Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zselés akkumulátor töltése
Lapozás: OK   12 / 50
(#) btowen válasza otto54 hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Van egy 40W-os napelemem ami remekül elfér a kombi autóm kalaptartóján.
Már csak a fent leírt problémám megoldása lenne vissza.
Még egy gondolat.Lehetséges ennek a segédakkunak a menet közbeni töltése pl. a gk. 12v-os rendszeréről valamilyen módon?
(#) otto54 válasza btowen hozzászólására (») Júl 3, 2011 /
 
Szerintem a segédakku menet közbeni töltése jobb gondolat az adott esetben,mint a napelem.
Két dolgot kell itt figyelembe venni,hogy az együttes terhelés ne haladja meg az autógenerátorának maximális terhelhetőségét,valamint azt hogy egyszerű megoldás esetén a segédakkut teljes töltöttsége nem érhető el.
Talán a legegyszerűbb megoldás a tartalék akkut nagy áramú diódán és önálló biztosítékon és egy segédrelén keresztül a gépkocsi akkumulátorára kötni.
A segédrelé csak akkor húzna be,ha a gépkocsi motorja működik és tölti az akkumulátort. A dióda megakadályozná,hogy a segédakkut a gépkocsi fogyasztói "merítsék".
Természetesen célszerű lenne ennek a szakirodalomban is utána olvasni.
(#) kocici17 hozzászólása Aug 4, 2011 /
 
Kedves Urak.

Ha volna valakinek egy viszonylag egyszerü zselé aksi töltö kapcsolása, /az aksi 12V20Ah-ás/ ,és, vagy, ha feltöltötte az aksit, akkor cseptöltésreáll,azt nagyon megköszönném. A lehetö leg egyszerübb kellene.

Köszönettel:kocici17
(#) ujfalusi válasza kocici17 hozzászólására (») Aug 4, 2011 /
 
A zselés akku is csak egy savas akkumulátor. Ugyan olyan töltő kell neki mint a többi savasnak.
(#) kocici17 válasza ujfalusi hozzászólására (») Aug 4, 2011 /
 
Sajnos a hagyományos töltö szétvert egy aksit már.
Ezért gondoltam a leg egyszerübb szabályozásra, hogy ne forjon fel az aksi. Mivel vidéken vagyok igy nem sok alkatrész áll rendelkezésemre, csak minimális dolgok...pl:555, mc1458, ellenállások, meg néhány zeener, és pár telyesimény tranyo.
(#) ujfalusi válasza kocici17 hozzászólására (») Aug 4, 2011 /
 
A te problémád akkor a töltés leállása. Ezt azért maglévő alkatrészekhez kötni bajos. Az akku töltő topikban nézelődj hátha találsz megfelelőt.
(#) kocici17 válasza ujfalusi hozzászólására (») Aug 4, 2011 /
 
Megpróbálom Köszi
(#) ujfalusi válasza kocici17 hozzászólására (») Aug 4, 2011 /
 
A "kapcsolások" között elég sok fajtát találsz.
(#) mezei dávid válasza Action2K hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Szia: nekem van ilyen akksim egy kis gyerek kerékpárhoz volt és motorral együtt kidobták de ez csak 7.2 Ah
nem találom hogyan tölthetném. írd meg légyszi
üdv: dava
(#) pucuka válasza mezei dávid hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Tehát van egy 12 V / 7,2 Ah -s zselés akksid. Ezt úgy töltheted, hogy egy tápegység kimeneti feszültségét beállítod 14,5 - 14,7 V -ra, az áramkorlátját 700 mA -re, és már töltheted is. Ha nincs ilyened, akkor töltheted egy 12 V -os dugasztápról, ami üresjárásban 14 V -nál nagyobb egyenfeszültséget ad le. Akkor azonban sorba kell kötnöd az akkumlátorral egy 12 V / 6 W -os izzólámpát, és neked kell figyelned egy multiméterrel, hogy mikor éri el az akku feszültsége a 14,5 V -ot. Ha ekkor leveszed a töltődről, az akkumlátor feszültsége rövid időn belül leesik 13,6 - 13,8 V -ra, akkor jó az akksi.
(#) mezei dávid válasza pucuka hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Köszi a választ nagyon gyors voltálde ha nem vagyok tul moho azt is ird már le hogyan állítsam be a tápon a 14.7 voltot.mert van egy pc tápom már odáig eljhutottam,hogy
a zöld vezetéket összekötve egy feketével müködik.
atx e s300w.
köszi.
Ja még annyit,lelkes amatőr vagyok. sokat tanultam már tőletek itt a forumon.
Tiszt.
Dava

Picture 3.jpg
    
(#) pucuka válasza mezei dávid hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Először is, mérd meg a PC táp 12 V -ját pontosan. Ez nem szokott, elég lenni, külön állítási lehetőség sincs, és áramkorlát sincs benne (tudomásom szerint). Át lehetne alakítani akkumlátor töltőnek, többen is megtették már, nézz bele a PC táp átalakítása topikba. Aránylag bonyolult dolog, szükség lenne hozzá a tápod kapcsolási rajzára is. Ha nincs labor tápod, egyszerűbb a második javaslatom, vagy ha sokat akarsz tölteni, akkor építs egy akku töltőt, erre itt a fórumon is találsz megoldásokat.
Az akkumlátoron rajta vannak a töltési kondíciók is.
(#) didyman válasza pucuka hozzászólására (») Aug 16, 2011 /
 
Dehogynincs! Kell legyen benne szabvány szerint, igaz, az nagyobb áramokra működik és reteszeli a tápot azonnal. A 12V többnyire könnyen feljebb vihető, de ismerni kéne azt a tápot pontosabban, típus szerint.
(#) pucuka válasza didyman hozzászólására (») Aug 16, 2011 /
 
Azért én nem arra az esetre gondoltam hogyha túlterheled, leáll az egész áramkör, hanem arra az esetre, amit a labortápnál az állítható áramkorlát produkál. A feszültséget is lehet némileg állítani, de az összeset együtt, és ehhez a rendelkezésre álló táp kapcsolását is ismerni kell. Ezért javasoltam ötletadónak a PC táp átalakítása topikot. Az átalakítással akku töltőt is lehet belőle készíteni, de anélkül akkutöltésre használni nem igazán praktikus. Akkor már inkább egy olcsó dugasztáp, ami tud 700 mA -t.
(#) Balaa16 hozzászólása Aug 31, 2011 /
 
Sziasztok!
Egy 12V-os, 1,2Ah-ás akksit puffer üzemmódban kötöttem be a riasztóközpontba. A trafó 12V-os. (pufferelve, egyenirányítva: 14V) Ugye így folyamatosan kapja a 14V-ot az akku. Mekkora terhelést kell rákötnöm, hogy ne töltődjön túl az akku?
A segítséget előre is köszönöm: Balázs
(#) pucuka válasza Balaa16 hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Nem terhelést kell rákötni. puffer üzemmódban az akkura jutó feszültség 13,8 V legyen, stabilan. Ezt a feszültséget egy stabilizátorral állítsd elő, és ezt rajta hagyhatod az akkumlátoron.
(#) Balaa16 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Szia!
Köszönöm a választ! Van otthon LM 317-es IC-m, azzal megcsinálom.
Üdv! Balázs
(#) Gafly válasza pucuka hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Annyi van még, ami gond lehet, hogy ha elmegy a hálózat, akkor a töltőbe visszafolyik az áram. Ezt az esetet illik kivédeni. Illetve én 13.7V-re szoktam számolni, de ez lényegtelen... Az áramkorlátot pedig az Ah kapacitás tizedére szoktam beállitani.
(#) pucuka válasza Gafly hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Nem mélyedtem ennyire bele. De valami olyasmire gondoltam, mint a csatolékban van, igaz ebben sincs se túlfesz, se mélykisülés védelem.
(#) proli007 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Hello!
Csak a bemeneten ne legyen csak 13,8V mert az életbe fel nem töltődik ez..
üdv! proli007
(#) Balaa16 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Szia!
Az egyenirányító diódák miatt nem tud visszamenni az áram. -szerintem-
Üdv! Balázs
(#) Balaa16 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Szia!
Nekem nem baj, hogy nincsenek ilyen védelmek, tökéletesen megfelel nekem a kapcsolás.
Üdv! Balázs
(#) cimopata hozzászólása Szept 1, 2011 /
 
Üdv!

Van 2db zselés akkumlátorom és sajnos mélykisütött állapotba estek. A kapocsfeszültségük 10V alatt van. Normál 1/10-ed es töltést nem akarják felvenni.

Milyen módszerrel lehet őket újból használható formába hozni?

Köszi!
(#) Krisz03 válasza cimopata hozzászólására (») Szept 1, 2011 /
 
Kösd rá labortápra, szintén 1/10-es áramkorláttal. Szépen lassan meg fog indulni a töltés. Én is így hoztam rendbe egy 6V-os akkut, ami 2V-ig merült. Nem lett tökéletes (nem is vártam, hogy az legyen), de arra elég volt, hogy a motor (MZ) üzemeljen vele.
(#) Gafly válasza cimopata hozzászólására (») Szept 1, 2011 /
 
Azt azért nézd meg hogy van-e benne trutyi. Mert ha a védőkupakon kijött az elektrolit (akár gáz formában is !) akkor annyi.
Na jó, horgászlámpába már csiholtam életet ideiglenesen "belevizeléssel".
Ugyanakkor amin meglepődtem (bár tudnom kellett volna): A méllykisült autóakksi nem veszi fel a töltést (felugrik a fesz, nagy a belső ellenállása). De ha rajta tartod, akkor magához tér (csak nem szabad "vadulni" mert annak ugye az elektronika issza meg a levét).
Gondolkoztam is egy "bikázó light" készítésén (14.4 DC, 5A current limit). Aztán rájöttem hogy elég ha becsukjuk az ajtót ha egy hétig nem hasznájuk az autót és akkor ilyesmi nem kell
(#) cimopata válasza Gafly hozzászólására (») Szept 1, 2011 /
 
Bár nem aramgeneratoros a labortápom, de tettem előtétellenállsást így az áram nagyjából stabil marad.
Trutyi nincsen mert ezek zséles akkuk. A belsőellenállás elég nagy kb 2 ohm de úgy néz ki szépen lassan csökken az érték. Reggelig rajta hagyom meglátjuk mi lesz.

Mindkettőtöknek közöm a javaslatokat.

Üdv
(#) Gafly válasza cimopata hozzászólására (») Szept 1, 2011 /
 
Van-e benne trutyi alatt azt értem hogy "elektrolit". Mert ugye attól képes működni az akku egyáltalán...
Ha száraz akkor elem
De ha száraz, akkor sem ad majd sok áramot...
(#) cimopata válasza Gafly hozzászólására (») Szept 1, 2011 /
 
Idézet:
„Van-e benne trutyi alatt azt értem hogy "elektrolit". Mert ugye attól képes működni az akku egyáltalán”


ŐŐ jah, mivel zselés így még ha le is veszem a kupakokat folyadékot nem látni mivel fel van itatva.

A zseléseket, meg legjobb tudásom szerint nem kell "gondozni".
(#) bancsi15 hozzászólása Szept 1, 2011 /
 
Sziasztok!

Nekem egy 12V 4Ah-s akkuhoz kellene töltő kapcsolási rajz, ami 400mA-nél nem tölt többel. Úgy tudom ez lenne az optimális.

Tudna valaki valami relatíve egyszerűbb kapcsolást?
Köszi
(#) ujfalusi válasza cimopata hozzászólására (») Szept 2, 2011 /
 
A zselés akku ugyan úgy kiszárad mint a többi csak lassabban.
Következő: »»   12 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem