Fórum témák
» Több friss téma |
Helló! Úgy volt, ahogy írtad, csak annyi különbséggel, hogy én csináltam a zűrzavart. A folyosón össze vissza volt kötve minden... azt helyre raktam, és így pár helyen elment egy két dolog. Így megpiszkálva majdnem az összes kötődobozt, kapcsolót, konnektort egyre jobban látom, hogy a közeljövőben átvezetékelésre kerül a lakás. Köszönöm a segítséget! Üdv.
A nulla nem ráz! Ha ráz akkor fázis van ott!
Három fázisú motoroknál a négy ér nem kevés hanem pont annyi amennyi kell!3 fázis és egy védőnulla. PE!
Nem kell nulla a motorok működéséhez, ha nincs 230V-os vezérlés a rendszerben. Akár csillagban van kötve (230V) akár deltában (400V). Idézet: „valahol a nulla meg a védőföld keveredése is okozhat hibát” Ha nincs ÉV relé a nulla és a védőnulla keveredése nem okoz hibát mert az óránál csak a PE jön be. Semmi gond nem lehet, csak a csatlakozó aljzat hibája. Szétégett... Ennyi. Ha előtte minden jó és utána semmi.. Akkor a konnektor szemétbe, és egy új fel. Ha ez sem segít akkor lehet agyalni. CO heggesztővel jártam így. Csak pakolta a pálcát az anyagra csak nem heggesztett. Egy fázis nem volt... A dugalj is szét volt égve és bent a heggesztőben egy DIL is.. Idézet: „1200w os flex megy 380 as gyalu megy” Ebből számomra az jön le ,hogy van rajta 230V dugalj is.
Bocs,de ez nem igaz! Mert nem keverhetjük össze a nulla vezetőt a védő vezetővel.Az üzemi áramot vezető nulla vezető folyamatosan üzemben van, míg a védő vezető /üzemi áramot nem vezet/ tehát ha probléma lenne mindig BIZTOSAN készenlétben van,hogy a védelem stabilan működjön.Ha véletlenül összekeverjük és áram folyik a vezetőn és esetleg meg ég valamelyik kötés a védelmi biztonság csökken.
Szerintem ő arra célzott ,hogy a tulajdonosnál nem jelentkezik hibaként (nem veszi észre) ,ebben a legtöbb esetben igaza is van.(ettől még a védelem hibás ,de erről nem tud) Akkor van gond ha valamiért nullának használt védővezető kapcsolata megszűnik a nullával ,és csak valami helyi földelésen földelődik le.
Ha a nulla egy csomópontban megszakad, a fogyasztókon visszafelé a csomópontig az a vezeték, ami eredetileg a nulla, nagy pofonokat tud osztogatni.
A fogalmakat illene pontosan használni. Olyan, hogy védőnulla nem létező fogalom!
Van nullavezető és van védővezető.
Így igaz ezért érdemes lenne átnézni a kötéseket. Ha sodrott (ami nem megfelelő) akkor kötő elemmel kell ellátni.Ezeket villanyszerelési anyagokat értékesítő üzletekben lehet kapni.
Csak 10mm2 keresztmetszet alatt választjuk külön a PE és az N vezetőt. Egyenletesen terhelt 3 fázisnál az N vezetőn nem folyik áram. Asszimetrikusan terhelt 3 fázisnál a vektoros összeg folyik csak. Igaz én is úgy csinálom hogy külön vezetőn a PE és dupla a keresztmetszete az N vezetőnek... Biztos ami biztos alapon... Néha 1000-1500A-rel dolgozom és nem lenne jó ha szikrázna valami...
Huh! Számomra kicsit ütős az érvelés.
TN-C rendszerben oké amit írsz csak szerintem 16mm2 nél kisebbet nem lehet PEN de a méret nem biztos. TT rendszerben csak védőföld van. TN-C-S rendszerben szét kell választani a PEN vezetőt. Idézet: „Csak 10mm2 keresztmetszet alatt választjuk külön a PE és az N vezetőt.” Ez az állítás így nem pontos! Nullázott rendszerben PEN vezetőt használhatunk. És 10 mm2 alatt szét kell választani! De felette is szét kell, ha külön akarod használni a nullát és a védővezetőt! Elosztóban a PE kapocsra kötöd a PEN vezetőt, majd itt kell átkötni az N kapocsra! És a védővezetők a PE a nulla vezetők a az N kapocsra kötendők! És többé már egyesíteni nem szabad!
Ez a meghatározás tökéletes, de miért is lovagolunk ezen?Az eredeti kérdéstől már régen eltávolodtunk.Vagy rosszul látom?
Sziasztok kellene egy kis segitseg van egy hibas eszterga padom snb 400 az elektronikajaval van baj semi sem mukodik ha tudtok segitsetek elore is koszi
Ennek nemigen van elektronikája , inkább egy jó villanyszerelő mérje át. Vannak benne biztosítékok?
Szia!
A nullázás feltétele a 10mm2-es vezető! A 16 pedig onnan ered, hogy alumíniumban ez a legvékonyabb keresztmetszet, ami még szabványos!
Hát igen ha tényleg semmi sem müködik akkor át kellene mérned az egészet az alapoktol..kezd a dugaljal hogy van e ott kakao és így tovább
Hát mondjuk ha álmennyezet van késöbb ugyis hozáférsz felülröl mindenhez ezért én nem játszanék csövekkel hanem mindent kiskábelekkel csinálnék,de te tudod! Gipszkartonos szereléseknél a Purhab egy Isteni csoda! Szoval amit tudsz ragasssszál fixre! pvc csövet gégecsövel egyszerü PVC ragasztóval szoktam megoldani! A gégét belülröl is ragasztózd és a PVCt is kívülröl 10 cmen! Egyébként én ha csövezek csak gégecsövel dolgozom.
Üdv Mindenkinek!
Múltkori káosz rendezgetéskor megfordult a fejemben, hogy érdemesebb lenne át vezetékezni az egész lakást. Kérdésem az lenne, hogy sodrott vagy tömör rézvezeték, valamint elég a 1,5-ös vagy rakjak vastagabbat? Előre is köszönöm a segítséget!
az attol füg mihez kell.gondolom sima lakas vilagitas ill dugaljak 1.5 ös ok! nagyobb fogyasztohoz pl boiler v villtüzhely ne sporolj 2.5 ös ok. gondolom kiskabel sodrottra v tömörre gondoltal! a sodrott drágább és inkább mozgathato helyekre jo,valamint a kötésekhez hüvelyezned kell a végét csak a pancserok sodorják össze! szoval inkább a tömört ajánlom! ha nem kiskábelre hanem csöbe huzva gondoltad akkor meg szoba se jön a sodrott...minek??!....legyen minden tömör!
Itt a terhelési táblázat:
http://electrocord.hu/doc257/
Helló! Igen sima lakás, általános fogyasztók. Villanytűzhely már át van vezetékelve, ott 2.5-ös van. Köszi az útba igazítást, holnap indul a móka
Sziasztok!
Szerintetek normális dolog az, hogy a csőben, amiben megy a villanyvezeték a falban, páralecsapódás keletkezik? Vagy nem kell ez miatt aggódni? A szerelés egy része 1 éves, a többi régebbi, úgy gondoltam hogy már ki kellet volna száradnia. Okozhat ez valami "gubancot"?
Lehet hideg meleg helyiségek között vándorol a cső.Ha meg tudod tenni ,akkor a határfelületen megakadályozod a levegő áramlását,illetve a dobozok csövek legmélyebb pontját megfúrni, hogy a kicsapódó pára el tudjon távozni.
Hát nem normális! KOndenzviz a csöben....GŔZ! Kevés a szigetelés a házon talán?a csövet már nem tudod szigetelni ,tényleg marad a furkálás..
Ez a pára egy természetes dolog de ennek elvezetésére azt szokták alkalmazni hogy hosszabb szakaszokra ejtéssel készítik a csövezést 10 méteren 5 centit kell esnie a csőnek azt hiszem a melegebb helység van magasabban.
Így nincs párakicsapódás mert csak a hideg levegő felmelegszik a csőben . Ezt nem sok szaki használja mert gázul néz ki hogy görbe a csövezés . Ha a padra megy a cső akkor nem tudsz mást csak letömited szilóval a cső végét hogy ne legyen légáramlat.
Nem normális az tény. De ha a kötődobozokba,ill.szerelvénydobozokba befolyik,akkor
az bizony elég nagy gáz. Dobo javasolta a sziloplasztot. Talán az a legolcsóbb megoldás,feltéve ha a csőben nem sérült a vezeték szigetelése. És mindenképp védd le a rendszert egy 30mA-os érintésvédelmi relével.
Apróság,az ecetsav szereti oxidálni a rezet,ha lehet ecetsav menteset illik használni,szerintem csak a levegő áramlás megakadályozása esetére .Ha víz keletkezik ,és nem tud elfolyni akkor csak késlelteti a bajt.Legfontosabb volna a hideg/meleg helyiségek közötti határon eldugítani.
Sziasztok.
Bocsánat, hogy nem volt türelmem végigolvasni mind a 140.oldalát a témának, és esetleg újra felvetem egy korábban ismételt kérdést. A téma: Fi relé Azt jól tudom, mert tanultam erősáramú ismereteket, hogy a Fi relé a szivárgó áram mennyiségét figyel, és az adott értéknél megszakítja az áramkört. És azt is tudom, hogy hogy csak a Főfázist és a nullát szabad rákötni, tehát a földelést meg kell kerülni. A kérdésem csupán annyi, hogy ha leütök a földbe közel 2méter hosszú vasrudat és erre EPH bilinccsel rákötöm a földelést, akkor szétválaszthatom-e azt a taknyolást amit a "villanyszerelő-mester" csinált nálunk, aki anno vezetékezte a házat? (Most jelenleg a földelés egybe kötve 0bontósín nélkül a 0-val... Bocsi, de hiába értem az elméletet, gyakorlatban fi relét nem kötözgéltem még, csak tanították... Köszönöm az össze pozitív választ! (a hülyézésekre, meg a "nagy tudásúak" hozzászólásaira nem vagyok kíváncsi...)
Hello!
Nekiálltam mostanában építeni/javítani dolgokat, de félek attól, hogy valahol egyszer lesz egy rövidzár... A falban aluvezeték, föld nincs, a villamos szekrényben olvadóbiztosítékok...(cca. 40 éves panel). Az korrekt megoldás ha a helyen ahol dolgozok felszerelek a falra egy műanyag dobozt 2db (fázis és nulla) 10A-s kismegszakítóval (a villanyóra előtt 16-os van), utánakötve egy kapcsolót ami mind a két ágat nyitja és zárja. Mert egy próbaáramkörön nem biztos hogy van kapcsoló. Azt hangsúlyozom, hogy tudom nem véd meg az áramütéstől, de föntebb írtam az okokat. Remélem érthető volt, kösz előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |