Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
1. Csöves holmikban nincs "NoName", még a keletieknek is van márkájuk.
2. Nem láttam még gagyi csövet. Maximum elöregedettet, vagy nem megfelelő alkalmazásban használtat. 3. Hogy ajánljunk jobbat a meglévőnél, ha még a típusát sem tudjuk. (Nem a márkáját, a típusát!) 4. Hallható változást leginkább nem az egyenirányító cső "kicserélése" hozza. (hacsak nem épp az a baj, hogy már kilehelte mindenét)
Nem egyenirányító cső.
Csak csöves erősítőbe kellene. Bocs ha félreérthető voltam.
1N4007, vagy bontasz PC tápból, vagy... De mi a baj a mostanival? Bárminek jónak kellene lenni hozzá.
Ha kiugrasz hétvégén adok spec. gyors hexfred diódát.
"Bármi" azért nem jó oda
Nehogy má' egy nyamvadt diódának is hangja legyen. Ahogy Action2K mondja egy közönséges 1N4007 jó oda. De ha mindenáron "jóhangút" akarsz, fogadd el Luki tanácsát
A diódának külön nincs hangja, de a hangképre hatása van az egyenirányitó/táp kivitelezésének. A csöves/félvezetős egyenirányitás különbségeit pedig abszolút meghallani.
Személy szerint azt mondom a csöves egyenirányitás jobb, egy jó kis 5U4-nek, mögötte egy C-L-C körrel nincs párja
Nyilván a félvezetős egyenirányítós tápegységnek kisebb a belső ellenállása mint egy csövesé, ami még változik is a terhelés függvényében. Ennek ellenére nem gondolnám, hogy egy gyenge, túlterhelt egyenirányító csöves táp előnyösebb lenne.
Idézet: „Ennek ellenére nem gondolnám, hogy egy gyenge, túlterhelt egyenirányító csöves táp előnyösebb lenne.” Maximálisan igaz. Igaz nem irtam, de természetesen korrekt módon tervezett,és megépitett tápegységekről beszéltem. Helyesen: egy jól megépitett csöves táp, véleményem szerint jobb, mint egy félvezetős.Ennyi.
Gitárerősítőkben szeretik, mert állítólag szebb lesz a hang tőle.
:nemtudom:
A különbség a teljes kivezérlésnél mutatkozik, amikor a végfok felveszi a csúcsáramot. A félvezetős tápnak a kis belsőellenállást könnyű megoldani, megfelelő, vagy inkább túlméretezett dióda, és pufferkondik megválasztásával. Csöves egyenirányítóknál a helyzet bonyolultabb. Az egyenirányító csövek (legalábbis a vevőkben szokásosan használtak) árama viszonylag szűkös, nem nagyon van választék, ezért ezek belső ellenállása viszonylag magas, és a terheléssel változik is, a pufferkondenzátor mérete is erősen korlátozva van. Ezért jó csöves tápot erősen túlméretezni kell, hogy kicsi legyen a belső ellenállása.
Gitárerősítőknél ahol a jelnek meglehetősen nagy dinamikája van, a csöves tápot viszonylag egyszerű túlterhelni, és ilyenkor a tápfeszültség "elfogyásából" keletkező torzítás nem határozottan (mint a félvezetőknél) hanem "lágyan" következik be, ezért az ebből eredő torzítás főleg páros harmonikusokat tartalmaz. Azt pedig tudjuk, hogy a hangérzet kellemesebb, ha a kimenő jelben a páros harmonikusok dominálnak. (persze minél alacsonyabb szinten) A páratlan harmonikusok okozzák azt az "érces" hangzást. Ráadásul ez az ilyen teljesen kivezérelt végfok a csöves táp az említett hatás miatt kissé dinamika kompressziót szenved, ami "tömöríti" a hangzást, és ezt a gitárosok úgy látszik szeretik.
Helló !
Az a problémám, hogyha a hangkártya kimenő jelét egy 6n1p egyik felébe kötöm, és úgy megy a végcsőbe, akkor szól rendesen. Ha a másik felébe, akkor is. Viszont ha az egyik felét a másik felébe, és onnan a végcsőbe, akkor csak egy zakatolás/dübörgés az egész. Túlvezérli a végcsövet ? Vagy a trióda másik felét is ?
Ha párhuzamosan kötöd, az duplaakkora teljesítményt jelent…
Kösz !
Ez eszembe sem jutott. Láttam rajzokon ilyen megoldást, de hogy mekkorát erősít, azt nem tudtam. Ki akarom próbálni hogy mekkora az a meghajtás, ami még nem vezérli túl a csövet. (mekkora a legnagyobb hangerő) :worship:
Sziasztok !
Szerintetek a 6sn7 helyett használható a 6h8c ? A két cső kompatibilis egymással ? Nagyon megköszönném a segítséget Köszi
Igen.
A 6N8S 100%-ig kompatibilis vele, csak máshol gyártják (illetve a 6CC10 is).
Sziasztok!
Engem egy olyan csöves erősítő kapcsolási rajz érdekelne ami egyszerűbb felépítésü, egy 6L6GC végfokcsővel és 1 de max 2 előfokcsővel , valami 2 csatornás (1 tiszta, 1 torz) ha valaki tudna küldeni ilyet megköszönném! Előre is köszönöm!
Na jó, akkor mondom én…
Ha megfogalmazod szépen, érthetően, hogy mit szeretnél, akkor tudunk Neked segíteni Csöves erősítőben nem nagyon találsz bonyolultat, ha "egy" 6L6GC-vel akarod, akkor elég neki egy db meghajtócső, ha nagyobb teljesítményt akarsz, akkor kell egy másik is mellé fázist fordítani… A csatorna fogalmával nem vagy tisztában, a "tiszta" és a "torz" az mi akar lenni? Egy csöves torzító (distortion) a cuccban, amit ki lehet iktatni (bypass)?
Rengeteg gitár/hangszererősítő van a neten. Először tisztázni kellene, mit akarsz. Utána valaki küld egy rajzot, majd egy webhelyet kb. 100 kapcsolással. Amúgy a hangszererősítőknek van külön helye. ***
Helló !
Néztem csöves (fejhallgató) erősítőket, itt, és az lenne a kérdésem, hogy hány voltos csatolókondenzátor kell ha az anódról visszük ma jelet ? Ill. azért kell olyan nagy értékű kondenzátor oda, mert egy aluláteresztő szűrő az ellenállással, és hogy a mély hangokat is rendesen átvigye ? Kösz !
Szia!
Én Bővebben: Link ezt építettem meg több ízben és "nekem" ez jött be a legjobban.A 470µF-os kondival több a mély mint a 220µF-os elkóval.Viszont én még ráraktam egy 470nF-ost is a 470µF-os elkóra. Üdv:Attila
Kösz !
Ha azt az R7 ellenállást jóval nagyobbra cserélnénk, akkor lehet nem kellene elko. Vagy van annak valami spéci szerepe, és nem lehet csak úgy változtatni rajta ?
Szia.
A C4 az csatolókondenzátor, galvanikus elválasztás, az mindenképpen kell oda.
Úgy értem megoldható lenne kisebb értékű fóliakondenzátorral.
A kicsatoló kondenzátor nagysága, és a terhelés (fejhallgató impedanciája) együtt meghatározza (többek között) az alsó határfrekvenciát. Ezzel jelentősen befolyásolja a "mélyeket".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |