Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Drawdio
Témaindító: kovacstomi, idő: Jún 1, 2009
Hello mindenki.
Kezdő vagyok még a témában, szóval ezt az egyszerű kapcsolást, se nagyon értem... Elmondaná valaki, hogy a "C1, C2 és a J; 1-2-3-4-5-6" mit jelöl? Előre is kösz
Szervusz!
Akkor nagyon kezdő lehetsz Gondolom, az általam is mellékelt ábrára gondolsz (javaslom, ha valamelyik rajzzal foglalkozol a kérdésben, akkor azt vagy mellékeld a hozzászólásodhoz, vagy - ez a célszerűbb, ha már a fórumban fent van - a megfelelő előfordulás/hozzászólás linkjét tedd be). C1 és C2 két kondenzátor. A J-vel jelölt pontok (junction) csatlakozópontokat jelöl, ahova drót forrasztható, ezekhez a nyáklemezen megfelelő forrpontok alakítandók ki. J1 és J2: ide jön a tápforrás (az elem, vagy akku) J3 és J4: a J3 legyen a ceruzabél, a J4-et kösd arra az érintkezésre, amit majd fogsz (a ceruza oldalán rézfólia). A kettő közötti változó ellenállást fogja jelenteni a megrajzolt grafitcsík (és persze a tested ellenállása). J5 és J6: ide kötendő a hangszóró / zümmer / piezo-csipogó. A J6 és a J2 közös, de a kényelmes kialakítás miatt érdemes a nyáklapon külön kialakítani. Üdv!
Igen erre gondoltam
Nagyon szépen köszi a segítséget Még lenne egy kérdésem... ugye a két tranzisztoron más-más irányba mutatnak a nyilak...Eltudnád magyarázni, hogy T1, és T2-nél melyik drót melyik ágba megy??? Előre is köszönöm
amúgy BD241C tranzisztort belehet tenni ebbe az áramkörbe?
Igen, a két tranzisztor komplementer-párok. A BC337 NPN, a BC327 PNP tranzisztor.