Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Technics RS-BX404-es magnókazetta probléma
Témaindító: csukadani, idő: Jan 20, 2009
Témakörök:
Van egy Technics RS-BX404-es magnókazettám. Az a problémája, hogy gyűri legfőképpen a TDK kazettákat és a régi kazzetákat. Hogy tudnám megcsinálni?
Te magad éred azt amit leírtál? Mert nekem nem jött össze mgérteni.
Akkor újra felteszem. Van egy Technics RS-BX404-es magnóm. Gyűri a régi és a TDK kazettákat. Szalagpálya hibát mondtak nekem. És azt szeretném megkérdezni, hogy mi lehet a baja.
Amit mondtak. Annyival próbálkozhatsz, hogy megpucolod a fekete gumigörgőt hátha jobb lessz. De gondolom nem mai cuccról van szó ezért a meg kellnézni, menet közben, hogy gyűri a szalagokat. Akkor már látod, hogy mi a probléma és meg lehet tákolni" úgy hogy még működjön egy darabig. De a nagyon öreg dolgokat néha el kell engednünk
![]()
Szia!
Szerintem neked egy Technics magnódecked van ami gyűri a szalagot. Keress egy fültisztító pálcikát, mártsd be tiszta alkoholba, majd pucold le a főtengelyt, és a fejeket. Vedd le a kazettaajtót, hogy jobban hozzáférj a szalagpályához. A csatolt képen van amit kell látnod. Indítsd el a lejátszást, majd az alkoholos fülpucolóval szépen takarítsd le a gumigörgőt és a főtengelyt( a képjobb szélén látható). A fejeket is megpucolhatod óvatosan. Vigyázz, hogy vatta maradvány ne maradjon a főtengelyen, mert tépni fogja a szalagot!
Én megpróbálom érteni , az említett magnó gyűri a szalagot .
Nyomógörgö csere valószínű megoldja a hibát , ha a szalag szélét gyűri , görgő megkeményedett deformálodott gumija , érdemes cserélni , olcsón kapható .. Javasolom megtisztítani a hangtengelyt , a lendkerék tengelyét , felrakodott kosz is félreviheti a szalagtovábbítást . Túl erős kuplung is okozhat hilyen hullámosodást .
Hát nem sűrűn fordul elő, hogy magnókazetták harcolnak és összegyűrik egymást
![]()
Majdnem mindent leírtak előttem, viszont ha a gumigörgő el van csúszva oldalirányban a hangtengelytől, mert valaki nem rakta rendesen vissza, vagy a hangtengely csúszik valamiért hátra és csak a szalag felét nyomja akkor is gyűrheti a szalagot. Esetleg ha előredöntöd a magnót, vagy hátra és ez megszünik, akkor lehet ez a hiba oka...
Szerintem görgőcsere kellene!
A szíj meglazulására tippelnék. Azok a fekete gumi-szerű összekötések a kerekek között - nézd meg menet közben, hogy nem csúszik-e meg valamelyik.
Ez rossz tipp!
Attól miért gyűrné a szalag szélét ? Esetleg nyávogna ...
Nem írták , hogy a szalag szélét gyűri. A szalagot gyűri és akkor a felcsévélés rossz.Esetleg ha a kérdező letudná írni amit tapasztal......mi a hiba .
Amiről te beszélsz az egy sima "bekapta a szalagot" nem valószínű, hogy itt erről van szó! És az sem valószínű, hogy csak a TDK kazettákat nyírná, aminél olyan összefüggés lehet, hogy azoknak a kazettáknak a szalagja ráragad talán a gumigörgőre, vagy a tengelyre és azért nyrja a szalagokat, szerintem egy alapos pucolás megoldaná a problémát!
Fentebb feltettem ezt a kérdést és nem cáfolta , ebből gondolom és a hiba ismertetése is arra utal .
Hali!
Tény, hogy nem írta le egyértelműen a hibát! Viszont ez egy elég jól "összerakott" elektro-mechanikus deck, vagyis, ha a szalagcsévélő megállna, a deck azonnal kikapcsolna, ergo nem gyűrné be a szalagot. Ebből ugye az következik, hogy valóban az lehet, hogy a szalag szélét gyűri, vagyis inkább fogalmazzunk úgy, hogy "rojtolja". Ami pedig ugyebár két okból lehet: 1. Hordósra kopott a gumigörgő. 2. A főtengely (vagy ahogy itt említették, a hangtengely ![]() Az első könnyen orvosolható cserével, viszont a második húzósabb, ott már igencsak szét kell kapni a mechanikát, de az is javítható egy kis "barkácsolással". (Megj.: nekem is van egy ilyenem, de már vagy 4 éve nem használtam, és most kicsit messze van tőlem. De jó kis cucc. ![]()
Esetleg mar "belebarmoltak" es ferden all a gorgo es "kitolja" a szalagot...
Alkoholos tisztitas nem palinkat jelent (jart mar nalam magno palinkas tisztitas utan -> ami azt illeti nem lett jobb tole ![]() Legjobb a patikaban vett "seb" alkohol. Sem a gorgon, sem a tengelyen nem szabad szemmel lathato feltapadt szennyezodesnek latszania (tengelyen nagyon durva "felkovesedett koszok" elo szoktak fordulni).
azért keress rá, melyik deckről van szó pontosan,mert bár 8-10 ezernél többet nem ér, azért ki nem dobnám...mondjuk én nemrég vettem (ismét) egy 606-ost, csak mert öröm ránézni.
![]() viszont mivel capstan hajtású készülékről van szó, és a kérdése alapján nem sok elektromechanikai jártasságot feltételezünk az illetőről, csak kéne keresnie valakit aki megcsinálja... : a nyomógörgőcserét, mert itt más gyógymód nemigen leszen. ![]()
De nem nekem írjátok már ezeket
![]()
Csak azt mondta, hogy "gyűri a szalagot".
Lehet hogy a szélét, de az is lehet, hogy a "feltekerő" nem tekeri fel a kihúzott szalagot és azt "gyűri". Ugye milyen hasonlóan hangzik? Mindegy, tipp volt - mert ilyennel gyakran találkoztam; sztem félreérthető volt a kérdés. :worship:
Van egy magnóm, aminél ez a helyzet - mármint kikopott a "főtengely" csapágyazása és kotyog is, hogy lehetne azt megbarkácsolni, hogy a fordulatszám ne változzon és tartós legyen?
Szerintem megy egértelmű volt, hogy nem ez a kérdés, mert erre még nővérem is rájött annakidelyén. Valószínüleg nem kérdezte volna itt, ha ennyire egyszerű lett volna a probléma.
![]()
Nekem is van 2db ilyen magnódeckem. (RSBX404 és RSB465 - de a kettő ugyanaz) Mindkettő hibátlan, és régóta nem használom. Az egyiktől esetlegh megválnék ha érdekel valakit.
Függőlegesen állítottam a magnót, és nem gyűrte a szalagokat. A tiszta áalkoholos tisztítás egy kicsit megoldotta a problémát.
Valahogy így néz ki. (Kép mellékelve)
Bal oldalon van a gyűrött, a jobb oldalon pedig hogy küszöbölöm ki a gyűrődést. A Kazetta elejét szokta begyűrni a jobb oldalon.
Ez inkább olyannak tűnik mint amikor a fej van nagyon rosszul beállítva és a szalag nekihúzódik a vezető lemeznek az elején. De persze lehet attól is, hogy a görgő elhúzza a szalagot egyik irányba. Szerintem nem lessz egyszerű dolog ezt megcsinálni. Ha a tengelynek kopott a csapágya akkor valószínüleg jó abból már nem lessz.
Úgy működik gyűrődés nélkül.
Akkor tényleg lehetséges, hogy a fejjel vannak problémák!
Bocs, hogy megkérdem, de melyik a főtengely és a bronzpersely? Ezekhez nem annyira értek...
![]()
jézusom!!! EMBEREK ! egy direct drive-os gépről beszélünk! mi köze a fejnek a gyűréshez? ki kell cserélni a nyomógörgőt és kész.. hozzá ne nyúlj a csapágyhoz mert elb__szod!!!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |