebben azt csináltuk hogy feltöltöttük az akksit a gázképződés kezdetéig amelyik cella nem pezseg az a zárlatos! Azután a savat kiöntve desztillált vízzel átmostuk majd friss aksisavval feltöltve újra a töltőre raktuk
2- 3 mosást még érdemes megscinálni ha az elsőtöl nem jön rendbe ,ezután már menthetetlen ,kuka!
Hellosztok
Olyan történt hogy nemindult a kocsi. Rátettük a töltőt és megpróbáltuk beindítani.(Saját PC-tápbol csinált ugye) De nemsikerült. Alappbol 2A ad le indításnál majdnem 5A-t de több "nemjött". Fater azt mondta hogy gyárival így ellehetett egyszer már indítani. Akkor vagy nemvolt ennyire gatya vagy a gyári hány A-t tud leadni ahhoz hogy egyböl beinduljon? Amúgy a generátor 70A-es, de nemhinném hogy annyi kéne neki...
Ha már egyszer lemerült az akksid, a gyári töltő sem indítja be csak úgy. Indításkor nem 2 ... 5, hanem 80 ... 150 A is lehet az áramfelvétel, bár elég rövid ideig, de egy hosszabb indításnál, jó kompressziónál is 40 ... 60 A körül lüktet. Az, hogy a gyári töltővel elindult, valószínűleg úgy volt, hogy valameddig volt ideje a töltőnek az akkut energiáját pótolni.
Nekem egyébként, ha rajta felejtem a töltőt az akksin és úgy indítok, a 15 A-es biztit abban a pillanatban kivágja egy "félkész" akku mellett. A generátor árama nem mérvadó az indítást illetően. Arra méretezték, hogy üzem közben töltötten tartsa az akkut, valamint ellássa a hálózati fogyasztókat. Ha megvan még az akksin a felirat, olvasd el rajta, mekkora (volt újkorában) a névleges hideg árama, 100 A fölötti érték lesz. Nem véletlenül kell annyi
Ahhan mostmár értem, kössz
Amúgy kicsivel több mint fél órájig ráraktam a töltőt és mostmár beindult Ja! És felraknék mégegykérdést. Ha mondjuk van egy 100Ah-ás akkumlátorom és azt (a kerek számok miatt) tegyük fel 10A-al (azaz ~120Wattal) terhelem akkor hányóra alatt merül le? Az 'Ah' értékéböl hogy számolom ki?
Egyébként nem lehetne megtolni a kocsit? Ha a gyújtáshoz tud elég energiát adni az akku (általában szokott tudni még annyit), akkor be kellene indulnia. Betenni a legnagyobb fokozatba, önindítózni és finoman felengedni a kuplungot. Nem kislányoknak való a feladat, mert több dologra kell figyelni, de nem lehetetlen megcsinálni.
De ha úgy nem indult be a kocsi, hogy nem volt semmi bekapcsolva, hogy lemerítette volna az akksit, akkor az akksi igencsak megérett a cserére. Nem érdemes ügyetlenkedni a töltőven, mert csak a szívás van vele, bárhol előfordulhat, hogy egyszercsak nem akar beindulni.
Múltkor vettem egy Exide 75Ah-s akksit. Igaz, hogy kb. 20%-al drágább volt, mint a többi ugyanekkora kapacitású, de azért ezt vettem, mert a többin 500A körüli indítóáramot írt, ezen meg 800A-t. De tényleg durva amit tud, egy traktorban eltörte az önindító és a lendkerék közötti szabadonfutó szerkezetet.
Elvileg valóban 10 óra jönne ki, csak az akku nem ismeri azt a fogalmat, hogy "minden erejét összeszedve a végsőkig kitart" Teljesen feltöltött, névleges kapacitásának nagy részével bíró akku majdnem teljesítene ilyen próbát, de ott is észrevehető lesz, hogy már 5 óra után mérhetően nem lineáris az áramcsökkenés. Egyébként ezzel csak óvatosan, mert a mélykisütés úgy haza tudja vágni, hogy nem is lesz belőle akku még egyszer, még a lemezek is el tudnak hajlani.
Jaaaa, tényleg Kösz a segítséget neked is
Amúgy az az akku már egy "hulladék", de ocskát nemnagyon akarunk venni a jobbfajta meg pénz...
Pont így nem szabad betolni Először is, katalizátoros / lambdás autót csak megpróbálunk belökni, Ladával lehet egy napig is keringeni, ha van elég szendvics. Aztán: kettesbe tesszük, mert ott még elég nagy az áttétel, hogy a relatíve lassan forgó kerék megpörgethesse a motort, az izomerő is passzol a ketteshez, és az éppen indulgató motor a nagyobb áttétel miatt nem lesz nagyon beterhelve, nem fullad le a kuplung kinyomása előtt. Szóval kettesben valaki nyomja a kuplungot, egy-két segítő nekirugaszkodik, pár méteren belendítik, ekkor a bent ülő ráadja a gyújtást, és finoman felengedi a kuplungot; ahogy erőre kap a gép, már ki is nyomja, vagy gázt ad és elporzik, ki hogy szokta. De tolás közben ne indítsunk, épp azért hajtjuk mi a motor főtengelyét, hogy azt a kevés delejt már ne pazaroljuk erre, az indító fogaskereke amúgy se szeret intenzívebb forgás közben szembetalálkozni a fogaskoszorúval.
Ha a tolás nem járt sikerrel, pár percig lehet hagyni, mire mindenki kifújja magát, hátha az akku is regenerálódik egy kicsit, és úgy háromszor érdemes megpróbálni. Azok az akksik kifejezetten a könnyű indításra születtek; elég hihetetlen, mire képesek, volt alkalmam -45 °C-ban tesztelni, egy alig-beinduló Iveco kisteherben. Más akksit már rég tölthettem volna, ez meg úgy szaggatta a fagyott olajat, öröm volt hallgatni
Sose hagyjátok csontra lemerülni, és néha nem árt ránézni a töltésre, túltöltést, illetve töltéshiányt megelőzni, akkor jó befektetés egy jobb akku. Ami pár ezerrel kevesebbe kerül most, abból kettőt veszel ugyanannyi idő alatt...
Igen ezért sem toltuk be mert az nemtesz jót a katalizátornak meg a motornak se...
Az akku valamikor már kilesz cserélve, ezmár ellet határozba, de addig is ezzel kell beérdni.... A segítségeteket köszönöm
Sem a katalizátornak sem a motornak nem lesz baja, ha betolod a tökéletes állapotú autódat aminek lemerült az akkuja. Pont annyi idő alatt be fog indulni mintha indítóznál csak izomerőre cseréled az indítómotort.
Automata autónál érdekesebb a lemerült akku
Mi baja lenne a motornak vagy a katalizátornak, ha a főtengelyt nem az indítómotor hajtja meg, hanem a sebességváltó? Ugyanúgy a lendkerék felől megy be a meghajtás mindkét esetben. Ez a nem szabad így indítani, ez egy hülyeség.
A még álló főtengelyre kell ráengedni az indítómotort, hogy még álló helyzetben összecsúszhassanak a fogaskerekek, és ezután felengedni a kuplungot, mintegy rásegíteni az önindítóra (ezért kell valaki olyannak csinálnia, aki érti is, hogy mit kell csinálni, nem csak annyit ért az autóhoz, hogy elfordítom a kulcsot, akkor indulnia kellene). Így az egyébként esetleg együttműködést nem tanúsító motorvezérlés is azt hiszi, hogy rendes indítás történik, és ki fogja adni a gyujtás, injektorok, stb. számára a jeleket.
Nem vitatkozni, vagy okoskodni akarok. Az eddigi összes, betolt autóm beindult indító nélkül is, pont azért tolom, hogy oda már ne kelljen energia. A vezérlések jeladókról dolgoznak, folgalmuk sincs arról, hogy az indító teker, vagy nem, csak a tengelyek forogjanak. Ráadásul nem esik le annyira az a kevés feszültség sem, ha nem zárod (szinte) rövidre az akksit egy jó kis ellenállású indítómotorral.
A katalizátorosnál: ha "pöccre" indul, semmi gáz, belökhető gond nélkül. Akkor van a baj, ha nem indul, mert a kipufogórendszerbe túl sok elégetlen benzin jut a sok tologatás közben, ami elsőre pont a katalizátorban áll meg; utána meg, ha mégis beindul, akkor az üzemi hőmérséklet elérése közben ott is fog elégni, és ezt sem a kerámia hordozó, sem a platina-mittudoménmi bevonat nem különösebben szereti. Emiatt szoktam azt tanácsolni a tulajoknak, hogy inkább ne tologassák, mert ha véletlenül bénák a dologhoz, több kárt csinálhatnak, mint hasznot. A motornak valóban nem lesz tőle baja, de ezt nem is én mondtam.
Persze, hogy beindul önindító nélkül is, nemis azért kell odafordítani a kulcsot. Ha a motorverzérlés olyan, akkor lehet, hogy nem ad ki jelet addig, amíg a kulcs nem volt elfordítva abba a helyzetébe, ahol az önindító működésbe lépne. Na ezért kell adott esetben odafordítani.
