Fórum témák
» Több friss téma |
A újabb gépekben is előfordul trafós panel, ha csatlakozók megegyeznek akkor igazából ez nem gond. Viszont amit a vezérlő programhibájáról írtál az sajnos előfordulhat. Az újraprogramozás nem minden embernek megoldható feladat, ez nagyban függ az ilyen irányú egyéb tevékenységétől az illetőnek (Na ezt jó megfogalmaztam).
Igen régi trafós tápos. Döglötten vettem saját családi célra. Willem eprom iróm van. Viszont orsót hajtó tárcsájában még megnézem hogy állnak a mágnesek mert szerintem keveset számol ezért megy mindig tovább ugyan oda. A hall elemnél nem mindegy hogy hol van az É-D polus. Ez meg negyed fordulatokat is tud számolni. Ebben a tárcsában meglehet forditatni a mágneseket és talán be lehet állitani program irás nélkül is. (Több impulzus hamarabb áll meg.)
No meg is oldódott a probléma. Mégpedig egy triak volt elszállva ami a motor fordulatát és megállását befolyásolja. Kapott egy másikat és már kávézom is.
Szuper! Ilyen hibással még nem találkoztam. SAECO ODEA GIRO központi egység hibaSziasztok Mesterek!SAECO ODEA GIRO központi egység meghajtása nem áll alaphelyzetbe,hogy a KPE-t be tudjam helyezni. Több hibája volt a gépnek, azokat sikerült orvosolni. Mikrokapcsoló, fogaskerekek cserélve.Hidegen bekapcsoláskor KPE nélkül, (KPE figyelő mikrokapcsoló betámasztva) elkezd villogni a zöld led,felfűt, elindul normálisan az öblítés,majd elindul a KPE meghajtó motor, egy idő után megáll, de nem jó helyen. Nem ugyan abban a pozícióba áll meg mindig. Ebben kérném a segítségeteket, hátha valakinek volt már hasonló problémája. A KPE tengelye az óramutatóval ellentétesen forog, de forgott már a másik irányba is. A KPE motort mi vezérli, mert rajzot magáról az elektronikáról nem találtam. Köszi.
Melyik mikrokapcsolót, fogaskereket cserélted?
A régebbi típusokba két mikrokapcsoló van a KPE motoroknak, a tiedbe talán egy, de nem biztos. Először azokat kellene megnézni. Utána az ellenőrizni, hogy jól van e összerakva a hajtása.
Szevasz!
Nem az a hibád neked is mint előtted 2 hozzászólással. Üdv. M.
Hol van az a triak, vagy kapcsoló elem ami a motort kapcsolgatja? A vezérlő panelt még nem robbantottam szét.
Ne azt keresd. Nálad annak semmi baja. A két mikrokapcsolót nézd meg a kpe hajtásban.
Hát a KPE rész megoldódott.Mikor szétszedtem a gépet láttam már hogy turkált benne valaki (nagyon vak lehetett), nem győztem utána különböző dolgokat helyre rakni. Össze vissza cserélgetett benne mindent. A legjobb a két mikrokapcsolós nagy meghajtó fogaskerék volt, persze aminek letörött a tengelye (mert ebbe csak egy kapcsoló van). De végül is a legnagyobb problémát a fordítva +/ - feldugott KPE motor okozta (hát ezt nem néztem eddig, azt gondoltam ennyire nem lehet balfék). Tehát összeraktam, mert ez a része is megoldódott, azt hittem kész és hátra dőlhetek.De nem.
Próba indul.Bekapcsolom, felmelegszik, önteszt sikeresen lefut. Kávé főzés indít, lefőzi, de nagyon gyenge. A zacctartályba nagyon kevés zacc (kevés kávét darál?) jön ki, de az is tiszta vizes, szinte szétfolyik. A másik amit észrevettem, a forró víz csap nem úgy működik, mint ahogy kellene. Ha megnyitom, nem forró víz jön, hanem forró gőz,és ilyenkor a vízpumpa nagyon lassan pulzál (mint a gőzölésnél kell). Viszont ha bekapcsolom a gőzgombot (zölden világít) és úgy nyitom ki a gőzcsapot, akkor forró víz jön a csövön, olyan mintha a gőzgomb fordítva működne. A vezérlés is rossz lehet még?
A "kevés kávét darál" probléma megoldódott (daráló tisztítással).
A forró vízcsap probléma (fordítva működik) még meg van. Még annyi, ha kinyitom a csapot simán akkor a meleg víz helyett gőz jön, ha elzárom a gőz a túlfolyón még jön egy darabig a KPE oldalon (pár másodpercig), majd kattanik a mágnesszelep és leáll a gőz. Ez mitől lehet? (A gőzcsap az először folyatott, de azt cseréltem.) Vezérlés, vízcsap, mágnesszelep?
Pedig jól működik. Mikor gőzt nyom akkor pulzálni kell a pumpának, ahogy nálad is. Melegvíznél meg folyamatosan.
Olvasd el a használatiját, lehet alapból gőzt ad.
Az oké, hogy a pumpa a funkcióknak megfelelően pulzál, de eddig minden Saeconál ha simán magába megnyitottam a csapot akkor jött a forró víz, ha megnyomtam a gőzgombot és utána nyitottam meg a csapot akkor gőz jött. Ennél pont fordítva.
Mi a funkciója a mágnes szelepnek? Itt van mellettem szétszedve egy Odea Go, abban nincs, abban egy Y elágazó van.
A Saeco Odea Giro (és Talea Giro) alapból gőzt ad a csap elfordításakor. Ha forró víz kell, akkor a csap elfordítása előtt meg kell nyomni a forró víz gombot.
Nem tudom mi a szerepe a mágnesszelepnek, talán a tejsziget miatt van benne.
A Go-t ne vedd alapul, az egy egyszerűbb változat.
Nagyon köszönöm a segítségeteket.További szép napot.
Üdv.: Szijas Delonghi EAM/ESAM központi egység gumigyűrű csereSziasztok! Saját kávéfőzőmön cseréltem tömítéseket. Mindenhol, csöveknél, felső dugattyúban, krémesítő szelepet... ( már ráfért, a felső dugattyúban is víz volt) A három nagy narancssárga gumigyűrűt is cseréltem( egy a felső dugattyún, kettő a központi egységben), de ezzel mindig gondom van, már jártam így régebben is, hogy a központi egység nagyon szoros lesz az új gumikkal. Nagyon kevés szilikont teszek rá, szinte csak mutatóba. Így néhány főzésig jó, majd szorul - ilyenkor rosszkor kattan át a dugattyú és ekkor nem jó kávét főz, zaccot sem jó helyre dobja ( felfelé darálás után kell neki egy nagyot kattanni, főzés végén pedig az alsó végállás előtt, mikor kidobja a zaccot). Ti hogy csináljátok?? Mit kentek rá?? Vagy semmit nem kell? Így kevés szilikonnal megszorul, száraz a gumi, sok szilikont rákenve pedig bedagad, attól szorul meg. Hogy lesz jó? Most a főzőegységben az egyik új helyett visszatettem a régit, így jó, tökéletesen működik, de nem normális dolog. Három új gumiival is jónak kéne lennie. Csatoltam képet a kpe-ről. Üdv! Tomi
Nem mindegy a gumigyürű anyaga én élelmiszer ipari szilikon al szoktam meg kenni.
Vettem már után gyártotat belőle azzal úgy jártam mint te. A főző egységbe 2 db gumi gyűrű kell. A hozzászólás módosítva: Kedd, 6:13
Szilikonzsírral kell megkenni. És havonta, két havonta meg kellene csinálni.
david87 és btamas81:
A kávégép bolt.hu-ról szoktam venni. Hogy eredeti-e nem tudom. Narancssárga(piros?) szilikon. Igen, 3db kell bele. Egy felūl, kettő a kpe-ben. A szilikont is onnét vettem, direkt kávégéphez (Germany feliratos tubus) .Mégis szoros lesz már másnap. Hallom a motor hangján, hogy erőlködve viszi, majd idő előtt átugrik. Most alul az egyik új helyett visszatettem a régit, így jó. Ha sok szilikont kenek megdagad a gumi. Jártam úgy régebben. A hozzászólás módosítva: Kedd, 8:02
Én is onnan szoktam és a drágábbat veszem.
A szilikonzsírt csapágyboltban veszem, Élelmiszeripari szilikonzsír néven van. A 60gr-os tubus 700Ft körül van. Én mondjuk kenem mindenre ami gumi, műanyag, sőt a boltos szerint a vadászok viszik puskát kenni vele kívülről. (Nem oldja könnyen a víz/pára)
A nagy tömítést úgy szoktam kenni, hogy berakás előtt kívül-belül megkenem, várok 15percet utána még egyszer megkenem, megint 15perc várakozás. Amúgy érdekes amit mondasz, nekem a használt tömítések szoktak nagyobbak lenni. A motor fogaslécéhez is tehetsz a zsírból, nem fog megharagudni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |