Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok!
Ismét tanács,segítség kellene.('99-es Octavia 1.6 SLX kombi, 74kw,AKL-es motorkód, 168ezer kilométerrel.) A problémám az olajfogyasztás lenne. 70ezer kilométert mentem vele mióta megvásároltam.(6 éve) Kezdetben semmi gondom nem volt vele csak az éves olajcserék voltak és kész.(6000km, Castrol Magnatec 10W-40) Nagyrészt városban használom és rövid szakaszokra,melóba járáshoz.(7-7 km) Ritkán sztráda és havonta pár alkalommal 20-30 kilométeres kiruccanások.Nem is szoktam hajtani és pörgetni sem. Aztán pár éve elkezdte csipegetni az olajat.Mostanra pedig elég nagy lett az étvágya. 500km és kb. fél liter olaj volt a múlt héten!!!)Ráadásul ez egy hosszabb országúti kiruccanás volt és nem városi furika.(200km) Nem okádja a füstöt és műszakin is nemrég volt ,nem mondták,hogy rosszak az értékek. Szóval azért kérdezősködtem mi lehet a gond de kíváncsi lennék a véleményetekre. Próbálkozzak valamilyen adalékkal vagy egyből bontani és szerelgetni? Várom a tapasztalatokat,tippeket és legfőképp az árat,hogy mennyiből úszható meg ennek a problémának az orvoslása. Előre is köszi. Üdv! Hari
Első körben azt nézd meg, nem csepeg-e valahol. Ha nem, szelepszár szimeringre gyanakodnék. Mivel rövid utakra használod, a gyűrűk kokszosodása is okozhatja a problémát.
Sziasztok,
Kb 2 hónapja küszködök az octimmal(2001,1.6 AKL).Egyszerűen megy el az ereje az autónak,először csak lusta,mikor bemelegszik hiába taposom a pedált csak gondolkodik,fullad,ja és sokat fogyaszt(9-10l).Kiolvasták pc-én és szondacserét javasoltak,kicseréltettem,semmi változás.A benzinbe injektor tisztító adalékot öntöttem,semmi változás.Kérem írjatok ha van vmi ötletetek,előre is köszi,Sanyi.
Nekem egy 1.6 16v borám van és ugyanez, a jelenség 2éve jelentkezett,azóta próbálkoztam adalékokkal, drága nagyon jó minőségű olajokkal,de semmi nem segített!!
Nyáron úgyis aktuális lesz a vezérlés csere, és egyúttal a hengerfejet is leszerelem és megcsináltatom gépműhelybe! gépműhely kb 30-40-ér csinálja meg ha kell szelepeket cserélnek,szelepszárszimeringet és szelepvezetőt! + a sok tömítés szerintem 150-180 ba fog fájni úgy hogy nagy részét magam csinálom, de remélem utána nem lesz vele gond 1 darabig!
Sziasztok! Lenne egy kis gondom. 99 octi akl-es 1,6 benzin. Egy ideje elkezdett a kocsi rángatni gázadásnál de csak melegen, Ha hideg a motor akkor semmi baja. Gyertyacsere volt 3 hónapja ngk van benne. Rálépek a gázra melegen és huz és ránt huz és ránt. Köszi elöre is
Szia!
Valószínűleg a hiba forrása a gyújtótrafó.Legalábbis nálam az volt.Alattomos rángatás gyorsításkor,a legjobban lehetett érezni emelkedőn, alacsony fordulatról való gyorsításkor. Autótisztogatás közben vettem észre,hogy a trafón egy repedés fut végig. Elvileg csere és megoldódik a probléma. Ha ugyanez a gond nálad is és nem akarsz/tudsz újat venni akkor van még egy gyors "sufni tuning" megoldás. Leszereled a trafót szépen megpucolod és többször fújd át lakkal.(persze ne esős idő után). Ezzel lehet egy kis időt nyerni......, nálam közel 1 éve így megy. Esetleg még a gyújtókábelt is érdemes megnézni. Üdv!
Ugyanez a jelenség nálam. Gyorsítanék de valami visszafogja. Mennyibe kerűlhet egy új gyújtótrafó? Szerelőm azt mondta hogy benzinszűrő a hibás. Hétfőn kicseréljük azt is mert még a gyári van benne.
És láss csodát két helyen is el van repedve. Neki áltam lakkozni Remélem sikerül a műtét. CSeréltem benzinszűrőt is a biztonság kedvéért. Köszi szépen a segítséget.
Sziasztok!