Az a kis üzemanyag, ami a katalizátorba jut, hideg állapotban nem csinál semmi problémát, a kipufogógáz eléggé lehűlik, mire odaér, nem fogja begyújtani az üzemanyagot, csak elpárologtatni. De ha az önindítóval indítóználl hosszan, akkor is bejut ugyanaz az üzemanyagmennyiség a kipufogóba. Aki nem ért hozzá, természetesen ne tologassa, én is ezt mondom. Azt hiszem, kiegyezhetünk abban, hogy be lehet tolni az autót így, de mint minden mást, ezt is hozzáértéssel kell csinálni.
Szóval az akku kiderült rosszab mint gondoltuk Tegnap 2óráig töltöttük és szépen indult a járgány. Reggel a minusz fokokba már nemindult be. Szóval mosmár télleg mihamarabb lelesz cserélve de addig is valahogy elkéne indulni. Fater egyedül nyilván nemfogja betolni és indítani egyszerre szóval a betolásos módszer felejtős.
Két dologra gondoltam és a véleményetekre lennék kívánics. 1. Van itthon egy baromi nagy trafóm, több mint 50kg, megemelni is alig bírom. Az a helyzet hogy ez 18VDC-t ad le, és ez már túl sok vagy egy indítás erejéig rálehetne-e kötni az akksira hátha ad neki elég kakaót egy indításhoz? 2. Ennek a nagy trafónak (azaz a trafó nagy de ez ugye egy táp ) kiszedem a kondijait ami 10db öklömnyi nagy 2200µF -->22000µF és ezt berakom az akutöltő után és ezen keresztül az aksira és ha felvan töltve pár mp.ig hátha elég erőt ad az indításhoz... Mitgondoltok, érdemes-e valameiket megpróbálni, esetleg mindkettőt, vagy halott ötletek?
Szerintem halott ötletek A 18 V-os megtáplálás még nem volna gond mindaddig, amíg nincsenek elektronikák a kocsiban. Traktort pl. elég sokszor segítettünk meg hegesztőről, általában bírta. Elméletileg a vezérléseknek is bírnia kellene, de azt hiszem, én nem próbálnám ezt meg. Ha már van mellette konnektor, inkább rajta kellene hagyni a töltőt folyamatosan, rosszabb nem lesz tőle az akku.
A kondis dolog azért nem jó, mert az a 22 mF kapacitás igazából núdli egy indításkor, tizedmásodpercek alatt kisül, nagyjából akkorra, amikor az indító összeakaszkodik a fogaskoszorúval. Vagyis nem lesz érezhető hatása. Vegyetek minél előbb akksit, addig meg maradjon a töltő a mostanin, minden indításig, és ne álljatok le vele konnektortól távol egy fél napra, ha meg lehet oldani. Illetve, buszjegyet is kell venni
Hozzátenném, hogy a töltőnhagyás, csak akkor biztonságos, ha az aksitöltőben feszültségkorlát is működik, vagy nem tudja 15V fölé tölteni az aksit semmiképpen, hogy nehogy túltöltse.
Ha nem ilyen a töltő, akkor inkább egy izzót tegyél vele sorba, úgy hogy a töltőáram ne haladja meg az 1A-t. Az, nem tudja egy éjszaka alatt túltölteni, de frissen és melegen tartja az aksit, és reggel az első szóra indulni fog. Ha az aksid nem sül ki pár óra alatt magától (belső zárlat miatt), az is járható út, hogy kiveszed a kocsiból és meleg helyen tartod. Hideg hatására látszólagos kapacitásvesztése van az aksinak. A kocsi generátorát is illene megvizsgálni, és az aksiban a savszintet ill. sűrűséget. üdv! proli007
Szia!
miért törte el? 24V az akku? vagy már magától is repedt volt! !
Sziasztok !
ez pont igy van ! ! Nem kellene 14,50V felé emelkednie ..... az autó elektronikáknak a 35V -ot kell elviselniuk pár másodpercig! ! utána kuka! nincs komoly tranziens korlátozás ----miből élnének a szegény szervizesek?
Szia!
ez igy ebben a formában bőven nem igaz.... Az akku jelleggörbéje hiperbolikus.... azaz-- 100Ah ---20h kisütés esetén kb 80 Ah 10 h kb 40Ah 5 h öninditóval 3,,,,,,,5Ah ! ! ! ezenkivül a környezeti hőmérséklet! ! ! A megadott inditóáram azt jelenti: teljesen feltöltöt akku 30 sec inditás alatt 8V-ig kisül ! ! ehhez tartozik a 250,,,,300,,,vagy akárhány amper! ! kell a parasztvakitás ----miért venne drágábbat?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |