Fórum témák
» Több friss téma |
Hali.
Én egy R6-osba használtam,egy szezont.Tökéletesen működött. Két-három ezer forintból meg volt.Csak a jó termikus ki vitelezésre kell figyelni.
Üdv mindenkinek! Van egy yamaha xj 600 as motorom, és valószínűleg elromlott a feszültségszabályozóm. A fórumon ezt az oldalt ajánlották, hogy itt valaki talán elvállalja, hogy megjavítja a régit, vagy készít egy újat, ami még jobb is mint a bolti, és olcsóbb is. Van erre esély?
Balázs
Én meg építettem magamnak több verzióban is,de sajnos most nem tudom vállalni.
Ha nem tudsz megoldást találni itt a fórumon,akkor keres meg légy szíves privátban.
Sziasztok! Nincs valakinek rajza a következő mocik feszültségszabályozójáról? Nexus 500,Beverly,X9...
Nem tudom ki találta ki ezt a tirisztoros rövidrezárást, de nagy marha volt.Most már értem miért nem lehet lekapcsolni az 55W-os lámpát.Turót az EU szabályozás miatt.Szerencsétlen tirisztok veszteségét csökkentik. A tirisztorokat a diódahidba raktam volna ,és az elért fesznél nincs gyujtás.A mai modern technológiával simán nullátmenetesen lehetne kapcsolni.Semmi RF zavar. Idézet: „Nem tudom ki találta ki ezt a tirisztoros rövidrezárást, de nagy marha volt.” Sommás vélemény... Nem is helytálló, de ehhez még tanulmányoznod kéne a miérteket, hogy belásd.
Taníts akkor.Várom a magyarázatot.Győzz meg a te igazadról.
Gondot jelent a nagy fordulatszámtartomány, a nagy fordulatnál jelentkező, terhelés nélkül többszázvoltot kitevő feszültség értéke. Ha ezt a feszültséget kapcsolod az akkura nagyon nagy áramlökések jönnek létre, míg a szóban forgó söntszabályzónál ez nem fordulhat elő. A nullátmenetes vezérlés sem oldaná meg a problémát, mert a bekapcsolt tirisztor a félhullám végéig (helyesebben a tartóáram minimumáig)bekapcsolva marad.
Értem.Engem a rossz hatásfok zavar.Azért csak tervezhettek volna egy kapcsolóüzemű szabályozót.
Éppen az a lényeg ennél, hogy hővé alakuljon a keletkezett energia, így stabilizálják a feszültséget.
Sziasztok!
A Babettámban állandómágneses gerjesztésű generátor van - szeretném megérteni a működését; kérlek segítsetek ebben! Szóval van 3 tekercs, sorbakötve. Tudtommal 1 tekercs 10W-os, 6V névleges feszültségű, a termelt áram kb. 1,7A lehet. Ha 3 tekercset sorbakötök, akkor U=3xU1 auzaz 18V, az áram állandó. Összegezve: elméletileg a generátor 18V 1,7A AC tápot szolgáltat (bár nem tudom, ez milyen fordulatszámon igaz). Gyárilag 6V21W és 6V5W izzók vannak rajta, és vígan működnek - annak ellenére, hogy a kimenőfesz névlegesen 18V, de üresjáratban akár 30V is lehet. Azt szeretném megérteni, hogy mi határozza meg a generátor "eredő" feszültségét és áramát a fogyasztók részéről? Hogyan tudom meghatározni a generátor tekercs és a fogyasztók belső ellenállását? Előre is köszi a segítséget: fejesg
Hát igen....
Ezzel én is eleget cirkuszoltam,még nem az idegeimre ment...S,hogy mi lett a megoldás? Szépen letakaritottam a vasmagokat, újra átekercseltem kicsit vastagabb tekercsel. De úgy hogy mind a 3-at "sorba" kötöttem... Utána kipótoltam egy Orosz diódával gondolom az "egyenáram" végett + gerjesztésnek adtam hozzá egy 35v 4700 mikrós kondit.. Igy lett olyan 22v teljes gázon!!! persze igy már megnőtt az amper is. Érthető hogy ez sok.. Hát hűtőbordára fogattam két darab N78012 "feszültségstabilizátort" Egybekötve" . Igy élvezhetem mái napig a sima stabil 12 voltot! Talán 40-50watt teljesitménnyel. Első világÍtásnak egy 12v 30 wattos égőt tettem. a hátuljába meg egy 10 wattos izzót. De végül is nem panaszkodom..alacsony gázon is erőteljesen világit. "stabil" meg jó!
Köszönöm a választ, tényleg nem érdemes nagyobb figyelmet fordítani az elméletre. Lényeg a gyakorlat.
Még 1x köszi!
Viszont még hozzáfűzném hogy a gyujtással is igy jártam.
Méregdrága lett volna behozatnom Magyarországról azt a kis dobozkát.. Hát épitettem Opel gyujtásból.. Mivel ugye adva volt a tökéletes 12 volt miért ne használtam volna ki.. A hejedben én megpróbálkoznák még egy nagyon egyszerü és olcsó megoldással.. A kis Tomos motoromnál akalmaztam,még a pici 10 amperos aksit is tölti.. Tehát tekercseld át a vasmagokat kicsit vastagabb dróttal,de olyan formában hogy egymás után "sorba" birjad kötni.. Ne zavarjon az hogy közel 30-35volt is kijön belöle. Ha ez megvan,végy egy kinai szkuter töltés szabályzót és rakd rá...szerintem nálatok a bontóban potom áron találni. De ha jobban szét nézel itt ebben a topikban találsz rajzokat,nem olyan nagy szentirás összerakni. Az ösz alkatrész nem kerül többe mint 2-3 euró
Sziasztok!
Építem a mellékelt fesz szabályzót és az lenne a kérdésem, hogy a 2n3055-ös tranzisztor bírni fogja? Mert a traktorban van 30 amperes töltő áram is. a 2n pedig 15 amperes. Üdv!
Mivel a feszültség szabályozón csak a gerjesztőtekercs árama folyik így nem probléma. Még 70A-s generátornál sem.
Köszönöm szépen a segítséget! Erre valamiért nem is gondoltam
Szép napot!
Sziasztok!
mekkora lehet a gerjesztő fesz és áram egy gerjesztéses 3 fázisú motorkerékpár generátornál? Üdv: Ádám
Sziasztok!
A következő segítség kellene. A motor egy Kawasaki Zx10 2007. Valamiért nincs töltés, egy darabig megy az akksiról, aztán lemerül. Mértem, az akku csak 12V-ot mutat, járó motor mellett is. 14 kellene nem? Azt mondják a fesszabályzót ki lehet mérni. Meg is van, két csatlakozó megy rá, összesen 5 db kábel. Nem tudja valaki megmondani, mit és hogyan mérjek rajta? Multiméterem van! Köszönöm. Kalóz
Sziaztok!
Segítségre volna szükségem. Van egy Yamaha mint típusú robogóm. A probléma a következő: A motor csak nagyon magas fordulatszámon tud annyi áramot biztosítani, ami elegendő a fogyasztóknak. Röviden ha nem maxon forog a motor, akkor fékezéskor elmegy az index és a fényszóró is, csak a féklámpa megy. Én arra tippelnék hogy a generátorral van baj. Volt már valakinek ilyen jellegű gondja? Hogyan kellene nekiállnom. ellenőrizni, és hogy lehet javítani??
Hali.
Lenne egy kérdésem vagy 3. Van egy motorkerékpár és van benne egy 12V-os akkumulátor ami már annyira tönkre van, hogy csak 1 startolásnyi (max 3 másodperc) áramot bír eltárolni, annyi a kapacitása mivel régi. Na már most, van a motron egy digitális feszültségmérő. Ha elöl 35W-os izzó van akkor a fent leírtak szerint mennek a dolgok és menetközbe a feszmérő 14,5V-ot mutat, álló motornál 12V-ot. Ha kicserélem 55W-osra az első izzót, akkor 14,4 V helyett menetközbe is már csak 12V-ot ír. Nem is bánnám, csak így ha megállok és startolnák akkor az akkumulátorba egy szikrányi erő sincs, magyarán nem startol mert nem bírja megforgatni a főtengelyt. Ezzel én arra a következtetésre jutottam, hogy a benne lévő generátor(?) már nem bírja megtermelni azt az áramot ami olyankor kell a motornak mikor már 55W-os égő van benne. Tehát ki van centizve 35W-ra + a többi elektronika áramfelvételére. 1.Nem igaz? Szeretnék bele venni új akkumulátort de nem tudom, hogy az 55W-os izzót tegyem-e bele, vagy maradjon a 35W amivel szinte semmit nem látok mert ráadásul nem is halogén. Úgy gondoltam, hogy mivel most annyira kicsi az akkumulátornak a kapacitása, ilyen szépen megmutatja magáról a generátor, hogy milyen teljesítményre lett tervezve. 2.Nem de? Attól félek, hogy ha beleteszem az új akkumulátort akkor az 55W-os izzóval csak lefogja meríteni lassacskán, mivel nem bírja megtermelni azt az áramot és esetleg túl is meríti és károsodik. 3.Na mi legyen? 3 Kérdést tettem fel, azokra szeretném megkapni a választ, hogy helyesek-e a feltételezéseim. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2012
Tegyél bele 35W-os halogént és új akkut.
Szia! A töltésszabályozójáról lehet valamit tudni?
Nincs róla semmi adatom, annyit tudok hogy a tank alatt van rácsavarozva a vázra és rajta még egy hűtőborda.
Milyen motor?
Ja! Kínai. Erről nem láttam semmi infót.
Marad a 35W halogén és az új akku. Hidd el jó fénye lesz. Persze a hozzávaló lámpatesttel. HS1 jelzésű. Esetleg H4.
Elképzelhető, hogy ki van centizve az áramerősség.
Bizony kínai, de a mai világban mi nem az?
De ahhoz képest megvagyok vele elégedve csak a lámpával van baj. Megsúgom csak volt baj, mivel most xenon van benne, természetesen jól beállítva a fókusz és a magasság is és tényleg nem vakít! Soha nem blikáltak rám és mentem már szembe autóval is a saját motromnak. De azért gondolkodom, hogy jövőre visszarakom az eredetit, csak jó lenne legalább 55 vagy 45W talán még azt el is bírná. De akkor már legalább H4-est. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2012
Nem fikáztam a kínait, csak azokról nem igen van szervízdoksi.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2012
Az én motoromban 15W-os izzó van. Nem is járok vele este. Mikor mentem és jött szembe egy autó, meg kellett álljak mert az utat sem láttam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |