Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok. Szereték építeni egy akku töltőt 12 V 25A.-t
Ha valaki tudna egy egyszerű kapcs. Rajzal segíteni nagyon örülnék. Amit szeretnék, hogy az áram szabályozható legyen. a segítséget előre is köszönöm Konam
Üdv! Azt szeretném megkérdezni, hogy addott egy 3,6V-os NiCD akku, amit 5V 300mAh töltőárammal kellene tölteni. Ha én ezt lecsökkenteném 5V 120 mAh-ra, akkor fel tudnám tölteni az akut? Vagy kársoítom az akkumulátort? A válaszotokat előre is köszönöm.
Azt mondd meg,hogy az akkura milyen kapacitásérték van megadva. Ezt jelölik mAh-val. A töltőáram mértékegysége A,vagy a kisebb teljesitményű akkunál mA.
1800 mAh a kapacitása az akkunak. A töltőáramot a kedvedért átalakítom A-be: 0,120 A. Ezzel nem okozok kárt az akksinak?
Találtam itt a fórumon ezt a he95-os töltőt ami nagyon jónak tűnik csak a 30 mA töltőáram kevés egy kissé a mai 2000 fölötti mAh-ás akksikhoz. Az a kérdésem, mit kellene megváltoztatni a kapcsoláson, hogy nagyobb töltőáramot eredményezzen? Lehet kiegészíteni alkatrészt cserélni bármi ötlet jó.
Bővebben: Linkhttp://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?fn=1a484fc84c5e8e7...95.pdf
Bocs de a linket nem tudtam rendesen beilleszteni!
Hellosztók
Azt szeretném megtudakolni hogy honnan tudom hogy az autó akku felvan töltve? Ha már a tetején lévő jukakbol folyik a sav az már azt jelenti hogy túlvan töltve?
Nem, már úgy adták, hogy rossz, de hátha.MOst töltövel eggyütt 14V-ot mutat és a jukakon ott bugyborékolgat a sav, de akkor azmár tönkrement? Miért? (ja és különben nemis folyik csak bugyborékolgat és néha egy kicsit kicsapódik)
Nah beszéltem faterral, mert ő ügyeskedett vele... Szóval az aksi valszeg csak levolt merülve és odaaták neki, hogy nemkell. 74Ah-s. Kb 12óráig volt töltve, de az hülyeség hogy annyi órájig kell tölteni ahány Ah-s? Most levettem róla a töltőt, van benne 12.35V. De akkor most tönkrement az egész?
Ha 12 óra töltés után ennyi volt a feszültség, akkor kuka.
Ennyire intenzív gázképződés vagy azért történik , mert fölé mentél a max. 14,4V - os töltőfeszültségnek vagy zárlatos és melegszik. Én akkor tekintem feltöltöttnek a savas ólomakkumulátorokat ( az idő mellékes) ha a töltőárama 100mA - körülire csökken.
Nemvolt olyan sok, nemvolt meg 3A.
A feszültség meg 14.2 körül volt. De valameik topikba azt olvastam hogy a töltőnek 15.7Vnak kell lennie. Mert pc-tápból alakítottam át és üresbe 15.7.et ad. Amikor ráraktam ugye az akku saját 12V-járol szép lassan ment fel 14körülire. Most akkor mennyinek kell lennie? Ja és az akkunak hány voltot kell leadnia üresbe ha felvan töltve?
Az intenzív gázképződés határa szobahőmérsékleten 14,4V, ha a töltő ennél nagyobb feszültségre volt állítva az okozhatott intenzív pezsgést. Vannak felitatott ólomakkumulátorok amik bizonyos üzemben nagyobb 14,9~15V körül töltendőek, de azt nem rakják autóba indítóakkumulátornak.
A teli akku szerintem olyan 12,9~13V-ot ad le. De a korrekt a savsűrűség mérése. Boltokban is kapható olcsón eszköz hozzá.
Értem. Az enyém üresjárásba 15.7V. Akkor átkéne "szerkesztenem" 14.4V-ra? De mikor töltöttem 14.2V fölé nemment. Akkor minden oké nem?
(csakmert az akku-t úgy adták hogy nyílván nemjó, szóval arra nemigazán lehet támaszkodni hogy azzal micsinált.)
Mivel az akkud cellazárlatos volt valószínűleg akkora áramot vett föl végig, hogy a töltőd kimenetén leesett a feszültség az általad megadottra, de ha egy jó akkumulátort tennél rá, a végén amikor a töltőáram lecsökken, a feszültség a megengedett fölé menne. Én nem használnám így.
egy pctáp emelt fesszel már töltő is? sztem nem, mert, ha ennyire egyszerű lenne, akkor nem kellene aksitöltőt venni...
Idézet: „pc-tápból alakítottam át és üresbe 15.7.et ad” szóval
Nah hát reméltem azt írjátok hogy jó De így most teljesen összevok zavarodva
Itt van a topik ahonnan az infót szereztem. Ha elolvasátok az első hsz-t, nah az alapján csináltam és kicsit lentebb még ott az én dolgaim is levannak írva. Akkor most......hogyis van ez az egész?
Látom átlett nevezve, de elég kihalt a topik
Fater elvitte valahova az akkut, ahol valami tesztet csináltak vele és kiderült hogy cellazárlatos volt. De azt még nemtom hogy akkor hogyis van pontosan Mert a másik topikba mindenki! 15.7Vokrol beszél. Vagy legfejjeb megkérdezem hogy abban a topikban is hogy hogyisvan....
Szia!
mint ahogy másban sem itt sem egységes semmi...! savas ólomkku--- ciklikus -----inditó---solár az első járműhajtó akku/ tragonc a stb / a második gk inditó --- gondolom ez érdekel : kisütve 1,75,,,1,80 V/cella gázképződési határ 2,35,,,2,40 V cella max töltő fesz, 2,70 v/cella 12 V esetén : kisütve 10,50 V gázképződés 14,35,,,14,40 V mx tölt vég fesz:16,2 V akkor van feltöltve ha gázképződés megindulása után +1 órát töltöd még az Ah kapacitás / 10-el max..! a savsűrúség változik hőmérséklettel , igy a feszültségek is " másznak" kb 10,,,15%-t. korrekt megoldás a sav súrúség + hőmérséklet mérés. a solár + zselés akkunál némileg mások /kisebbek z értékek/
Szia !
manapság ebbőé szoktunk töltőt brenolni : mert túláram , hőmérséklet védett a feszültség potméter beépitése után állithtó--h kell. forditott polaritással el sem indul ! kevés a vesztesége ... ha kölcöndod és tönkre verik nem kár érte.
Szia Atis!
Össze kellene állítani, a savas aksiról egy kis silabuszt, és cikként feltenni, mert rengeteg alapkérdésben nincsen ismerete a népnek, és a kérdések rossz feltevése, vagy maga a kérdés is erről szól. Akkor lehetne hivatkozni rá. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |