Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
És mondja azt valaki hogy a co hegesztő egy bonyolúlt szerkezet gyerekjáték megépíteni
Ne aggódj,az enyém is így kezdte. Ma pedig a kényes SMD forrasztásokat vele végeztetem. Remélem neked is lesz hozzá szerencséd. Csak a sört ne szerettesd meg vele..
Egyelőre egy ötlet, talán télen, ha nagyon sok az időm, meg is valósítom:
Trafós 3f CO2 hegesztők készítésénél a 2 problémás pont a rengeteg megcsapolás kihozása és a fokozatkapcsoló (megvásárlása, legyártása? ). Harmadikként említhetném a nagyáramú diódacsoportot, ami szintén nem olcsó. Az ötlet. Van egy akármilyen nagyobb fix feszültségű trafónk. 70-100 V között. Nem kell fokozatkapcsoló, de 100-200 A-es diódák se. 6 db 50 A-essel már komoly gép építhető. A pufferkondi után beteszünk egy feszültséggenerátoros üzemben (feszültségstabilizátor) vezérelt step-down konvertert. Nem igényel túl drága, elérhetetlen alkatrészeket és bonyolult vezérlést, mint pl. a hálózati feszültségről hídkapcsolású inverter. Télen javítottam bikázásra is alkalmas akkutöltőt, 2 db egyenként 200 A-es FET volt benne. Ilyenből 4 db párhuzamosan... Mellé 1 fojtó, néhány gyors nagyáramú dióda. Összességében a nagyobb feszültségen dolgozó egyenirányítók miatt talán még a hatásfoka is javulna.
Szilikon zsírral kentem meg, remélem jó lesz.
Más: Találtam itthon egy 24V-os trafót, ami szemre 60W körüli hetet (vasmag keresztmetszet alapján). Vajon elég lehet nekem?
1000Ft/db áron vettem 160A-os tirisztorokat a vakerán. 6000-10000Ft -ig lehet kapni komplett 3 fázisú hidat.
(te az indexfórumos erbe vagy?)
Most mértem meg, két sorbakötött 21W-os 12V-os izzóval.
Terhelve 22,5-re esik vissza a 24V.
Ha az előtolómotor olyan hajszárítóba való méret,akkor több mint jó.
Majdnem mindenhol erbe vagyok. Origón nem, ott másvalaki bitorolja.
A tirisztoros szabályzás azért nem teljesen olyan, mint a fokozatkapcsolós vagy a PWM. A fokozatkapcsoló meg mégegyszer annyi, abból már kijön a step-down 4-5 párhuzamos FET-tel.
Jó lessz a 60 wattos trafó nekem is az van benne és jól működik sőt nekem csak 18 voltos a szekundere.
Így a motor sohasem éri el a maximális sebességét viszont én nekem a 0,8-as huzalhoz megfelel.
Ezek a 200 A-es fetek nem lennének túl drágák ? Az Esab gépem főtrafója tekercselés alatt van - kíváncsiságból addig is beletettem egy háromfázisú 24 Vos trafót és 0,8-as huzallal gyönyörűen hegesztett de nem lehet szabályozni az áramot csak+-5%-al de nagyon hajlok a majdani tirisztoros szabályozásra ( sajnos az Esab-ot el kell adnom ) de én is majd csak télen fogok tudni vele foglalkozni . Én azt szeretném majd kipróbálni , hogy a tirisztorok után tennék közvetlen három kisebb fojtót a közösítést pufferelni és még egy fojtót betenni amivel párhuzamosan kötnék egy-két100A-es tranzisztort és ezt szabályozva talán lenne állítható fojtás a gépen ....talán :miaz: 1500Ft egy ilyen tranzisztor modul amit mellékelek a képen .
Hogy mennyire gagyi gépek vannak - pld.:egy Universal 2P több mint 100E-ért .
Na erre a tolómotorra mondtam hogy hajszárítómotor...
Attól még talán ez a csavarbehajtó motor is jobb lenne egy nagyon egyszerű kis előtolónak .
Ne viccelj, a hajszárítókban ipari motor van ehhez képest...
Ma voltam az előtoló panelért, korrekt az úr, jót beszélgettünk. Kaptam pár hasznos tanácsot is, köszönöm a tippet.
Szerintem a hajszárítók már összefogtak és megkezdték az aláírás gyűjtést , hogy "mpisti mongyooon leee !"
Mehetnétek az építsünk füstgépet topicba!
"...013.jpg"
Kemény 4 db "generátordióda" nyomja az áramot.
Alu tekercs és még egy komoly panel , hogy teljes legyen a kép . Ilyenkor persze , hogy rögtön az ugrik be - "ettől sokkal jobbat tudok itthon építeni kevesebb pízből !"
üdv. Egyik ismerősömtől kaptam egy romhalmazt, de én szeretném talpra állítani. Sajnos a transzformátort kilopták belőle. A Bp-i Trakisnál azt mondták, hogy trafóra nem adnak árat mert felejtős, nagyon drága lesz így a gép, nem éri meg. Nekem lenne transzformátorom 3F-ú, de műszaki információt meg nem adnak ki (transzformátor primer és szekunder feszültségek stb.) Szóval nem volt a legkorrektebb a a hozzáállás. Ha valakinek lenne infója ehhez vagy hasonló géphez azt szívesen venném. Úgy gondom, ha nincs más, hogy a primert 200és 300v között 10V-os lépésenként csapolnám meg, szekunder meg mondjuk 34-35V/230V-ra méretezném, a fokozatkapcsoló 8 állású. Vagy van valakinek jobb ötlete? a múltkori 1F-ú transzformátor is ehhez lett volna, de mivel kiderült, hogy transzduktor, ezért az ötletet elvetettem.
Mire lennél kiváncsi? az adatok nagyrésze ott van az adattáblán.
Üresjárási feszültségek 19,5-37 Voltig. Egy vagy 3 fázisú trafót akarsz? És mekkora árammal szeretnél hegeszteni?
Jogos. 3 fázisú trafóm van hozzá, és mivel elég nagy a gép doboza, ezért indokolt lenne ennek a használata. igazán nagy áramra nincs szükségem szerintem egy 160-180A-es gép tudása elegendő (ház körüli dolgokra) Szeretném kapcsolhatóra megcsinálni a betáplálást 1 és 3 fázisra is. Kb. 20mm2 es keresztmetszettel kalkulálnék a szekunder oldalon. Ahogy a fojtót nézem 2x10 vagy 3x10mm-es anyagból van, még pontosan nem mértem meg.
Bocsi de nekem nem világos hogy mid van .
Egy 1fázisú vasad amit meg akarsz tekercselni 230 voltra és 400 voltra(2 fázisúra). Vagy van egy háromfázisú trafód 3 oszlopos és azt akarod két feszültségre tekercselni.Illetve írd meg a vas méreteit hogy tudjunk valamihez viszonyítani.
Vagy egy(két)fázisú gépet csinálsz,vagy háromfázisút. A háromfázisú trafót nem lehet egy fázisról hajtani. Mégpedig azért nem, mert a háromfázisú táplálásnál mindent másképp kell méretezni mint egy(két)fázis esetén. Egy(két) fázisú táplálás esetén van az egyenáramnak nullavoltos időpillanata, háromfázisú táplálásnál nincsen. Háromfázisú táplálás esetén egy fázis szekunder menetszáma kb. 19%-al kevesebb,mint ha egyfázisról táplálsz. Ezeket vedd figyelembe,amikor méretezed a trafót.
Sikerült majdnem mindent beszereznem az átalakításhoz.
Most mágneskapcsoló vásárlás előtt állok. Kérdésem az lenne, hogy egy 4kW kapcsolási teljesítményű mágneskapcsoló megfelel-e a célnak? (3f + 1db NC) Elsősorban a kondi kisütése az érdekes, nem tudom, hogy a segédérintkező vajon kibírja-e (természetesen kisütő ellenállással)?
Moeller gyártmányúban a DILM25-01 Schneider gyártmányban az LC1-D18 lesz a megfelelő. A kisütő ellenállást úgy válaszd meg,hogy a kisütőáram ne legyen több mint 2--2,5A . Akkor a kapcsoló kisütő érintkezője hosszú életű lesz.
Szia Pisti Barátom!
Átnéztem a panelt,kimértem a félvezetőket az IC-t is,hibátlan minden.Ma elhozták a gépet is hozzám (MIG270) 3 fázisú,szerintem gagyi,betettem a panelt és szépen viszi az előtoló motort,szerintem nem ingadozik a fordulata sem.Nem melegszik a panelon semmi,de az előtoló motor 5 perc folyamatos működés után 46 fok meleg és tovább melegszik huzal tolás nélkül (nincs befűzve heg. huzal). Kicsit darálós a hangja.Szerintem előtoló vagy annak beállítása vagy spirál,düzni gondja van inkább,a kábelt nem hozták el.Mellékelek képeket.
Nézz bele a motor áttételébe és zsírozd be lehet szorul a motor.
Esetleg a motor perselye kikopott és terhelés alatt jobban fog melegedni. Aztán hozasd el a kábelt és fuvasd ki a spirált elég sok mocsok lehet benne . Aztán rakj bele egy számmal nagyobb áramátadót mint a huzal átmérője.
Én arra tippelek,hogy nagyon kopott lehet a huzaltovábbító görgő,és megcsúszik benne a huzal. Én már találkoztam ilyen problémával egy WEMI gépnél. A 4 görgős gépek ezért jobbak. Ott sokkal nagyobb a tapadási felület, kisebb leszorító erőnél is korrekt a huzaltovábbítás. Amit dobo fórumtársunk írt szintén megszívlelendő, a fúvókaméret kivételével.Régen valóban voltak problémák a huzalszorulással az áramátadó fúvóka miatt, de ma már korrekt a furat mérete. A huzal csak akkor szorul bele,ha nem megfelelő a gázterelő, vagy nagyobb árammal használják a pisztolyt mint amekkora áramra készült. 200-220A felett már célszerű a vizes kábel használata még akkor is,ha készül 400A-es száraz kábel. 200A körüli íváramnál olyan magas az ívből kisugárzott hő , hogy a fúvókát túlhevíti. Mivel a túlhevült fúvóka deformálódik, a huzal pedig a felhevülés miatt erősen kitágul, emiatt előfordul hogy beszorul egy pillanatra az áramátadó fúvókába. ez okozhat olyan jelenséget,mintha a motor lelassulna. ha viszont nagyobb méretű fúvókát választasz, az áramátadás nem lesz egyenletes a fúvóka furatában, emiatt aztán a huzal erősen erodálja a fúvóka furatát. Rövid időn belül pokol lesz a hegesztés az erősen oválisra erodálódott furatú áramátadó fúvóka miatt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |