Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Az sem rossz :yes: azért köszönöm. Karburálom a Rigát, aztán ha eredeti gyújtással pöfög, jön az érzékelő tekercs építés...
kína cdi-nél , hogy lehet mérni a trafóra kimenő áramot és mennyinek kell lennie teljes fordulaton?
Soros egy ohmos ellenállás, és váltóáramú feszültség mérés. Nem sokat mond az adat, kellene a feszültség is meg a jelalak, szóval szkóp lenen jó az ellenállás végén.
Érzékelő tekercset mire csinálsz? Én végül rendeltem egy Babetta gyújtást amit megtáplálok az eredeti tekercsről egy trafón keresztül. Innentől kezdve csak az érzékelő tekercs hiányzik. Szegre tekert 1000 menetre gondoltam...meg egy 3 as csavar betekerésére a lendkerékbe oldalról.
Köszi! Csinálok egy konstrukciót és lefényképezem. A korrekt felfogatáson is agyalnom kell. Üdv Joe
Addig agyaltam amíg vakerán találtam japán jeladót fülekkel. Ezt kötöm össze Babetta komplett egységgel és megy fel a próbapadon lévo blokkomra. Ha megy az egész akkor kiváltom a cuccokat egysével a saját építésű kütyüre. Igazából ki akarok maradni sok bosszúságból ezzel a metódussal.
Tisztelt Fórum Társak!
Van egy nagy gondom, van 1 Dacia Solenza 1.9D. autóm 45000 ezer kilométer után,már csak a második indítás után megy kereken,első kulcsra bemelegítem az izzó gyertyákat, indítok a Motor el indul de vissza gyúl a izzó kijelző és hiába nyomom a gázpedált nem reagál. ha le állítom .második indítás után minden működik normálisan,de egy bizonyos idő után kezd rángatózni a motor,mintha motorfék lenne Van rajta egy Delphi Lukás.magasnyomású pompa. 1330 GWE N 2 ER France CODE WOD R 8640A 111 B EPICH 111.027 Type Delphi 7700 115 073. Ahány szerelővel tárgyaltam mind mást mondott ha volna valakinek leírás (Rajza) erről a pompáról nagyon meg köszönném. Tisztelettel Karasi Miklós Szatmárnémeti
Dc a gyújtása teljesen akksiról megy mert csak két tekercses az alaplaja valamint próbáltam mérni feszmérővel kb 1500 V-mutatott , lehetséges ez?És hogy a tö...be tudnám az áramot visszaadna a trafónak amit ez a szar leszabályoz róla, persze ilyen bontások meg kromofágozások nélkül.Valakitől hallottam hogy a kimenő vezetékbe rakott egy kondit , ez működhet?
Karasimiklós: szerintem a márkaszervíz megjavítja, de nekem izzítási problémának tűnik a dolog. A legjobb az lenne hogyha írnál egy itteni márkaszervíznek, hogy adjanak tanácsot, mivel messze vagy. Szerintem kisegítenek.
Zoli! Nem megy vagy leszabályoz 6 ezernél?
Üdvözlök mindenkit. A segítségeteket szeretném kérni. Van nekem egy gazella típusú kis teherautóm a gyújtás rendszerét szeretném átalakítani.Benzin-gázos üzemű. M-24-es Volga motor van benne. Arra gondoltam, hogy a hagyományos gyújtást teljesen kiszeretném felejteni és hengerenkénti gyújtást készíteni. A vákuumos és röpsúlyos előgyújtás szabályzás helyet pedig pic-es előgyújtás szabályzást. Nem kell, hogy bonyolult legyen, map szenzor kopogásérzékelő stb. Segítségeteket előre is köszönöm, jöhet email-be is.
Hasonló gondunk volt nekünk is Renault Kangoo-val, bár az rosszabb volt, mert bármennyiszer indítottuk újra, akkor sem akart reagálni a gázra, füstölt, és világított az izzítás jelzőfénye. Elvittük márkaszervizbe, (nem akarom bántani őket), de kb annyit értettek hozzá, mint mi. Még hibakódokat sem tudtak kiolvasni, mert nem volt kábelük, vagy már nem is emlékszem, hogy micsoda. Más ötletük nem volt, lehúzták a fedélzeti elektronikáról a csatlakozót, bár nem volt oxidálódott, de biztosan nem érintkezhetett megfelelően, és ezzel meg is javult a kocsi. Szóval egy próbát nálad is megérne.
Szorry márka szervíz ennél a típusnál szerintem nem létezik magyar országon?
A motor vázszámához 3860 1/min van írva meg valami decibel érték , szerintem a hangjából ítélve nem is pörög többet , ez a négyütemű .Elvileg mocis boltban mondták ,hogy nincs ám szabályzás .Szerintem meg elég ,ha az áramot x-töltő feszültség után már nem engedi ki egy kondi vagy ellenállás?!Bár gyakorlatilag akksi adja a cdi-nek az áramot. +Ezért érdekelt volna ,hogy lehet -e mérni a cdi után az áramot vagy sem?
Kapcs rajz....Bár egy színezésben eltér de ez a hiteles rajz hozzá.
Ne haragudj de volga motorhoz soronkénti gyújtást plussz ha gázos a verda ,szerintem az évenkénti műszakinál nem fogják átengedni meg ha valami áramszivárgás van fel is robbansz vele ,de azt már nem fogod érezni .Nézd meg a szívócsonk átmérőt és az alapján számold ki a gyújtóteljesítményt,na ez csak vicc volt .De több száz ezer forint is lehet egy ilyen soros trafó aminek nagy hátránya hogy minden autónál más és más méretezésben készült legjobb ha veszel egy tirisztoros gyújtómodult és egy elosztót ,modulom épp van is csak elosztó kell hozzá hall jeladós!!!Ja meg elekromos gyuszis trafó,szerintem ez a legolcsóbb művelet!
Nagynyomású dieselnél az elekrtonika azaz ECU vezérli az izzítást a te tünetedben szerintem lehet akár elektronikus hiba is ez viszont csak szoftver frissítéssel lehet megoldani amit nem vállal be márkaszervíz ingyen persze dö...nek meg.Natehát a következőben elviszed a márkaszervízbe reneult vagy dacia ,ráteszik a hibakódkiolvasót ,megmondják mi a hiba, füzetsz érte kb 5-10 ezerig és meg van oldódva.Sajnos a renaultokba épített Siemens elecronika sajnos soha sem volt az erőssége a márkának pláne ,ha a románok rakják össze,de ezt ne vedd sértésnek én csak gyakorlatból beszélek.
Sziasztok,Egy Cagiva city 50 es robogot kaptam,a gyujtas a foldon van es nem tudom hogy a koszorumagnesnel a gyujtastekercs es a trafo kozt van e elektronika ,vagy sem ?Szeretnem osszeszerelni a macit ,es semmi ismeretem a gyujtasarol kapcsolatban.Egy rajzal tudnatok e segiteni,nagyon megkoszonnem
Na igen az ECU tud egy olyat ,hogy tárolja a hiba kódot amit a Siemens vagy a Bosch időnként be is ad újra és újra evvell is figyelmeztet ,hogy nincs rendben valami.De ha lehúzod a teljes kábel köteget akkor fenáll a veszélye ,hogy rövidre zárhatod viszont a hibát akár törölheted is mint PL:számítógép -nél a reset gomb :Akkor van csak gáz ha bizonyos idő után újra visszatér a hiba......Ja amúgy az izzító gyertyákat már ellenőrízted???
Ezt hogy érted ,hogy a motor elindul de visszagyúl a lámpa , túl kicsi a fordulat vagy nem indul be minden henger rendesen?Amúgy a motor hőmérséklet kapcsolóra van kötve elvileg az izzítás is ami annyit jelent ha a motor kb60 c-fokos már nem kell neki izzítás .Ha viszont a te esetedben az izzítógyertya jó és úgy izzít ahogy kell a beszívott levegő is megfelelően forró(sűrítés)akkor az előfecskendezést(dúsítás ezt is ECU vezérli a pumpa oldalán érzékelővel) megkapva begyullad a gázolaj és megy a folyamat tovább:Ha az ízzító gyertya megvizsgálásához kérsz segítséget szólj segítek !
Nézd meg a csatlakozókat ,ha ilyenek akkor van http://bolthely.hu/kepek/robogoalkatresz/06554.jpg
Kérdés: ha nem megszakítós hanem valamilyen jeladós akkor is van CDI.
Én a Dáciára gondoltam.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy valaki csinált e már saját gyújtást a gyári MZ helyére? Van egy 250-es ETZ-m, mivel csak terepen használom teljesen feleslegesnek tartom az akkumulátort és a többi elektronikát rajta. Régen próbálkoztam 150-es MZ-re Babetta alaplapot és saját CDI-t csinálni, de sok problémám volt vele sajnos. Jeladónak Hall-IC-t gondoltam, a jelformálás meg a gyújtás elektronika megoldása nem kérdéses, sokkal inkább azt szeretném Tőletek megkérdezni, hogy miféle tekercselést és gerjesztést lehetne házilag összehozni? Vagy inkább menjek a kisfeszültség nagy áram és egy FET-es kapcsolás, vagy inkább egy CDI-s megoldás felé? Előre is köszönöm a választ! Üdv, Balázs
Szia! Sokat agyaltam hasonló probléma megoldásán Rigához. Bár szerintem a gyári MZ kiváló zselés akksival, én rigához Babetta nagyfesz részt akarok használni Yamaha jeladóval. Igaz a Rigán van 12 Voltos váltó fesz amit transzformálva megvan a 300 egyen a tirisztoron. Neten böngészve , ha mindenképpen alakítani akarsz a Babetta szet a legegyszerűbb alaplappal.
Itt van a tálcán a teszt üzem, éppen most drótózom össze. 230 /12 /230 transzformációval adok neki nagyfeszt.
Elkészült a Yamaha tekercsel összeállított babetta gyújtás tálcás verziója A mágnes benne van a tekercsben, de csak akkor triggerel, ha függőlegesen ér hozzá a csavarhúzó. Csinálok saját tekercset vaslappal, külső mágneses triggereléssel. Kipróbálom a saját tirisztoros egységet is. Amúgy akkora szikra van mint atom.
Szia!
Ha megvan a 12V váltód akkor az egyenirányítás után a Yamaha jeladó szerint megszaggatod és a sima trafó páros nem lenne jó/ egyszerűbb? Babetta alaplaphoz közdarab is kellene, esztergályost meg nehéz találni... meg megint ugyanott lennék, hogy csak tolásra indulna. Az tény, hogy teljesen jó a zselés akksival, csak most meghalt az akkum mert rajta hagytam a gyújtást pár hétre... Aztán aktuálissá vált a gyújtás átalakítása! Majd beszámolok a dolgok állásáról, hogy mire jutok! Hehe! Szép lesz, jó munkát hozzá! Üdv
A legtisztább és legjobb munka, ha egy babetta gyújtáshoz esztergáltatsz egy közdarabot + átkúpoltatsz egy babetta lendkereket (ha kell) és rárakod akár egy gyári elektronikával akár egy saját kezüleg kivitelezettel
Ekkor tranzisztoros gyújtás lenne, magasabb fordulaton kisebb szikrával. Lehet, hogy menne így is.
Üdv! Én raktam néhány évvel ezelőtt 250es tzre babatta gyujtást. Én úgy oldottam meg, hogy 3as alu lemezböl vágtam ki egy kört a blokkoldalra, és arra csavaroztam az állórészt. A lendkerék kúp stimmelt, csak az ékvágatot kellett máshová faragni, mert pont olyan helyre esett a jeladó tekercs, ahol nem fért volna el. A tapasztalatom az volt, hogy kicsit nehezen indult, de amikor bepöffent jobban reagált a gázra, és tovább is pörgött terhelés alatt is. Én mégegyszer csinálnék ilyen akkor biztos másképp oldanám meg. a baj ott van, hogy babetta induláskor rendesen forog a főtengely, még a tz csak egy felet fordul, és ezért nagyon rá kelett rugni, hogy legyen megfelelő szikra.
Sziasztok!
Köszönöm az ötleteket, segítséget. Végül arra jutottam, hogy kidobok mindent csak a megszakító marad (később ha lesz kedvem lecserélem hall ic + mágnesre) és csináltam egy FET-es változtatható zárószögű elektronikát. Teljesen megfelel a céljaimra, hétvégente egy-két óra a terepen, annyit kibír az akkuból, majd előtte való este rátöltök Indul rúgásra, nagy fordulaton lehet érezni a különbséget. Akit érdekel a kapcsolás az írjon egy privit nekem, elküldöm szívesen, akár nyákot is, nekem tökéletesen funkcionál. Azért felteszek róla egy képet mit alkottam |
Bejelentkezés
Hirdetés |