Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Drawdio

Témaindító: kovacstomi, idő: Jún 1, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 4
(#) bauerj hozzászólása Jan 18, 2011 /

E-téren még kezdő vagyok valaki fölrakná az 1:1 méretet :
(#) Palcso44 hozzászólása Jan 24, 2011 /

Hello mindenki.
Kezdő vagyok még a témában, szóval ezt az egyszerű kapcsolást, se nagyon értem...
Elmondaná valaki, hogy a "C1, C2 és a J; 1-2-3-4-5-6" mit jelöl? Előre is kösz
(#) _BiG_ válasza Palcso44 hozzászólására (») Jan 25, 2011 / 4

Szervusz!

Akkor nagyon kezdő lehetsz
Gondolom, az általam is mellékelt ábrára gondolsz (javaslom, ha valamelyik rajzzal foglalkozol a kérdésben, akkor azt vagy mellékeld a hozzászólásodhoz, vagy - ez a célszerűbb, ha már a fórumban fent van - a megfelelő előfordulás/hozzászólás linkjét tedd be).

C1 és C2 két kondenzátor.

A J-vel jelölt pontok (junction) csatlakozópontokat jelöl, ahova drót forrasztható, ezekhez a nyáklemezen megfelelő forrpontok alakítandók ki.

J1 és J2: ide jön a tápforrás (az elem, vagy akku)

J3 és J4: a J3 legyen a ceruzabél, a J4-et kösd arra az érintkezésre, amit majd fogsz (a ceruza oldalán rézfólia). A kettő közötti változó ellenállást fogja jelenteni a megrajzolt grafitcsík (és persze a tested ellenállása).

J5 és J6: ide kötendő a hangszóró / zümmer / piezo-csipogó. A J6 és a J2 közös, de a kényelmes kialakítás miatt érdemes a nyáklapon külön kialakítani.

Üdv!

drawdio.gif

(#) Palcso44 válasza _BiG_ hozzászólására (») Jan 25, 2011 /

Igen erre gondoltam
Nagyon szépen köszi a segítséget
Még lenne egy kérdésem... ugye a két tranzisztoron más-más irányba mutatnak a nyilak...Eltudnád magyarázni, hogy T1, és T2-nél melyik drót melyik ágba megy??? Előre is köszönöm
(#) Palcso44 válasza Palcso44 hozzászólására (») Jan 25, 2011 /

amúgy BD241C tranzisztort belehet tenni ebbe az áramkörbe?
(#) _BiG_ válasza Palcso44 hozzászólására (») Jan 28, 2011 /

Igen, a két tranzisztor komplementer-párok. A BC337 NPN, a BC327 PNP tranzisztor.

Idézet: