Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
1.6 os a kocsi, lehet h ezért ajánlották a nagyobbat...? De én is azt hiszem, a 44 Ah-s is megfelel, a pénztárcám is örül Generátort meg ha nem kell, dehogy cserélek...csak kérdés volt...
Köszönet! Idézet: „1.6 os a kocsi, lehet h ezért ajánlották a nagyobbat...?” Azért, mert a nagyobb akkun nagyobb a haszon is. Aki ért hozzá, az nem kezd el ilyen hülyeségeket beszélni, hogy a nagyobb akkut nem birja majd a generátor feltölteni és hasonlókat. Ha sokat használod rövid utakon, akkor csinálj egy ellenőrzést, hogy a töltőfeszültség megvan-e 14V, amikor alapjáraton jár a motor és a szokásos fogyasztók be vannak kapcsolva. Ha ez megvan, akkor a töltés kifogástalan. Generátort cserélni teljesen felesleges. Kefék, csapágyak és a csúszógyűrűk a kopó alkatrészek bennük, de ezek se rövid idő alatt használódnak el, szerintem mégegy akkut simán túl fognak élni. Esetleg a következő akkucserénél érdemes ezeket is megnézni, hogy milyen állapotban vannak.
Egy kis kiegészítés az előttem való hozzászólásokhoz.
Egy esetben azért elképzelhető a nagyobb akksi használata. Amikor egy komoly hang kerül bele. Ahhoz viszont nem árt egy kondenzátort is belerakni. Itt ilyenről nincs szó, és ezért én is azt mondom, hogy a haszon vezérelte az eladót. Idézet: „szerintem mégegy akkut simán túl fognak élni.” Lévén egy Citroen a beszélgetés tárgya, ne ígérj ilyesmit felelőtlenül.
Pedig pont ma volt egy figura, pár hónapja vett egy 307-est, pár napja kigyulladt a szervízmód jelzés. Nekem is ez ugrott be elsőre, hogy francia
Régebben mindig azt mondogattam, hogy a fransziáknak egyetlen okos találmányuk volt, azt se használják 1977 óta. Csak jóval később tudtam meg, hogy azt az egyet is lopták. :vigyor5:
Látom, kételkedsz, hogy volt ilyen. És okkal. Bővebben: Link :yes:
Sziasztok.
Van egy Peugeot 307 1.6 benzines 2001-es autónk édesapámnak most haza felé a munkából letiltott a motor a következő üzenettel "Anti pollution fault" szerencsére elindult utána. Most volt vezérműszíj csere és elvileg a hiba kód olvasót is rá rakták és semmi gond nem volt. A motor hidegindításnál picit rángat. A kérdésem az lenne hogy pontosan mitől jöhet elő a hiba? Olvastam hogy lambdaszonda meg hibásodása. Sajnos munkába jár a kocsival és nincs másik. Kérdésem az lenne mit tudnák át nézni rajta hátha csak valami kontakt hiba. Segítséget előre is köszönöm.
A franciáról annyit hogy ma már a többi sem jobb. Lecseréltem a 18 éves olasz autómat (amit egyébként sokan szidnak) egy 4,5 éves németre. Megbántam. Ebből ugyanúgy fogy az olaj és a hűtőfolyadék is, az elektromos dolgok pedig sorban mennek tönkre.
A tegnap délelőttöt éppen azzal töltöttem hogy megnézem a klímát mert hol ment hol nem mint a mesében. Ha kijöttem a hűvös garázsból volt klíma, ha kint állt az autó a napon és áthevült már nem, pedig ugye pont akkor kellene. Mivel a neten sem találtam semmit a hibajelenségről csak egy utalást ezért szétbontottam az egész középkonzolt bízva abban hogy ott lesz a hiba. Ez be is igazolódott, a kapcsoló panelen találtam 3 megrepedt forrasztást is. Megcsináltam, azóta jó (kopp kopp). Mivel ma már szinte mindent ólommentes ónnal forrasztanak, csak szerencse és véletlen kérdése ha valami működik, ez az autókra is igaz sajnos. Ui: sajnálom az olaszt, azzal is voltak gondok, de az legalább kényelmes volt és a motorja erős, nyomatékos. A németekről ez nem mondható el.
De ugye nem ilyen Német autód van?Bővebben: Link
Mert ez elég erős szerintem és nem is kényelmetlen.
Nekem gyanús, hogy ugyanaz a konszern, csak az övén VW jel van
Nem, nem olyan van de úgy gondolod hogy azt nem ólommentessel forrasztják? De.
Lassan az autórádióm előlapját is szét kéne szednem mert jönnek a hűvösebb idők és az meg hidegben nem működik. :no:
Az biztos, hogy az ólommentes forrasztás egy újabb globalizációs merénylet. Sajnos nem csak az autóipart teszi tönkre. A mai autók ráadásul túl elektronizáltak. Ezért is járok többek között a harmincéves Passttal. Egyszerű mint a faék. A legbonyolultabb elektronika benne a rádió. Az nekem is kontakthibás hidegben.
Sziasztok! A problémám hasonló, csak egy IIIas golfról, és egy daewoo agc 5200as rádióról lenne szó.
Nekem is a TEL CALL hibát írja ki a rádió, álló helyzetben, motor nélkül viszont működik, néha még elindiított motorral, álló helyzetben is, elindulásra viszont azonnal kiírja. Azt látom, hogy rozsdas megtalálta melyik vezeték az, de nekem segítség kéne, mert abszolút laikusként nem találtam meg a neten, hogy milyen kiosztást kéne néznem, és konkrétan melyik vezetéket kellene eltávolítani. Sőt nagyon szőke leszek, azt se tudom a vezetéket hogy kéne kiszedni, mert húzva biztos nem... Segítenétek, melyik nyomi vezeték lenne a ludas, amit ki kéne iktatni, és azt milyen célszerszámmal vagy mozdulattal tudom a leginkább megtenni? köszi előre is. (emellett még egy gond van, a memóriájával is van bibi, nem jegyez meg semmit, állandóan újra be kell állítani mindent... ezt mi okozhatja?)
A probléma reggel megszűnt a motor térben a csatlakozókat át mozgattam ezután próbakörre indultunk és az első 10m-en kikapcsolt a jelzés nem tudom hogy a mozgatástól vagy magától de remélem nem jön vissza.
Sziasztok!
Kezdő vagyok, de remélem kapok itt választ, ha teljesen az alapoktól szeretném megtanulni az autóelektronikát, akkor hogyan érdemes elkezdeni? Milyen weboldalt ajánlotok? Könyvet? Angolul hogyan keresek rá? Elsősorban a központi komputer, motorvezérlők érdekelnek, chip tuning / optimalizálás is majd, először mindent szépen sorjában
Valami TEL MUTE feliratot keress, azt kell lekötnöd, mert nem teljesen kompatibilis egymással az autó és a rádió csatijának kiosztása.
Én is elhatároztam, hogy megtanulok gitározni, tegnap vettem először gitárt a kezembe, gondoltam, a Sympathy For The Devil jó lesz elsőnek. Nem lett jó...Ma megpróbálkozok a Felkelő nap házával.
Ha magyar nyelvű könyv is megfelel, este tudok küldeni a méledre, a munkahelyi keskenysáv nem alkalmas rá.
Sziasztok segitséget kérnék a FIAT seicento 2006-os kiadása figyeli-e az elsö lámpák müködését?
Válaszokat elöre is köszönöm.
Vedd ki az egyik izzót és megtudod. Bár gondolom igen, mert már a sokkal régebbi punto is.
És akkor ilyen esetben a xenon hogy épithetö be?
Helló. Hát a motorvezérlő, meg a teljesítmény növelés nem épp az alap. Szerintem. Nekem közel 4 giga elektronikus könyvem van. Ebben van minden az égvilágon. 2 éve olvasgatom, de a legtöbbet szerelés közben tanulok. Persze kell mellé a könyv is. Ha lesz egy kis időm szedek ki belőlle neked alap autóelektronikát.
Helló. Engem is érdekelne, hogy milyen könyveid vannak gépen. Csinálok majd egy listát, és ha megtetszik valamelyik az enyém közül szivesen küldöm! Kösz!
Én pedig most fogom kezdeni szeptemberben az autóelektronikai műszerész szakot. Két éves a képzés, ennyi idő alatt csak meg tudják tanítani, amit tudni kell. Szóval nem olyan egyszerű ez a dolog, hogy otthon leülök és megtanulom. Sokat lehet tanulni így is, de a gyakorlat rengeteget számít itt. Bocs az off miatt.
Nem tudják. Én több mint 20 éve jártam abba a suliba, és távol vagyok attól, hogy mindent tudjak, amit tudni kell.
Sőt, egyre távolabb.
Mindent biztos nem tudnak, de az alapokat meg lehet tanulni. No meg 20 éve azért kicsit más volt még az autóelektronika, mint ma. Aki akkor tanult, az kicsit mást tanult még, mint ami ma kell. Az alap az még mindig ugyanaz nagyjából, de sok új dolog is van azóta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |