Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   11 / 66
(#) konam hozzászólása Dec 17, 2007 /
 
Sziasztok. Szereték építeni egy akku töltőt 12 V 25A.-t
Ha valaki tudna egy egyszerű kapcs. Rajzal segíteni nagyon örülnék. Amit szeretnék, hogy az áram szabályozható legyen. a segítséget előre is köszönöm
Konam
(#) Babó22 hozzászólása Dec 23, 2007 /
 
Üdv! Azt szeretném megkérdezni, hogy addott egy 3,6V-os NiCD akku, amit 5V 300mAh töltőárammal kellene tölteni. Ha én ezt lecsökkenteném 5V 120 mAh-ra, akkor fel tudnám tölteni az akut? Vagy kársoítom az akkumulátort? A válaszotokat előre is köszönöm.
(#) mex válasza Babó22 hozzászólására (») Dec 23, 2007 /
 
Azt mondd meg,hogy az akkura milyen kapacitásérték van megadva. Ezt jelölik mAh-val. A töltőáram mértékegysége A,vagy a kisebb teljesitményű akkunál mA.
(#) Babó22 válasza mex hozzászólására (») Dec 23, 2007 /
 
1800 mAh a kapacitása az akkunak. A töltőáramot a kedvedért átalakítom A-be: 0,120 A. Ezzel nem okozok kárt az akksinak?
(#) baje hozzászólása Jan 7, 2008 /
 
Találtam itt a fórumon ezt a he95-os töltőt ami nagyon jónak tűnik csak a 30 mA töltőáram kevés egy kissé a mai 2000 fölötti mAh-ás akksikhoz. Az a kérdésem, mit kellene megváltoztatni a kapcsoláson, hogy nagyobb töltőáramot eredményezzen? Lehet kiegészíteni alkatrészt cserélni bármi ötlet jó.
Bővebben: Linkhttp://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?fn=1a484fc84c5e8e7...95.pdf
(#) baje válasza baje hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
Bocs de a linket nem tudtam rendesen beilleszteni!
(#) Gery hozzászólása Jan 12, 2008 /
 
Hellosztók
Azt szeretném megtudakolni hogy honnan tudom hogy az autó akku felvan töltve? Ha már a tetején lévő jukakbol folyik a sav az már azt jelenti hogy túlvan töltve?
(#) aflmor válasza Gery hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
annak már mindegy ügyes
(#) szabi83 válasza Gery hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
legalább új volt? :pias:
(#) Gery válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Nem, már úgy adták, hogy rossz, de hátha.MOst töltövel eggyütt 14V-ot mutat és a jukakon ott bugyborékolgat a sav, de akkor azmár tönkrement? Miért? (ja és különben nemis folyik csak bugyborékolgat és néha egy kicsit kicsapódik)
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Jan 12, 2008 /
 
Nah beszéltem faterral, mert ő ügyeskedett vele... Szóval az aksi valszeg csak levolt merülve és odaaták neki, hogy nemkell. 74Ah-s. Kb 12óráig volt töltve, de az hülyeség hogy annyi órájig kell tölteni ahány Ah-s? Most levettem róla a töltőt, van benne 12.35V. De akkor most tönkrement az egész?
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
Halihó!
(#) szabi83 válasza Gery hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
12 óráig, de hány amperral?
(#) aflmor válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
Jó sokkal, ha forralta a savat
(#) Dudus válasza Gery hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
Ha 12 óra töltés után ennyi volt a feszültség, akkor kuka.

Ennyire intenzív gázképződés vagy azért történik , mert fölé mentél a max. 14,4V - os töltőfeszültségnek vagy zárlatos és melegszik.

Én akkor tekintem feltöltöttnek a savas ólomakkumulátorokat ( az idő mellékes) ha a töltőárama 100mA - körülire csökken.
(#) Gery válasza Dudus hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
Nemvolt olyan sok, nemvolt meg 3A.
A feszültség meg 14.2 körül volt. De valameik topikba azt olvastam hogy a töltőnek 15.7Vnak kell lennie. Mert pc-tápból alakítottam át és üresbe 15.7.et ad. Amikor ráraktam ugye az akku saját 12V-járol szép lassan ment fel 14körülire. Most akkor mennyinek kell lennie? Ja és az akkunak hány voltot kell leadnia üresbe ha felvan töltve?
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Nah, valaki nemvilágosítana fel?
(#) Dudus válasza Gery hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Az intenzív gázképződés határa szobahőmérsékleten 14,4V, ha a töltő ennél nagyobb feszültségre volt állítva az okozhatott intenzív pezsgést. Vannak felitatott ólomakkumulátorok amik bizonyos üzemben nagyobb 14,9~15V körül töltendőek, de azt nem rakják autóba indítóakkumulátornak.

A teli akku szerintem olyan 12,9~13V-ot ad le. De a korrekt a savsűrűség mérése. Boltokban is kapható olcsón eszköz hozzá.
(#) Gery válasza Dudus hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Értem. Az enyém üresjárásba 15.7V. Akkor átkéne "szerkesztenem" 14.4V-ra? De mikor töltöttem 14.2V fölé nemment. Akkor minden oké nem?
(csakmert az akku-t úgy adták hogy nyílván nemjó, szóval arra nemigazán lehet támaszkodni hogy azzal micsinált.)
(#) Dudus válasza Gery hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Mivel az akkud cellazárlatos volt valószínűleg akkora áramot vett föl végig, hogy a töltőd kimenetén leesett a feszültség az általad megadottra, de ha egy jó akkumulátort tennél rá, a végén amikor a töltőáram lecsökken, a feszültség a megengedett fölé menne. Én nem használnám így.
(#) szabi83 válasza Dudus hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
egy pctáp emelt fesszel már töltő is? sztem nem, mert, ha ennyire egyszerű lenne, akkor nem kellene aksitöltőt venni...

Idézet:
„pc-tápból alakítottam át és üresbe 15.7.et ad”


szóval
(#) Gery válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 16, 2008 /
 
Nah hát reméltem azt írjátok hogy jó De így most teljesen összevok zavarodva
Itt van a topik ahonnan az infót szereztem. Ha elolvasátok az első hsz-t, nah az alapján csináltam és kicsit lentebb még ott az én dolgaim is levannak írva.
Akkor most......hogyis van ez az egész?
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Látom átlett nevezve, de elég kihalt a topik
Fater elvitte valahova az akkut, ahol valami tesztet csináltak vele és kiderült hogy cellazárlatos volt.
De azt még nemtom hogy akkor hogyis van pontosan Mert a másik topikba mindenki! 15.7Vokrol beszél. Vagy legfejjeb megkérdezem hogy abban a topikban is hogy hogyisvan....
(#) Atis57 válasza Gery hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia!
mint ahogy másban sem itt sem egységes semmi...!
savas ólomkku--- ciklikus -----inditó---solár
az első járműhajtó akku/ tragonc a stb /
a második gk inditó --- gondolom ez érdekel :
kisütve 1,75,,,1,80 V/cella gázképződési határ 2,35,,,2,40 V cella max töltő fesz, 2,70 v/cella 12 V esetén :
kisütve 10,50 V gázképződés 14,35,,,14,40 V mx tölt vég fesz:16,2 V
akkor van feltöltve ha gázképződés megindulása után +1 órát töltöd még az Ah kapacitás / 10-el max..!
a savsűrúség változik hőmérséklettel , igy a feszültségek is " másznak" kb 10,,,15%-t. korrekt megoldás a sav súrúség + hőmérséklet mérés.
a solár + zselés akkunál némileg mások /kisebbek z értékek/
(#) Atis57 válasza szabi83 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia !
manapság ebbőé szoktunk töltőt brenolni : mert túláram , hőmérséklet védett a feszültség potméter beépitése után állithtó--h kell. forditott polaritással el sem indul !
kevés a vesztesége ... ha kölcöndod és tönkre verik nem kár érte.
(#) aflmor válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
(#) Gery válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Kössz a kielégítő választ
(#) szabi83 válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Köszi, már ezt is tudom
(#) proli007 válasza Atis57 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Szia Atis!

Össze kellene állítani, a savas aksiról egy kis silabuszt, és cikként feltenni, mert rengeteg alapkérdésben nincsen ismerete a népnek, és a kérdések rossz feltevése, vagy maga a kérdés is erről szól. Akkor lehetne hivatkozni rá.

üdv! proli007
(#) Gery válasza proli007 hozzászólására (») Jan 20, 2008 /
 
Ezt énis jó öltletnek tartom, ha megcsináljátok
Következő: »»   11 / 66
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem