Fórum témák
» Több friss téma |
Az lenne a lényeg hogy azért legyen grafikus ne csak ezt írjaki ennyival szálgudasz : 30km/h fordulatod 10 k
Végülis egy potméterel a fényerő szabájzást meg lehetne oldani nem ? Azért gondoltam nagyon lcdre a grafika miat hogy minden elférjen . Te tudnál nekem ilyet csinálni amúgy?
Akkor szerintem neked tarolos pontmatrix kijelzo kell.
Elvileg talan tudnek csinalni, csak most kicsit messze vagyok toled, ugy 6000km-re, legvonalban... Ami a lenyeg, hogy a feladatot kette kellene bontani, az elso egy mikrokontrolleres sebesseg es fordulatszamerzekeles, a masodik, hogy ezt kijelezzuk valamin.
Idág én is rá jöttem Csak sajnos halvány lila fingom nincs hogy kellene neki kezdeni , idáig ilyen egyszerű ledes villogókat motor vezérlőket csináltam Érted lenne kettő ilyen mutató ami be lenne skálázva. Az első 120km/h óráig lenne egy kis mutató ami így mutatja a másik a fordulatnak Lenne egy hő érzékelő tranzisztor meg a fordulat és sebességnek egy egy pic vagy ic
Elsokent szerezz be egy PICet meg egy mondjuk 64x128-as pontmatrix kijelzot, nem egy okor ara. Aztan elkezdhetsz jatszani a megjelenitessel. Valoszinuleg jo lenne szamitogepen megtervezni a muszert es utana mar a kesz grafikat masolni be. A mutato egyszeru vonalhuzo algoritmussal letrehozhato. A szamokat tobbfelekeppen megoldhatod, en azt csinaltam, hogy valamelyik TTF-bol rajzprogramba megfelelo nagysagban kimasoltam oket.
Milyen PICet vegyek és mivel lehetne megszerkeszteni a grefikai részét a menni fog . Bele égetni bele tudom csak a nyák készítésbe van problémám.
Eloszor nezd ki a kijelzot, aztan szamitsd ki, hogy milyen gyorsan kell neked a szamokat valtoztatni, abbol szamitsd ki a sebesseget, hogy a kijelzo adatlapja alapjan birja-e.
Szerintem egy 18f2620-as elegge jo lenne. Azt javaslom, hogy az eeprom memoriateruletre tedd a muszer szamlapjat, a tobbi kirajzolando dolog mehet a RAMba. Tul bonyolult nyak nem kell ehhez. A hall-szenzorokhoz kell ket lab, mondjuk meg egy a homeronek, a tobbi eleg a grafikus kijelzo meghatasahoz. Talan meg egyet hagyjunk ki nyomogombnak meg meg egyet a hattervilagitas kapcsolojanak. Ha nem eleg a labak szama, akkor 18F4525 mondjuk.
Én szerintem elég 18f2620 , egy 320x240 kijelzőre gondoltam hogy látszódjon minden rajta .
Üdv.
Olyan kapcsolási rajzot szeretnék amivel ledesen lehet mérni a sebességet . Pl egy lm3914el.( 10 ledes) 1. led 10 km/h 2. led 20 km/h és így tovább. Googléba kerestem de nem találtam semmit se .Ha lehet nyák tervet is kérnék. Előre is nagyon köszönöm.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék tőletek kérni arra, hogy miként lehetne kiváltani egy reed-relét (konkrétan egy sebességmérő vevőjét) valamilyen optikai kapuval, esetleg valami olyasmivel, ami képes percenként ezer körüli fordulat kis átmérőn történő mérésére. A dolog lényege az lenne, hogy vettem egy digitális kilométerórát egy kis kerekű robogóra, de az egyetlen stabil rögzítési ponton, ahol a vevőt rögzíteni tudom kb. 900-1000 fordulat táján (kb. 50 km/h) már képtelen a relé kioldani, és így állandóan azt a jelet küldi, hogy előtte van a mágnes, az óra szerint pedig álok. Az órával valószínű nem lenne gond, mert normál kerékméretnél 300 km/h-ig mér, az nálam 100 körül lenne, amennyivel biztosan nem tudnék menni.
Szia Dannu! LINK Ez körbe méri ledekkel a sebességet. Ha nem tetszik a nyák, elkészítem Sprint Layoutba.
Ez talán még túl komoly is, végül is nekem inkább csak egy sima digitális kimenő jel kell, a számításokat már elvégzi az óra.
Szerintem hall érzékelő kéne. A kerékre pedig valami kicsi kilógó fém és mellé kell rögzíteni a hall érzékelőt. A reed csővel van a gond. Nem tud elég gyorsan kapcsolgatni. Vagy kicsit hibás. Vehetnél egy másikat. Csak 100-200Ft. Ha azzal se menne, akkor próbálkozhatnál a hall-al.
Most elgondolkoztattál, van otthon egy nagy rakás régi floppy meghajtóm, bár a nagy-floppyban talán optikai adó-vevő van, de a kicsikben valami ilyesmi, akkor elvileg erre alapozva lehetne kiépíteni egy jeladót? Milyen áramforrásra lenne hozzá szükség, el tudnám látni a motorról, vagy érdemes lenne külső forrásra kötni?
Na kicsúsztam a módosítás idejéből. Szóval a reed relé egy kb. 15 centis átmérőjü körön mozgó mágnesről kapja a jelet, ami szerintem 900 körüli fordulaton már túl hamar ér a reléhez és túl hamar távozik is, ezért az vagy nem húz be, vagy nem old ki. nagyobb sugárra meg már nem igazán tudnám tenni a sem a mágnest sem a vevőt.
Az átmérő mindegy 900-as fordulaton 900-szor jön a mágnes.
Lehet, de a mágneses tér időtartama nem. Múlt héten pl. még egy hdd mágnese adta a jelet, azzal meg lassan nem lehetett menni, mert már akkor behúzta a relét, amikor még 5 centire volt a mágnes tőle. azzal pl. tudott mérni 55-öt is, de csak 15 felett volt hiteles, alatta volt, hogy 30 m alatt mentem óra szerint 100-at.
Szia! A reed már bizonyított, üzemi körülmények között. Nem véletlen adták az órához. Egyszerű, mint a faék és nem igényel külön tápellátást. Saját tapasztalatom szerint 5000 imp./km-ig teljesen üzembiztos. Figyelni kell viszont a pozícionálására. Érintőleg helyezkedjen el a körön, s az érintkező pár úgy álljon, hogy a mágnes merőlegesen meg tudja húzni. Ez után már csak a működtető mágnes felhelyezésével kell vigyázni, ugyanis ha mágnesezhető fémre helyezed, az megváltoztatja az erőteret, többnyire kedvezőtlen irányba. Ekkor célszerű egy darab műanyagot beépíteni a fém és a mágnes közé.
A megfelelő működést simán lehet egy multiméterrel ellenőrizni frekimérés üzemmódban, de akár sípolós folytonosságvizsgálóval is. Még azt érdemes megnézni, mennyi jelet képes a műszered feldolgozni, mert nem kizárt, hogy ez már neki sok. Akkor meg bosszús leszel, hogy hiába kreáltál csoda-jeladót... Szerk.: Többnyire, mikor eltörik a cső, akkor szokott kis sebességnél irreálisan magas, időben változó értékeket mutogatni. Üdv.: Macsek
Az órát teszteltem, az mér még 60-at is (ennyire gyorsan tudtam egy dróttal rövidre zárni az áramkört). Átgondolva szerintem sem az a baj, hogy nem old, inkább az, hogy a gyenge mágnes annyira hamar elmegy előtte, hogy az erőtere nem képes berántani a relét. ezt mutatja az is, hogy ha távolítom, akkor már kisebb sebességnél elveszti a jelet, viszont ha nagyobb mágnest teszek, akkor korábban kapja és tovább, mint kéne. Ez a biciklikeréknél azért nem baj, mert ott ha kicsi a mágnes, akkor már lassan is hamar elveszti a jelet (mint öcsém tescos órája 40 felett), de nagyobb mágnessel lassan is rövidebb ideig van a relé közelében, semmint zavarná a mérést (u.a. az óra + winyómágnes). A fő baj az, hogy annyira kevés helyre, és olyan rugalmatlanul tudom feltenni a mágnest, hogy nincs rá módom, hogy kikísérletezzem mekkora mágnes kell adott távnál és fordulatnál a jó működéshez.
Azért nézegesd át amiket írtam, mert ez tényleg nem agysebészet...
Üdv.: Macsek
Átgondolva a probléma, hogy túl messze van a mágnes, valószínű az lesz a megoldás, hogy valahogy közelebb kéne vinni, de tényleg profibb lenne rá egy kisebb korongot hosszúkás lukkal felszerelni egy optikai kapuval, mint gányolni és kísérletezni a távokkal. Mindenesetre köszönöm a tanácsot, holnap még szórakozom kicsit a reed-el, de ma már tényleg felbosszantott, hogy feszt nem találom az ideális pontot, pedig tényleg nem kéne sok, ha 60-ig mérne, az már maga lenne a győzelem, mert annyival max szakadékba hátszéllel...
Sziasztok!
A segítségetek kérném egy fordulatszámmérős kapcsolásban. nekem egy nagyon egyszerű kapcsolás kellene, amit egy potenciométerrel be tudnék állítani, hogy mekkora fordulatszámnál kapcsoljon (pl. húzzon be egy relét), és akkor megváltoztatná pirosra a háttérvilágítást, jelezvén, hogy illene váltani, mert magas a fordulat. Fontos, hogy minél egyszerűbb legyen a kapcsolás. Előre is köszönöm szépen a segítségetek!
Sziasztok!
Szeretném működésre bírni egy Ford Mondeo(1995, 2000cm^3, benzin), elektronikus fordulatszámmérőjét, sebesség mérőjét és a többi mutatós mérőt. 3 kivezetés található a mérők hátulján, egy test, egy +12V és egy jel. Milyen "jel" el dolgoznak ezek a fordulatszámmérők? Van egy komolyabb IC és néhány passzív alkatrész is az analóg mutató hátoldalán, ahonnan erednek ezek a kivezetések. Milyen jelet fogad a "jel" bemeneten az egység? Sima analóg jelet, amit akár egy potival is adhatok neki(leosztva a 12V-t), vagy valamilyen meghatározott PWM jellel dolgozik a rendszer? Az üzemanyag szintjelzőn szintén 3 kiálló csatlakozó van, de ott nincs semmilyen IC, hanem úgy tűnik, hogy a tekercs"dobból" jön ki a 3 csatlakozó. Lehetséges fogy a fordu. mérőnél az ic nem is fontos? (Sajnos az autó totálkáros, így nem áll módomban lemérni a dolgokat...) Előre is köszönöm segítségeteket! Üdv.: Zoli A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2012
Kilométer meg a fordulatszámmérő impulzusokat számol, a többi ellenállást "mér".
Hello mindenkinek
Lenne egy kérdésem a sebeség méréssel kapcsolatban. Pic-es sebeség mérőt szeretnék csinálni. Van egy elméletem, ami lehet nem helytálló de lehet hogy az... szóval PIC16f887 TRM2-es timerét leoszva 15 225Hz-re állitottam be,timer számol és amikor a RB0-ás lábot jeletkap megszakitás történik a timer értékét kiolvasom "seb" változóba. A kerék kerülete 2m, igy pl ha seb=15 225 ekkor a kerék 1s alatt nem fordult semmit, sebeség = 100-(seb/100)*0.707=0km/h, . Sántit az elméletem vagy nem?
Sziasztok lenne egy kis segítség problémám van 1 PIC16F887 ic-m és 16x2 karakteres kijelzőm.
Simsonra (S50 megszakítós, 6V-os) szeretnék fordulatszámmérő, volt mérő és hőmérőt csinálni. Az lenne a kérésem, hogy az első sorba szeretném kiíratni az RPM-et. A második sorba van a feszültség mérő és a hőmérő azok működnek de az RPM-l el vagyok akadva mert én személy szerin arra gondoltam amint a csatolt fájlban van hogy arról venném le a jelet na itt a gond mert nem tudom. Igazából pár hónapja tanulom a programozást és nem találok a netten nekem meg felelőt remélem segítetek. Előre is köszönöm.
Ha feszültséget tudsz mérni a piccel akkor csak beállítási gondok akadhatnak , mert ez egy frekvencia feszültség konverter , tehát a kimenetén a fordulatszámmal arányos feszültséget ad ki .
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2013
Köszönöm a gyors válasz. A Pic adatlapja szerin a 2. láb AN0, RA0 az ha minden igaz és nem nézek el semmit ami szokásom néha, pontosan le írnád nekem ezt a feszültségosztót mert még ilyennel nem foglalkoztam soha. Előre is köszönöm.
Mérd meg hogy a maximális fordulatszámnál mekkora feszültség mérhető a konvertered kimenetén , ha nem haladja meg az 5v ot akkor nem kell semmi , ha több mint 5v akkor tegyél a kimenet és a gnd közé egy 10k -s trimmerpotit és avval beállíthatod hogy a max érték menyi legyen .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |