Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   28 / 3562
(#) nagyagyas válasza Dióda hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Én tudnék segíteni :yes: de kellene az irányítószáma Győrnek!!!
(#) sound.man válasza nagyagyas hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Ha jól tudom vagyis jót néztem akkor Győr irányítószáma 9000
(#) nagyagyas hozzászólása Jan 6, 2008 /
 
:rinya: Nem találtam :no: ! Bocsi!
(#) Dióda válasza nagyagyas hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Győr irányírószáma szerint van két kolléga itt a HE-n aki onnan netezik. Furcsálom mert elég nagy "marha" város Győr.
(#) nagyagyas hozzászólása Jan 6, 2008 /
 
De!!! Találtam egyet:lazarmester
(#) tatabike válasza milanovics hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Szia milanovics,

tudtam, hogy belefutok majd egy autó-sznobba a kérdéses Suzukis hsz-emmel. Na, kis barátom, most ezt jól kifogtad, sasolj egy kicsit ide, itt egy lista:

Trabant összes variánsa, Wartburg összes variánsa, Skoda 100, 105, 120, Fabia 1.2, Fabia 1.4, Octavia 1.4, Octavia 1.6, Lada 2107, Zastava, Ford Sierra 1.6i, 2.0i, Mondeo 1.8i, Renault 5 1.4i, BMW 520i, 525i, 525 TDS (jééé?), M3 AC Snitzer Tuning, Zuk, Nysa, Nissan Navara, Opel Astra B 1.6i, Astra G 1.7 TD, Fiat Ducato 2.8D, Ducato 2.5 TDI CAT, DAF XF 95 nyerges (530 paci!), Fiat Uno 1.7D, Suzuki Swift 1.3 GS 16V, 1.3 GL.

Na most, ezeket vezettem eddigi életem során huzamosabb ideig,(legalább 1-2ezer kilométer, de javarészt több), úgyhogy engedtessék már meg legyenszíves légyolybátyám kedves milánovics, hogy eldönthessem, mit gondolok egyes autókról, és bocsánat, hogy ennyi tapasztalattal meg merek ítélni pár tragacsot. Köszönöm, és BUÉK...

TaTa

" A fenti lista a teljesség igénye nélkül, csak úgy hirtelen fejből készült, és nem tükrözi a helyes kronológiai sorrendet sem, bár az elején a Trabik jó helyen vannak, azzal kezdtem..."
(#) Norberto válasza tatabike hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Hát ez a lista valóban durva. Hogy jött össze ennyi?! :eek2: Táncsak nem autókereskedő voltál?
(#) Sergei hozzászólása Jan 6, 2008 /
 
nem tudom figyelitek-e de ott figyel a LADA 2107 is a sorban

gratula alistához szép teljesitmény
(#) tatabike válasza Norberto hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Szia Norberto,

Neked megsúgom, hogy már nem vagyok egy fiatal csávó, (csak fiatalos... ), és még azt is, hogy soha nem volt a saját tulajdonom egyik sem. Apámnak volt rengeteg, gyakran váltogatta, jó párat a nem kevés munkahelyeimen nyúztam, egy részét béreltem hosszabb-rövidebb ideig, van közte haveré, rokoné, azt hiszem ennyi, illegálisan egyiket sem vezettem, vagy tulajdonítottam el... És akkor kiestek a fejemből ilyenek, hogy 1.6i Audi 80, Aro 10, Dacia 1410 TLX, meg mittudomén... Pedig az Audi apámé volt, évekig hajtottam. Most éppen a munkahelyem és a rokonom révén a Nissan Navara-kat használom (2 van a cégnél), Astra G 1.7 TD-ket (ez is kettő van), Fiat Ducato 2.5 TDI CAT-ot, na meg az ominózus Suzukit. Még megemlítem, hogy az 1.4-es benzines verdáknak még a 2.5 TDI-s Ducato után is kapaszkodniuk kell, ha egy orrhosszal meg akarják verni a 400 méteres sprinten...

TaTa
(#) tatabike válasza Sergei hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Szia sergei,

köszi, naná, hogy van Lada, majd minden fajtáját vezettem, de hosszabb ideig csak a 2107-est, a többit csak pár körre vittem el. Régi haveromnak volt egy tuningolt kereklámpása, 130 lóerős, és ha milánovics kolléga figyel, akkor LENYOMTUK VELE AZ AKKORI FŐNÖKÖM MONDEO V6-OSÁT!!!!

TaTa
(#) Sergei válasza tatabike hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
huhuu szép példány lehetett 130 paci szerintem a régi "öregek" (ne vedd rossz néven vagy sértésnek ) nem hagyhatták ki a lada szériákat :yes: a mi ladánk utolso futásán egy ford focus-t alázott le és a tuning ami benne volt az az aqua spriccing volt semmi más
(#) tatabike válasza Sergei hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Szia sergei,

hallottam már a vízbefecskendezésről, olvastam egy ilyen módszerrel tuningolt Skoda 100-asról, ami ettől vált fenevaddá...
A mostani verdák igaz tunongolhatók, de csak sok pénzért, mivel tele vannak pakolva elektronikával, meg mindenféle kütyüvel. Ezekkel már nem lehet azt megcsinálni, hogy kicsit lekapunk a hengerfejből, hogy kisebb legyen az égéstér, ezáltal megnő a sűrítési viszony, meg ugye amikor a haverom megfúrta a Komár Mopedje hengerét, hogy beleférjen a Simson dugója, aztán ment is a Komár mint az istennyila vagy két hétig, aztán xarrá égett a blokk...

TaTa
(#) Sergei válasza tatabike hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
ugy van ahogy mondod.a régi gépeket még olcso pénzért sz@rrá lehett tuningolni de a mostaniakat ha tuningolni akarod akkor vastag brifko kell hozzá. Komár dolog nálam kimaradt de volt helyette 250-es MZ.abba trabant dugot préseltük bele de vitte a 140-et lazán
egyszoval én vissza sirom a 80 évek végét és a 90 évek elejét
(#) vadmalna válasza Sergei hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
Jó látni hogy vannak még akik szeretik a ladát ,és a régi technikát. 10 évig trabikat nyúztam, de 3 éve áttértem egy 2105-re. Nem bántam meg.
(#) Sergei válasza vadmalna hozzászólására (») Jan 6, 2008 /
 
jo vétel volt csak gratulálni tudok hozzá :yes:
mi meg 1 éve cseréltük le az 1.5-ös duplakörlámpást egy opel astra f 1.4 i re.hát mit ne mondjak.a két kocsi között ég és föld a külömbség.ez az opel a 66 loerövel meg az injektorával elbujhat a lada mögött.pörgetni kell hogy mennyen.de hát ez van sajna váltani kellett.
(#) tatabike hozzászólása Jan 7, 2008 /
 
Sziasztok,

úgy látszik győzőtt a roncsderbink, milánovics kolléga nem vette védelmébe a hi-tech nyugati autógyártást. Mondjuk nem igazán értem a felháborodását, meg a "másik" autó lefitymálását. A dolog pikantériája egyébként, hogy az én kedvenc autómárkám immár 20 éve éppen a BMW, ugyanis 20 éve vezettem egy cápa 520i-t előszőr, apám haverja engedte meg, hogy furikázzak vele kicsit, és egyből beleszerettem. De ami tény az tény, nem fogom leszólni a Suzukit, ha egyszer tényleg az van, amit tapasztaltam. Anno nem szóltam le a Trabantot sem, amiket hajtottam, mivel nem adott rá okot. Elvitt bárhová, és soha nem hagyott cserben, pedig volt olyan, hogy az út szélén szereltem ki belőle a benzintankot, mivel eltömődött a tartalékfurat a benzincsapban, és úgy kellett kikönyörögnöm belőle azt a maradék 2 litert, de akkor is hazavitt. Ez van, ami nyilvánvaló, miért tagadja le az ember? Mert "mások" azt várják el, hogy igenis legyen ciki egy Suzuki, mert az autó a Q7-es Audinál kezdődik, vagy akár a BMW 525 TDS-nél? Én nem állok be a sorba, sorry, és lehet nagyképű dolognak hangzik, de annyi autót kipróbáltam már, hogy úgy igazából egyiktől sem esek hasra, de a jó tulajdonságait igenis elismerem, a rosszakat úgyszintén. Aki figyelmesen olvasta a hsz-emet, az láthatta, hogy ugyanúgy leírtam, mi a Suzuki gyenge pontja, mint azt, hogy miért tetszik nekem. Ez így normális szerintem. Aki azt mondja, azért szereti a BMW-t, mert utána kell kötni egy MOL-kutat, az nyilván elfogult. Én sem azért csípem a Suzit, mert ha 50-nel odacsapom valahova, tuti beadom a kulcsot. A Ladákat sem azért szerettem, mert annyira tuti jó és megbízható autó, mert azért valljuk be, nem egy Toyota. De olyan feeling lengi körül, amit más autó nem tud nyújtani soha. Másmilyet igen, de olyat nem, az tuti. Ez így működik.

TaTa
(#) kobold válasza tatabike hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
Hát igen, a feeling... Ez főként abból ered, hogy a régi vasakkal megtehettünk szinte bármit. Porlasztó Skodáról Ladára, hogy ne egyen, vagy Ladáról Skodára, hogy menjen; házi építésű elektronikus gyújtások, fordszámmérők, ledes csicsák simán boldoggá tették azokat, akik a Merkur-nál megszenvedték a várakozást. Ha mégsem ment a szerkezet, lehetett tákolni dróttal, szigetelőszalaggal, néha útszéli hulladékkal, utána már a tulajon múlt, hogy vesz bele alkatrészt, vagy jó neki a berhelt is.
A mai kocsik technikailag igencsak máshol vannak, és jópár, főleg fiatal végfelhasználó már nem tudja reálisan felmérni a változást, ezért szokott menni a fikázás. Akinek természetes, hogy a szakszerviz tuningol, alufelnije, peres gumija bármikor lehet, félintelligens vezérlés dolgozik a keze/lába alá, az már nem is tudja igazán felfogni, meg nem is érdekli, mekkora élmény volt valamikor egy rezidob.
A kivételeknek tisztelet, mint mindig.
A megszállott (típus)imádat egyébként károsítja a tisztánlátást
(#) Sergei válasza tatabike hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
hát erre csak azt tudom mondani hogy nem semmi .és a mostani fiataloknak(én se vagyok hü de öreg) meg azt mondom hogy probálják ki a régi csodákat és utánna alkossanak véleményt :yes:
(#) Sergei válasza kobold hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
szinte a számbol vetted ki a szot de csak egy példa. Balázs Öcsi meddig hajtotta a ladáját? és miért azzal versenyzett? mert az még auto volt.nem volt tele mindenféle computerrel meg mittudom én mivel.és az ujj autokkal mi a hejzet az amit irtál csip tuning meg alufelni meg a szerviz megcsinálja.de lemerem fogadni ha megálna a hiperszuper autojuk akkor nem tudnának hová nyulni.legnagyobb halálom mikor egy fiatal suhanc elhuz mellettem a csucs autojával és már száz méterröl lehet hallani hogy csuszik az a nyamvadt ékszij.arra nem képes hogy utánna huzzon vagy kicserélje.és miért? mert nemtudja hová kell nyulni.
(na megint felhuztam magam ezen)
(#) Sergei hozzászólása Jan 7, 2008 /
 
jah mig elnem felejtem boldog névnapot az Attiláknak (mivel engem is igy hivnak )
(#) Frankye válasza Sergei hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
Idézet:
„na megint felhuztam magam ezen”

Kár volt.
Idézet:
„már száz méterröl lehet hallani hogy csuszik az a nyamvadt ékszij.arra nem képes hogy utánna huzzon vagy kicserélje.és miért? mert nemtudja hová kell nyulni”

Vagy nem is tod "odanyúlni". (Lásd: némely "újabb" Audi, ahol a max., amit tulaj tehet a motortérben, hogy ablakmosót, meg hűtőfolyadékot tölt bele. Máshoz hozzá sem fér...
(#) Sergei válasza Frankye hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
igazad van mind a két dologba :yes: de ha csuszik az ékszj és nem fér hozzá vagy nem akar hozzá férni akkor vigye szervizbe (szerintem)
(#) Frankye válasza Sergei hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
Ebben meg Neked van igazad!
(#) kobold válasza Frankye hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
Ezeknek a "felhasználótól elzárt" kocsiknak már amúgy is ez a lényege. Cégek jelmondata: adunk neked 200 LE-t, mellkasroppantó gyorsulást, abszolúte kényelmet, DE - cserébe nem nyúlhatsz bele. Ha bajod van, vidd szervizbe, különben nem garantálunk semmit. Végül is, igazuk van, a márkanév sokmillió pénzt jelent, és a házi kínlódás utáni anyázások csak rontják a hírnevet.
Arról nem beszélve, hogy a tulaj is jobban járhat így: hozzá nem értéssel egy pici hibából végzeteset csinálhat.
(#) Sergei válasza kobold hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
nemrégiben volt szerencsém beleülni és a motorteret megnézni egy audi q7-en.szépnek szép tágas de a motortérben amit láttam az valami borzalom.egyetlen egy ékszij hajtott meg mindent.ha ha jol emlékszem akkor 9 ékszijtárcsát számoltam meg.az ékszij biztos volt 1.5 méter hosszu

javitok:lapos szijj volt benne
(#) Frankye válasza kobold hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
Ebben is van igazság, nem is kevés, de gondolj csak bele:
Megyek az úton, a jó kis FIAT-ommal, egyszercsak hopp, elmegy a töltés. Mire gondolok? Biztos elszakadt az ékszíj. Sebaj, motorházfedél kinyit, belekukk, látom: Aha, biza, elszakadt szegény. Van pótékszíj? Nincs. Affene! Sebaj: Mobil elő, Autóklub kihív, alkatrész bemond, sárga angyal kijön, 5' beszereli, fizetnem se kell, mehetek isten hírével.
Ellenben "sokkarikás" sokmillás: Megy, majd kiírja a fedélzeti computer: Menj a... szervizbe (mielőtt valaki másra gondol!) Sokkarikás hív egy trélert, felhúzzák sokmillás csudajárgány, utaztatják a márkaszervizig 2-300 kilométert, ott ügyi szerelő bácsi jól vasalt overalljában spéci kulccsal kinyitja a sokkarikás orrát, belekukk, régi ékszíj maradványa ki, új be, telefon tulajnak: Gyüjjék mán kend, oszt hozzék vagy 50-80-100 ropogós ezrest, kész az ótó! Rosszabb esetben overallos beül, elmegy villogni a csajok előtt a "kölcsön" verdával, tulaj benzinjén, megy vagy egy 100-ast ("barma úccse veszi észre!"-felkiáltással), visszaviszi, majd utána teló tulajnak...
Ja, a trélernek a tulaj kifizet még pár 10ezret, és ráfogják, mikor megy a csudaparipáért, hogy "Hűha-jujj-Istenem! Akkora, de akora baj volt! Le kellett szedni komplett hengerfejet, blokkot, váltót, féltengelyt, megazanyámkínjatudjamit, ezért ennyi!" (Mellé mutatnak még pár bánat tudja mcsodát, ami a felismerhetetlenségig elkoszlott, izzé-porrá tört, és akár lehetne egy leselejtezett Tupoljev bal alsó szárnyfedélrögzítő izémicsodája is, ki tudja melyik kuka mellől... Mert ŐK a SZAKSZERVIZ, és mint ilyenek: becsületesek, rendesek, stb.)

(Félreértés ne essék: Senkit sem szeretnék ezzel megbántani, akinek nem inge, ne vegye gatyára, de akinek inge, az öltözzön föl belőle, de tisztességgel!)

1 szó mint 100: Akor inkább nem költök annyit, még ha volna akkor se, egy sokkarikás márkajelre! Annyit (nekem) nem ér! Nem akarok a haverok/csajok/spannok előtt villantani. Viszont szeretnék az uticélomhoz belátható időn belül mindig megérkezni!
(#) kobold válasza Frankye hozzászólására (») Jan 7, 2008 /
 
Igazad van a felsorolásban (és milyen élethű ), de itt is két oldala van az éremnek, mint mindenhol.
Olcsóbb, igénytelenebb autóba belenyúlhatsz ugyan, mert elférsz benne, meg nem félsz tőle, de készülj fel arra, hogy bele is kell néha, még ha csak idegesítő kis hibák miatt is.
Sokmillás kocsinak a gazdája már el se tudja képzelni, hogy ő ilyeneket csináljon, más a hozzáállás. Ékszíjat? Ő? A saját kezével, a koszban? Na ne már, minek van a márkaszerviz? Ja, és adjanak csereautót, míg nincs kész emez! Hogy sokba kerül? K..va anyjukat, de akkor is ugyanolyan pipec autót akarok!
Dolgoztam egy keveset szervizben, láttam, mi megy, ha le akarnak nyúlni valakit. Nem kell hozzá drága autót javítani; azt verik át, aki nem ért hozzá, aki hagyja magát, vagy aki rájön, de beleun a vitába, mert haladni akar. Kevésbé bonyolított kocsinál több az esélyed, hogy kihagyod a szervizt, és megoldod, ahogy tudod, elvileg kevesebbe fog kerülni.
Mindig azt mondtam: aki villogni akar, fizessen érte, meg is érdemli. Elég sokat dolgoztam egy köszönömért azoknak, akiknek létszükséglet volt az autó, pár perces/órás melóval újra ment, és tutira csak lehúzták volna őket a közeli szervizben. De ha valaki egy mázas cserépedény, odajön arcolni, meg " na, kishaver, itt a verda, van rád félórám, aztán mennem kell a csajért, osztmán halaggyá vazze' ", akkor én is megvágom, ha lehet... Szerencsére megválogathatom, kinek dolgozok.
(#) tatabike válasza Sergei hozzászólására (») Jan 8, 2008 /
 
Szia sergei,

akkor boldog névnapot Neked is druszám, mivelhogy én is az Isten ostora klubot erősítem...

TaTa
(#) tatabike hozzászólása Jan 8, 2008 /
 
Sziasztok,

azért valahol jó dolog volt "belenyúlkálni" ezekbe a régi vasakba mikor behánytak, nekem az új autóknál is ez hiányzik. Mikor kaptam a cégtől egy 1.7D Fiat Unot, egyből azt néztem, mit lehet rajta szerelgetni. Aztán mikor behalt a vákuumszivattyú tömítése, akkor jött el az én időm. Volt indok szétkapni, és sikerült is megjavítanom. Mindig turkáltam benne, hogy jobb legyen, lámpákat buzeráltam, meg ilyenek, jó volt...

TaTa
(#) Frankye válasza kobold hozzászólására (») Jan 8, 2008 /
 
Igen, mindebben igazad van. Amire én ki szerettem volna hegyezni a dolgot az az, hogy a - tatabike által az íménti, alattam lévő hsz-ban említett márka, a FIAT Uno - az út szélén állva, kb. 10 perces melóval járóképessé vált, a sárga angyal segítségével, míg a másik említett, sokkarikás márka jeles képviselőjéhez a sárga angyalos hozzá se tud nyúlni... És ott állsz a sokmillás, csuda ótóval az út szélén, villog az elakadásjelződ, melletted meg elhúznak ezerrel a "csotrogány" Ladák, FIATok, Wartburgok, Trabantok, Suzukik.
Megérte a baromiskomillát? Szerintem nem...
Hát erre akartam kihegyezni a mondandómat.
De amit Te leírtál, sajnos, valóban ma, Magyarországon jelenség. Ha becsületes vagy: felkopik az állad, ha nem: kockáztatsz. Vagy geverik a fejed, vagy leköpöd a tükörképed. (Mentalitás szerint változó, esetleg: :bummafejbe: )
Következő: »»   28 / 3562
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem