Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mtd 600 fükasza gyújtása
Lapozás: OK   1 / 2
(#) alioka hozzászólása Aug 17, 2011 /
 
Hello mindenki!

Az volna a nagy problémám hogy van nekem egy mtd 600as 2 ütemü benzin motoros fükaszám.

Nos ezen a berántószerkezet rugója feladta a harcot ezt kiis cseréltük, de most meg úgy határozott hogy nem hajlandó szikrát gerjeszteni nekünk.

A kérdésem az lenne hogyan lkehetne ezt kimérnem hogy a gyujtóegység romlott-e el vagy csupán valami egyéb gondja van,ami van rajta az 2 saru ami a leállitó kapcsolora megy valamint a gyertya kábel a pipával.

Aki tud nekem segíteni írjon legyen szíves nem szivesen költenék rá 12.000 Huf-ot de a motorikus állapota viszont még nagyon jó kár volna ezért kidobni.

üdv
alika
(#) zolika60 válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Azon egy egyszerű mágnesgyújtás van. Nem igen tud elromlani. Valamit rosszul raktál össze. Innen sajnos nem látom, hogy mit, ezért nem egyszerű segíteni.
(#) alioka válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Az a probléma ezzel hogy ehhez nem lett hozzányúlva
a berántó szerkezet lett cserélve az se lett olyan mint kéne de azzal még játszom majd míg jó nem lesz de a szikra megszűnt magát a gyertya kábel szakadását hogy tudnám ellenőrizni ?
Jahm a másik dolog hogy itt nincs mit rosszul összerakni mert van egy saruja egy a testen ezek a kapcsolóra mennek meg van a gyertya kábel ami egyértelműen gyertyára és mennie kellene mint az álom .
De semmi.
(#) Ricsi89 válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Húzd le a leállítókapcsoló vezetékét. Ha ekkor sincs szikra, akkor a gyújtóegység környékén keresendő a hiba. Egyszer jártam úgy fűnyírón, hogy fordítva raktam fel a gyújtóegységet és nem volt szikra emiatt. Persze ha nem volt hozzányúlva, akkor jó kérdés, hogy mi lehet a hiba.
(#) sanykaraj válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Nézd meg a kapcsolót és tekercset nekem egyszer egyszerűen elszakadt a tekercs kivezetése
(#) alioka válasza sanykaraj hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Ha a kapcsolora uj vezetéket rakok ha simán összedugom nélküle a kivezetéseket szikra az nulla
(#) Ricsi89 válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Kösd le a kapcsolót, ne legyen benne a körben. Ha jól tudom a kapcsoló itt is, mint más eszköznél leállításkor letesteli a tekercset, így nem lesz szikra. Ha a kapcsoló vacakol, akkor lehet állandóan átad és várhatod a szikrát.
(#) alioka válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Ha a saruk csak úgy vannak az éterben sincs szikra ellenben a gyertya kábel szakadást hogyan ellenőrizhetném le ? Lehet az van megszakadva igaz hogy öntött mivoltja miatt ugyan ugy cserés az egység de azért jó lenne tudni.
(#) bubuc17 válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
A gyertyakábel nem szokott hiba oka lenni.
Hiszen ekkora feszültségnél ha szakadt a kábel akkor is gond nélkül át üt és észre se venni.
A pipa ami esetleg még hibás lehet.
De szerintem 90% ban gyújtást kell cserélned. Valahogy annak is tönkre kell menni (:
De ha már úgy is cserén vagy és a kábel neked gyanús akkor előtte vágd le tőből a kábelt. Megtoldod meg egy vezetékkel és ki is derül a dolog. Ha mégis az volt akkor beletekersz egy csavart aminek utána levágod a fejéj és a másik oldalról rátekered agy újat, majd leszigeteled.
(#) poros válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Ha csak rugót vagy zsinórt cseréltél, és a gyújtáshoz nem nyúltál akkor akörül kellene előbb megnézni. Szerelés közben nem szakadt el valami ? Esetleg lecsúszott a "slussz" vezeték ami most testen van és nem enged gyújtani. Vagy kidörzsölődött már korában vezeték és most test zárlatra került a mozgatásnál. Ez lehet a gyújtó kábel és a "slussz" vezeték is.
(#) alioka válasza poros hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Elsőre én is erre gondoltam, viszont a slusszot é kicseréltem megvolt nyomodva a szigetelés de szerintem az még nem ütött át de azért kicseréltem a kapcsolot is de semmi ugy látszik marad a csere
(#) atya28 válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Szia Alioka!
Vedd le a gyertyapipát. A gyújtókábelt "oldalt tartva" a belső gyújtásvezető eret kb 1 mm-re eltartva fogd oda a a hűtőbordához kompresszió (gyertya) nélkül indíts a gépet, a helyedbe én a slusszkábelt is levenném, ha így látható, (és) vagy hallható a szikrát tapasztalsz már nyomon vagy (deduktív hibakeresés). Sok sikert. Üdv.:atya28
(#) bubuc17 válasza alioka hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Én úgy gondoltam hogy mielőtt kérdeztél már átnézted mind a 2 vezetéket és szikrát is néztél. De ha van multimétered A gyújtásban esetleg tudsz szakadást keresni. A gyújtóvezeték és a test között , a leállító és a test között valamekkora ellenállást. Ritka a szakadásos hiba, de előfordul és mérni csak ezt tudod.
(#) alioka hozzászólása Márc 19, 2012 /
 
Na üdv újra !

Az említett fűnyíró hidegre való tekintettel a sufniban pihent megnéztem mennyi bele a gyújtás és felsírtam jó hangosan és érzelem teljes hanglejtéssel.Felmerült bennem egy új ötlet induktív gyújtás nem tudom hogy lehetséges-e mondjuk egy mágnesre kapcsolni képes alkatrész Kb. 9 voltos elem kicsi elektronika, amolyan mini inverter abból gyertyakábelre kivezetés és voálá ha esetleg túl bonyolult vagy inkább lehetetlen elveken motozkálok egy nálamnál okosabb ember jelezzen valamit nekem

Köszönöm előre is Üdv alika!
(#) Inhouse válasza alioka hozzászólására (») Márc 19, 2012 /
 
Kevesebb körítéssel és értelmesebb megfogalmazással előrébb lennénk. Ha arra gondolsz, hogy a "mágnesgyújtás" helyett 9V-os elemmmel szeretnéd megoldani...hát az kevés lesz. A 9V-os elem terhelhetősége igen csekély. Nem véletlenül van kihagyva az akku a rendszerből, sok fogyasztó nincs, csak a gyújtás, és emiatt a legkisebb súllyal és legegyszerűbben így oldható meg. Nem igazán tudod átépíteni...

Üdv
Inhouse
(#) szendi001 válasza alioka hozzászólására (») Márc 19, 2012 /
 
Vedd le a burkolatot, szerintem földre teszi a leállító vezetéket valami. Egyben nézd meg a pipát és cserélj gyertyát is. Ha teszel fel képeket megnézem az enyémet, nekem is van ilyesmi kütyüm
Átépíteni nem érdemes, de repülő modell motor építhető belőle . A gyújtás hozzá (modellhez) 20 rugó felett van.
(#) Norbusz hozzászólása Ápr 17, 2012 /
 
Sziasztok. Nekem egy royal einhell msb 34-es fűkaszám van ,de ugyan ez a baja. Ha kiszedem a gyertyát és csak beleteszem a pipába szépen áthúz a kezemre. Mielőtt ez megtettem volna apró pici darabokra szedtem szét az egészet... Na de a kérdés. Lukas a pipa és a kábel is de a kábel pont ott lukas ahol a kicsi rugó van ez ugy néz ki hogy az egyik rugó fele lentebb mig a másik kicsit lentebb van és az alsó kis füle kijukasztotta a másik oldalt.Csináltam róla egy pain-tos képet.Ha én levágom az a részét ami sérült és visszateszem a kicsi rugót miután ki fúrtam ez működni fog vagy már eleve egy rossz ötlet ... tudatlanságomért elnézést kérek , még nem volt dolgom motorok javításával...Vagy ha netán van egy olcsón megúszható eljárást annak is örülnék. Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv!

rossz.jpg
    
(#) alioka válasza Norbusz hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Szeva
az ilyen sérülések csak akkor szoktak bajt okozni ha közvetlen közelébe van a test(maga a fémrész) és elhúzzák, azaz ellopják a naftát, ha nem szikrázik a vezeték a testnél akkor csak pipát vagy gyertyát tegyél újat ha nem jó és úgyis elér a pipával a kábel a gyertyára levághatod, de ez a rugós dolog ha jól látom annyi hogy a pipában lévő sarut a rugók tolják a pipára, esetleg próbáld még jobban ráküzdeni a pipát a gyertya porcelánja felé ha lehet .

Üdv
alika
(#) teddysnow hozzászólása Aug 15, 2017 /
 
Sziasztok
Nem MTD, de fűkasza.
Nem tudja valaki, hogy hogy lehet szétszedni ezt a berántót? Hibája, hogy nem tekeri vissza a zsinórt. A csavar szorosan körbeforog jobbra is és balra is, felfelé feszítve sem indul meg.

1.jpg
    
(#) golem válasza teddysnow hozzászólására (») Aug 15, 2017 /
 
Fogd meg a fehér müanyagot és ugy próbáld ki tekerni a csavart jó lenne egy kép a másik oldalárol is.
(#) teddysnow válasza golem hozzászólására (») Aug 16, 2017 /
 
A fehér műanyag két részből áll és áll. A másik oldal teljesen sima, néztem én is.
(#) Fecó04 hozzászólása Jún 7, 2020 /
 
Üdvözlet mindenkinek!
Az lenne a problémám,hogy a benzines fűkaszám(Kínai -Garden),az istenért sem akar indulni.Volt egy olyan baja,hogy karburátor csere történt,kb 1 hónapos.Csodásan indult tette a dolgát.Aztán kb 2 hét múlva,indítottam,ment is ,de kb 1 óra múlva,furcsa köhögést hallottam.Hátra néztem,füstölt kicsit.Le állítottam,s már nem is tudtam be indítani. Mi több nem is tudtam berántani,nem tudtam húzni a zsinórt,állandóan el akadt.Szét szedtem ,tudtam vele boldogulni,össze raktam,s már lehetett húzni.De nem indult.Nem kapott szikrát.Vettem egy vadi új trafót,tegnap.De most sem kap szikrát még,én úgy látom.Át néztem az össze lehetséges elektromos részt.Vezetékeket,csatlakozásokat,akkor sem.!!Kérlek titeket,ha valaki tudna segíteni,elméleti oktatásban részesíteni engem,hogy végre le zavarjam a 900 nm-es telkem vele,nagyon szépen megköszönném,s hálás lennék.Maradok üdvözlettel:Ferenc.
(#) szikorapéter válasza Fecó04 hozzászólására (») Jún 7, 2020 /
 
Segítek neked. Szakkereskedő vagyok kerti gép boltban jelenleg. A Kínai masinák azért a 14-18-25E ft-os kategória, mert széthullik, rettentő gyenge az anyagminőség, brutális a szórás.

Vagy a karbid adta fel megint (nézd meg , ha igen akkor lesz bőven nafta a forgattyúsházban), ha nem akkor mechanikusan vizsgáld tovább (épp minden alkatrész? szimmeringek? Gyújtás nem lazult fel? Szikra rendben van? Ha átforgatod gyertya nélkül nincs kattogó/kopogó/súrlódó hangja? Még a kipöfföt is vedd le nézd meg nem-e sérült a nikazil a hengerfalon. ) Sajnos kínainál egy tonna hibalehetőséget láttam már.

Még 1: Ha zöld feliratos gyertya van benne hajísd ki. Az a kínai 100Ft-os gyertya brutális hibákat tud okozni.....
(#) Fecó04 válasza szikorapéter hozzászólására (») Jún 8, 2020 /
 
Szia Péter,köszönöm az infókat,átnézek mindent,s meg írom mi is lett a végeredmény.Ferenc.
(#) Inhouse válasza Fecó04 hozzászólására (») Jún 8, 2020 /
 
Anno én is vacakoltam az Einhell-emmel. Szétkapva és a motoros körökben bevált szikra nézéssel úgy tűnhet, hogy nincs szikra...de van, csak ilyen gyenge, alig látszik.
Nekem az volt a bajom, hogy a konstrukcióból adódóan, ha ment huzamosabb ideig, felmelegedett, semmi gond. Viszont, ha kifogyott a benzin, akkor a tankolás után nem volt beindítható, csak ha lehűlt, utána megint jó volt. Ha csak leállítottam és rögtön újraindítottam akkor ment, csak a tankolás pár perc szünete melegítette át az üzemanyag rendszert annyira, hogy már csak a teljes kihűlés segített.
Ha menet közben füstölni kezdett, akkor azért ott történt valami...
Első körben bele kellene nézni a tankba, megnézni a szűrő állapotát. Aztán onnan indulni tovább az üzemanyag csövekkel. El szoktak repedni, lecsúsznak...lelevegősödik. Dugulást keresni. A többi már nem annyira otthoni barkács, membrán, furatok tisztítása...
Az olcsó gépeken sokszor a porlasztó beállítása is nehézkes és nem stabil.
Az elektromos "rendszer" elég egyszerű, nézd meg, hogy a gyújtáskapcsoló és a vezetéke rendben van-e?
Azt tudod, hogy ezekkel a mai bioadalékkal elbarmolt benzinekkel vigyázni kell? Úgy kell hosszabb távra elraknod a gépet, hogy kijáratod belőle a benzint az utolsó cseppig. Különben a hozzáférhetetlen helyeken belekocsonyásodik.
(#) Fecó04 hozzászólása Jún 10, 2020 /
 
Köszönök minden hasznos infót,el olvastam mindet.De vagy én vagyok Hülye a gépemhez,vagy nagy szarság az egész.Már atomjaira szedtem,s össze is raktam. Szét szedés elött telommal fényképeztem,ne hogy rosszul rakjam össze.De semmi ,meg se nyikkan.Napok óta kinlódok csak vele.Az a bizonyos hang megvan,ami indulásra jellemző,mégse!!!
Ui:Megnéztem 2 gyertyám is van,egyik sem Kinai(fehér).
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2020
(#) Inhouse válasza Fecó04 hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
Mindent átnéztél? Gyertyakábel/pipa ép?
Lehet, hogy már csak beállítás kérdése... Próbára nézd meg a gyertyát a rángatás után, nedves-e? Ha nem, akkor fecskendővel nyomj be pár csepp üzemanyagot, gyertya vissza és próba. Ha így beindul, akkor kevés a nafta...
Szívatót rányomtad?
(#) VIM válasza Fecó04 hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
Szia! "Szikorapéter" már elmondta a lehetséges hibaforrásokat csak fel kell tudni ismerni, hogy akkor hol a hiba. Ha berántások alkalmával benzines a gyertya akkor üzemanyagot kap de ha túl sokat kapott akkor kivett gyertyánál ki kell öblögetni a hengert néhány berántással. A szikra az látható kell legyen a szokásos tesztelés alkalmával és a hézag az 0.4mm legyen. Ha a motor kihajtási oldalán ahol a röpsúlyos kuplung van és a tank felett benézel a bordás rész felé és olajos akkor valószínűleg szimmeringes a motor ami azt jelenti, hogy nem tud a keverék alul összekeveredni és feljutni az égés térbe hanem ott elveszik a nyomás. Ezt úgy lehet még leellenőrizni, hogy kivett gyertyánál injekciós fecskendővel kis benzint juttatsz be a dugattyú felé majd a betekert gyertya után be kell rántani. Ha ekkor pöffen egy néhányat akkor biztosra veheted, hogy a szimmering tönkrement. Én már kétszer cseréltem a sajátomban, mert annyit használom, hogy ez kikopik pedig jót veszek bele. Legutóbb a régi keverőtárcsás mosógép szimmeringjét tettem bele, azóta csendben van (talán azért mert az fémházas).
(#) VIM válasza Fecó04 hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
Még az jutott eszembe, hogy a gázkaron lévő gyújtáskapcsoló az remélhetőleg fel van tolva és zár is az érintkezője, mert különben rángathatod és a toldásnál ahol az átlátszó kis szigetelőcső rá van húzva a csatlakozókra azok legyenek összedugva, legalábbis ezeket feltétlenül ellenőrizd le ebből a szempontból.
(#) VIM válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
Szia! Én csak egy amatőr vagyok de volt már egy néhány esetem a fűkaszámmal amit sikerült megoldanom. A száraz gyertya az karburátor tűszelep felakadás lesz, mert nem adja a benzint. A tűszelep végében egy gumi hegy van és az odaragad a furatba hosszabb használat nélküli állapotában vagy az adalék anyag (2T) okozza. Piros színűek a jó adalékok legalábbis amiről én tudok. A karburátorhoz nem szabad nyúlni, az úgy jó ahogy van gyárilag beállítva. A benzint nem szabad leengedni a készülékből, mert akkor biztos a membrán felkeményedés és ebből a szakadás beindításkor. Az üzemanyag pedig E5 legyen és nem lesz lerakódás sehol sem.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem