Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   1406 / 3959
(#) wtc válasza ha6qt hozzászólására (») Júl 24, 2011 /
 
Szia!
Köszi a válaszod, de a stabkocka az csak az 555 áramkörét vezérli azaz bírnia kellene, a -24V-ot mert a motor 24 voltos azt irf540 fet vezérli a +24V az meg persze simán rákötve a motorra.
(#) Kray hozzászólása Júl 24, 2011 /
 
Sziasztok!

Kezdő vagyok és kitaláltam magamnak, hogy milyen jó lenne építeni az akváriumomhoz egy olyan ledes világítást, aminek szabályozhatom a fényerejét. Nem tudom, hogy erre a célra ez a tápegység jó lenne-e: http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/labortapegyseg.html
illetve, hogy a szabályozható Led-ek csak a Power ledek? Vagy a simák is jók lennének?

Köszi előre is a válaszokat!

Üdv
(#) ha6qt válasza wtc hozzászólására (») Júl 24, 2011 /
 
Még csak most néztem meg a kapcs rajzot.

A Mínusz 24V az elírás, vagy tényleg annyiról hajtod? Mert akkor 7912-t kell alkalmaznod, nem 78XX-et.

Ha nem erről van szó, akkor van egy olyan érzésem, hogy a motor induktív lökése lövi le a stabilizátort. A motorral párhuzamos dióda jól van bent? Esetleg pár ohmos-nanos LC párossal próbálkozz a stabkocka előtt.
(#) ha6qt hozzászólása Júl 24, 2011 /
 
Még mindig nem tudná megmondani senki, hogy melyik félvezetővel lehetne biztonsággal, jelentős hődisszipáció nélkül 12V 15-20A-t kapcsolni? 12V 2-3A az állandó terhelés, átlagosan 8A, ritkán érné el csak impulzus szerűen a 15A-t, és szinte soha a 20A-t

Relé kiváltására kellene.