Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
az eredő kapacitás stimmel, de sztem a feszültségek nem adódnak össze...szerintem
Szívemből szóltál, erre én is gondoltam, a rendszer bőven alkalmas rá csak kell egy kapcsoló, ami belülről a kijövő tápot lekapcsolja, és kész!!!! Legalábbis feszültségre. Az árammérés ravaszabb...De lehet, hogy kapcsoló sem kell, a tápokon általában szokott lenni egy soros dióda, épp az ilyen kívülről jövő támadás kivédésére. Csak le kellene csavarni a feszt, és alkalmas. (?) Viszont ott van a dióda 0,6V-ja, hogy okoz-e ez galibát, abba még nem gondoltam bele. A kapcsolós a korrekt rendszer.
A kapacitív osztó két tagja pontosan az osztóra kapcsolt feszültség felére töltődik. Tehát kétszer akkora feszültség lehet rajta. Ha a kapacitások nem egyformák akkor viszont figyelni kell!
Hali!
Ezt a két potméteres megoldást le tudnád rajzolni? Mindig is érdekelt, hogy miként lehet megoldva ez a finomhangolós megoldás. Előre is köszi! Krisz
Szia!
Köszönöm a válaszod, igazán nem probléma a kis késedelem. Egy robogó akumulátor fogja megoldani akkor ezt a problémát. Esetleg tudnál olyan oldalcímet mondani, ahol kapcsolási rajzot lehet találni? Azon gondolkodtunk, hogy ha nincs elég napsütés akor az aksi teljesen lemerülhet, ekkor sok idő még újra üzemel a szökőkút.Sötétségérzékelős kapcsolóval ez megoldható véleményed szerint?
hát ez az...az árammérés.
a fesznél valóban nincs különösebb gond, még a dióda sem zavar bele, mert a fesz mérő a dióda elé van kötve (a trimmelésnél kellett kompenzálni a dióda fesz ejtését). az árammérővel meg szívtam eleget. külön- külön ment mind a kettő, de amikor együtt használtam őket, akkor mindenféle hülyeségeket kezdtek mutatni - a szkóp segített. a két ICL 7107 összegerjedt. végül mintavételezési idő korrigálásával sikerült megoldani...szóval nem is annyira eccerű a dolog...ahogy belegondolok, több kapcsoló is kellene ahhoz, hogy a külső árammérést meg tudjam oldani, az előlap meg olyan szépen el van készítve - ráadásul meg kellene fejtenem, hogy mit és hova is kötöttem anno...na mindegy, az élet pont ettől szép
így kapásból nem tudok konkrét oldalt mondani, de itt van néhány link:
http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/circuits.htm http://www.radiolocman.com/electrical-engineering/circuits.html?rz=19 http://www.epanorama.net/circuits/index.html#lightcir http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/gadgets.htm tudom, hogy kicsit macerás a keresgélés, de sok érdekességgel találkozik az ember keresgélés közben... igen az akku lemerülésének lehetősége fennáll - ez persze függ attól, hogy hány Ah- s az az akku. a sötétedéskapcsolóval nem egészen értem, hogy mit akarsz kezdeni - ha arra gondoltál, hogy az bizonyos fényviszonyoknál ki, ill. bekapcsolja a rendszert, akkor jó nyomon jársz - mindenképpen kíméli az akkut. sok sikert!
OK - te nyertél. magam is bizonytalan voltam - de lusta voltam utánanézni
Hello, az első mellékleten láthatsz egy példát erre, ha a poti mindhárom kivezetését felhasználjuk, akkor kicsit bonyolultabb a dolog, azt a második melléklet bal alsó részében láthatod.
Nekem is tetszik az ötlet. Lehet megvalósítom én is.
Hali. Elég amatör kérdésnek hangzik, de mégis fölteszem. Van 2 db 1N4001 félvezető diódám aminek az áramáteresztő képessége 1A (50V-ig).
Ha ezeket párhuzamosan kötöm, akkor 2x-se, vagyis 2A lesz az áteresztő képesség??? Ha többet akkor többszörös???
Igen, jó az elmélet, ha a diódák egyformák. Viszont ez nincs igy, ezért mindegyikkel sorosan egy áramkiegyenlítő ellenállást szoktak kötni. A számítását nem ismerem, 1 Ohm körül vannak. De célszerűbb beszerezned egy erősebb diódát!
Sziasztok!
Nagyon kezdőként kérem a segítségeteket. Egy egyszerű kapcsolást próbálok összerakni. Egy 555-ös monostabilként, és a triggerjére a jelet egy TSOP1736-os infravevő adja. Az 555-ös jól van összerakva, egyszerű kapcsolóval jól kapcsolja be, majd a megfelelő idő múlva ki, a kimenetére rakott ledet. Az infravevő OUT lábáról folyamatosan kapnia kellene a feszt, és amikor jelet kap (pl távirányítóból), akkor annak megfelelően alacsonyra kellene ugrania feszültségnek. Ez indítaná az időzítőt. Azonban ez összerakva úgy működik, hogy a timer összevissza indulgat. Amikor lejár az időzítése, akkor hosszabb rövidebb idő után (fél-2 másodperc) újraindul, anélkül, hogy rávilágítanék a vevőre. Ha rávilágítok, akkor multiméterrel látom, hogy az infravevő kimenetén jelentősebben esik a feszültség (nincs szkópom, de ez alapján azt gondolom hogy megfelelően "szaggatja" a feszültségzintet), de egy picit folyamatosan ingadozik. Akksikról megy. Mi okozhatja, és hogyan küszöbölhető ki ez a nem kívánt ingadozás? Illetve gondolom jelentős, de rövid ideig tartó ingadozás, mert az 555-öst 1/3-ra való feszültségesés indítja.
Infrás dolgokban én is kezdő vagyok, ezért csak találgatok, de hátha ezzel is tudok segíteni. Nem lehet az a gond, hogy a környező fényre indul el? Le kellene takarni a vevőt egy fóliával, ami csak az infra fényt engedi át. Mint ahogy a TV-kben, meg hasonló dolgokban is szokott a vevő előtt lenni egy burkolat. Faretom ilyen célra a röntgenfóliát ajánlja. Ahol fekete a fóla, azt a részt kell használni.
Valószínűleg a triggerbemenet felszed valami zavarjelet, illetve az infravevő kimenete nem stabil. Próbáld meg előfeszíteni azt a jelvezetéket, húzd egy stabil szintre egy nagyobb ellenállással, úgy ahogyan a digitális technikában szokás. Pl próbálkozhatnál egy 10kOhmmal a +táp felé. Akkora legyen ez az ellenállás, hogy a vevő kimeneti jele ennek "ellenére" le tudja húzni az ellenállás által létrehozott magasabb potenciált. Ha nem megy akkor ki kellene próbálni egy másik vevővel.
Köszönöm az ötleteket. Teljesen letakarva is ugyanezt csinálja, úgyhogy zavar lehet. Kipróbáltam előfeszíteni a jelet, bár csak egy 560 Ohmos ellenállással, mert azt találtam, de nem javult.
Amúgy az érzékelő fogja a jelet, mert ha világítok rá a távirányítóval, akkor amint lejár az időzítő, azonnal újraindul, nincs az a bizonytalan várakozás közte.
Szerintem. A trigger bementet húzd fel tápra, egy kicsit nagyobb ellenállással (10K - 100K). Az TSOP1736-t is (bár 1K - 10K-s lenne oda jó,). S a jelet a két egység között, egy 10n - 100nF-os kondival csatold át. Ezzel csak az aktív nagy jelek indítanák el az MMV-t. Igaz igy csak az TSOP1736 kimenetél történő élváltásokra fog reagálni az 555. De ezt rövid impulzuscsomagokkal meg lehet szaporázni.
Ha az IR vevőt egy nyomógombal kiváltod, akkor is U.A.helyzet az MMV-vel?
sztem ott lehet a probléma, hogy az infra nem ad elég határozott jelet. meg kellene próbálni egy schmitt triggert indítani az infrával, akkor a kimenő jel határozott és stabil lesz.
TV vagy egyéb gyári távirányítót használsz?
Helló, a jelösszegzőnél miért van, hogy "-" a végeredmény. Pl ha összerakok egy +12V-ot és egy +2V-ot akkor -14V lesz rajta? Ezt hogy lehet +14V ra csinálni vagy én vagyok nagyon hüle?
Azért, mert invertáló a kapcsolásod. A műveleti erősítő (-) lábán összegzel és ezt invertálva kapod a kimeneten.
TV távirányítót használok.
Kapcsolóval jól működik az 555. Az infra jó jelet ad, mert ha nyomom a gombot a távirányítón (ami impulzusokból álló jelet ad), akkor arra mindig elindul jól az 555. Az a baj, hogy összevissza ad jelet, még letakarva is. Először kipróbálom JANI ötletével felhúzni. Bár nem értem 100%-osan. Az oké, hogy a trigger bemenetet felhúzom. De a TSOP1736-ot hogy? Az közvetlenül kapja a tápot. A táp és a TSOP1736 közé rakjak egy 10K-s ellenállást? A kondit is értem, az jó ötletnek tűnik, csak remélem a jelet nem simítja ki annyira, hogy azt se érzékelje. Mert az infra jele is eléggé rövid impulzusokból áll, de mondjuk a multiméteres "szemrevételezés" alapján jóval erősebb, mint a zavar jel. Ha nem működik, kipróbálom a schmitt triggert (nem tudtam mi az, most utánanéztem), bár lehet, hogy mivel az 555 is egy határozott jelre vált, a schmitt trigger is bekapcsolna a zajtól. Köszönöm ismét. Délután kipróbálom, illetve beszerzek egy új TSOP1736-t, mert lehet, hogy csak simán az a rossz, aztán jelentkezek.
Üdv!
A főoldalon lévő Pic-es oszcilloszkóppal kapcsolatba lenne egy egyszerű kérdésem. Az analóg panelon a feszültség osztó tartalmaz egy csomó az ellenállásokkal párhuzamosan kötött kondenzátort, és tulajdonképpen nem értem hogy miért kell egy feszültségosztóba kondenzátor, és miért párhuzamosan kell kötni? Köszönet
Ez egy kompenzált osztó. Az a probléma, hogy a műszerünk bemeneti kapacitása nem zérus. Ez azt jelenti, hogy ez a kapacitás az ellenállásos osztóval egy aluláteresztő szűrőt alkot, ami rontja a nagyfrekis jelátvitelt. Itt egy egyszerű és nagyszerű módon ez a pótlólagosan beépített kapacitás a műszer bemeneti kapacitását semlegesítve javítja a nagyfrekvenciák bejutását a műszerbe.
Azt hiszem értem. Ez megmagyarázza azt is, hogy miért kell négyszögjellel beállítani. Köszönöm.
Bizony! A négyszögjel meredek éleit kell figyelni, hogy a legkevésbé kerekítse le, és túllövés se legyen...szkóppal..(egy helyesen beállított kompenzált osztóval a bemenetén! )
Szia.
Az TSOP 1736-nak az adatlapján találsz belső sematikus rajzot és be...teket! Ott van példa is, a zavarjelek csökkentésére - mérséklésére. Mézd át, hátha találsz +oldást a problémádra. Ugye 5V-ról táplálod az STOP1736-tot?
Köszönöm. Bár megvolt az adatlap, de csak tegnap tűnt fel, hogy ott a példakapcsolás, nem direktben kell kötni. Az otthon lévő (nem megfelelő) alkatrészekből raktam bele egy kis szűrést, és határozottan jobb lett.
Különböző feszültségekkel próbáltam, persze olyanokkal, amik megfelelnek az alkatrészeknek. Érdekes, hogy a minimum feszültségnél tökéletesen működik. Csak persze nem elég a kimenet. Köszönöm JANI a segítséget.
Egy apró kérdés Ez bedugva nem fog tekercsként viselkedni, és valami rosszat csinálni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |