Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Mi a low dropout regulator magyar neve?” Alacsony feszültség-esésű szabályzó: mígy a normál stab-kockák legalább 2V-tal nagyobb bemenőfeszt kívánnak a kimenetnél, addig az LDO-k 0,3...0,7V különbséggel teszik a feladatukat. Idézet: „Miért van az a sok alkatrész a tápegységben, ha nem azért, hogy mindkét feszültségen a terhelésektől függetlenül 2-3 tized volt eltéréssel stabil feszültségeket biztosítson?” Erre csak azt mondom relatív (sok). Pl. a fénymásolók tápegységében 3db trafó + 3db szabályzó biztosítja a 3db kimenet stabilitását. Ez egyben válasz a 14. pontra. Csak megjegyzem: a PC-tápoknál a sok amper sok csatlakozón jön ki, amiknek belső közös pontjára csatlakozik a szabályzó visszacsatolása. Így a vezetéken eső feszültség csökkenthető. Ennek másik módja - labortápoknál pl. - hogy kivezetik a szabályzó bemenetét és azt a fogyasztónál kötik össze a kimenettel, így a vezeték soros ellenállását is kompenzálja. Ezen a Te tápodon némileg azzal tudsz javítani, hogy a 12V-ról jövő visszacsatolást (ami ki tudja milyen mértékű) megszünteted. Ekkor az 5V-os kimenet stabillá válik, a 12V pedig nagyobb mértékben fog emelkedni az 5V terhelésének hatására.
kadarist: a 14-es kérdésem miatt nem akarok újabb pénzt kidobni 2 db 1 kimenetes tápra. Az se jó, ha először csak 5 V-ost veszek, tesztelem, és ha jó, veszek 12 V-ost is, mert ezeket úgy kell megrendelni és futárral kihozatni, pl. a tápegységáruházból, így 2-szer fizetek a futárért, és 2-szer várok rá. Plusz jan. 12. előtt semmit sem fogok megkapni.
Sebi: Nincs valami normális magyar neve ennek? Amúgy sem lesz jó nekem, mert referenciafeszültségre van szüksége, hogy ekkora feszre szabályozza a kimenetét. Nincs pontos ref. feszültségem, mert a 2 feszültség terhelésének változásával mindkét tápból kijövő feszültség elmászik. Ha lenne egy bármikor pontos ref. feszem, akkor nem is volna szükségem a szabályzókra. Van valakinek egy tényleg jó megoldása az eddig leírt problémáimra? Itt Link kezdtem. Nem hiszem el, hogy itt Link a sok fajta táp közül egyik se jó nekem. Az RT-125A-t is néztem, 5 V 12 A és 12 V 5,5 A, de itt van -5 V 1 A is, ez nekem nem kell. Érdekes, itt az 5 V max. 15 A mellett már 12 A rated current, azaz átlagos terhelés szerepel. Ez még rosszabb lenne, mint a mostani (itt 7,7 A), mert még jobban le kéne terhelni a normális feszültségekhez. Nem kell nekem széles tartományú input feszültség, elég a 230 V is. Amúgy sincs a boltban, az ára ismeretlen. Vagy lehetne S-60-5 és S-60-12, esetleg HRP-75-5 és HRP-75-12 (de nem kell remote), elférnének 200×160 mm-en. A típusok nagy része nem jó nekem, mert negatív feszültségek is vannak, vagy túl kicsi, vagy túl nagy az Amper, stb.. De ezek után se ezt, se másikat merem megvenni. Mi legyen?
Egyrészt ennek is jónak kellene lenni, másrészt nem értem miért baj ha 1-2 tizeddel ingadozik a fesz. Mondjuk a PC táp áramköri megvalósításából kiindulva annak semennyit sem szabad ingadozni, max. század voltokat.
Amit én csináltam volna. Kerestem volna 2db rossz PC tápot, egyiket megcsináltam volna 5V-osra, a másikat pedig 12V-osra. És akkor azokon a feszültség tizedre annyi, terheléstől függetlenül. Amiket csináltam PC tápból átalakított labortápokat, azok az üresen beállított feszültséget pontosan tartják, egészen addig amíg van a szabályozásnak tartaléka. Ennek is kellene hogy legyen, mert alapból úgy van megcsinálva hogy 25-25% körüli kitöltéssel megy a névleges feszültségen, egyrészt hogy legyen szabályozási tartalék, másrészt hogy működjön 110V-ról is. Próbálj ki egy PC tápot hogy az megfelel-e. Ha nem akkor marad az a megoldás amit vázoltam, két rossz PC tápból két jót építeni. Ezzel ugyan van munka, de max. 5000Ft-ból megvan a 2db táp.
Nem 1-2 tized V-os ingadozás van, hanem 0,8 V-os, 5,3-ból lett 4,5 A az eszközön belül csak attól, hogy a 12 V 0,5 és 5 V 0,5 A terhelő ellenállás mellett csak az 5 V-ra 2-3 A-es terhelésű eszközt kötöttem. Ha visszaolvasol, látni fogod, a hétfő 1:28-as 1. üzimben írtam. Ez mindenképpen abnormális.
Kipróbálom még azt, hogy a 1,5 A 5 V-os R mellé 12 V-ra plusz 0,5 A R-t rakok a mostani 0,5 A mellé. Ha ez is kevés, a 12 V-ra még rárakok 1-2 A-t. Ha így se jó, akkor visszarakom 5 V-ra a levett 0,5 A R-t. Így 5 V-on 2 A lesz. Így már jónak kéne lennie. Ha így se jó, akkor nem tudom mi lesz. Nem akarok PC táppal kókányolni, pláne nem régi, ki tudja hogy milyen állapotú használtakkal, mert csak 70 mm hely van a magasságnál, a PC tápok meg 86 mm magasak. A belsejüket sem akarom kiszerelni, hogy elférjenek, mert ezek nem működnek venti nélkül. Hova rakom a 12 cm-es ventiket? A mostani táp 38 mm magas. Amúgy miért nem lehet fix 230 V 50 Hz bemenetű tápokat kapni? Amiket eddig néztem és írtam, 85-264 VAC/ 120-370 VDC bemenetűek voltak. Ez bonyolítja a táp eletronikáját, mert ezeket a bemenő feszeket mind kezelniük kell, és még több problémát okoz. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
A 14-esre a válasz: Használj megfelelően nagy keresztmetszetű elvezetéseket és ügyelj arra, hogy ne terhed túl a tápegység kimenetét. Egy plusz infó: a tápegységet helyezd a fogyasztási helyhez legközelebb, hogy a minél rövidebb vezetékekkel tudd bekötni azt a kis feszültségesés érdekében.
A táp kimenetei a sorkapcsokig 0,75 mm2 sodrott rézből vannak, ezek szabadon szerelve (C csoport) elbírnak 16 A-t. A sorkapcsokba kötött kábelek, vezetékek 0,5 mm2 sodrott rézből vannak, ezek elbírnak 13 A-t. A sima tápok szekunder kábelei is 0,5 mm2-esek. Itt az 1. táblázat: Link
Az összes kimenő kábel 1,5-1,7 m hosszú. Ha visszaolvasol, látod, hogy 1 ilyen kábelen 0,15 V feszültség esett csak 5 V 1 A terhelésnél. Nagyobb terhelésnél is max. 0,3 V lehet. Vagy nem? Nem találtam 5 és 12 V egyenfeszre feszültségesés számítást, mindenütt csak 230, 400 V váltófeszre van. Durva lenne, ha 5 V 5-6 A-nél akár 0,5 V is esne csak a 1,5 m-es rézkábelen. Mivel a tápra egyszerre több 5 V-os eszközt is rakok, amúgy is 5,3 V-nál nagyobb eszköz nélküli, csak előterhelés R-os feszültséget kell beállítanom a potin, mert akkor nagyobb lesz a feszültségesés. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Pedig a 0,75-ös keresztmetszet édeskevés több amperre. Legalább 1,5mm2 keresztmetszetet használj és meglepetésszerűen javulni fognak a feszültségértékeid.
A táp kapcsain és a sorkapcsokon mindig ugyanazt mérem, itt vannak a 0,75-ös vezetékek. Ezek a vezetékek csak 15-20 cm hosszúak.
A kimenő kábeleknél jók a 0,5-ös keresztmetszetek? 5 V 5-8 A-nél is? Közben ezt Link találtam. Egyenfeszt is számol. Itt hogyan kell kiszámolni a megengedett feszültségesést? 2, 3, 5% lehet? Ez nagyon kevés, mert 5 V-nál 3 % az 0,15 V. Ez 1 A-es terhelésnél megvolt. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Stabilizált tápegységeknél, főleg 5V-os logikai feszültségnél a nulla százalékra kell törekedni. Ha jót akarsz, akkor megadod a tápegységeidnek a megfelelő keresztmetszeteket, nem terheled túl őket és akkor nem lesz problémád. És persze külön 12 és 5V-os tápegységeket használj, ne kombinált kimenetűt.
Akkor hová használják azt a sok 2, 3, 4 kimenetű tápegységet, ami ITT van? Mindenütt fontos a stabil feszültség, bármiket is kötnek rá ezekre a tápokra.
Miért működne a csak 1 kimenetű táp másképpen, mint amit a 2 kimenetűnél tapasztaltam? Oké, bekötöm az 5 V + földre (a 12 V-hoz elég a 2×0,75, mert ott egyszerre max. 1-2 A terhelés lesz) a 2×1,5 mm2-es vezetéket a táp kimenete és a sorkapocs közé, de ezzel még nem oldódik meg minden. Csak a 2 feszültség egymástól való függését úszom meg (az egyik csökkenésekor a másik nő, és fordítva), az egyre nagyobb terhelésre egyre jobban eső feszültségeket nem. Ott sem lehet majd beállítani, hogy akár 1, akár 3, akár 8 A 5 V-nál is tartsa az 5,0-5,3 V-ot a kimeneti kábelek végein, nem a táp kimenetén. Vagy 1-2 A-nél, vagy 6-8 A-nél lesz csak jó a feszültség, a 2 együtt soha, mert nem tudom úgy beállítani az előterhelő ellenállásokat. Ha kevés A-rel terhelem csak le R-sal, akkor 5-8 A-nél lesz jó a fesz., 2-3 A-nél már túl magas lesz. Ha több A-rel terhelem le R-sal, akkor 1-3 A-nél lesz jó a fesz., 5-8 A-nél túl alacsony lesz. Nem fogom túlterhelni, mert 5 V 15 A és 12 V 10 A a max, amit tud. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Lehet, hogy nem írok világosan, de még egyszer összegzem: a lehető legnagyobb keresztmetszetet használd, vagy/és végy távérzékeléses tápegységet. Nem filozofálni meg elméleteket gyártani kell, hanem nálad tapasztaltabbra hallgatni, gondolom azért írtál be ide. Távérzékeléses tápegység.
Senki nem magyarázza el rendesen, hogy miért lenne jó az, amit ő ajánl.
Az olyan alapvető kérdésekre sem válaszol senki, hogy mi a garancia, hogy 1 kimenetes tápnál (pl. S-60-5) nem fog össze-vissza mászkálni a fesz 5 V-on, 1-10 A terhelés között. Meg külön 12 V-osnál mi lesz 0.5-1,5 A terhelésnél? Meg hogy ebbe, vagy a csak 5 V-osba kell-e előterhelés ellenállás, vagy nem, ha kell mekkora, stb. Az S-60-5-nél 0-12 A-t ír a current range sorban, az enyémnél nem 0-tól indul egyik fesz. se. Most megint 1 új ötlet, távérzékeléses tápegység. Ez mit tud, hogyan működik, miért lenne jó nekem, stb.? Nem lesz válasz. Mindenki mást mond, így senkinek nem tudok hinni. A kérdéseimre se válaszol senki, főleg az 1-14-esre. Így sosem lesz eredmény, felesleges az összes üzim itt. Nem haladtam semmit, és ma lehet utoljára bármit venni, de csak helyben, nem rendelni. Nem várhatok jan. 10-ig, hogy legyen ebből valami. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Az egyszerű (ált.isk.6.o. fizika) számítás szerint:
0,5mm átmérőjű rézhuzal méterenkénti ellenállása 20 C fokon 0,09 ohm, Neked másfél métered van, az 0,135 ohm. Ezen átküldesz 6A ampert, akkor ohm törvénye értelmében: U=I*R azaz 0,135*6=0,81(V) a feszültség esés, ami a melegedés hatására még növekszik.
Nem 0,5 mm átmérőjű, hanem 0,5 mm2-es keresztmetszetűek a kimeneti kábelek. Nem eshet 0,8 V 1,5 m-en. Plusz sodrott réz, aminek kisebb az R-a, mintha tömör lenne.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
A távérzékeléses tápegységnél nem a tápegység kimenetén lévő feszültség lesz összehasonlítva a belső referenciafeszültséggel a korrekcióhoz, hanem a fogyasztási helyen lévő feszültség lesz összehasonlítva. Ezzel a megoldással kikompenzálódik a vezetéken eső feszültség hatása. Vigyázat, ennél a megoldásnál csak a távérzékelési ponton lehet fogyasztó, a tápegység közvetlen kimenetén nem, mert ott nagyobb feszültség lesz található, mint az érzékelési helyen!
Külön válasz a feszültségcsökkenésre: közvetlenül a tápegység kimenetén nem megengedett a feszültségváltozás (normál, nem távérzékeléses kivitelnél), még 50mV sem. Ha ez mégis így van, akkor a tápegység rossz, meg kell javítani vagy esetleg gyárilag nem kellően stabilizált, ami neked nem jó. Válassz stabilizált, jó specifikációkkal rendelkező két független tápegységet vagy egy kettős kimenetűt, amelynek szintén megfelelőek a stabilitási adatai. Ennél többet nem tehetsz a jó eredmény érdekében. A vezetékek keresztmetszetét már kellően átbeszéltük, tehát a lehető legnagyobbra kell törekedni, ha hosszú az elvezetés, akkor a távérzékeléses kivitelt is érdemes megfontolni.
Azzal segítenétek igazán, ha megírnátok olyan tápegységtípusokat, ami az eddig megírt problémákat mind megoldja, és jó nekem. Pl. távérzékeléses tápegységtípusokat, hol lehet kapni, árak, stb.
Nem csak sima tanács kell, hogy mit hogyan tegyek, hanem konkrét segítség is. Nem akarok külön alkatrészeket rakni a kimenetekre, legyen eleve olyan a táp, amiben ezek benne vannak. Igazából még az előterhelő ellenállásokat se kéne beépítenem. Pl. PC tápokban eleve benne vannak 1-2 feszen. A PC táp is csak akkor adja a terhelésre század V-nyit változó feszültségeket, ha a táp vezetékeit (ami kb. 30-60 cm) közvetlenül a PC alaplapra, HDD-be, stb. dugom. Ha a táp kimenő vezetékeiről levágom a csatlakozókat, és a megmaradt kb. 10-30 cm-es vezetékeket sorkapcson át 1,5 m-es 0,5 mm2-es kábelekbe kötöm, akkor ott is sok fesz. fog esni, mert már össz. majdnem 2 m-re lesz a táptól az eszköz. Ez se jó megoldás, plusz a PC tápban nincs sima poti 5 V-ra, amit feljebb tekerhetnék, kompenzálva a fesz. esést. A vazetékvastagítás könnyen megoldható, ha 1 helyett 2 db 0,75 mm2-est kötök be, ez is 1,5 mm2 lesz. Lehet hogy nem véletlenül mondta a boltos, hogy a tápom mindkét kimenetét min. 2 A-rel kell leterhelni, hogy beálljanak a feszek a normális értékekre. Ezt ma megteszem. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Linkeltél egy katalógust. Böngéssz azok közül egy-két kellően jó stabilitásút. A sense-es csatlakozói így néznek ki: Bővebben: Link.
Honnan szopjam ki, hogy melyik lenne jó nekem???? A múltkor már böngésztem napokig a teljes Meanwell kínálatát, megvettem azt, ami most megvan, és ez lett az eredmény. Soha többet nem vehetek vakon tápegységet! Előtte mindent tudnom kell róla, nem csak a gyártói adatokat, hanem tényleges használat közbeni adatokat, hány A terhelésre mekkora fesz. esik, stb. Csak így megy mostantól. Elég volt egyszer megszívnom, nem engedhetem újra megtörténni.
A képeden r856t210, vagy r85Gt210 típus van, de a google 0 találatot ad rá. Mi ez?
Idézet: „Honnan szopjam ki, hogy melyik lenne jó nekem????” Megkérlek moderáld magad, vagy én teszem meg. Mindannyian segíteni próbálunk, de nem vagyunk boltosok és nem teszteltünk egyet sem a megadott típusokból. Nem tudjuk tulajdonképpen mit szeretnél és milyen szempontok szerint válasszunk MI Neked egy tápegységet. MI megépítjük magunknak azt, amire szükségünk van és ezen tapasztalatok alapján tudunk tanácsokat adni.
Tegnap óta végig azt írkálom itt, hogy milyen tápot vettem, PONTOSAN mikre akarom használni, és PONTOSAN milyen gondok vannak, század V-os feszmérésekkel, amik miatt nem tudom jól használni. Bárki hozzászól valamelyik üzimhez, végig kéne olvasnia az elejétől az összes üzimet itt, különben az egésznek nincs értelme.
A kérdéseim 80%-ára mostanáiog nem válaszolt senki. Nem akarok tápot építeni, ha 10-15e-ért készen kaphatok. Lennie kell olyan típusoknak, amik minden paraméterükben jók nekem. Ezeket kéne megtalálni. Nem írok több hosszú üzit, nincs értelme, már mindent leírtam. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Olvastam és a válszok is megvannak - kivéve a típust.
1) Egy szabályzós táp 2 kimenettel sosem lesz stabil változó terhelésnél. Mivel Te ki-be akarod kapcsolgatni a terheléseket, ez a fajta nem lesz jó. 2)Vezetékezésen is múlik a feszültség-esés főleg ha egy másfél méteres végén kapcsolsz be 2..5..7A-t. Ha annyira érzékenyek a fogyasztók, akkor külön-külön kell stabilizálni, erre ajánlottuk az LDO-kat - ami még a fogyasztók egymásra hatását is megszünteti.
Akkor kérek csak 5 és csak 12 V-os 1 kimenetes táptípusokat, amik minőségik, van bennük több védelem, stb. Max. 5 V 15 A és 12 V 5 A kell, mert az együttes max. terhelés 12 A és 3 A lesz. Nem ragaszkodok a Meanwellhez.
Az LDO-król is kell minden infó magyarul, adatok, hogyan, hová kell bekötni, példa kapcsrajzok, és végre a magyar neve, hogy rákereshessek, stb. Max. 160×200 mm-es, max. 70 mm magas helyre kell beférniük, de a sorkapcsoknak és egyéb alkatrészeknek már alig lesz hely. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Az LDO stabilizátorokat angol nevükön kell keresni: Bővebben: Link.
Ha annyira jók ezek az LDO-k, akkor valaki megírhatna pár dolgot, ne mindent én keressek ki.
A kimenő kábeleket nem tudom 1,5 m-nél rövidebbre csinálni, akkor sem, ha kicserélem a tápot. A kábelekben a 0,5 mm2/vezeték se változhat. Van valahol olyan egyszerűbb 12 V 5 A táp, ami kisebb, mint 159×97×38? Ilyen az S-60-12. Kell a hely a sorkapcsoknak, mert az RS-100-5 már elfoglalna 159×97×38-at. Ha ezt a 2-t berakom keresztben, minden helyem elfogyott. Max. 160×200 mm-es helyem van, de kell hely a sorkapcsoknak, mert most az RD-125A mellett 60×200 hely van erre. Ez hosszában van berakva. Kb. min. 50×150 hely kéne, azaz a 2 tápnak csak 160×150 mm hely marad. Nem rakhatom a 2 tápot egymás tetejére, mert elolvadnak. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Minden kérdésedre kaptál választ, arra hogy a meanwell miért olyan amilyen arra senki nem fog tudni válaszolni, mert nincs ott az orra előtt az adott darab.
Ha figyelmesen olvastál volna leírtam hogy nekem vannak átalakított PC tápjaim amik tized volton belül tartják a feszültséget, több A terhelés mellett is. Tehát ha beállítok rajta 12,5V-ot, akkor az terhelés nélkül is annyi, meg 8A terheléssel is annyi. Azért, mert úgy kell neki működni. Szerintem itt senki nem vesz ilyesmit inkább épít vagy átalakít, így persze hogy nem fog tudni mondani konkrétan a meanwellről semmit, ahogy azt sem fogja tudni megmondani hogy milyet vegyél helyette. De egyik ismerősömnek van ilyenből több darab csak azok egy kimeneti feszültségre lettek gyártva, igaz nem meanwell hanem olcsó kínai, de mindegyik pontosan tartja a feszültségét több mint 10A terhelésen is.
Már egyszer figyelmeztetett a moderátor, a helytelen (alpári)szóhasználatra de úgy látom, nem értetted meg.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Elcsodálkoznál ha belenéznél a meanwellbe meg az olcsó kínaiba, mert kb. mindkettőben ugyanaz van...
A kívánalmaidnak (áramigény) a legolcsóbb PC táp is megfelel, ami kb. 4500Ft. Legalább 200-250W-ot bármelyik tud, a trafó és a diódák úgy vannak méretezve hogy az 5V-os rész kb. 2x-3x nagyobb árammal terhelhető mint a 12V-os. Amiket linkeltél azokba szintén nem látok bele, így nem tudok mondani róluk semmit. De én biztosan nem vennék újat mert azok felépítése jóval bonyolultabb (aktív PFC stb.), hanem valami régebbit. A hűtőfüleit le lehet hajtani, vagy kicserélni másmilyenre és máris alacsonyabb, vagy éppen ventilátor sem kell neki.
13:59 után hol, mit írtam, amit törölni kellett?
Ge Lee: Csak új, minőségi táp jöhet szóba, amit még most is kapni. A jotapok linken vannak 2-3 éves típusok is, az a kérdés, hogy ezekből melyiket lehet még kapni. Van olyan PC táp, ami venti nélkül is elbír 5 V 5-10 A-t és 12 V 3 A-t? A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Idézet: „Van olyan PC táp, ami venti nélkül is elbír 5 V 5-10 A-t és 12 V 3 A-t?” Van. De bármilyen tápot veszel vagy építesz be, 1,5 m 0,5-ös vezeték után úgy fog ingadozni a feszültsége, ahogy mérted. A PC-ben a tápvezetékek max. 50-80 cm-esek, mégis 1-1,5-ösöket húznak be és minden (majdnem) fogyasztóhoz külön viszik. Vajon miért? |
Bejelentkezés
Hirdetés |