Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Következő a problémám: Van a kocsiban egy 4 csatornás erősítő és egy 3 pár RCA-val ellátott PIONEER fej. Jelenség a következő: Ha 2 pár RCA-n megy hátra a szubnak és a szettnek a jel akkor hallatszik a generátor zaj és nem is kicsit! Viszont ha egy kábel megy hátra akkor semmi zaj, még akkor sem ha Y RCA-val leosztom az erősítőnél a 4 csatornára! Kipróbáltuk minen csatornán minden lehetséges variációban a 2 pár RCA-val, de a sípolás megmaradt, még külső RCA-t is tettünk be az utastéren át hátha valami zavar, de akor is ha 2 pár van akkor sípol a generátor! Valaki meg tudná mondani nekem miért van ez? Amúgy ez haver kocsijában van, és nekem hasonló fej van, és ugyan úgy 2 pár RCA de semmi zaj! Aki tud segítsen! Előre is köszi!
Ez az örök mumus, a földhurok. (ha a motor fordulatszámával arányos a zaj frekvenciája akkor tuti) Amikor egy RCA megy hátra, akkor csak 1 jelföld megy hátra. Ha kettő, akkor szerencsétlen esetben létrejön a földhurok.
Próbáld meg, hogy a jel vezetékeket mindkét RCA-ba bekötöd, a földet azonban csak az egyiknél. Illetve ajánlom figyelmedbe Topi e témájú cikkét: Bővebben: Link
Azt a cikket már olvatam!
De hogy tud földhurok öszejönni ha adot készülékből adott készülékbe nem 1 hanem két kábelt viszünk át? Mert ha lenne több készülék és azok lennének sorba, de itt az RCA aljzatok a földet is egy pontról kapják! Tátál nem vágom miért van ez az egész!
Szerintem az alább látható mórickarajz szerint alakulhat ki. A földhurok szemét dolog, sokszor olyankor is megjelenik amikor látszólag képtelenség. De az áram megtalál minden kis utat, az autóknál pedig plusz szépség, hogy fémből van a kocsiszekrény, lehet még az is bezavar.
Pfff, most nézem nem is egyértelmű amit írtam. Tehát a fejegységnél bekötöd a jelet, jelföldet mindkettőnél, de a fejegységnél csak az egyiket. Próba idejére úgy is kivitelezhető, hogy az RCA-t csak annyira dugod be a végfoknál pl. a jobb oldalon, hogy a középső lába érintkezik, de a köpeny még nem ér hozzá.
Szia!
A jelkábelek jó minőségűek? Mind a 4 dugónál be van kötve az árnyékolás, nincsenek a dugók rosszul ráforrasztva a kábelre ( ell. mérés ) ? A gagyi, filléres RCA-kábelek csodákra képesek. Azután az erősítő tápkábele és a jelkábel ellentétes oldalon van elvezetve ( tipikusan táp bal küszöbnél, jel a jobb küszöbnél )? Ha idáig minden rendben, következő lépésben a tápokat kellene leellenőrizni: generátor > akku+; akku- > test (!!!); fejegység tápja megfelelő keresztmetszettel akkura ( min. 2x2,5mm2 ); erősítő táp, és test ( mindkettő kellő vastagságú, a test minél rövidebb legyen, minden csatlakozási pontnál a saruk teljes keresztmetszetében megforrasztva ). Ha még mindig csinálja, nézd meg, hogy a fej pozitív főtápján van-e zavarszűrő, ennek a beszerelésével / cseréjével esetleg javítható a helyzet. Én a bekötésnél közösíteni szoktam a fej pozitívjait ( zavarszűrő tekercs után ). Ha még ezután is van hangja, megnézném a generátort: kefék cseréje, csúszógyűrűk felszabályzása. Hirtelen ennyi jutott az eszembe, sok sikert a hibakereséshez!
Idézet: „Ha még ezután is van hangja, megnézném a generátort: kefék cseréje, csúszógyűrűk felszabályzása.” Itt nem az egyenirányított váltakozófeszültség zaja hallatszik be a zenébe? Mert már régebben volt valaki, akinek ugyanilyen gondja volt, és egy tekercset sorbakapcsolva a generátorról az akkura menő vezetékbe megszűnt a zaj. Persze nekem is földhuroknak tűnik a dolog, csak ez most eszembe jutott.
Sajnos, én már találkoztam ilyennel, hogy a gerjesztés beleszólt a hangszóróba, de a fő hangsúlyt én is a testelésre tettem volna ( ezért volt a sok felkiáltójel ). Sajnos, sok házilagos beszerelésnél elég gyatra a csatlakozások kivitelezése, gondolok itt a forrasztásokra és a csavaros kötésekre egyaránt. A vastag tápkábel végére sokszor csak odataknyolják a sarut, és még ez a jobbik eset. Van, amikor a viszonylag nagyteljesítményű erősítő - egyébként jól méretezett - testvezetékét egy szimpla lemezcsavarral a csomagtartó padlólemezéhez csatlakoztatják. Vagy a gk. testkábelének korróziója, csatlakozásának lazasága könnyen hozzájárulhat a földhurok kialakulásához. A jelkábelnél ugyanez - mint írtuk is, vagy gagyi kábelek használata esetén hibaforrás lehet a két jelkábel lényegesen eltérő hossza is. Ezek a saját magam által, mások kocsijain szerzett tapasztalat. Leggyakrabban anyag és / vagy kivitelezési hibák okozzák. Meg a koros autók.
A tekercset sajnálom, hogy nem láttam, szívesen megnéznék egy ilyen 100A környékére méretezett zavarszűrőt... Azért én továbbra is csak a fejegység +tápjába javallanék zavarszűrőt építeni.
Nos!
Hát infó az van bőven! A kábelekről annyit hogy az erősítő testje és a tápja is 20as kábel, és a test az 80cm! Az RCA kábelek Jackson és Dietz, az eggyik a bal oldalon megy, igaz a táptól így is 10-15 centire(ezt nem én húztam be) a másik kocsi másik oldalán megy. A saruk mindenütt le vannak forrasztva úgy hogy van egy csatorna forrsztaó pákám amivel simán át lehet folyatni a 20as tápkábelen is az ónt, vagyis a végénél a sarunál melegítem és a saru alól a kábel felöli oldalon kifolyik az ón akkor a tuti! Minden saru le van forrasztva! A rádió kábelei sajnos a gyáriak, igaz ez egy 10 éves Vectra B, így nem is túl régi! A testet a karosszériához fogattuk 8as csavarral és a saru oldalt a festéket leflexeltük, hogy legyen kontakt! Zavarszűrő benne van a fejben! Amúgy PIONEER DEH-P7700MP a fej, és egy HIFONICS ZEUSZ440-as erősítő van hozzá! De akkor sem értem hogy miért csak 2 RCAval zajos, egyel miért nem??? Amúgy nem az első hifi bekötésem, és eddíg egyikel sem volt gond! Mindíg megpróbálok adni a minőségre, és a szakszerű szerelésre, mert láttam már sajnos autovillamosságistól is érdeles bekötéseket! A képen az én biztosítékaim vannak, én így oldottam meg, és többen megkérdezték, hogy szakember csinálta! Jó lehetne még jobb ís, de így is tuti sztm! Akkor ezt a zaj kérdést majd kitotózzuk!
Hali
nem lehet, hogy a te kocsidba is ugyanúgy megvan a földhurok mint a haver kocsijába, csak nálad a generátor zavarszűrése jobb és ezért neked nem jelentkezik búgás? mindenesetre a generátor körüli összes nagyobb teljesítményű kábelt átnézném, megpucolnám a motor testelő kábelt is. a generátor (+) kivezetésére szoktak rakni egy szűrő kondit, nézd meg, hogy OK? Írtad, hogy leszoktad forrasztani a kábeleket és úgy rögzíted a kasznihoz, csak 1 tipp: a forrasztott felület egy idő után kontakthibát fog eredményezni, ezért szoktak a kábelsaru és a fém közé egy önbiztosítós alátétet tenni (recés, nem tom hogy hívják) ez kissé belemar az anyagba és tuti lesz a kontakt. üdv
Ha semmiképpen nem akarsz a fejnek 1 tisztességes tápot kiépíteni, legalább a testjét combosítsd meg pl. a műszerfal egyik rögzítőcsavarja alá bekötheted, ha nincs az utastérben masszív csavaros test-csatlakozó.
Egyébként az a tíz év a külső, motortérbeli csatlakozásoknál kb. 2-3 emberöltőnek felel meg. Átlagban 3 évenként az utólag beszerelt lengőbiztosítékok kpl., a saruzással együtt cserélendők. Ezt a kitérőt nem a Te esetedre írtam, gondolom nincs még annyi ideje bekötve a cucc. De az akku testkábelének a karosszériához való csatlakozását és a motor testelő harisnyáját mindenképpen célszerű átnézni. A "biztosítéktáblád" tetszik, bár én inkább az 1 darabosat preferálom, természetesen nagyobb biztivel és vastag kábellel, a csomiban tápelosztóval. Igaz, hogy drágább, de hosszú távon kifizetődőbb.
Igazából nekem egy Trabim van, lehet a képről volt aki rá is jött, de nemhinném, hogy egy kb 25 éves Fiat generátor jobb lenne mint egy 10 éves opelé!
A kábeletek úgy gondoltam forrasztav, hogy saru van a végükön, ez egyértelmű! De én azt nem vágom, hogy am működik az erősítő és fullon kihajtva is alig van fesz esés és nem is szól torzan a cuc, akkor miért a kontaktokat kell nézni, mert ugye a kontakt hiba van akkor valami vagy nem működik, vagy nem bírja a teljesítményt mert leeseik a fesz a kontakthiba miatt! Utóbbi régen volt nekem is! Meg ugye amiért csak 2 pár RCA esetén van meg a jelenség???
Nekem nem a hifi miatt van 3 bizti!
A legfelső a Trabi gyári áramkörét védi, a középső, az a jobb elejébe megy ahol vannak a lámpa meg ködlámpa relék, meg a duda relék, meg a hűtő venti reléje, így azok a középsöről kapják a feszt, az alsó a 20as kábellel az az erősítőé! Amúgy havernak semmi sem megy fejről, mármint csak az RCA kimenetek vannak használatban a végfok nincs! De ezt még ki tudjuk próbálni hogy fixen akksira kötjük a rádiót, meg az akksi kábeleit átnézzük!
Nagyon jók azok a régi Marelli generátorok! Ha öreg is, biztosan később lett beszerelve, mint a haverodéba a gyári. Ez lényeges külömbség - a Te javadra.
A lényeg, hogy közös legyen a testpotenciál ( motor - akku - karosszéria - fejegység - erősítő ). Ha ez megvan, majdnem biztosan elmúlik a búgás. Szólj majd vissza, hogy meggyógyult-e!
Bocs, hogy kötöm az ebet a karóhoz, de ha a két vezeték még más-más utat is tesz meg, akkor 100+100%, hogy földhurok. Egyébként azért csak két kábellel zúg, mert a két kábel között alakul ki földhurok.
Ezt írtam én is. Ezekszerint nem teljes hülyeség
Hali
a kontakthibának is vannak fokozatai, nem csak "vagy működik vagy nem", márpedig egy földhurokhoz nem kell több ohm-os ellenállású hiba, elég néhány század voltos feszültségesés, a látszólag tökéletes kábelban. Trabié? :eek2: dobhatnál föl pár képet róla! üdv
Ez a földhurok ez érdekes téma az tuti!
Majd variálunk a kábeleken azt kiderül hol a probléma! Amúgy a rádió erősítő minden egy testen van, mert mindegyik a kaszniról kapja a testet! Sajna azt nemtudom, hogy az RCA kábelnél hogy tudjuk levenni az árnyákolást! A gyári RCA kábeleket nem nagyon akarom összeszabdalni! Amúgy a testpotenciált hogy tudom közösre hozni??? Mert ugye elvileg közös! Csak kiderül mi a gond!
Főleg a tápkábel felőli oldalon. Ráadásul más tipus, lehet, hogy a hossza is eltér. De az ellenállása bizonyára.
Ha nem akarod a kábelt elvágni, ragaszthatsz az RCA aljzatra pl. körbe 1 kis celluxot. A közös potenciál gyenge pontjai pedig az öreg, szabadtéri csatlakozások ( motortér ).
Na majd körbe lessük a sarukat meg mindent azt kiderül! Legalább is reméljük!
Egyik tippem nekem is az azonos úton vezetett rca kábel, esetleg egy másik aksi.
hali
nagyon tetszik, főleg a színe
Hát igen a színe az nagyon egyedi lett, mert nem hogy Trabiba még másik kocsiba sincs ilyen szín!
Több verzió is lehet! Az akksi az Bosh Silver úgyhogy arra se lehet azt mondani hogy gagyi!
Most jön haver és újra nekiugrunk a támának!
Hello !
Nekem is "sípolós" gondom van.Pioneer fejegység,1 kondi,3erősítő,2szett,2ovál,2szub,de nekem nem a motor fordszámával együtt változik, ha nem jár a motor akkor is uu sípol.3 pár RCA megy hátra (front,rear,sub). Az az érdekes (vagy nem?) hogy maga a kondi is sípol, de az "annyira" nem zavaró, de mikor az oválokat rákötöm a 3.erősítőre (ami csak azokat hajtja) nagyon sípol.A 3.erősítő valamelyik másik erősítő RCA kimenetéről kap jelet, kb 40cm-es RCA val ami sokkal rövidebb mint a többi.Lehet ez a baj?
lekötöttem a kondit és teljesen megszünt a sípolás.bekakilt a kondi vagy csak ezt a földhurok dolgot erősíti fel vhogy?
Milyen kondid van, és van-e rajt elektronika? Mert az elektronika is bezavarhat! De gondolom le lehet venni róla és ha úgy is sípol a kondinak van valami baja!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |