Fórum témák
» Több friss téma |
Férfiasan bevallom alaposan kifogott rajtam ez a labortáp, egyenlőre se kép se hang.
Megvan a bibi. A szigetelőgyűrűk a csavar alatt megadták magukat és az aluminium idomra csavarozott félvezetők szigetelése megszünt.
Holnap kiforrasztom az összeset és megnézem mi úszta meg, ugyanis dühömbe ráraktam a trafót úgy voltam ettől szarabb már nem lesz. ![]() Azért adtam rá a teljes kakaót mert nem volt már türelmem mindent végigméricskélni és úgy gondoltam ahol sántít a dolog ott majd felszáll a füst. Hát füstölt is rendesen. ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2014
Alkotó fórum társunk megoldása perfekt a fent leírt problémára, de úgy gondolom, túlságosan munkaigényes! Mivel korábban, jómagam is bele futottam a szigetelőgyűrűknél előforduló zárlat okozta hibába, megosztom nálam mi vált be erre a problémára: Nem szilikon lemezt használok a borda és az alkatrész közé, mert az nyúlik és ha kicsit igazítani kell az alkarész pozícióján, könnyen rés keletkezik a rögzítő csavar furatánál. Erre sokkal megfelelőbb a csillámból készült szigetelő lemez! (Árban nem számottevő a különbség és hővezetésben sem!) A csavar fejénél lévő gyűrűből, pedig az gyenge minőségű lágy műanyag helyett pedig teflon anyagút használok. Szerintem minden alkatrész áruházban fellelhetőek. Itt jegyzem meg, amit az ebay-ről rendeltem szinte fillérekért (Kina), mindet kidobtam, mert olcsó volt, de használhatatlanul rossz minőségű! Javaslatom a beszerzésre: HeStore, Lomex, esetleg HQ.
Köszönöm, nem volt időm vele foglalkozni talán a hétvégén tudom folytatni.
Szia!
Jómagam is megépítettem a tápot, két példányban! Egy két apróbb hibát elkövettem az építés során, de szerencsére nem okoztak súlyos galibát. (pár smd ellenállást elcseréltem, figyelmetlenségből, kapkodásból.) Nagy gondot nem okoztak, csak helytelen értékeket produkáltak. Ha nem boldogulsz vele, javaslom egyesével azonosítsd be az alkatrészeket, hogy minden oda került e valóban, ahova kell és a megfelelő alkatrész a szükséges paraméterrel. Nekem, december óta mindkettő működik kifogástalanul! 50V 10A-t tudnak és ami meglepő, hogy tartós 10A terhelés mellett is elmegy passzív hűtéssel, alig melegszik a borda! A kimeneti rövid-zárat, tartósan is elviseli, minden károsodás nélkül! (teszteltem!) Bár sok időm elment az építésre, nagyon örülök, hogy nem egy bolti kis teljesítményű kíni vackot vettem! Egyszóval remek tápokra, tettem szert, ezúton is hálás köszönetem Attilának, hogy segített a megvalósításban és közkincsé tette alkotását! Üdv.: Endre A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2014
Sziasztok!
Következő kérdésemet Attilához intézném. Ha a jól értettem az AD opa-k 1x +5v-ot igényelnek, namármost ha ezeket a drágább opa-kat alkalmaznám akkor nem terhelném evvel is az ICL7660-t, mert ha jól emlékszem pont ez volt a gond hogy, a panelmérőnek kevés volt az áram? Szerinted van valami ebben a gondolatmenetben vagy ennek sincs sok jelentősége? Köszi.
Szia!
Nem teljesen értem a kérdést, de azért megpróbálok válaszolni: Ha a drágább, egy tápfeszről járó OPA-kat használod amiket a táp cikkében érintőlegesen megemlítettem, akkor azoknak csak +5V fog kelleni. Az áramkörben javasolt TLC2272 viszont +-5V-ról jár vagyis nem jobban hanem pont hogy még kevésbé fogják az egytápos OPA-k terhelni a -5V-ot.
Igen ezt akartam kérdezni, ha a drágább OPA-kat használom, akkor csak a panelmérő terhelné az ICL7660-at.
De ami igazán érdekel az a végeredmény, vagyis van értelme drágább OPA-kat használni vag nem?
Összességében nem igazán, ezért is publikáltam az áramkört a szimmetrikus tápos TLC2272-vel. A -5V terhelési problémája kiküszöbölhető azzal hogyha a panelmérőt AC-ről tápláljuk (egy külön szekunderről vagy trafóról).
Szia Attila86!
Minden kötekedés nélkül teljesen szakmai ismeretek szerzése végett szeretnék kérdezni valamit, a képen, pl jelölt helyeken mi célja van ennek a kacifántos bekötésnek, miért volt cél hogy az alkatrész alatt vezető legyen? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2014
Szia!
Ha nem írod, akkor se venném kötekedésnek hisz miért lenne az? ![]() A jelölt huzalozásoknak két fő oka van: 1.- Esztétikusabb. Legalábbis ha be van forrasztva az alkatrész akkor. (Bár ez egy szubjektív álláspont, nekem így tetszik jobban.) 2.- Ezekkel a huzalozásokkal csökkentem az utánépítés során előfordulható lehetséges hibaforrások számát. Ugyanis a forrasztóón a forrasztási helyről azaz az SMD alkatrész PAD-jétől "elmászhat" vagyis felfuthat magára a vezetősávra is. Ez pedig könnyen zárlatot okozhat. Viszont így hogy az alkatrész alatt húztam el a vezetősávot (ahol tudtam) ezt a hibaforrást kiküszöböltem mivel így az ón fizikailag elmászni sehova. Ez a gyári nyáklap esetén egyébként sem probléma hiszen azon van forrasztásgátló lakk ami megakadályozza az ón felfutását az arra nem kijelölt részekre, de az SMPSII-t direkt úgy terveztem hogy házilag is elkészíthető legyen a nyákja. Ezért huzaloztam így. Egyébként ebbe az áramkörbe számos ehhez hasonló kisebb okosságot belevittem a tervezés során amik szerintem az emberek 99%-ának fel sem tűnik vagy nem is gondolna rá... ![]()
Volt egy kis időm és ma foglalkoztam az SMPS II labortáppal. Sajnos nem jutottam előrébb vele a kimenetén folyamatosan 1,2V van bármit csinálok. Már mindent kicseréltem rajta a forrasztásokat többször is le ellenőriztem.
Vedd ki a tekercset, és egyenfeszültséget adva C29-30 lábaira, próbáld ki az analóg szabályozó rész működik-e.
Nekem ilyen hiba akkor volt, mikor 1 diódát sikerült fordítva beforrasztanom
![]() Nézd meg te is, hogy minden jó irányba van e beforrasztva.
Sziasztok!
Szerintetek melyiket válasszam a tápegységbe ha mind kettőhöz hozzá tudok jutni? IRF 3710PBF *NMOS 100 V 57 A 200 W Rdson=0.023Ω TO-220AB vagy IRF 3710Z *NMOS 100 V 59 A 160 W Rdson=18mohm TO-220AB Köszönöm.
Ha a második nem ólommentes, akkor intuitív módon azt választanám (csak mert általánosságban az ólmos jobb
![]() szerk. És mivel itt nem kell agyondisszipálnia magát, annak jobb papíron az Rdson értéke is. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2014
Szia Melphi!
Semmi közöm hozzá miből építkezel és szakmailag nem is tudom eldönteni, melyik lenne jobb a te konkrét tápodba, de segítő szándékkal, azt tanácsolom, hogyha Attila tápját után-építed, akkor ne térj el az eredeti alkatrészjegyzéktől, mert az élesztéskor sokszorosára nő az elfecsérelt idő! Jómagam is beleestem a hibába, hogy lecseréltem alkatrészt (megjegyzem, hogy adatlapjuk szerint kompatibilis típusok voltak!), ami később nagy galibát okozott! A másik gyártó félvezetőjének eltérő paraméterei miatt, utólag módosítani kellett pár ellenállás értékén. A tanulópénzt megfizettem, de a második tápot már ennek szellemében építettem, így első rúgásra indult is. Persze ezután még ott volt a pontos bekalibrálás. Üdv.: Endre
Szia!
Mint ahogy látod ez nem helyettesítés, Attila csak azt adta meg hogy IRF3710, de azt nem hogy átunna milyen értékek legyenek, és mivel ezek kaphatók akkor megkérdezem melyik lenne jóbb, ez nem helyettesít csak mit ahogy az előzők is írták, egy adott értéken belül is van jobb és jobb, akkor meg miért ne a jobbat használjam. Amúgy köszönöm a hozzászólásodat észben tartom. Köszönöm a többieknek is.
Akkor megnyugodtam, mert én is ezt vettem
![]() Köszönöm
Akkor feltételezem neked már használatban van ez a tápegység, lennél kedves leírni róla a tapasztalataid akár jót, akár rosszat?
Gondolom az SMPS-II tápróp van szó.
Ha egyszer sikerül jól összerakni, akkor utána teljesen problémamentes. Nálam jól működik, megbízható. Egyetlen anomália, hogy az enyém bekapcsoláskor nem indul be üres kimenettel. Egy minimális terhelés kell rá egy pillanatra, majd utána hibátlan.
Na igen, nállam is ugyan ez a probléma, de utánna megy. Én rövidzárat szoktam adni neki pillanatra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |