Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
na ezthogyan tudom feltölteni egyenárammal?
az utolso kép egy kisebb példány.
Próbáld meg úgy, hogy a aluházra kötöd a negatív pólust.
Hello!
Feltudod tölteni, csak vannak feltételei. - Ezeknek több lába is van, ezek közül általában csak egy a plusz, a több a negatív elektródára van kapcsolva. Feladata csak annyi, hogy mechanikailag stabilabb legyen beforrasztva. Tehát a plusz és mínusz lábakon kell tölteni. - Mint látható polarizáltak, tehát érdemes helyes polaritással tölteni. Persze egy 300V-os kondinak nem lesz gyereke a lapos elemtől, még akkor sem, ha fordítva töltöd. De ha 300V-al tennéd ugyan ezt, szépen fel is robbanna. - Lehet, hogy a kondi öregebb mint én (pedig az sem semmi már) és rég kiszáradt és nem veszi a töltést. - Sok energiára azért nem lehet számítani, mert egy kondi energiatároló képessége = (C*U^2)/2. Tehát a kapacitásával arányos, de a feszültségtől négyzetesen függ a betárolt energia. Vagy is 4,5V-ról feltöltve és kisütve, legfeljebb egy kicsit fog csattanni. Nagyobb feszültség esetén pedig óvatosan kell eljárni, mert már lehet életveszélyes, akár rád, akár a kondira nézve is a kisütés. Ezért általában kisütni, ellenálláson keresztül szoktuk/lehet. - De ha feltöltötted, akkor egy multiméter sokáig fogja mutatni a töltést. Kivétel, ha a szivárgási árama (önkisülése) már nagy, ekkor hamar elveszíti a töltését. üdv! proli007
[off]
Idézet: „- Lehet, hogy a kondi öregebb mint én (pedig az sem semmi már) ...” Na ne má' Öreg akkor leszel, ha már a fiatalokat sem akarod segíteni. Mindenki olyan idős mint amilyennek érzi magát. 20 éves vagyok...20 éves vagyok....... Na jó a 30 sem rossz. Meg a többi sem! Nekem csak 32-ig van tapasztalatom, de .... 20 éves vagyok ... 20 éves vagyok...
[OFF] Én meg Laci barátom, most kezdek rájönni erre, mikor emlegették nekem , hogy : "Jaj, ne akarj felnőni, majd visszasírod te még az általános iskolát (elemi iskola más néven) ". Annyira rossz korán kelni a gimihez.. Tényleg jó volt régen.
[off]
Ez az uccsó OFF mert ma már sok fát tettem a tűzre. :hide: Tudod milyen rossz, de inkább nehéz úgy Egyetemre járni és tanulni, hogy ..... két gyerek az egyik beszélni a másik írni-olvasni tanul. Csőd szélén a munkahelyed, napról napra élsz és kínlódsz? Örülni kell, hogy tanulhatsz és még el is tartanak. Én akkor is visszasírom azt mikor 20 éves voltam.
Üdv.Elore elnezest kerek ha rosz helyre irom de ezen a teren nagyon kezdo vagyok.Lenne egy mixer amit megakarok venni,na es itt a bokkeno,hogy a ket csatornat hogy tudom kivezetni a laptopbol.Lattam azt az usbs hangkartyat de az ha jol tudok nem ad kulon hangot(virtual Dj deckenkent) arra lennek kivancsi,hogy hogyan lehetne megoldani hogy adja ki mindket csatornat?Vagy egyszerubb lenne hazilag elkesziteni ket mp3 lejatszot? de azt hogy lehet szinkronizanlni?Elore koszonom a valaszt.
sziasztok.
KEZDŐ VAGYOK és szeretnék 6drb kék ledet párhuzamosan bekötni és az a kérdésem,hogy mindegyik led elé kell ellenállás,vagy csak az első elé?milyen erősségű? a led 3-3,4v AUTÓBA LENNE BERAKVA12V. KÖSZÖNÖM.
http://bsselektronika.hu/index.php?id=245
Itt ki tudod számolni, hogy párhuzamosan v. sorosan kötve mekkora ellenállás kell /led. De vigyázz az autóban 12v-14.4v között ingadozik a töltés nem járó és járó motornál úgy számolj. Üdv
Ajánlatos külön-külön. Ha sorba kötöd, akkor persze elég egy.
AMI ITT KIJÖN ÉRTÉK AZT MINDEGYIK DIÓDA ELÉ BE KELL RAKNI,VAGY CSAK AZ ELSŐ ELÉ ÉS OKÉS LESSZ?
Van egy olyan módszer, aminél fúróval lehet kialakítani a vezetősávokat. BSS elektronikán megtalálod. Egész egyszerű.A videón tényleg nincsen kék védőfólia, de az enyémen valamiért van, és nem tudom, hogy minek... lehúztam a nyákról, és az alatta lévő felületet megmértem multiméterrel. Réznek néz ki, de nem vezet.... kicsit megkapargattam a multiméter végével, és úgy már azt jelezte, hogy vezet. Csak azt akartam megtudni, hogy ez most normális-e, vagy mi a fene van?
Nem vagyok a BSS elektronika olvasója. A nyers nyák (nyomtatott áramkör) lemez, az egy jó, vagy nagyon jó szigetelési tulajdonságokkal rendelkező alaplemezre felvitt vezető (réz) fólia. A nyomtatott áramkör vezetősávjainak kialakítása úgy történik, hogy ahol szükséges a vezetőfólia, ott letakarjuk, és a többit (többnyire) vaskloriddal lemaratjuk. A nyers lemezen szokás védőfóliát alkalmazni, hogy a rézfólia mechanikai sérüléseit elkerüljük. Felhasználás előtt ezt el kell távolítani, és a rézfóliát fém tisztára kell takarítani. Mindezekről bővebben olvashatsz a nyák készítés topikban. Fúróval (maróval) is kialakíthatod a vezetősávokat, de ahhoz CNC marógép kell. Gondolom ilyened nincs a spájzban, és elég bonyolult dolog is. Többnyire csak a furatokat, kivágásokat szokás ilyenen elkészíteni.
A kész nyákon szokás alkalmazni (profi helyeken) Lötstop fóliát, festést, (ami lehet kék, vagy zöld színű, de erre amatőr körülmények között nincs szükség, mert erre csak ún hullámforrasztásnál van szükség, ilyen meg amatőr körülmények között nemigen fordul elő. A réz vezetősávok korróziós védelmét más úton sokkal könnyebb és főleg olcsóbb módon is meg lehet oldani. Szóval olvasgasd a nyákkészítés topikjait. Persze léteznek gányolós technológiák is (kapargatás, köszörülés), de ezek alkalmazását csak végszükség esetén javaslom.
Itt egy gányolásos köszörülés: Bővebben: Link
Ezt én is tudom. CNC-m nincsen, de ehhez csak egy sima kézi fúrógép kell, meg gravírozófej. Így sztm egyszerűbb, mint a sok vegyszerrel. De Most nem akarok erről vitát nyitni, mert már megvettem mindent a fúrós készítéshez, és elhatároztam, hogy ezzel fogom. Engem csak az érdekelt, hogy a réz miért csak akkor vezet, ha egy kicsikét megkapargatom a felületét. A nyák felépítésével is tisztában vagyok, és éppen ezért furcsállottam, hogy az a rész, aminek vezetnie kellene nem vezet...
Le van lakkozva, ezért nem vezet. Ez a lakkozás a rézfelület korrózióvédelmét szolgálja.
Ja. Így már világos. Akkor ahova forrasztani akarok, azt a részt lekapargatom, a többit meg hagyom ahogy van. Köszi!
Nincs az már lelakkozva (akkor minek a védőfólia), hanem oxidos lesz, mikor rásütik a szigetelő lemezre. Azért kell megtisztítani.
Nomeg szobrász se vagyok, vagy festő, aki kézi gravírozással megcsinálja. Azért megnézném egy IC felrakását ilyen módszerrel
De neki nem is vezetett, csak akkor, ha rászúrta a multimétere tapogatóit. Ebből gondoltam, hogy lakkozva vagyon. A drémeles képeket elrettentésképen linkeltem.
Sziasztok!
Még csak ismerkedek az elektronikával, viszont lenne néhány kérdésem, remélem tudtok nekem segíteni. A kérdésem az lenne, hogy pontosan milyen szerepük van a kondenzátoroknak, és a tekercseknek az áramkörökben, mit is csinálnak ezek valójában, persze egyen és váltakozó környezetben más tulajdonságuk van(gondolom). Ha a kérdésem nem megfelelő akkor megpróbálom másképp feltenni. Egy értelmes válasznak viszont örülnék.
Szia!
Először is mélyedj el a témában a HE nagyszerű cikkei segítségével:
A rézoxid nem is vezet (csak félvezet) és nem is tudni, hogy milyen oxid került rá.
Csak aki nyákot készít nem is gondol erre, mert kapásból felcsiszolja, polírozza, hogy jól tapadjon a festék, a fólia, és ne marjon alá
Igen, ha nagyon barna a felület, akkor tényleg nem szeret vezetni, csak tisztítás után.
Az a vicces, hogy a felület nem is barna. rézszine van. csak egy pöttyet sötétebb mint a többi lemez. Arra gondoltam, hogy a védőfólia ragasztója lehet a ludas.
Mármint arról beszéltetek, hogy ha barnás a felület, akkor nem vezet, én meg valahogy erre írtam... Na mindegy legközelebb jobban figyelek a megfogalmazásra... Majd valamikor nekiállok, és jól letisztítom az egészet. Köszi mindenkinek!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |