Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   44 / 276
(#) dobo válasza Freedomocska hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Hűű az baráti ár volt ha sikerül megcsinálni jó kis gép lessz!
Ahogy mpisti is írja ebben az esetben a vasmagból kilépnek az erővonalak valamiért .
Ez lehet a rögzítő csavarok miatt mert rövidrezárt mágneskört alkotnak.
Vagy még mindig marad a zárlatos tekercs de azt méréssel ki tudod mérni .
A zárlatos tekercs esetén a vas telitődik és kilépnek belőlle erővonalak ami rezgeti és melegíti a burkolatot.
Ha jól gondolom.
(#) mpisti válasza dobo hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Mint a Lajos írta, a trafó nem melegszik. Ha lenne benne zárlatos menet-akár csak egy is, néhány perces üzem után már tetemes hőt fejlesztene, ami először csak szagot ad, aztán füstöt. Egyébként tényleg nagyon baráti az ára.
(#) dobo hozzászólása Jún 16, 2011 /
 
Sziasztok lenne egy kérdésem hozzátok.
Hogyan történik a 3 fázisú trafó méretezése?
Az egyfázisú trafót ki tudom számolni csak a 3 fázisuval vagyok gondban.
Esetleg ha lenne egy mintapéldája valakinek azt megköszönném.
(#) mpisti válasza dobo hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Ha a hétvégén lesz rá időm,keresek néhány mintapéldát.
(#) Freedomocska válasza mpisti hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Sikerült kiszerelni a trafót ... elég gyalázatosan néz ki , rengeteg rajta a fémpor . Letakarítottam , átfúvattam levegővel . Valószínűleg menetzárlatos mert elég nagy lehet az üresjárati áram ... 10-12 mp után kétszer is leverte a 10 A-es automatát . A szigetelő csövet még nem volt időm rátenni a csavarokra .
(#) mpisti válasza Freedomocska hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Hát, ha olyan magas az üresjárási áram,akkor biztosan van menetzárlatod, de az is lehet,hogy a fokozatkapcsolódban valamelyik cellában az emelőbütyök törött,emiatt aztán rövidre zárhat egy menetszakaszt. De ahogy kinéz a képek tanúsága szerint,elég gyalázatos formája van a trafónak. Próbáld meg a következőt:
fokozatkapcsolót kösd ki, és a primerre a legkisebb fokozatnak megfelelő végeken adjál a 101-201;majd a 101-301; és végül a 201-301 számozású végekre 230V-ot, miközben méred a felvett áramot. Ha a felvett áram(ha nincs zárlat, ez csak néhány tized A lehet)jelentősen eltér a 3 mérésnél,akkor zárlatos valamelyik oszlop. Na akkor keresel magadnak egy széket, előveszel egy hideg sört a hűtőből, és nyugtatásképpen magadba borítod, miközben azon gondolkozol, hogy ez a bolt jobban is sikerülhetett volna .
(#) dobo válasza Freedomocska hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Mi az a nagy kráteres beégés a trafó tetején ?
Ott valami ívet fogott?
Vizsgáld meg hogy a lemezek nem olvadtak-e össze ott.
Az áramfelvétel tényleg nagyon sok legjobb lesz ha mpisti-re halgatsz és tovább méricskélsz.
Ha sikerül megcsinálni akkor a befektetett idő sokszorosan megtérül!
Ha jól látom a trafón a profilhuzal élére van állítva és úgy van feltekerve eggyetlen sorba kérlek erősíts meg hogy jól látom-e .
Mert ez bitang jó ötletnek tűnik a tekercs jól hűl mert 3 oldalát éri a levegő és a primer tekercstől is elviszi a hőt mert szellősebb a tekercs.
Az esab azért tud valamit!
Ezt a technológiát alkalmazni fogom az ipari gépem építésénél is .
(#) dobo válasza mpisti hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Köszönöm előre is !
Addig is kiszámolom mire lessz elég a lemezcsomagom mekkora ablakok lesznek mekkora lesz a vas keresztmetszet stb mert csak I lemezeim vannak egyenlőre.
(#) mpisti válasza dobo hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Igen, jól látod, a profilhuzal csupaszon(!)van élre feltekerve, majd a trafó lakkozásakor kap több réteg lakkot. Ez az összes szigetelése, de ez a megoldás nagyon időtálló, sokkal jobb mint a lapra tekert profilhuzal. De az elkészítése az nem egyszerű.A feltekerésnél a huzallal együtt a hézagnak megfelelő méretű gumit is tekernek, ami a menetek közti távolságot biztosítja.
De ennél jobb megoldás nincs hűtés szempontjából.
(#) dobo válasza mpisti hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Há-há már azon filóztam hogy fogom megoldani a légrést de te megválaszoltad!
Én kendermadzaggal akartam kitölteni a rést.
Húú és azt mondod csupasz a huzal na ez is logikus mert nem lehet zárlat ha meneteket rögzítem mondjuk minden sarkon egy fa távtartóval.
Esetleg egy fa fésüszerü dologgal is beállítható a menetemelkedés.
A feltekerés tényleg komoly dolog élre hajtani mert nekem 13x 2,5-ös réz huzalom van .
Ezt kilágyítva is komoly erő kell majd feltekerni.
Célszerszám kell majd azon gondolkodom .
(#) Freedomocska válasza mpisti hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Szerintem most baxtam el a trafót . Van egy 500W-os 400/42 V-os trafóm ... gondoltam meghajtom a CO hegesztő főtrafóját 42 V AC-vel ... rákötöttem az egyik végét a 105-205-305 csillagpontra a másik végét pedig a 301-es kivezetésre próba képen . Erre válaszol a trafó sercegéssel , füsttel (isten bizony pedig csak egy üveg bikavért nyomtam le közben fröccsként jó magyar emberként -- semmi sör !) Amúgy nem gond mert eleve főtrafós hibás gépként vettem meg és tulajdonképpen ez legyen életem legnagyobb vesztesége - ennyi belefér .
(#) Freedomocska válasza dobo hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
A gép már nem eredeti állapotában van azaz már buherálták . A mágneskapcsoló sincs a helyén szerintem .. annak a sínjének a két rögzítő csavarja "verte " rezgés közben a vasmagot így annak akét foltját láthatod a fényképen . Valószínűleg újra kell tekercselni így majd pontos adatokkal tudok szolgálni a transzformátor méreteivel kapcsolatban - már ha majd érdekel . A szekunder vezeték Alu és nagyon könnyen hajlik azaz ezzel biztosan könnyebb megtekercselni a gyárihoz hasonlóan .
(#) mpisti válasza Freedomocska hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
"isten bizony pedig csak egy üveg bikavért nyomtam le közben fröccsként" Micsoda?! A keresztapám szerint:"aki a vörösborba szódát tesz, az más aljasságra is képes"
Legfeljebb pezsgőt. Azt szabad beletenni.
De legalább elsőre eltaláltad a hibás tekercset.
Egyébként ennyi tényleg belefér.
(#) Freedomocska válasza mpisti hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Igen , valószínűleg igaza van keresztapádnak de hát mit tehetek ?... ilyen gyarló vagyok , imádom a fröccsöt és mivel egyik eleme a szódavíz is magyar találmány így büszkén vállalom a hibáimat ( azért perszemég ismerem azt is " Ki vizet önt a borba azt Noé apánk vágja orrba !" ) . Elnézést a kitérőért ...visszatérve ez a főtrafó ha menetzárlatos is akkor is megér magában pár ezer forintot (vasmag , tekercstestek ) + doboz, huzalelőtoló , vezérlő panel ,sönt , eur csatlakozó , fojtó ,stb . Szerintem még így is korrekt volt a 30E Ft-os ár és sajnáltam volna ha végül a MÉH telepen köt ki .
(#) dobo válasza Freedomocska hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Gondolom a többi tekercs az nem sercegett.
A trafó adatai persze hogy érdekelnek.
(#) mpisti válasza Freedomocska hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Ne aggódj, én is jártam már hasonló cipőben. De a trafó szétszedésével szerzett méretezési információ kárpótolt a plusz munkáért. Ha szét szeded a trafót, az adatok természetesen engem is érdekelnek. A 30 pénzt mindenképpen megérte, ez nem vitás.
(#) Freedomocska válasza dobo hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Megmondom őszintén .. nem is próbálkoztam tovább mert elment a kedvem . Még gondolkodnom kell rajta mert valahogy nem tettszett ill. nem akartam elhinni , hogy így elsőre beletrafáltam. Azt természetesnek veszem ha segítenek valahol akkor valahogyan én is viszonozzam így tehát bontáskor majd mindent jegyzetelek és itt közzéteszem .
(#) Freedomocska válasza mpisti hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
Szerintem a vasat könnyű lesz szétszedni mert első ránézésre mintha nem átlapolva lennének a lemezek rakva hanem egyszerűen kötegben -de még ennek jobban után nézek . Nézd meg a fényképet a trafó tetejéről és ott nem látható az átlapolások a lemezkötegben a tekercs test végénél pedig egyenletesen látható a lemezvég . Még ilyen megoldással sem találkoztam még .
(#) mpisti válasza Freedomocska hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
ESAB-ot tekertem már, de az általam javítottnál nyolcasával voltak a lemezek összefogva,és így átlapolva.
(#) dobo válasza mpisti hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Szia tudsz küldeni példát ?
Hétvégén szereztem vasmagot a méh ből mert féltem hogy kicsi lessz ami nekem ithol van. Nem tudom mit fog tudni de olyan 7-10 Kw os a vasmag így ránézésre de még nem állítottam össze mert nem volt rá időm.
Valamikor össze fogom rakni hogy tudjam a vaskeresztmetszetet. De valahol 50-60 cm2 lessz.
(#) Freedomocska válasza mpisti hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Igen , igazad van (mint mindig a témában) elnéztem de mikor jobban megtisztítottam már látható , hogy kb. nyolcasával vannak összefogva és átlapolva összerakva . Elnézést a téves információért ... Nagyon koszos volt a belső része (fémpor ,elektróda és drót darabok benne ) így inkább teljesen szétszedtem a gépet . A főtrafóval viszont még nem volt kedvem foglalkozni mióta elfröccsent az egy milliméteres primer rézvezeték - pedig többször átnéztem , hogy nem-e tévesztettem el valamit de hát annyira egyértelmű a csillagpont és a 301-es kivezetés is .
(#) jóbi81 válasza erbe hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Sziasztok! előzőekben kértem tőletek segítséget hogy hogyan tudnám csökkenteni a szekunder oldali feszültséget . És azt kaptam hogy tekerjek le a szekunderből és akkor csökken. Én is ezt gondoltam a legjobb megoldásnak csak azóta kiderült hogy sajnos annyira jól fogja a tekercseket a parkettalakk hogy teljesen szét kellene barmolnom azért hogy leszedjek pár menetet. És azon gondolkodtam hogy mi lenne ha egy primer oldali fojtót csinálnék? Szerintetek megoldás lenne? Kérlek segítsetek kiokoskodni valamit mert nem szeretném szétbarmolni az egyébként tökéletesen működő trafómat! Előre is köszönöm a segítséget!
(#) dobo válasza jóbi81 hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Tedd azt csinálj primer folytót de hogy mekkora menetszám kell azt nem tudom.
Én egy 20-30 menetes folytóval kezdenék mondjuk 20-30 cm2 -es vason.
Az üresjárási fesz igy is magas lessz de terhelve feltehetőleg jobban le fog esni a szekunder feszed.
A hegesztés lehet nagy fröccsenéssel fog indulni .
(#) jóbi81 válasza dobo hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Üdv! És az mitől van hogy már a 2-es állásban is nagyon zümmög a trafóm? Túl lenne gerjesztve? 300 menet 2.5mm primert tekertem fel és kb 30 menet 3*5mm szekundert a vasat is mindjárt lemérem
(#) jóbi81 válasza dobo hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Tehát a vas méretei: 22 magas 18 hosszú 10 széles.Képet is teszek róla! Akkor a primer oldali fojtó nem az igazi megoldás? Akkor nincs mese flexel szétvágom az utolsó 5 menetet és akkor hátha lejön. De miért zúg a trafóm? Totál össze van szorítva sehol nem tud remegni!
(#) mpisti válasza jóbi81 hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Ha szögvassal összefogattad,miért hegesztetted végig a vasmagot? A hegesztés teljesen felesleges,sőt csak növeli az üresjárási áramot.A szögvasas összefogatást úgy csináld meg,hogy(legalább) az egyik oldalon tegyél a csavaranya alá szigetelő alátétet,hogy az összefogatásban részt vevő alkatrészek
(szögvas, menetes szár)ne tudjanak zárt menetet alkotni.
A trafó zúgás általában rosszul összelapolt vasmagnál fordul elő,amikor vagy a lemezek egymásra csúsztak,vagy valamelyik lemezcsomag kevesebb lemezből áll mint a vele egy sorban elhelyezkedő többi lemezcsomag, emiatt aztán a kevesebb lemezből álló csomagot a rögzítés nem tudja megszorítani. Ilyenkor a vas zúgni fog. Én a kisebb hegesztőtrafóknál négyesével a nagyobbaknál hatosával vagy nyolcasával szoktam a lemezeket csomagba fogni, ügyelve arra,hogy egy-egy csomag se több se kevesebb lemezből ne álljon,mint a vele egy sorban levő másik csomag. Az utolsó lemezeket általában egyesével rakom be, ennél előfordul hogy a lemezcsomag kevesebb vagy több lemezből áll, de ebben az esetben az abban a sorban levő másik csomagba is ugyanannyi lemezt teszek. Ezzel a módszerrel összerakott trafónál még hevenyészett összeszorításnál sincs zúgás. Aztán még arra figyelj,hogy a csévetestet szorosan töltsd ki lemezzel. mert ha belül laza a lemezelés, akkor is zúgni fog, és még mechanikai rezgést is fog kelteni,ami a tekercseket rövid időn belül zárlatossá teszi.
(#) GyurikaBx hozzászólása Jún 25, 2011 /
 
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a csatolmányban lévő vezérlőről volna-e valakinek rajza?
Hetra mig300-as ban van, a tünet a következő az előtolómotor nagyon gyenge van amikor el sem indul.
Külön a motort kipróbáltam jól működik.
A benne lévő bdx18 nagyon melegszik.
Üdv,
Gyuri.
(#) jóbi81 válasza mpisti hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Szia! épp azért hegesztettem volna végig hogy hátha nem zörögne! de akkor is zörög. akkor azt holnap le is csiszolom! És akkora szögvas alá teszek valamilyen szigetelést! A lemezeket én négyesével tettem de az lehet hogy valamelyik egymásra csúszott! elég legyapált vasak már ezek. de ettől hogy zug még nem fog le égni vagy bármi ilyesmi ? vagy igen? Mert az legyen a legkevesebb hogy zúg..... de nagyon szépen dolgozik! 1-es 2-es állásban simán hegesztek vele 0.8-as dróttal bármilyen vastag anyagot. csak sajnos a vékony anyagokat nem bírom. De holnap csak neki esek és szétvágom ha leszedek róla 5-6 menetet a szekunderből akkor már elvileg jó lesz! Nem? Vagy még többet tekerjek le róla?
(#) mpisti válasza GyurikaBx hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
A BDX18 helyett tegyél bele BDV65C darlington tranzisztort, valószínűleg megoldja a problémádat.
(#) mpisti válasza jóbi81 hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
A szigetelés nem (csak)a szögvas alá kell,hanem az alá a csavaranya alá is,amivel összeszorítod a szögvasakat.
A vékony anyagok hegesztéséhez 18-20V-nál nem kell nagyobb feszültség. Tehát ha letekersz a trafódról, akkor készíts megcsapolást kb. 22V-nál, majd a drótot tekerd vissza, mert egyébként a jelenlegi jó tulajdonságai megváltoznak. Ezt a megcsapolást kivezeted. Vagy egy választókapcsoló vagy egy hidalás segítségével a kétféle fokozat kiválasztását lehetővé teszed. A másik lehetőség,hogy tekersz még rá 60-70 menet primert, így eggyel több fokozatod lesz, és lehetőség a kisebb áramú hegesztésre.
Következő: »»   44 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem