Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Ki hogyan szokott SMD-zni 1206-os és SO tokos alkatrészekkel? Én úgy szoktam, hogy a 1206-osoknál előónozom, majd beforrasztom őket. SO toknál pedig egy lábat előónozok, ráforrasztom, majd szépen kis pöttyökkel odaforrasztok mindent. Ezután még megolvasztom az ónt, hogy szebben terüljön..
Szerintem mindenki ígyszokta csinálni, kivéve az aki nem ónnal hanem olyan csodapasztával meg hőlégfúvóval dolgozik
Idézet: Két lábat célszerű rögzítésre használni (az átlósan szemben lévő sarkokon).„SO toknál pedig egy lábat előónozok, ráforrasztom” Idézet: Erre semmi szükség. Úgy adagold az ónt, a folyasztószert és a meleget, hogy elsőre szépen terüljön! Ha két láb már rögzíti a tokot,akkor ez nem lehet probléma. Utómunkálatokra csak a rögzítésre használt lábaknál legyen szükség! „Ezután még megolvasztom az ónt, hogy szebben terüljön..”
Előre is elnézést kérek mindenkitől a kérdésemért, de szeretném tudni, hogyan kell előkészíteni a vadonatúj 30W-os páka hegyét az első forrasztás előtt. Próbáltam először gyantába mártani, majd ezt követően ónnal befuttatni, de az mindig lepergett a forrasztópáka csúcsáról, semmi sem maradt rajta, a hegy továbbra is fémtiszta.
Kérem, hogy aki tud és hajlandó segíteni, tegye meg. Előre is köszönöm a segítséget. Péter
Igazából semmi különöset nem kell előtte csinálni, ha megolvasztja az ónt és nem marad meg sehol a hegyén akkor az a hegy kuka, de így látatlanba elég nehéz esetleg ha egy képet raknál fel róla.
Sziasztok!
Forrasztástechnikai kérdésem lenne. A következő képen: Bővebben: Link látható picike smd alkatrészeket hogyan tudnám épen visszaforrasztani a pad-jukra? Egy videókártyáról lenne szó.
Szia!
Ez attól függ mekkora hőmérsékletre vannak felmelegítve és mennyi ideig. Az adott alkatész adatlapjában vagy hőprofil, vagy maximális forrasztási hőmérséklet és idő van megadva, de ez alkatrészenként eltérő. Ha az embernek van gyakorlata, nem fogja a kiforrasztás során hővel kinyírni az alkatrészeket. Hogy van-e értelme kiforrasztani, az alkatrésztől függ. Filléres alkatrészt nem éri meg kiforrasztani, viszont 4-500ft-os ic-ket és/vagy speciális alkatrészeket igen. Aki nem engedheti meg magának, hogy megveszi az egész E24 ellenállás sort, azt kiforrasztgatással is gyűjthet egész szép készletet, amiből aztán tud építgetni... (én is így kezdtem).
Szerintem tűhegyű csipesszel, hegyes pákával és sok türelemmel.
Üdv mindenki, azt szeretném tudni hogy mi lehet annak az oka hogy folyton elég a forrasztópákámban a hegy? Eredeti hegy van benne, valami rézmagos vashuzal.
Mi jót tettél szegénnyel? Talán hőlégfúvóval próbálkoztál, hogy így összekuszálódtak rajt az alkatrészek, vagy mi?
Szerintem egy sima véső hegyű pákával és egy szálkacsipesszel elvégezhető a mutatvány. A lényeg hogy a kondik oldalát melegíted a pákahegy lapos felével, így mindkét végén megolvad az ón, a csipesszel pedig a helyére igazítod. Szükség esetén egy kis ónt lehet hozzá adagolni, meg folyasztószert.
Üdv!
Segítségeteket kérném! Ismereteket gyűjtenék forrasztás technikában hogy mit, hogyan, miért úgy kell csinálni ahogy kell mert sokszor szereltem már nyákot (lelkes kezdő vagyok ) de még eddig egyik sem működött! Haverom sem tudja mi lehet a baja az áramköreimnek pedig ő ért is hozzá... Szóval tanácsok kellenének hogy mire ügyeljek forrasztás közben (kezdve a hőmérséklet szabályzástól a páka és az asztal által bezárt szögig). MINDEN érdekel!!! Köszönöm segítségeteket!
Nincsenek szigorúan vett szabályok a forrasztástechnikában. Amire figyelni kell:
- A panelre forrasztott alkatrész ne essen le - A forrszem/pad és az alkatrészláb között szilárd fémes kötés jöjjön létre - Csak annyi hőt közöljünk az alkatrésszel amennyi feltétlenül szükséges - Védekezzünk az elektromos kisüléssel szemben
Helló,
Szerintetek lehetséges-e az hogy kiveszem a forrasztóból a pálkát, egyik bevezetéssel testelem a fémlemezt a másik bevezetésbe pedig egy hegesztőpálkát rakok, és igy vékony lemezt lehetséges-e hegeszteni? vagy kevés apmer van a forrasztóba ehhez?
Szia!
Köszönöm a választ. Elvileg a legtöbb alkatrésznél 450° van megadva 10mp-ig. Most egy új módszerrel kísérletezem, vagyis hőlégfúvóval hevítem a panel hátoldalát, aztán ráütök a panelra, és az alkatrészek kiesnek. Gyors, egy alaplapot 5 perc alatt "ürítettem" így le. A kondik, ellenállások kibírták a mérések szerint, az ICk-ben nem vagyok biztos. Mi a véleményed, érdemes így, vagy garantáltan hazavágja az alkatrészek nagyját? Üdv, Miphee
szerintem kizárt!
egy páka sosem ad le akkora teljesítményt amivel ügyesen tudnál hegeszteni... szerintem
...még ügyetlenül sem... :no:
Lehet így is, igaz a hőmérsékletet és időt nagyon nehéz kontrollálni, de a gyakorlatban beválik ez a módszer. Léteznek amúgy forró levegővel működő forrasztóállomások is
de ha kipróbálnám akkor az szerinted tönkre vágná a forrasztómat?
Üdv! A segítségetek szeretném kérni: Mi a bánattal lehet a ma kapható réznek tűnő sarukat forrasztani. Ha megcsiszolom, akkor sem fut rendesen az egyébként nagyon jó minőségű töltött gyantám. Ha úgy tűnik, hogy befutotta, akkor is szét lehet választani a két anyagot. Mi lehet az oka? Köszönöm! Hello!
Szia!
Töltött ónt akartál írni, ugye? Használj agresszívebb folyasztószert a makacsabb anyagoknál.
Szia! Nekem van minidrillem. Ahhoz van egy marófejem. Én azzal szoktam jó erősen megkaparni. És akkor többnyire jó lesz.
Köszi, persze cint akartam írni.
Nem minden fém forrasztható könnyen ónnal. Előbb meg kellene tudni milyen ötvözet az amit forrasztani szeretnél. A csatlakozó gyártója talán ad a forraszthatóságra információt.
Nem találtam meg, de biztosan volt már róla szó. Ezért tökéletes lesz adott hozzászólásra mutató link is.
Mi a titka a forrasztás után fényes maradó ónnak? Solomon pákám van, hőfokszabályzós állomással. Ezzel és kattogós weller-rel sem sikerült még. Vannak régi nyákjaim, amik 100%, hogy ólom tartalmú ónnal készültek és mai napig ragyognak lakk bevonat nélkül. Amiket meg én készítek, formára ugyan egyeznek, de dermedés után egyből matt lesz. Többféle ónnal is próbáltam, semmi változás. Hőfokot is variáltam. Weller-ben 6-9-ig próbáltam a hegyeket. A páka hegyét minden forrasztás előtt tisztára lehúzom fémszivacson. Középiskolában még desztillált vizes szivacson tettük ugyanezt, de valahol azt tanácsolták, hogy használjak fémszivacsot, nem kap hősokkot a hirtelen lehűtéstől.
Hello!
Ólmos vagy ólommentes ónnal dolgozol? Milyen fajta ónokat probáltál ki? Nekem ólmos ón, és gyanta kombinációval viszonylag fényes marad a forrasztási pont.
Ólmos és gyantás ez 100%. Közelebbi támpontot nem tudok adni sajnos, mert a címkék régen eltűntek már...
Szia!
sokáig melegíted az ónt és ezért lesz matt a felszíne. Az oxidok miatt nem lesz fényes a felület. Az elégtelen folyasztószer-használat miatt is lehetnek ilyen esztétikai problémák.
Folyasztószernek denaturált szeszben feloldott porrá tört vonógyantát használok. Nagyon vékonyan lekenve vele a nyákot. Néztem pár youtube-os videót, hogyan is forrasztanak. Szerintem nem melegítem tovább, mint azokon. Bár ugye ez az én véleményem és nálam matt a forrasztás.
Távgyógyász módban mit javasolnál?
Mennyire fényes az óntekercs felszíne? Azért próbálj meg óncseppeket készíteni a pákáddal, folyasztószer (gyanta) védelme alatt. Ha akkor is matt lesz, akkor nincs ötletem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |