Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
*
Valamennyi átmegy biztosan, de 230VAC 31khz-el, mit fogsz működtetni? ** "voltig véd" sztem, hő tudja lekapni a zománcot .. *** Nagyfesz pár KV, minél több Volt, annál nagyobb a szikraköz. **** ezt nem tudom :pias:
Sziasztok, hogy lehet 12V-ból 12.5 vagy akár 15 voltot csinálni, vagy 5 volt-ból 5.2-5.3 at stb? (venti felgyorsításához) Kerestem már mindenhol, de nem találtam. Azért ide írok mert elég kezdő vagyok, bár van 1-2 tapasztalatom.
A másik kérdésem, hogy hogy lehet egy 12 voltos jelet stabilizálni 11-14V közt mozog....
Köszi a választ.
230VAC 31kHz-et még tovább is szeretném növelni további trafóval, de már ferrit.essel - csupán kísérlet, csak azért kérdeztem mert ha nem működik, akkor tudjam mi az oka A többit meg látom rosszul kérdeztem
MaxPower: Akkor erre válaszolok én. Az elektromos ív létrejötte után az áramerősség megnő, a feszültség valamelyest leesik. De nyilván a befektetett teljesítménynél többet nem tudsz belőle kivenni a szekunder oldalon sem! (Bár egyesek állítják hogy lehet, fogom is a fejem olyankor... )
K.Leslie: Az első kérdésedre a válasz a DC-DC konverter, van is róluk egy cikk az oldalon! A második kérdésedre pedig a szabályozható stabilizátorokat (pl. LM317) tudom ajánlani! (Vagy vannak fix feszültségűek is pl. 7805, 7812...)