Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Szabályozható váltóáram
Témaindító: Neszeszellem, idő: Ápr 17, 2007
Témakörök:
Üdv!
A vasmagnak is van vesztesége, hiszterézisnek hívják. Amelyiknél a hurok szélesebb ott nagyobb a veszteség. Ez nis van mindig csak némely vasnál keskenyebb, pl hiperszilnél. Ballagóban olvastam: Hiszterézis... Mért nem jössz moziba? Hisz Teréz is jön!
Szia! Csak a szecunder 1/5-t kell letekerni a 15 V-os trafóból...
Szia!
Attól függ mire használnád? Mert lehetne fényerő szabályzóval is lejjebb venni--vagy kondenzátorral ... de ha egyenirányitva lessz ,akkor ellenállással is. Stb,,,stb.... jónéhány készülék nem "allergiás" a feszültségre . tehát a 12V AC akár 6-8V tól már jó. és a 18V -t még elviseli.
Idejössz, felteszel egy amatőr kérdést, segítséget kérsz, de információt alig adsz meg. Próbálnak neked válaszolni, vissza is nézel az oldalra, de nem reagálsz... Mire számítasz? Mit szeretnél?
Jó lenne tudni, mi is ez a készülék, milyen igényei vannak. Mekkora az áramfelvétele, ez ingadozhat-e? Ha belül egyenirányítással kezdődik, akkor sokkal egyszerűbb lenne a dolog...
Milyen készülék az ami 12V stabil váltófeszültséget kér? Ráadásul transzformátoros táplálással? Szerintem ilyen nincs. Az ha egy adapterre rá van írva 12V~ egy icipicit sem jelenti azt, hogy az stabil.( mint már írták többen, terhelés nélkül akár 18V is lehet) Ha bizonytalan benne akkor marad az eredeti, ha meg az elromlott / drága, akkor az eredetivel azonos súlyú, vagy nehezebb névlegesen ugyanolyan kimenőfeszültségű adapter nagy valószínűséggel jó helyette.
Tippelesem szerint valami autos szerkezetet szeretne halozatrol hasznalni, azok a nevlegesen ennyire pontos meghatarozasuak.
Az autos eszkozok, radio, vegfok stb. 16V maximalis allando uzemre tervezettek (ez egy szabvany feszultseg az elkoknal) az elektronika az elviseli a 17 voltot is, en mentem 100 kilometert feszultsegszabalyzo hibas autoval es csak este jottem ra hogy tultolt mert nagyon vilagitott a fenyszoro. Hazaerve ramerve 17V a toltes, azonnal fesz.szabalyzo csere es a gondozasmentes akku tetejet lebontva desztillalt viz potlas. Semminek nem lett baja. Ha a kolleganak nem erre kell akkor tevedtem, probalok rajonni mire kellene a tapegyseg.
Sziasztok!
Először is Mindenki elnézését szeretném kérni az inaktivitásom miatt! Teljesen igazatok van minden engem elmarasztaló hozzászólásotokban! Egy eladást intéztem itt az oldalon ezért láthattatok aktívnak néha erről a kérdésemről meg megfeletkeztem. Egyikőtöknek írtam privát üzenetet még az elején és válaszolt is de megoldás nem lett belőle. Szóval egy csöves előfokhoz kellene ez a betűrt feszültség. Az adatlapja szerint 12 és 13VAC kell neki. Ha alacsony akk nem jó haásfokkal működik ha magasabb akkor meg drasztikusan csökken a cső életartama (meg nagyon zajossá is válik). bemásolom a leírást is. Mégeccer bocs!
A csöves fokozat +-- 28 V DC-ről működik. Előtte a tranzisztoros rész egy DC-DC feszültségnövelő kapcsolás aktív szűrővel. Stabilizálás nélkül. Ha nem autóban vagy akkuról használod, hanem kétoldalas stabil tápot készítesz neki, még üzembiztosabb lesz.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2020
Nem autóban használom. silány 2Ft-os minden alkarésze. De nem akarom idő elött megölni.
A lényeges rész kicsit nagyobban.
Előbb még nem néztem át elég alaposan, aktív szűrőnek véltem a tranzisztoros részt, de áramkorlátozó. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2020
Gondoltam a külön tápra. De akkor teljesen újra kellene építenem az egészet. Inkább a rafóval variálnék.
Semmit nem kellene újraépítened. Kicsit nagyobb trafót teszel elé, a tranzisztorokat kidobod és stabkockát teszel a helyükre. Pl. LM 317-337-est. Igaz, nem 500 mA, hanem általában 1-1,5 A az áramkorlátjuk, de ez belefér. Mi van még az előerősítő után? Mert ennek az áramfelvétele csupán néhány mA.
Egy végfok. Semmi flikk-flakk. Minnél rövidebb jelutat akarok.
Nem lényeges az átfolyó áram? Nem azért van korlátozva?
Mekkora teljesítményű a végfok? Az áramkorlátozást a feszültségduplázó képességei miatt iktatták be. Túlterhelésre erősen esik a kimenő feszültség, akár az is elég lett volna áramkorlátozásnak.
A két db 47 Ohm-os ellenállás is komoly korlát, igaz, egyiket a tranzisztor bázisa 0,6 V felett áthidalja. Az áramkörnek ~12 mA a korlátja. A végfokod teljesítménye fél wattnál kevesebb lehet.
Mármint az előfoké nemde?! Annak 0,33A a felvétele.
Persze elég lenne az LM317 stabkocka is csal nem férne be a b-s tranyo helyere. Persze ki is vezetékezhetném...
Azt írod, a végfok ugyanerről a tápról megy. Vagy nem? Akkor miről?
Ott van a két nyilacska ->28V- ->28V+.
Nem, nem erről a tápról megy. A leírásban is benne van. Brummos lenne a rendszer különben. A végfok az egy (ha jól tévedek) AB class-os PA (az én büszkeségem) TDA7377
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2020
Meg egy 12V kb,10A-es trafó 10.000Uf-es kondival (ha nem lenne elég az amper netán).
Idézet: „Ott van a két nyilacska ->28V- ->28V+.” Az a lusta kínainak az okossága. (a másik oldal)
Minden apróságot úgy kell kicsalogatni belőled.
Minél pontosabban adod meg a kérdést, annál gyorsabban kapsz értelmes választ.
Az első kérdésedről és az azt követő oldalnyi találgatásról van szó.
Megpróbálhatsz egy ilyen kapcsolható kimeneti feszültségű adaptert. Átkötöd a kimenetét az egyenirányítás előttre, és oda kapcsolod, hogy éppen 12VAC-d legyen.
Egy dolog hogy megoldod a cső müködéséhez a +- 28 volt ot de a csövet füteni is kell vagy a két.csőfél soros kapcsolásával ,mint ahogyan van a rajzon 12 6 volt AC ről vagy s két csőfél párhuzamos kapcsolásával 6,3 volt AC ről ,de mindezt megteheted DC ről is .
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2020
Köszi. Ismerem. Ha nem lesz más megoldás veszek egyet.
Üdv CIROKL! Újra a nyügeim?! Igen a cső fűtés. AC-ról? Azt tegnap megtudtam, hogy a 3 és 4- es lábon kapja. De a rajz szerint mintha nem lenne elkötve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |