Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kávéfőzőgép hiba
 
Témaindító: patexati, idő: Nov 3, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   75 / 75
(#) JZoli válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 8, 2024 /
 
A újabb gépekben is előfordul trafós panel, ha csatlakozók megegyeznek akkor igazából ez nem gond. Viszont amit a vezérlő programhibájáról írtál az sajnos előfordulhat. Az újraprogramozás nem minden embernek megoldható feladat, ez nagyban függ az ilyen irányú egyéb tevékenységétől az illetőnek (Na ezt jó megfogalmaztam).
(#) pacal76 válasza user1914 hozzászólására (») Nov 8, 2024 /
 
Igen ebbe cseréltem.
(#) pacal76 válasza Tomi111 hozzászólására (») Nov 8, 2024 /
 
Igen régi trafós tápos. Döglötten vettem saját családi célra. Willem eprom iróm van. Viszont orsót hajtó tárcsájában még megnézem hogy állnak a mágnesek mert szerintem keveset számol ezért megy mindig tovább ugyan oda. A hall elemnél nem mindegy hogy hol van az É-D polus. Ez meg negyed fordulatokat is tud számolni. Ebben a tárcsában meglehet forditatni a mágneseket és talán be lehet állitani program irás nélkül is. (Több impulzus hamarabb áll meg.)
(#) pacal76 válasza JZoli hozzászólására (») Nov 14, 2024 / 1
 
No meg is oldódott a probléma. Mégpedig egy triak volt elszállva ami a motor fordulatát és megállását befolyásolja. Kapott egy másikat és már kávézom is.

100_9368.JPG
    
(#) Tomi111 válasza pacal76 hozzászólására (») Nov 14, 2024 /
 

Szuper! Ilyen hibással még nem találkoztam.
(#) Szijas2 hozzászólása Nov 19, 2024 /
 

SAECO ODEA GIRO központi egység hiba

Sziasztok Mesterek!
SAECO ODEA GIRO központi egység meghajtása nem áll alaphelyzetbe,hogy a KPE-t be tudjam helyezni. Több hibája volt a gépnek, azokat sikerült orvosolni.
Mikrokapcsoló, fogaskerekek cserélve.Hidegen bekapcsoláskor KPE nélkül, (KPE figyelő mikrokapcsoló betámasztva) elkezd villogni a zöld led,felfűt, elindul normálisan az öblítés,majd elindul a KPE meghajtó motor, egy idő után megáll, de nem jó helyen. Nem ugyan abban a pozícióba áll meg mindig.
Ebben kérném a segítségeteket, hátha valakinek volt már hasonló problémája. A KPE tengelye az óramutatóval ellentétesen forog, de forgott már a másik irányba is. A KPE motort mi vezérli, mert rajzot magáról az elektronikáról nem találtam. Köszi.
(#) btamas81 válasza Szijas2 hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Melyik mikrokapcsolót, fogaskereket cserélted?
A régebbi típusokba két mikrokapcsoló van a KPE motoroknak, a tiedbe talán egy, de nem biztos. Először azokat kellene megnézni. Utána az ellenőrizni, hogy jól van e összerakva a hajtása.
(#) user1914 válasza Szijas2 hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Szevasz!
Nem az a hibád neked is mint előtted 2 hozzászólással.
Üdv. M.
(#) Szijas2 válasza user1914 hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Hol van az a triak, vagy kapcsoló elem ami a motort kapcsolgatja? A vezérlő panelt még nem robbantottam szét.
(#) btamas81 válasza Szijas2 hozzászólására (») Nov 20, 2024 /
 
Ne azt keresd. Nálad annak semmi baja. A két mikrokapcsolót nézd meg a kpe hajtásban.
(#) Szijas2 válasza btamas81 hozzászólására (») Pé, 15:51 /
 
Hát a KPE rész megoldódott.Mikor szétszedtem a gépet láttam már hogy turkált benne valaki (nagyon vak lehetett), nem győztem utána különböző dolgokat helyre rakni. Össze vissza cserélgetett benne mindent. A legjobb a két mikrokapcsolós nagy meghajtó fogaskerék volt, persze aminek letörött a tengelye (mert ebbe csak egy kapcsoló van). De végül is a legnagyobb problémát a fordítva +/ - feldugott KPE motor okozta (hát ezt nem néztem eddig, azt gondoltam ennyire nem lehet balfék). Tehát összeraktam, mert ez a része is megoldódott, azt hittem kész és hátra dőlhetek.De nem.

Próba indul.Bekapcsolom, felmelegszik, önteszt sikeresen lefut. Kávé főzés indít, lefőzi, de nagyon gyenge. A zacctartályba nagyon kevés zacc (kevés kávét darál?) jön ki, de az is tiszta vizes, szinte szétfolyik.
A másik amit észrevettem, a forró víz csap nem úgy működik, mint ahogy kellene.
Ha megnyitom, nem forró víz jön, hanem forró gőz,és ilyenkor a vízpumpa nagyon lassan pulzál (mint a gőzölésnél kell).
Viszont ha bekapcsolom a gőzgombot (zölden világít) és úgy nyitom ki a gőzcsapot, akkor forró víz jön a csövön, olyan mintha a gőzgomb fordítva működne.
A vezérlés is rossz lehet még?
(#) Szijas2 válasza Szijas2 hozzászólására (») Pé, 17:51 /
 
A "kevés kávét darál" probléma megoldódott (daráló tisztítással).

A forró vízcsap probléma (fordítva működik) még meg van.
Még annyi, ha kinyitom a csapot simán akkor a meleg víz helyett gőz jön, ha elzárom a gőz a túlfolyón még jön egy darabig a KPE oldalon (pár másodpercig), majd kattanik a mágnesszelep és leáll a gőz. Ez mitől lehet? (A gőzcsap az először folyatott, de azt cseréltem.)
Vezérlés, vízcsap, mágnesszelep?
(#) btamas81 válasza Szijas2 hozzászólására (») Pé, 21:05 /
 
Pedig jól működik. Mikor gőzt nyom akkor pulzálni kell a pumpának, ahogy nálad is. Melegvíznél meg folyamatosan.
Olvasd el a használatiját, lehet alapból gőzt ad.
(#) Szijas2 válasza btamas81 hozzászólására (») Pé, 21:48 /
 
Az oké, hogy a pumpa a funkcióknak megfelelően pulzál, de eddig minden Saeconál ha simán magába megnyitottam a csapot akkor jött a forró víz, ha megnyomtam a gőzgombot és utána nyitottam meg a csapot akkor gőz jött. Ennél pont fordítva.
Mi a funkciója a mágnes szelepnek? Itt van mellettem szétszedve egy Odea Go, abban nincs, abban egy Y elágazó van.
(#) kendre256 válasza Szijas2 hozzászólására (») Pé, 22:43 /
 
A Saeco Odea Giro (és Talea Giro) alapból gőzt ad a csap elfordításakor. Ha forró víz kell, akkor a csap elfordítása előtt meg kell nyomni a forró víz gombot.
(#) btamas81 válasza Szijas2 hozzászólására (») Szo, 7:17 /
 
Nem tudom mi a szerepe a mágnesszelepnek, talán a tejsziget miatt van benne.
A Go-t ne vedd alapul, az egy egyszerűbb változat.
(#) Szijas2 válasza btamas81 hozzászólására (») Szo, 15:54 /
 
Nagyon köszönöm a segítségeteket.További szép napot.
Üdv.:
Szijas
(#) Tomi111 hozzászólása Hé, 19:44 /
 

Delonghi EAM/ESAM központi egység gumigyűrű csere

Sziasztok! Saját kávéfőzőmön cseréltem tömítéseket. Mindenhol, csöveknél, felső dugattyúban, krémesítő szelepet... ( már ráfért, a felső dugattyúban is víz volt) A három nagy narancssárga gumigyűrűt is cseréltem( egy a felső dugattyún, kettő a központi egységben), de ezzel mindig gondom van, már jártam így régebben is, hogy a központi egység nagyon szoros lesz az új gumikkal. Nagyon kevés szilikont teszek rá, szinte csak mutatóba. Így néhány főzésig jó, majd szorul - ilyenkor rosszkor kattan át a dugattyú és ekkor nem jó kávét főz, zaccot sem jó helyre dobja ( felfelé darálás után kell neki egy nagyot kattanni, főzés végén pedig az alsó végállás előtt, mikor kidobja a zaccot). Ti hogy csináljátok?? Mit kentek rá?? Vagy semmit nem kell? Így kevés szilikonnal megszorul, száraz a gumi, sok szilikont rákenve pedig bedagad, attól szorul meg. Hogy lesz jó? Most a főzőegységben az egyik új helyett visszatettem a régit, így jó, tökéletesen működik, de nem normális dolog. Három új gumiival is jónak kéne lennie. Csatoltam képet a kpe-ről. Üdv! Tomi
(#) david87 válasza Tomi111 hozzászólására (») Kedd, 6:11 /
 
Nem mindegy a gumigyürű anyaga én élelmiszer ipari szilikon al szoktam meg kenni.
Vettem már után gyártotat belőle azzal úgy jártam mint te.
A főző egységbe 2 db gumi gyűrű kell.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 6:13
(#) btamas81 válasza Tomi111 hozzászólására (») Kedd, 6:24 /
 
Szilikonzsírral kell megkenni. És havonta, két havonta meg kellene csinálni.
(#) Tomi111 válasza david87 hozzászólására (») Kedd, 8:01 /
 
david87 és btamas81:
A kávégép bolt.hu-ról szoktam venni. Hogy eredeti-e nem tudom. Narancssárga(piros?) szilikon. Igen, 3db kell bele. Egy felūl, kettő a kpe-ben. A szilikont is onnét vettem, direkt kávégéphez (Germany feliratos tubus) .Mégis szoros lesz már másnap. Hallom a motor hangján, hogy erőlködve viszi, majd idő előtt átugrik. Most alul az egyik új helyett visszatettem a régit, így jó. Ha sok szilikont kenek megdagad a gumi. Jártam úgy régebben.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 8:02
(#) david87 válasza Tomi111 hozzászólására (») Kedd, 10:04 /
 
Én is onnan szoktam és a drágábbat veszem.
(#) btamas81 válasza Tomi111 hozzászólására (») Kedd, 19:38 /
 
A szilikonzsírt csapágyboltban veszem, Élelmiszeripari szilikonzsír néven van. A 60gr-os tubus 700Ft körül van. Én mondjuk kenem mindenre ami gumi, műanyag, sőt a boltos szerint a vadászok viszik puskát kenni vele kívülről. (Nem oldja könnyen a víz/pára)
A nagy tömítést úgy szoktam kenni, hogy berakás előtt kívül-belül megkenem, várok 15percet utána még egyszer megkenem, megint 15perc várakozás.
Amúgy érdekes amit mondasz, nekem a használt tömítések szoktak nagyobbak lenni. A motor fogaslécéhez is tehetsz a zsírból, nem fog megharagudni.
Következő: »»   75 / 75
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem