Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hegesztőtrafó egyenirányítása
És nem tudod, hogy honnan lehetne gyújtókör kapcs rajzot szerezni, lenne aki megépítené, de gondolom ez típus függő, én már keresgéltem a neten, de eddig nem találtam ehhez a tirisztorhoz semmi ilyesmit sajnos, ha tudnál segíteni az jó lenne.
igen dolgoztam co és elég vékony lemezeket hegesztettem karosszéria, aljlemez stb nehéz volt eltalálni a beálitást de mikor eltalálta szép volt, nekem nincs Co ,de szeretnék
Sziasztok.
Az a problémám, hogy vettem egy doboz ESAB OK 55.00 3,2 elektródát az egyenirányitómhoz, de nem tudok vele hegeszteni oda ragad az anyaghoz az istenek nem tudok vele ivet fogni, holott van 4,0mm elektródám 46.16 ban és azzal meg tudok szépen meg a 3,2 es el meg a 2,5 el is, de ezzel az 55,00 val semmiképsem, a trafó 160A van hogy oda ragad és alig birom letépni de ezidő alatt fel izzik az egész szál próbáltam kisseb áram erőséggel nagyobbal, beálitottam a 46,16 os elektródához az optomális áram erőséget és ugy próbálgattam, lehet kevés neki a hálózati áram? greatz hidas egyenirányitóval a test kábel a +on van forditsam meg a polaritást? esetleg úgy próbáljam ki?
Mekkora a trafód üresjárási feszültsége a graetz előtt mérve váltófeszültségállásban?
Most megmértem a híd előtt 48,8 V a híd után 42,9 V
van egy másik trafóm neki 58.1 V az üresjárati feszültsége de azzal sem tudok hegeszteni. kevés neki a feszültség?
Egyrészt kevés, másrészt kellene egy fojtótekercs is a graetz után, simítaná az áramot, és elősegítené az ívgyújtást is.
Értem, most akkor mit tudok csinálni eladom az elektródát? mert a másikkal szépen megy, fojtót is tudok csinálni, de több feszültséget nem tudok adni neki ))
Helló.
Én a te helyedben megfordítanám a polaritást mert az OK55-ös Bázikus elektróda. Jobb erősebb varrat készíthető vele. Igaz nehezebb is vele dolgozni még gyári gépeknél is van hogy az előre szárított elektróda is le tapad hegesztés közben. De ez már csak ilyen, de a nagy igénybevételnek kitett varratokhoz tudom ajánlani.
Szia.
Igen szerkezeti acélokhoz ajánlották, csinálok egy fojtót hozzá és megpróbálom forditva is. mást nem tudok tenni ![]()
A bázikus elektródát pozitív polaritással kell elhegeszteni. Negatív polaritást gyökvarrat készítésénél alkalmazták régebben, (amikor még engedélyezve volt), ilyenkor durvacseppes az átmenet, viszont nem ég be, nem roskad át a gyök.
A fojtótekercs megoldás lesz, mert az önindukciós feszültség nagyban elősegíti az ívfogást.
a pozitiv polaritás az azt jelenti hogy az legyen az elektróda fógón?
Így van.
De egyébként az elektróda leírásánál is szerepel: DC+
igen néztem a leirást, mikró trafóbol tudok csinálni fojtót?
a légrést mire érted? a tekercs menetek közt legyen rés vagy a vasmagon legyen rés? azt meg oldom kivágok belőle 2 darabot ahogy a képen látszik az elég neki szerintem ha erre gondoltál, kb mennyi menetet tekerjek rá?
Ahogy a rajzodon van. A menetszámot nem tudom egzakt módon megadni, a lényeg, hogy a feltekert huzal keresztmetszete elbírja a hegesztési áramerősséget. A legegyszerűbb módja, ha a hegesztőkábel anyagát tekered fel, így a menetszámot is be tudod lőni.
Kipróbáltam a mikró trafóval még eredeti álapotában vékonyabb vezetékböl tudtam rá tekerne olyan 15 menetet, így tudtam vezetni legalább 1cm ugy hogy nem aludt ki az ív, de a begyújtása igyis nehézkes volt, szerzek megfelelő vastagságu tekercselő anyagot és csinálok légrést a vasmagra
![]()
A légrés fontos, eredeti állapotában (ahogy most csináltad) betelít a vasmag, és annyit ér mintha ott sem lenne.
Mekkora a középső oszlop keresztmetszete?
fojtó vasmag kereszt metszete 35x65mm
a trafóét nem tudom
Sziasztok.
Ilyet tudtam létre hozni ,remélem megfelel az elvárásnak, nincs több trafó anyagom! már csak a tekercshez az anyag hiányzik. esetleg ha lenne valakinek elfekvőbe, nem ingyen az jelezze, köszönöm
A csévetest ok. Írtam már próbaképp akár a hegesztőkábel is jó, ha van elég hosszú.
Van csak olyan vastag a szigetelése a gumi, hogy egy sor csak 5-6 menet tud kiadni, de kipróbálom!
És a fojtó + oldalon legyen igaz?
Kevés menetet tudok rá tekerni, vastag a szigetelése a hegesztő kábelnak, valamivel jobb de nem az igazi
![]()
És azt honnan tudom hogy túl telitődött a vasmag?
Azt szkóppal lehetne kideríteni, de ebben az esetben nem kell ettől tartanod. Ha esetleg van ugyanilyen, (vagy más bázikus bevonatú) elektródád 2.5 vastagságú, próbáld ki a fojtót alacsonyabb áramerősséggel is. Talán ki kellene próbálnod a H idom egyik oldalát mágnesesen "rövidrezárni" praktikusan egy másik mikrotrafó oldalát ráfektetni, vagy a kivágott darabot odaközelíteni (tudom, hogy nehézkes mert a vágás miatt rövidebb), és így próbálni az ívfogást, ívtartást. Ha jobb, akkor egyértelműen több menetre van szükség, ha nem változik, vagy romlik a helyzet, akkor egyértelműen betelít.
Helló!
Trabant önindítóból a vastag tekercset lebontod a x-fejű csavarral(mindkettőt) kb:3-4méter. Vásznas szigszallagal körbetekered, és feltekered a H-magra. Nekem mindenféle számolgatás nélkül bejött, csak awi-hoz kellett raknom egy 20w 1,5ohm-os ellenállást +egy kondit párhuzamossan hogy be lehessen gyújtani az ívet. Amúgy mindegy milyen az önindító csak arra figyelj hogy szigeteld le a rezet mert az alapból nincs. Üdv.
Feladom!
nem kinlődok vele, nem változik semmi, vettem ugyan ebböl az elektródábol 2,5 est ugyan ez a helyzet oda tapad forditottam a polaritást a fojtót rövidre zártam stb, semmmi. kevés neki az üresjárati fesz, kész nincs mit tenni, lekötöttem a diodákat, igy még sokkal jobb, pfff szerzek egy trafót aminek nagyobb az üresjárati fesz, legalább 60V
A fojtó tekercs? rézböl leszedtem a szigetelést rola és leszigeteltem vásznas szigetelővel meg tesa papirral hogy több menet elférjen,
a heg trafó meg ez http://elektronika.vatera.hu/muszerek_alkatreszek/transzformator/de...5.html |
Bejelentkezés
Hirdetés |