Újra hozzátok fordulnék a problémámmal. Octavia 1.6 benzines 2000év AEEmotorkód A hiba hogy forr a víz A hűtő ventilátor működik ki is lett próbálva. A hőfokkapcsolóra tippeltünk komámmal hogy az a hiba forrása, de pénz hiányában nem lett kicserélve. Jött az ötlet hogy akkor ideiglenesen megoldom úgy hogy viszek áramot az aksitól, behúzok vezetéket az utastérbe és onnan kötöm direktbe ha úton vagyok. mai nap volt a teszt. Mentem vele és mikor kezdett feljebb menni a hőfok akkor össze kötöttem a vezetéket és be is indult a ventilátor (gyors fokozaton, mivel kettő van lassú és gyors). Na de viszont itt jött a döbbenet hogy a hőfok csak megy felfele Nem volt mit tenni főtés felteker a ventilátor meg 1x-re kapcsol így szépen vissza kúszott a normális hőfokra. Mikor haza értem motorháztető felnyitottam és a hűtőt megtudtam könnyedén fogni kicsit langyos volt. Egy szóval nem tudom hogy mi lehet a gond lehet hogy a hőfok kapcsolónak semmi baja? Más lenne a probléma? Kérlek segítsetek! Előre is köszönöm!
Szia!
Valószinűleg a termosztátod a ludas a dologban. Arra figyelj, hogy a termosztát fedelében támaszt a termosztát, ez a fedél műanyag és át szokott szakadni (tipusbetegség).Tehát, ha termosztátot cserélsz, fedelet is vegyél újat. üdv: hp
Ja az is számításba jött de a kacsoló tűnt ésszerűbbnek, de lehet hogy akkor az lesz.
Más lehet?
Több más dolog is lehetne, de a termosztát hiba a leggyakoribb. Szóval vizsgáld meg, vagy cseréld ki és ha nem javul meg akkor törd csak a fejed rajta.
OK köszönöm, akkor szerelőhöz kell sajnos vinni.
Hát lehet de sajnos abszolúte nem értek hozzá azt se tudom hogy nézz ki
Valami ilyesmi:Bővebben: Link
Üdv Mindenkinek
2000 évjáratú octavia 1,6 AKL motorkód. Azt szeretném megkérdezni, hogy megálláskor miért kezd el ugrálni az alapjárat. Teljesen mindegy, hogy hideg vagy meleg a motor. Megállok egy stop táblánál és elkezd ugrálni az alapjárat de nem mindig. Nem áll le csak olyan mintha nem lenne benne erő. Néha segít rajta 1-2 gázfröccs, de van amikor nagyon nehezen kezd el kipörögni, utána semmi baja , jól húz jól megy. Mikor ez előjön, néha olyan mintha durrogna is, de ez nem teljesen biztos. A gyertyák kb. 35-40 000 km. futottak. Ha tud valaki segíteni előre is kösszönöm.
Akkor első nekifutásra cseréld ki a gyertyákat.
Üdv
Első neki futásra erre gondoltam én is csak igazán nem értek hozzá, és azt hittem hogy a gyertyáknak vagy 60 ezret ki kéne bírnia. És köszönöm szépen gyors válaszod
Gyertya és üzemi körülmény függő. Van amikor a tizenötezer is sok, de van olyan ami százezret is elmegy.
Még mielőtt megvetetik veled az új fojtószelepet (rohadt drága még az utángyártott is) leírom én ,hogyan jártam és miképp oldódott meg a problémám.(1.6 AKL-es az enyém is)Gyakorlatilag nekem is ez volt a gondom...,sokáig vesződtem vele, nem volt alapjárat,pörgött össze vissza, néha viszont beállt de akkor sem volt tökéletes az alapjárat csak épp nem ingadozott.Szervizbe is csak vakargatták a fejüket,rádugták a számítógépre frissítettek,próbálkoztak de semmi.
Először is érdemes kipucolni a fojtószelepet. Aztán ott van a levegőcső ami rendszerint kireped és fals levegőt szív.Érdemes jól átnézni,én megvettem az új gyárit ami nem olcsó de cserébe tartós. Nekem ez sem segített. Aztán teljesen más okból (váltó-de ez egy külön sztori) összehozott a sors egy szerelővel aki nem volt rest és elkezdett gondolkodni,hozzáteszem Ő is a fojtószelepre gondolt de legalább annyiból korrekt volt,hogy felajánlotta van neki egy tartalék és azt fel kéne tenni,használni pár napot és ha nem jön elő a hiba akkor nincs mese venni kell egyet. Mielőtt ez megtörtént volna ült a kocsiban,nézegette a számítógép adatait,gondolkodott majd kipattant, benyúlt a motortérbe és a következő pillanatban olyan gyönyörű alapjáratom lett,hogy szinte könnyek gyűltek a szemembe,el sem hittem. Az egész kálvária okozója egy érzékelő volt.A kormány szervónak valami érzékelője. :-S Nem tudom mindegyik típusban ugyanott van-e de az enyémben -ha szemben állunk a motortérrel- akkor bal oldalt elöl és lent található.(egy csőbe megy bele) Egyszerűen lehúzta a csatlakozóját és egyből megjavult. Ez a kis érzékelő küldött rossz értékeket és ez okozta a pörgést.1 perc alatt kicserélte és 7000ft-ból megúsztam a dolgot.(a fojtószelep árának töredéke!!!) Több szerelő is megnézte,persze Skoda márkaszervizben is.Nem jöttek rá sehol.Szóval érdemes kipróbálni,mert csak a csatit kell lehúzni. Nekem azóta is tuti az alapjáratom!
Szia! A Simos vezérlések "légtömeg függők" és ha valahol rés keletkezik a rendszerben, okoz olyan problémát, hogy szerelő legyen a talpán aki elsőre rávágja a megoldást. Erre az érzékelőre volt a panasz? A régebbi típusoknál nem is engedték beleszólni a rendszerbe a szervónyomást. Az alapjárathoz köze volt a nyomásőr helyén lévő üreges csavarnak. A rajzos képen "4" számmal jelölték a nyomásőrt és valóban a kocsi bal oldalán alul van a szervószivattyúban.
Sziasztok!
Nálam Ő volt a ludas. Azért mellékeltem pár képet én is. Üdv!
Sziasztok!
Fel tudná valaki sorolni az üzemanyag szivattyú relé meghúzásának összes feltételeit? Tűzvédelmi kapcsoló van ilyen, és hol található? Skoda Octavia BGU motor, 2006-os. Egy szerelő tűzvédelmi kapcsolót emlegetett. Köszi.
Sziasztok
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget. A gyertyákat kicseréltem, de úgy néz ki nem az volt a probléma. Megnéztem a gyújtáselosztót, é a levétel után találtam rajta repedést a műanyag burkolaton az elosztó tetején fut végig egy repedés. Le lakkoztam de nem javult meg. Illetve a szervó jeladónál is olyan mintha szivárgás volna az elektromos csatlakozó rész és fém között. Tegnap figyeltem meg hogy álló helyzetben rajta tartom a gázpedálon a lábam ( pl. egy 2000 fordulatot akarok elérni ) , egy szinten, akkor olyat csinál a gép, elkezd pörögni visssza fullad, megint pörög akkor magasabb fordulatra megy fel, megint vissza fullad, és ez igy megy egy párszor. Viszont menet közben leginkább kint tökéletesen működik, jó fogyasztás , és jól is húz. Ha tud valaki segíteni, előre is köszönöm Üdv Mindenkinek
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogyan lehet kikapcsolni a műszerfalban a biztonsági öv érzékelését. Elkövettem 1 hibát vag-com-on keresztül lefitattam egy tesztet, majd "véletlen" az alapbeállításra is rányomtam, és most egyáltalán nem akar elindulni. Törött 1997 AEE-es octavia visszajelzésnélküli üléssel. Előre is köszönöm a segítséget
Üdv mindenkinek.
A napokban találtam erre a fórumra, és az elejétől végigolvastam az összes oldalt, hátha megtalálom a választ a problémámra. Igazából az eddigi felvetett problémákból talán egy volt közel azonos az enyémmel, mégis rengeteg ötletet kaptam az itt elhangzott válaszokból, merre is indulhatnék a hibakeresés során. De a hiba csak nem oldódott meg, pedig volt szakszerviz (garancia miatt), majd más szerelők, és saját kútfő is megvolt. Probléma a következő: nagyon nehezen indítható a motor (kb 25-30s indítózás után is alig kapja el a fordulatot) de ha elindul akkor minden hiba nélkül jár, nincsenek egyenetlenségek, döcögések, és jól is fogyaszt a gépezet. (Pécs-Siófok-Pécs fedélzeti szerint 5,9l átlagfogy.) Ezzel a hibával valószínűleg meg is birkóztak volna a szerelők, illetve az itt már korábban tárgyaltak alapján talán én is. Viszont a dolog pikantériája, hogy ez a hiba csak ~30° fölötti környezeti hőmérséklet felett jelentkezik, hibakódot nem tárol le, élőadatok megfelelnek a környezeti viszonyoknak (beszívott levegő hőmérséklet, vízhőfok,ü.a. nyomás...). Mindenki széttárta karjait, és éppen csak azt nem mondták, hogy költözzek a hegyekbe ahol sosincs 30°. A hiba tavaly nyár végén kezdődött, majd jött a hideg, nincs probléma, de idén ismét itt a meleg meg a hiba. Találkozott már valaki hasonló problémával? Van valakinek ötlete? Mert én már megőrülök. Autómnak én vagyok az első tulajdonosa 2008.08-as Octavia II ambiante 1,4 16v 80LE BUD motorkód 28000 futott Km (ennek jelentős része városi használatból) Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek!
Az autómban kigyulladt a kipufogórendszer lámpája, de az autó viselkedésén nem vettem észre semmi rendelleneset. Elvittem diagnosztikára ott azt mondták lambda szonda kell. Kérdésem, hogy lehet-e más oka is? Mert egyszer már cseréltem ki alkatrészt ami nem volt hibás de a számítógép azt írta. Második kérdésem a központi kijelzőn fékezéskor most már gyakrabban is megjelenik a fék lámpája ez fékbetét cserét jelent vagy valami komolyabbat? A válaszokat előre is köszönöm. Az autóm Skoda Octavia 2002 1,6 102Le AVU Fresh. |
Bejelentkezés
Hirdetés |