Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
De ha a főtrafót ha ujrarekerem nemlehet tobb Ampert kihozni? Vagy az alkatreszek nembirjak?
A főtrafó csak egy része a dolognak.
Nem az amper számít, hanem az összteljesítmény. Ha a teljes tápegységet átalakítanád a "Kapcsolóüzemű tápegység..." fórum útmutatásai alapján rezonáns tápegységgé, kb dupla teljesítményt ki lehetne húzni belőle. Ha csupán 2*200 W-os hangerősítőhöz szeretnéd használni, ahhoz bőven elég lesz, a zenei teljesítmény alakulása alapján. Nem lesz folyamatosan max. teljesítménnyel terhelve.
Egy fényképet kérhetnénk a belsejéről?
Találtam egy oem tápot melyet több néven is árulnak, a típusszáma megegyezik a tieddel. Az oldalán leírt teljesítménytől ránézésre távol áll. Ha a tied is ilyen, óvatosan bánnék a vele való hosszútávú tervezéssel. LC 8500BTX A románok biztos úgy gyártanak ATX tápot, mint Vargáné itthon. Bár ne lenne igazam.
Üdv!
Csak szeretném megsúgni, hogy legtöbbször egy 200W-os tápban ugyanaz a trafó és ugyanaz a félvezető szaggatja a feszültséget mint egy 400W-osban. Lényeges különbség csak az egyenirányító diódáknál és a szűrésben van. Egy csóri 200W-os tápból kis ügyességgel ki lehet húzni akár 500-600W-ot is. (2X50V, 5-6A) Csak olvasgatni kell.
Megsúgnám, hogy olvasgatni kell, mielőtt ilyen sületlenségeket írsz, és másokat félre vezetsz. Kb 30 db pc tápom van itthon (150-600W), a gyártói nem tudták amit írtál, és emiatt nem egyforma trafókat tettek bele. Ugyan annak a gyártónak a 350 és 400 W-os tápjában levő trafója között szemlátomást van különbség. 300-350-nél nincs. A gyártói tervezéskor fontos gazdaságossági szempont, hogy készítenek egy alapmodellt, mely nyomtatott áramkörére építve, alkatrészcserékkel az adott típusú tápból a gyártó teljes kínálatát elő tudják állítani. Emiatt van az, hogy a legkisebb, illetve teljesítményben az egymást követő pár modellbe, ugyanaz a trafó kerül.
NA a diódahíd+ kimenetét hova kel kötni? És a trafó melyik kimenetére?
Rosszak a tapasztalataid.
A PC trafó primerje 18+20 azaz 38 menet, amin a feszültség 153V (egyenirányított 230-nak a fele, mínusz ami a két tranyón esik). A szekunderek 2x3m ill. 2x7m, ami az áttételnek megfelelően (és egyébként is) 12V-ot és 28V-ot eredményez a szekundereken teljes kitöltés esetén. A járulékos dolgok pl. dead time miatt ez valamivel kevesebb, egészen pontosan nekem 26,6V jön ki belőle a kétutas egyenirányítással. Értelem szerűen ha Graetz-et tennék a két 12V-os ágra akkor ennek a duplája, vagyis 53V-om lenne anélkül hogy a trafóhoz hozzányúlnék. És akkor a feszültség kétszerező egyenirányításról még nem is beszéltünk, azzal 106V-om lenne anélkül hogy trafót bontottam volna. Ezt a megoldást egyébként nagyobb teljesítményre nem tartom jó útnak, de sosem próbáltam, lehet hogy jól működne 5-6A-es terhelés esetén is.
Szabi! Nagy kérés lenne a részemről, ha kérnék -legalább- egy jó felbontású képet a tápod belsejéről? Megtisztelnél vele engem és azokat akik segíteni akarnak.
Na megvolt a szüret keresem az ellenállást aztán kötögetem be.
És annak mi az oka, hogy egy 80286-os PC-ből bontott tápban (ami nincs 200W, és a 90-es évek elején gyártották) nagyobb trafó van (vasmagkeresztmetszet is) mint egy 2000 után gyártott 435W-os tápban? És a 200W-os AT-s tápokban is. A legtöbben EI33-as trafó van. Nekem is van itthon kb 40-50db táp (már főleg csak maradvány). 2db egyforma E vasmag egybefordítva, áttekerve, a szaggatótranyók megduplázva a frekvencia maxra emelve és a hajdanán 200W-os AT-s tápnak meg se kottyan 2db Quad405. Dolgoztam elektronikai alkatrész és készülék gyárban, ismerem a gyártást. A trfót, a tekercseket, folytókat, szűrőket nem helyben gyártják, rendelik. Költségesebb lenne egy új gyártósort beindítani mint a legyártott trafókat nagyobb tűréssel, szórással alkalmatni. Tudom, hogy nem fejtettem ki, hogy mire gondolok, csak nyersen odalöktem, de ha az ember fordít rá időt és olvas, nagyon okos tud lenni. Írtak már itt olyat is, hogy a PC tápban nincs trafó. És kiderült, hogy van... Nem is 1... Én a továbbiakban a vitát erről nem szeretném folytatni.
Itt vannak a kepek.
Rohadjon meg a fajlfeltoltes korlatozas!
Hello. bekötöttem a 150 és a 300ohmos ellenállást a készenléti 5V-hoz. A 2,3 lábhoz elvezettem ar áramot.
A 10es lábra kell 5V? Kötvetlenül vagy 1K ellenálláson át? A 7es lábra úgy gondoltam hogy van itthon 12V-osstab kockám és azt kötöm be a trafó bekötött részéről mivel nem tudjuk hogy mekkroa fesz fog lejönni ott. A 16,17 lábra kell az 5 meg a 12V?
Én sajnos ezeket a nagy, fekvő dobozba való, monstrum tápokat már kidobtam. Az "újabb" álló dobozba rakható kis méretű AT-s tápjaim még vannak. Ha egyszer lenne rá időd, megmérnéd, hogy a tieid milyen frekvencián működnek? Ha igen köszönöm.
Legjobb, ha a nyákodon visszavezeted 1 +12V és -12V kivezetéseit a trafódon, és oda kötöd. Az, hogy melyik a + vagy a -, a diódák bekötése határozza meg.
Van hasonló tápom, nem pont ugyan ez. A trafóból kiindulva 350W-nál többel nem terhelném. Ha elkészülsz az átalakítással, hosszabb idejű statikus terheléssel nézd meg mit tud, amit lassan növelsz -pl. autóizzók.
A régi földet látom szépen izoláltad, szerencsésebb lenne a végét a kisfeszültségű rész felé hajtani, ha kész leszel.
Látom rövid volt a szüret, és kevés a must, mert tudtál dolgozni
A 7-es lábra a kimeneti feszültségből kell előállítanod a 12V-ot! Én papírról szeretek dolgozni, az ilyen átalakításokkor a kapcsolási rajzot A4 méretben kinyomtatom, és abból dolgozok.
Rövidvolt mert sokan voltunk.:. Akkor. Azt csinálzam hgy a megmaradt fszültségről egy 7812 stabbal vezetem a feszt a régi 12V helyére. Ami a 12v-os szigettől megy vezetősáv átvágtam ás utána kötöttem a stab kimenetét. Így kapja a 7es is valahonnan mert nem találtam meg hogy hova vezet de kapni fogja. Még megnézem a régi 5V hova ment a 16-17 környékén adok oda 5v-ot az izzó be van kötve és akkor próbálok egyet hogy mit csinál.
Na. A 3,3 helyett van 3,34-5V az 5V helyett van 4,98-9. Ezek rajta is vannak iz Ic-n. Viszont a 16-17 lábakon nincs fesz így nem is indul a táp. valószínűnek tartom hogy emiatt. Mivel a 12V-ot rákötöttem oda de az csak akkor jelenik meg hamár megy a táp. Viszont az 5V nincs rajta. Valószínű hogy ettől nem megy? keressem meg az 5V helyét vagy máshol keresgéljek? A 4,5,6 letestelve a 2. 3,3V a 3 5V. a 10.en nincs fesz.Oda is kell 5V?
Hmm. Valami még nem jó. Ráadom a 200at a kimeneten felugrik a fesz 10V ig majd vissza 0ra. valamiért még nem indít az IC. A 10es lábra kell 5V?
"A 7-es lábra a kimeneti feszültségből kell előállítanod a 12V-ot!"-ellenállásos osztóval.
16-17 itt is a kimenti feszültségből kell előállítanod a feszültséget, nem stabkockából. Egy kis segítség, melyik lábon mit kellene mérni: SG6105 feszültségértékei
Az oké hogy ellenállásos osztóval de mivel ne tudom hogy mennyi a kimeneti fesz így nem tudom mekkkrora elleállással osszam le.
Mindjárt végigméregetem a lábakat.
érdekesnek találom azt hogy az IC-re az 5V tápfesz a 20as lábon csak 4,86. A készenléti fesz ponton pedig 4,98. A 16os lábon rajta van az 5V az sok. Ha a 19es lábhoz hozzáérek a műszerrel elked zizegni a tarfó és a kimeneten 4,5V jelenik meg ami változik.
Alakul ez! Többi lábon mit mértél?
Na egyenként úgy hogy a 220 rajta és ps-on gnd-n.
1:0,25 2:3,35 3:4,99 4-5-6-:0,00 7:0,55 8:2,24 9:2,24 10:4,99 11:0,48 12:0,00 13:2,47 14:3,67 15:0,00 16:0,35 17:0,8 18:0,00 19:1,12 20:4,92. Nem zizeg semmit nem csinál semmit.
Győzelem. nem vettem mészre egy hajszál vékony vezetősávot a 12Vtól és így egy rész nem kapott áramot. Most működik. A gyári 12-os részen 21V-ot ad.
A primert meghagyva 2x hány menetet tekerjek a 2x38V-hoz?
Igen. A 7es láb nem kapott áramot... tudom hogy a stab kockával nem tud szabályzni de mivel nem tudtam hogy mennyi lesz a kimeneti fesz így ez így szerintem jobb volt. természetesen a 40V ellenállással lesz leosztva hogy lehessen terhelni. Ha jól tudom a 12V gyárilag 2x4 menetről megy. Akkor ezt kéne nekem 2x8 menetre tekerni?
Gratulálok! Egyelőre semmit. Terhelési próba jön, változtatod a terhelést, tudja-e követni a táp, mennyire stabil. 2db autó reflektorizzó legyen sorba kötve 1 terhelés a 21V miatt. Kezd mondjuk 2x21W-tal, később 2x55w-tal, és szépen növeld, ha több óráig bírja, akkor léphetünk tovább. Persze a diódák terhelhetőségét vedd figyelembe.
A kimenetre milyen feszültségtűrésű kondikat tettél?
A kimeneten még a gyári van így csak 2x egy pillanatra volt bekapcsolva. Keresek bele 35V-osat csak az a baj hogy az nem LOW ESR. A 21V-otmekkora ellenállással küldjem a 12V-os részre az IC-nek?
Mivel a stab kocka van benn így nem tudom terhelni. Úgyhogy azt elleállásra kén scerélni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |