Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Generátor zaj a HiFi-ben!
 
Témaindító: Pixi, idő: Máj 31, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 4
(#) Pixi hozzászólása Máj 31, 2008 /
 
Hali!

Következő a problémám:
Van a kocsiban egy 4 csatornás erősítő és egy 3 pár RCA-val ellátott PIONEER fej. Jelenség a következő:
Ha 2 pár RCA-n megy hátra a szubnak és a szettnek a jel akkor hallatszik a generátor zaj és nem is kicsit! Viszont ha egy kábel megy hátra akkor semmi zaj, még akkor sem ha Y RCA-val leosztom az erősítőnél a 4 csatornára! Kipróbáltuk minen csatornán minden lehetséges variációban a 2 pár RCA-val, de a sípolás megmaradt, még külső RCA-t is tettünk be az utastéren át hátha valami zavar, de akor is ha 2 pár van akkor sípol a generátor!
Valaki meg tudná mondani nekem miért van ez?
Amúgy ez haver kocsijában van, és nekem hasonló fej van, és ugyan úgy 2 pár RCA de semmi zaj!
Aki tud segítsen!
Előre is köszi!
(#) idlob válasza Pixi hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Ez az örök mumus, a földhurok. (ha a motor fordulatszámával arányos a zaj frekvenciája akkor tuti) Amikor egy RCA megy hátra, akkor csak 1 jelföld megy hátra. Ha kettő, akkor szerencsétlen esetben létrejön a földhurok.
Próbáld meg, hogy a jel vezetékeket mindkét RCA-ba bekötöd, a földet azonban csak az egyiknél. Illetve ajánlom figyelmedbe Topi e témájú cikkét: Bővebben: Link
(#) Pixi válasza idlob hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Azt a cikket már olvatam!
De hogy tud földhurok öszejönni ha adot készülékből adott készülékbe nem 1 hanem két kábelt viszünk át? Mert ha lenne több készülék és azok lennének sorba, de itt az RCA aljzatok a földet is egy pontról kapják!
Tátál nem vágom miért van ez az egész!
(#) idlob válasza Pixi hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Szerintem az alább látható mórickarajz szerint alakulhat ki. A földhurok szemét dolog, sokszor olyankor is megjelenik amikor látszólag képtelenség. De az áram megtalál minden kis utat, az autóknál pedig plusz szépség, hogy fémből van a kocsiszekrény, lehet még az is bezavar.

hurok.GIF
    
(#) idlob válasza idlob hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Pfff, most nézem nem is egyértelmű amit írtam. Tehát a fejegységnél bekötöd a jelet, jelföldet mindkettőnél, de a fejegységnél csak az egyiket. Próba idejére úgy is kivitelezhető, hogy az RCA-t csak annyira dugod be a végfoknál pl. a jobb oldalon, hogy a középső lába érintkezik, de a köpeny még nem ér hozzá.
(#) SzervízMacska válasza Pixi hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Szia!

A jelkábelek jó minőségűek? Mind a 4 dugónál be van kötve az árnyékolás, nincsenek a dugók rosszul ráforrasztva a kábelre ( ell. mérés ) ? A gagyi, filléres RCA-kábelek csodákra képesek. Azután az erősítő tápkábele és a jelkábel ellentétes oldalon van elvezetve ( tipikusan táp bal küszöbnél, jel a jobb küszöbnél )?

Ha idáig minden rendben, következő lépésben a tápokat kellene leellenőrizni: generátor > akku+; akku- > test (!!!); fejegység tápja megfelelő keresztmetszettel akkura ( min. 2x2,5mm2 ); erősítő táp, és test ( mindkettő kellő vastagságú, a test minél rövidebb legyen, minden csatlakozási pontnál a saruk teljes keresztmetszetében megforrasztva ).

Ha még mindig csinálja, nézd meg, hogy a fej pozitív főtápján van-e zavarszűrő, ennek a beszerelésével / cseréjével esetleg javítható a helyzet. Én a bekötésnél közösíteni szoktam a fej pozitívjait ( zavarszűrő tekercs után ).

Ha még ezután is van hangja, megnézném a generátort: kefék cseréje, csúszógyűrűk felszabályzása.

Hirtelen ennyi jutott az eszembe, sok sikert a hibakereséshez!
(#) potyo válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Idézet:
„Ha még ezután is van hangja, megnézném a generátort: kefék cseréje, csúszógyűrűk felszabályzása.”


Itt nem az egyenirányított váltakozófeszültség zaja hallatszik be a zenébe? Mert már régebben volt valaki, akinek ugyanilyen gondja volt, és egy tekercset sorbakapcsolva a generátorról az akkura menő vezetékbe megszűnt a zaj. Persze nekem is földhuroknak tűnik a dolog, csak ez most eszembe jutott.
(#) SzervízMacska válasza potyo hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Sajnos, én már találkoztam ilyennel, hogy a gerjesztés beleszólt a hangszóróba, de a fő hangsúlyt én is a testelésre tettem volna ( ezért volt a sok felkiáltójel ). Sajnos, sok házilagos beszerelésnél elég gyatra a csatlakozások kivitelezése, gondolok itt a forrasztásokra és a csavaros kötésekre egyaránt. A vastag tápkábel végére sokszor csak odataknyolják a sarut, és még ez a jobbik eset. Van, amikor a viszonylag nagyteljesítményű erősítő - egyébként jól méretezett - testvezetékét egy szimpla lemezcsavarral a csomagtartó padlólemezéhez csatlakoztatják. Vagy a gk. testkábelének korróziója, csatlakozásának lazasága könnyen hozzájárulhat a földhurok kialakulásához. A jelkábelnél ugyanez - mint írtuk is, vagy gagyi kábelek használata esetén hibaforrás lehet a két jelkábel lényegesen eltérő hossza is. Ezek a saját magam által, mások kocsijain szerzett tapasztalat. Leggyakrabban anyag és / vagy kivitelezési hibák okozzák. Meg a koros autók.

A tekercset sajnálom, hogy nem láttam, szívesen megnéznék egy ilyen 100A környékére méretezett zavarszűrőt... Azért én továbbra is csak a fejegység +tápjába javallanék zavarszűrőt építeni.
(#) Pixi hozzászólása Jún 1, 2008 /
 
Nos!
Hát infó az van bőven! A kábelekről annyit hogy az erősítő testje és a tápja is 20as kábel, és a test az 80cm! Az RCA kábelek Jackson és Dietz, az eggyik a bal oldalon megy, igaz a táptól így is 10-15 centire(ezt nem én húztam be) a másik kocsi másik oldalán megy. A saruk mindenütt le vannak forrasztva úgy hogy van egy csatorna forrsztaó pákám amivel simán át lehet folyatni a 20as tápkábelen is az ónt, vagyis a végénél a sarunál melegítem és a saru alól a kábel felöli oldalon kifolyik az ón akkor a tuti! Minden saru le van forrasztva! A rádió kábelei sajnos a gyáriak, igaz ez egy 10 éves Vectra B, így nem is túl régi! A testet a karosszériához fogattuk 8as csavarral és a saru oldalt a festéket leflexeltük, hogy legyen kontakt!
Zavarszűrő benne van a fejben!
Amúgy PIONEER DEH-P7700MP a fej, és egy HIFONICS ZEUSZ440-as erősítő van hozzá!
De akkor sem értem hogy miért csak 2 RCAval zajos, egyel miért nem???
Amúgy nem az első hifi bekötésem, és eddíg egyikel sem volt gond! Mindíg megpróbálok adni a minőségre, és a szakszerű szerelésre, mert láttam már sajnos autovillamosságistól is érdeles bekötéseket!
A képen az én biztosítékaim vannak, én így oldottam meg, és többen megkérdezték, hogy szakember csinálta! Jó lehetne még jobb ís, de így is tuti sztm!
Akkor ezt a zaj kérdést majd kitotózzuk!

biz.JPG
    
(#) zsoltee0001 válasza Pixi hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Hali
nem lehet, hogy a te kocsidba is ugyanúgy megvan a földhurok mint a haver kocsijába, csak nálad a generátor zavarszűrése jobb és ezért neked nem jelentkezik búgás?
mindenesetre a generátor körüli összes nagyobb teljesítményű kábelt átnézném, megpucolnám a motor testelő kábelt is. a generátor (+) kivezetésére szoktak rakni egy szűrő kondit, nézd meg, hogy OK?
Írtad, hogy leszoktad forrasztani a kábeleket és úgy rögzíted a kasznihoz, csak 1 tipp: a forrasztott felület egy idő után kontakthibát fog eredményezni, ezért szoktak a kábelsaru és a fém közé egy önbiztosítós alátétet tenni (recés, nem tom hogy hívják) ez kissé belemar az anyagba és tuti lesz a kontakt.
üdv
(#) SzervízMacska válasza Pixi hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Ha semmiképpen nem akarsz a fejnek 1 tisztességes tápot kiépíteni, legalább a testjét combosítsd meg pl. a műszerfal egyik rögzítőcsavarja alá bekötheted, ha nincs az utastérben masszív csavaros test-csatlakozó.

Egyébként az a tíz év a külső, motortérbeli csatlakozásoknál kb. 2-3 emberöltőnek felel meg. Átlagban 3 évenként az utólag beszerelt lengőbiztosítékok kpl., a saruzással együtt cserélendők.
Ezt a kitérőt nem a Te esetedre írtam, gondolom nincs még annyi ideje bekötve a cucc. De az akku testkábelének a karosszériához való csatlakozását és a motor testelő harisnyáját mindenképpen célszerű átnézni.

A "biztosítéktáblád" tetszik, bár én inkább az 1 darabosat preferálom, természetesen nagyobb biztivel és vastag kábellel, a csomiban tápelosztóval. Igaz, hogy drágább, de hosszú távon kifizetődőbb.
(#) Pixi válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Igazából nekem egy Trabim van, lehet a képről volt aki rá is jött, de nemhinném, hogy egy kb 25 éves Fiat generátor jobb lenne mint egy 10 éves opelé!
A kábeletek úgy gondoltam forrasztav, hogy saru van a végükön, ez egyértelmű!
De én azt nem vágom, hogy am működik az erősítő és fullon kihajtva is alig van fesz esés és nem is szól torzan a cuc, akkor miért a kontaktokat kell nézni, mert ugye a kontakt hiba van akkor valami vagy nem működik, vagy nem bírja a teljesítményt mert leeseik a fesz a kontakthiba miatt! Utóbbi régen volt nekem is!
Meg ugye amiért csak 2 pár RCA esetén van meg a jelenség???
(#) Pixi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Nekem nem a hifi miatt van 3 bizti!
A legfelső a Trabi gyári áramkörét védi, a középső, az a jobb elejébe megy ahol vannak a lámpa meg ködlámpa relék, meg a duda relék, meg a hűtő venti reléje, így azok a középsöről kapják a feszt, az alsó a 20as kábellel az az erősítőé!
Amúgy havernak semmi sem megy fejről, mármint csak az RCA kimenetek vannak használatban a végfok nincs!
De ezt még ki tudjuk próbálni hogy fixen akksira kötjük a rádiót, meg az akksi kábeleit átnézzük!
(#) SzervízMacska válasza Pixi hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Nagyon jók azok a régi Marelli generátorok! Ha öreg is, biztosan később lett beszerelve, mint a haverodéba a gyári. Ez lényeges külömbség - a Te javadra.

A lényeg, hogy közös legyen a testpotenciál ( motor - akku - karosszéria - fejegység - erősítő ).
Ha ez megvan, majdnem biztosan elmúlik a búgás.

Szólj majd vissza, hogy meggyógyult-e!
(#) idlob válasza Pixi hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Bocs, hogy kötöm az ebet a karóhoz, de ha a két vezeték még más-más utat is tesz meg, akkor 100+100%, hogy földhurok. Egyébként azért csak két kábellel zúg, mert a két kábel között alakul ki földhurok.
(#) idlob válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Ezt írtam én is. Ezekszerint nem teljes hülyeség
(#) zsoltee0001 válasza Pixi hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Hali
a kontakthibának is vannak fokozatai, nem csak "vagy működik vagy nem", márpedig egy földhurokhoz nem kell több ohm-os ellenállású hiba, elég néhány század voltos feszültségesés, a látszólag tökéletes kábelban.
Trabié? :eek2: dobhatnál föl pár képet róla!
üdv
(#) Pixi hozzászólása Jún 1, 2008 /
 
Ez a földhurok ez érdekes téma az tuti!
Majd variálunk a kábeleken azt kiderül hol a probléma! Amúgy a rádió erősítő minden egy testen van, mert mindegyik a kaszniról kapja a testet!
Sajna azt nemtudom, hogy az RCA kábelnél hogy tudjuk levenni az árnyákolást! A gyári RCA kábeleket nem nagyon akarom összeszabdalni!
Amúgy a testpotenciált hogy tudom közösre hozni??? Mert ugye elvileg közös!
Csak kiderül mi a gond!
(#) SzervízMacska válasza idlob hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Főleg a tápkábel felőli oldalon. Ráadásul más tipus, lehet, hogy a hossza is eltér. De az ellenállása bizonyára.
(#) SzervízMacska válasza Pixi hozzászólására (») Jún 1, 2008 / 4
 
Ha nem akarod a kábelt elvágni, ragaszthatsz az RCA aljzatra pl. körbe 1 kis celluxot. A közös potenciál gyenge pontjai pedig az öreg, szabadtéri csatlakozások ( motortér ).
(#) Pixi válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Na majd körbe lessük a sarukat meg mindent azt kiderül! Legalább is reméljük!
(#) proba válasza Pixi hozzászólására (») Jún 2, 2008 /
 
Egyik tippem nekem is az azonos úton vezetett rca kábel, esetleg egy másik aksi.
(#) zsoltee0001 válasza Pixi hozzászólására (») Jún 2, 2008 /
 
hali
nagyon tetszik, főleg a színe
(#) Pixi válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jún 2, 2008 /
 
Hát igen a színe az nagyon egyedi lett, mert nem hogy Trabiba még másik kocsiba sincs ilyen szín!
(#) Pixi válasza proba hozzászólására (») Jún 2, 2008 /
 
Több verzió is lehet! Az akksi az Bosh Silver úgyhogy arra se lehet azt mondani hogy gagyi!
Most jön haver és újra nekiugrunk a támának!
(#) SnoopyRider válasza idlob hozzászólására (») Dec 9, 2008 /
 
Hello !
Nekem is "sípolós" gondom van.Pioneer fejegység,1 kondi,3erősítő,2szett,2ovál,2szub,de nekem nem a motor fordszámával együtt változik, ha nem jár a motor akkor is uu sípol.3 pár RCA megy hátra (front,rear,sub).
Az az érdekes (vagy nem?) hogy maga a kondi is sípol, de az "annyira" nem zavaró, de mikor az oválokat rákötöm a 3.erősítőre (ami csak azokat hajtja) nagyon sípol.A 3.erősítő valamelyik másik erősítő RCA kimenetéről kap jelet, kb 40cm-es RCA val ami sokkal rövidebb mint a többi.Lehet ez a baj?
(#) SnoopyRider válasza SnoopyRider hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
lekötöttem a kondit és teljesen megszünt a sípolás.bekakilt a kondi vagy csak ezt a földhurok dolgot erősíti fel vhogy?
(#) Pixi válasza SnoopyRider hozzászólására (») Dec 10, 2008 /
 
Milyen kondid van, és van-e rajt elektronika? Mert az elektronika is bezavarhat! De gondolom le lehet venni róla és ha úgy is sípol a kondinak van valami baja!
(#) Pixi hozzászólása Dec 10, 2008 /
 
Amúgy haver kocsijában meg lett oldva a földhurok és egy eggyik pár RCA GND-jét a rádiónál lezsugorcsöveztük, kicsit ki lettek tágítva az RCA kábelek és már csend is van!
Következő: »»   1 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem