Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CNC építése házi alkatrészekből az alapoktól
Lapozás: OK   106 / 376
(#) karesz49 válasza PIC hozzászólására (») Szept 22, 2011 /
 
Szia István
Sajnos a Mach-3-at én sem ismerem, de a "Bmp2CNC" programod érdekelne. Ha ide tudod adni akkor légyszíves küld el a
karesz4900@gmail.com
emilcímemre.
Előre is kösz, ha zavartam akkor bocsi
üdv.Karesz
(#) l48 válasza PIC hozzászólására (») Szept 22, 2011 /
 
Amit Te keresel az a Lazicam nevű szoftver alapból a mach3 tartozéka. Mivel nem problémamentes nem lesz egyszerű a dolgod ( béta verzió) tudtommal az is marad.
Marad még az artcam
(#) PIC hozzászólása Szept 22, 2011 /
 
Itt a hivatalos oldala a Bmp2CNC-nek:
http://www.mr-soft.net/en/dwl.html
Le tudja tölteni bárki.

A LaziCam nevű progit ismerem jelenleg is azt használom de csak szöveg g-kóddá alakításához... másra nem tudom mert a többit csak a pro tudja....
Amit én láttam a mach3 kézikönyvében az egy bmp betöltési lehetőség közvetlenül a file menüből. Nem egy külsős programmal..
(#) hotib válasza PIC hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Mastercam Art tud G kódot generálni pl. fotóból. Nem értek hozzá, nem láttam-próbáltam, csak olvastam.
(#) gulasoft válasza hotib hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Nálam van egy demo most, majd megnézem.
(#) hotib válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Én egy X5 iso-val találkoztam, állítólag fullos és működik.
(#) lui3 válasza PIC hozzászólására (») Szept 23, 2011 /
 
Szia
Az arcam face vizardja szerintem fullos probáld ki.
vagy esetleg a photovcarve lenne neked jo.
üdv
(#) Villanypasteur hozzászólása Szept 26, 2011 /
 
Üdvözlet!

Emitt egy csatolt kép egy léptetőmotorról. Sajnos nem tudom, mi a funkciója a tengely jobb oldalán lévő tárcsának, korongnak, mineknevezzeleknek? Együtt forog a tengellyel, de ha lefogom a tengelyt, akkor is el tudom csavarni, mert csapágyazva van rá!
Kösz a választ!

Vextamoci.jpg
    
(#) Rasiel válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
az egy "lendkerék" az enyémen is van
(#) Sir-Nyeteg válasza Rasiel hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Viszont ha csapágyazva van, akkor lendületet nem ad át...
(#) gulasoft válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Lendkerék esetleg? Nekem is van egy ilyen elég gyengus ahhoz képest mekkora.
(#) gulasoft válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
De mert nem olyan nagyon van csapágyazva. Kicsit szorul.
(#) Villanypasteur válasza gulasoft hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Igen, tökéletesen fogalmaztál, van egy kis "szorulása" és lehet, hogy pont itt van a kutya elásva? Lekaptam a tengelyről, fotó csatolva róla.
Mi a fene lehet ez?

DSCF3181.jpg
    
(#) Medve válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Hello, a középső furatban lévő két kisebbel lehet a tengelyre rögzíteni. Netalán menetes furatok azok? S egy másik kérdésem: Az epoxigyanta két különböző anyagú darabot rögzít össze?
(#) Rasiel válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
szerintem kiegyenlíti a mozgást. ennyi lehet csak a szerepe.
(#) Villanypasteur válasza Medve hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Üdv! Igen, kettő kis imbusz fejű csavar rögzíti ezt a motortengelyre. A második kérdésedre nem tudom a választ, de felmerült bennem az, hogy valami fix örvényáramú fék lehet ennek az egésznek a funkciója, és - ahogy azt Rasiel mondja - emiatt valami kiegyenlítő hatással bírhat. Ha hirtelen próbálom megtekerni a csapágyas részt, mintha keményebb ellenállásba ütköznék.
Előbb írtam az Oriental motornak, hogy küldjön adatlapot erről a típusról (C7628-9212K), talán szóba állnak velem.
Nem mai a gyerek...
(#) Medve válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Ebben az esetben elképzelhető, hogy a tömegével a motor rezonanciáját módosítja, ami az adott alkalmazáshoz szükséges volt.
(#) Villanypasteur válasza Medve hozzászólására (») Szept 26, 2011 /
 
Szerintem jó úton járunk, különös tekintettel arra, hogy a méretéhez képest egész rendes tömeggel bír ez a .... valami
(#) Rasiel hozzászólása Szept 26, 2011 /
 
esetleg egy változó karakterisztikájú lendkerék ?
(#) zsoltee0001 válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia
Másolók optikamozgatásakor előszeretettel alkalmazzák, minél nagyobb sebesség, annál nagyobb tömeg kell.
Mivel az optikának kicsi a tehetetlensége ezért kell az egyenletes működéshez.
A mi esetünkbe ez nem áll fenn, sőt a minél gyorsabb reagálások (hirtelen irányváltozások ) miatt nem előnyös.
A te változatod, viszont hirtelen irányváltás esetén elmozdul a tengelyhez képest, így nem fejt ki különösebb ellenerőt, viszont az egyenletes mozgást biztosítja, tehát ez egy fokkal fejlettebb megoldás.

Üdv
(#) Villanypasteur válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia!
Akkor úgy gondolod, hogy célszerű a motoron hagynom?
Gyorsításnál, lassításnál dinamika csökkentő hatású lehet, bár kérdés, hogy mennyire.
Üdv!
(#) Sir-Nyeteg válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Teszteld le a gépeden a max elérhető sebességet vele és nélküle is. Ha nincs különbség, akkor dísznek még meghagyhatod
(#) gulasoft válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Az indulásnál lassít, amit mozgat az meg így is 10*-es tömeg, semmi értelme nincs. Az enyém gyenge is volt mint a harmat.
(#) zsoltee0001 válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 27, 2011 /
 
Szia

Mivel szerelhető, miért ne hagynád rajta, max leveszed, de kézi tekerő gyanánt jó lehet.
(a mach-ba beállítható a kezdő gyorsulás, ha gyenge a motor ezt nem érdemes nagyra venni, így kisebb az esélye a lépésvesztésnek)
Üdv
(#) Villanypasteur hozzászólása Szept 29, 2011 /
 
A tekerentyű *** visszarakom a tengelyre, aztán majd kiderűl, hogy árt inkább, vagy segít. Lenne viszont még egy kérdés: van egy bipoláris Clifton Precision motorom, piros/kék, sárga/fehér drótokkal. Ohm mérő ugyan megmondja, hogy melyikek az összetartozó vezetékek, de hogyan állapítsam meg könnyen, hogy melyik ezek közül a plusszos/minuszos?
Köszi!
(#) Sir-Nyeteg válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
4 vezetékes motornál ez nem számít. Ha felcseréled valamelyik tekercs irányát, akkor másik irányba fog forogni a motor. Nem lesz belőle gond.
(#) Villanypasteur válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Ha az egyik tekercspár jól van bekötve, míg a másik fordítva, nem az lesz az eredmény, hogy a motor egyirányú haladás helyett jobbra-balra lépeget egyet?
(amúgy ilyen gyors előző választ még nem kaptam
)
Kösz!
(#) Sir-Nyeteg válasza Villanypasteur hozzászólására (») Szept 29, 2011 /
 
Nem!
Az előző válaszom lesz érvényes rá.
(#) Villanypasteur hozzászólása Okt 1, 2011 /
 
Üdv!
Most hangolgatom első masinámat és persze gondok is vannak, íme:
Az X és Y tengely motorjai zúgnak álló állapotban, a hang rendkívül hasonlít arra a zajra, amit rádiók produkálnak 2 állomás között és melegszenek is. 10
perc üzem után kb. 40 fokosak. 3.5V / 2.5 ohm, azaz 1.4 Amperosak. A kínai vezérlőn az alábbi értékek vannak beállítva: Current setting 50%, decay
mode slow, mikrolépés 1. Amikor a kurzormozgató billentyűkkel mozgatom a tengelyeket, akkor teljesen normálisnak tűnik a hangjuk és szépen teszik is a dolgukat.
A Z tengely motorja 7.4V 1Amperos, még jobban melegedett (kb 50 fok), a beállítása ugyanaz, mint a másik két motornak, de most az áramot
visszavettem itt 25%-ra. Viszont ez álló helyzetben nem "muzsikál", mint a
másik kettő.
Mi a fene lehet a probléma?
Még egy: jó kis gkód lelőhelyet tudnátok-e ajánlani, ahonnam választhatnék valamit, amivel tesztelgetni tudnám a gépet?
Kösz előre is!
(#) gulasoft válasza Villanypasteur hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
A kínai vezérlő 1.5A-3A-es motorokra jó. Mindegyiken vedd le az áramot 25%-ra akkor talán elmegy, illetve ellenállás cserével tudod lejjebb venni. A hang a tartóáram hangja, ne foglalkozz vele, ha már nem melegszik a motor akkor nem lesz gond.
A legegyszerűbb gkód-ot meg tudod írni magadnak, 100* oda vissza vidd az x tengelyt, és nézd meg ugyan oda áll e vissza mind a 100-szor, és ugyan ezt az y-ra. A lépésszámot minél nagyobb távolságon próbáld beállítani, így ha a géped a teljes hosszon 0.1mm-el tér el a teljess hossztól +- irányban, akkor az a fél távon már csak fél tized. Persze próbáld minél jobban belőni.
Következő: »»   106 / 376
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem