Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Következő a problémám: Van a kocsiban egy 4 csatornás erősítő és egy 3 pár RCA-val ellátott PIONEER fej. Jelenség a következő: Ha 2 pár RCA-n megy hátra a szubnak és a szettnek a jel akkor hallatszik a generátor zaj és nem is kicsit! Viszont ha egy kábel megy hátra akkor semmi zaj, még akkor sem ha Y RCA-val leosztom az erősítőnél a 4 csatornára! Kipróbáltuk minen csatornán minden lehetséges variációban a 2 pár RCA-val, de a sípolás megmaradt, még külső RCA-t is tettünk be az utastéren át hátha valami zavar, de akor is ha 2 pár van akkor sípol a generátor! Valaki meg tudná mondani nekem miért van ez? Amúgy ez haver kocsijában van, és nekem hasonló fej van, és ugyan úgy 2 pár RCA de semmi zaj! Aki tud segítsen! Előre is köszi!
Ez az örök mumus, a földhurok. (ha a motor fordulatszámával arányos a zaj frekvenciája akkor tuti) Amikor egy RCA megy hátra, akkor csak 1 jelföld megy hátra. Ha kettő, akkor szerencsétlen esetben létrejön a földhurok.
Próbáld meg, hogy a jel vezetékeket mindkét RCA-ba bekötöd, a földet azonban csak az egyiknél. Illetve ajánlom figyelmedbe Topi e témájú cikkét: Bővebben: Link
Azt a cikket már olvatam!
De hogy tud földhurok öszejönni ha adot készülékből adott készülékbe nem 1 hanem két kábelt viszünk át? Mert ha lenne több készülék és azok lennének sorba, de itt az RCA aljzatok a földet is egy pontról kapják! Tátál nem vágom miért van ez az egész!
Szerintem az alább látható mórickarajz szerint alakulhat ki. A földhurok szemét dolog, sokszor olyankor is megjelenik amikor látszólag képtelenség. De az áram megtalál minden kis utat, az autóknál pedig plusz szépség, hogy fémből van a kocsiszekrény, lehet még az is bezavar.
Pfff, most nézem nem is egyértelmű amit írtam. Tehát a fejegységnél bekötöd a jelet, jelföldet mindkettőnél, de a fejegységnél csak az egyiket. Próba idejére úgy is kivitelezhető, hogy az RCA-t csak annyira dugod be a végfoknál pl. a jobb oldalon, hogy a középső lába érintkezik, de a köpeny még nem ér hozzá.
Szia!
A jelkábelek jó minőségűek? Mind a 4 dugónál be van kötve az árnyékolás, nincsenek a dugók rosszul ráforrasztva a kábelre ( ell. mérés ) ? A gagyi, filléres RCA-kábelek csodákra képesek. Azután az erősítő tápkábele és a jelkábel ellentétes oldalon van elvezetve ( tipikusan táp bal küszöbnél, jel a jobb küszöbnél )? Ha idáig minden rendben, következő lépésben a tápokat kellene leellenőrizni: generátor > akku+; akku- > test (!!!); fejegység tápja megfelelő keresztmetszettel akkura ( min. 2x2,5mm2 ); erősítő táp, és test ( mindkettő kellő vastagságú, a test minél rövidebb legyen, minden csatlakozási pontnál a saruk teljes keresztmetszetében megforrasztva ). Ha még mindig csinálja, nézd meg, hogy a fej pozitív főtápján van-e zavarszűrő, ennek a beszerelésével / cseréjével esetleg javítható a helyzet. Én a bekötésnél közösíteni szoktam a fej pozitívjait ( zavarszűrő tekercs után ). Ha még ezután is van hangja, megnézném a generátort: kefék cseréje, csúszógyűrűk felszabályzása. Hirtelen ennyi jutott az eszembe, sok sikert a hibakereséshez!
Idézet: „Ha még ezután is van hangja, megnézném a generátort: kefék cseréje, csúszógyűrűk felszabályzása.” Itt nem az egyenirányított váltakozófeszültség zaja hallatszik be a zenébe? Mert már régebben volt valaki, akinek ugyanilyen gondja volt, és egy tekercset sorbakapcsolva a generátorról az akkura menő vezetékbe megszűnt a zaj. Persze nekem is földhuroknak tűnik a dolog, csak ez most eszembe jutott.
Sajnos, én már találkoztam ilyennel, hogy a gerjesztés beleszólt a hangszóróba, de a fő hangsúlyt én is a testelésre tettem volna ( ezért volt a sok felkiáltójel ). Sajnos, sok házilagos beszerelésnél elég gyatra a csatlakozások kivitelezése, gondolok itt a forrasztásokra és a csavaros kötésekre egyaránt. A vastag tápkábel végére sokszor csak odataknyolják a sarut, és még ez a jobbik eset. Van, amikor a viszonylag nagyteljesítményű erősítő - egyébként jól méretezett - testvezetékét egy szimpla lemezcsavarral a csomagtartó padlólemezéhez csatlakoztatják. Vagy a gk. testkábelének korróziója, csatlakozásának lazasága könnyen hozzájárulhat a földhurok kialakulásához. A jelkábelnél ugyanez - mint írtuk is, vagy gagyi kábelek használata esetén hibaforrás lehet a két jelkábel lényegesen eltérő hossza is. Ezek a saját magam által, mások kocsijain szerzett tapasztalat. Leggyakrabban anyag és / vagy kivitelezési hibák okozzák. Meg a koros autók.
A tekercset sajnálom, hogy nem láttam, szívesen megnéznék egy ilyen 100A környékére méretezett zavarszűrőt... Azért én továbbra is csak a fejegység +tápjába javallanék zavarszűrőt építeni. ![]()
Nos!
Hát infó az van bőven! A kábelekről annyit hogy az erősítő testje és a tápja is 20as kábel, és a test az 80cm! Az RCA kábelek Jackson és Dietz, az eggyik a bal oldalon megy, igaz a táptól így is 10-15 centire(ezt nem én húztam be) a másik kocsi másik oldalán megy. A saruk mindenütt le vannak forrasztva úgy hogy van egy csatorna forrsztaó pákám amivel simán át lehet folyatni a 20as tápkábelen is az ónt, vagyis a végénél a sarunál melegítem és a saru alól a kábel felöli oldalon kifolyik az ón akkor a tuti! Minden saru le van forrasztva! A rádió kábelei sajnos a gyáriak, igaz ez egy 10 éves Vectra B, így nem is túl régi! A testet a karosszériához fogattuk 8as csavarral és a saru oldalt a festéket leflexeltük, hogy legyen kontakt! Zavarszűrő benne van a fejben! Amúgy PIONEER DEH-P7700MP a fej, és egy HIFONICS ZEUSZ440-as erősítő van hozzá! De akkor sem értem hogy miért csak 2 RCAval zajos, egyel miért nem??? Amúgy nem az első hifi bekötésem, és eddíg egyikel sem volt gond! Mindíg megpróbálok adni a minőségre, és a szakszerű szerelésre, mert láttam már sajnos autovillamosságistól is érdeles bekötéseket! A képen az én biztosítékaim vannak, én így oldottam meg, és többen megkérdezték, hogy szakember csinálta! Jó lehetne még jobb ís, de így is tuti sztm! Akkor ezt a zaj kérdést majd kitotózzuk!
Hali
nem lehet, hogy a te kocsidba is ugyanúgy megvan a földhurok mint a haver kocsijába, csak nálad a generátor zavarszűrése jobb és ezért neked nem jelentkezik búgás? mindenesetre a generátor körüli összes nagyobb teljesítményű kábelt átnézném, megpucolnám a motor testelő kábelt is. a generátor (+) kivezetésére szoktak rakni egy szűrő kondit, nézd meg, hogy OK? Írtad, hogy leszoktad forrasztani a kábeleket és úgy rögzíted a kasznihoz, csak 1 tipp: a forrasztott felület egy idő után kontakthibát fog eredményezni, ezért szoktak a kábelsaru és a fém közé egy önbiztosítós alátétet tenni (recés, nem tom hogy hívják) ez kissé belemar az anyagba és tuti lesz a kontakt. üdv
Ha semmiképpen nem akarsz a fejnek 1 tisztességes tápot kiépíteni, legalább a testjét combosítsd meg pl. a műszerfal egyik rögzítőcsavarja alá bekötheted, ha nincs az utastérben masszív csavaros test-csatlakozó.
Egyébként az a tíz év a külső, motortérbeli csatlakozásoknál kb. 2-3 emberöltőnek felel meg. Átlagban 3 évenként az utólag beszerelt lengőbiztosítékok kpl., a saruzással együtt cserélendők. Ezt a kitérőt nem a Te esetedre írtam, gondolom nincs még annyi ideje bekötve a cucc. De az akku testkábelének a karosszériához való csatlakozását és a motor testelő harisnyáját mindenképpen célszerű átnézni. ![]() A "biztosítéktáblád" tetszik, bár én inkább az 1 darabosat preferálom, természetesen nagyobb biztivel és vastag kábellel, a csomiban tápelosztóval. Igaz, hogy drágább, de hosszú távon kifizetődőbb.
Igazából nekem egy Trabim van, lehet a képről volt aki rá is jött, de nemhinném, hogy egy kb 25 éves Fiat generátor jobb lenne mint egy 10 éves opelé!
A kábeletek úgy gondoltam forrasztav, hogy saru van a végükön, ez egyértelmű! De én azt nem vágom, hogy am működik az erősítő és fullon kihajtva is alig van fesz esés és nem is szól torzan a cuc, akkor miért a kontaktokat kell nézni, mert ugye a kontakt hiba van akkor valami vagy nem működik, vagy nem bírja a teljesítményt mert leeseik a fesz a kontakthiba miatt! Utóbbi régen volt nekem is! Meg ugye amiért csak 2 pár RCA esetén van meg a jelenség???
Nekem nem a hifi miatt van 3 bizti!
A legfelső a Trabi gyári áramkörét védi, a középső, az a jobb elejébe megy ahol vannak a lámpa meg ködlámpa relék, meg a duda relék, meg a hűtő venti reléje, így azok a középsöről kapják a feszt, az alsó a 20as kábellel az az erősítőé! Amúgy havernak semmi sem megy fejről, mármint csak az RCA kimenetek vannak használatban a végfok nincs! De ezt még ki tudjuk próbálni hogy fixen akksira kötjük a rádiót, meg az akksi kábeleit átnézzük!
Nagyon jók azok a régi Marelli generátorok! Ha öreg is, biztosan később lett beszerelve, mint a haverodéba a gyári. Ez lényeges külömbség - a Te javadra.
A lényeg, hogy közös legyen a testpotenciál ( motor - akku - karosszéria - fejegység - erősítő ). Ha ez megvan, majdnem biztosan elmúlik a búgás. Szólj majd vissza, hogy meggyógyult-e!
Bocs, hogy kötöm az ebet a karóhoz, de ha a két vezeték még más-más utat is tesz meg, akkor 100+100%, hogy földhurok. Egyébként azért csak két kábellel zúg, mert a két kábel között alakul ki földhurok.
Ezt írtam én is. Ezekszerint nem teljes hülyeség
![]()
Hali
a kontakthibának is vannak fokozatai, nem csak "vagy működik vagy nem", márpedig egy földhurokhoz nem kell több ohm-os ellenállású hiba, elég néhány század voltos feszültségesés, a látszólag tökéletes kábelban. Trabié? :eek2: dobhatnál föl pár képet róla! üdv
Ez a földhurok ez érdekes téma az tuti!
Majd variálunk a kábeleken azt kiderül hol a probléma! Amúgy a rádió erősítő minden egy testen van, mert mindegyik a kaszniról kapja a testet! Sajna azt nemtudom, hogy az RCA kábelnél hogy tudjuk levenni az árnyákolást! A gyári RCA kábeleket nem nagyon akarom összeszabdalni! Amúgy a testpotenciált hogy tudom közösre hozni??? Mert ugye elvileg közös! Csak kiderül mi a gond!
Főleg a tápkábel felőli oldalon. Ráadásul más tipus, lehet, hogy a hossza is eltér. De az ellenállása bizonyára.
![]()
Ha nem akarod a kábelt elvágni, ragaszthatsz az RCA aljzatra pl. körbe 1 kis celluxot. A közös potenciál gyenge pontjai pedig az öreg, szabadtéri csatlakozások ( motortér ).
![]()
Na majd körbe lessük a sarukat meg mindent azt kiderül! Legalább is reméljük!
Egyik tippem nekem is az azonos úton vezetett rca kábel, esetleg egy másik aksi.
hali
nagyon tetszik, főleg a színe
Hát igen a színe az nagyon egyedi lett, mert nem hogy Trabiba még másik kocsiba sincs ilyen szín!
![]()
Több verzió is lehet! Az akksi az Bosh Silver úgyhogy arra se lehet azt mondani hogy gagyi!
Most jön haver és újra nekiugrunk a támának!
Hello !
Nekem is "sípolós" gondom van.Pioneer fejegység,1 kondi,3erősítő,2szett,2ovál,2szub,de nekem nem a motor fordszámával együtt változik, ha nem jár a motor akkor is uu sípol.3 pár RCA megy hátra (front,rear,sub). Az az érdekes (vagy nem?) hogy maga a kondi is sípol, de az "annyira" nem zavaró, de mikor az oválokat rákötöm a 3.erősítőre (ami csak azokat hajtja) nagyon sípol.A 3.erősítő valamelyik másik erősítő RCA kimenetéről kap jelet, kb 40cm-es RCA val ami sokkal rövidebb mint a többi.Lehet ez a baj?
lekötöttem a kondit és teljesen megszünt a sípolás.bekakilt a kondi vagy csak ezt a földhurok dolgot erősíti fel vhogy?
Milyen kondid van, és van-e rajt elektronika? Mert az elektronika is bezavarhat! De gondolom le lehet venni róla és ha úgy is sípol a kondinak van valami baja!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |