Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Plazmagyújtás
 
Témaindító: nick81, idő: Dec 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 18
(#) Vakegér válasza V L hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Milyen autód van?
(#) Vakegér válasza V L hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Kábelokra az árnyékolást hol vetted és mennyiért?
(#) svgyula válasza V L hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Szia!
Már megoldottam a gyújtásgondot ~2éve de akkor nagyon bosszantott. most már a kondik is benn vannak és jól muzsikál a szerkezet. Olyan lett mint egy diesel...
Az 1lperc nálam 12volt/15-16A működik. Az előző ugyanezzel a paraméterrel ~0,6liter/perc. Ezek is szerepet játszanak abban hogy most jó az autóm fogyasztása és nyomatéka.
A gyertyákon hogy milyen munkát végez ez az átalakítás még nem tudom.
(#) V L válasza Vakegér hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Nissan almera 1.6. Az árnyékolást házilag készítettem: háztartási alufóliát 3 rétegben szándékosan gyűrötten tekertem rá. a végét ragasztós fóliával rögzítettem. Ezután 0.5 cm sűrün rézhuzallal( 0.1mm) háromszor végig bandázsoltam, ehhez 5cm hosszan rögzitettem az 1mm2-es testre menő sokeres vezetéket, végül az egészre zsugorcsövet tettem. Régi koaxokon réz az árnyékolás ami jól kibontható, azt akartam , de azt nem sikerült vennem. Kugler úrnál minden kapható szentendrén, a gyergyapipát én is csak ott tudtam beszerezni.
(#) zolika60 válasza V L hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Nem egyszerűbb lett volna valami ilyen? Bővebben: Link Kevesebb munkával szebb eredményt érhetnél el.
(#) V L válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
De egyszerűbb, és 4400Ft-al drágább. Fizeted?.....
De tréfát félre téve én a T. gazdaságos-igy bárkinek elérhető és ugyanakkor tőkéletesen ugyanazt a végeredményt nyujtó megoldást is be akartam mutatni a fórumozóknak. A lényeg hogy ha az árnyékolatlan rész kevesebb mint 4 + 10cm akkor nem zavart be az elektronikának. ( a leghosszabb kábelon 20cm szabadon hagyva r=1K szürés mellet , ha az injektor mellet vezettem be tudott kicsit zavarni!)
(#) V L válasza svgyula hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Szia!
A HHO fő paramétereit eláruod?( pl. 21db 12*8 lemez +nnn-nnn+ stb elrendezés 3mm-re szerelve, 22Khz pwm stb. ) Te mekkora kondit tettél a gyertyákra?
(#) svgyula válasza V L hozzászólására (») Szept 8, 2011 /
 
Szia! 2db 1nF/gyertyan
A bontó 21 lemezes 10x10cm ~2mm távolság 1liter/perc ~16A itt van fenn egy videó:
http://www.youtube.com/watch?v=MztWFJ_pVao
(#) Vakegér válasza svgyula hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Megnézted már a gyertyákat?
(#) Vakegér válasza V L hozzászólására (») Szept 30, 2011 /
 
Hogy változott a szikra?
(#) V L válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 1, 2011 /
 
Szia
Hát látni nem látom, és mérni sem egyszerű házilag.
A szikra energia biztos hogy javult mert a soros ellenállás a cu kábelek és a 0 ohmos gyertya miatt minimum a harmada alá csökkent, vagyis az áram a háromszorosa lett.
Azért is szükséges az árnyékolás mert ez most a zavarvédelem!- (egy 10cm-es -nél hoszabb árnyékolatlan gyújáskábel már tudott zavart produkálni.)
A korábbi nyomaték hiány a 800...1600-as fordulat tartományban megszünt!- nekem ez a legbiztosabb
mutatója a javulásnak.
Azóta a kipufgóra szerelt gőz felmelegítőt is beépítettem a fogyaszás tovább csökkent. Eddigi legjobb érték adódott 5.6 l/100Km országúton. Ez már a gyári érték alatt van ami az itthoni benzinnel kiválló érték. Egyelőre nem csinálok több módosítást, a téli viselkedést si tesztelni kell!
(#) svgyula válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 2, 2011 /
 
Szia!
Holnap megnézem ma már nincs hozzá kedvem se időm sem. De jó mert legalább egy hosszabb út után álltam le.
(#) Vakegér válasza svgyula hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
A szikra mennyit változott?
Milyen most?
(#) amper_vadász válasza svgyula hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Szia Gyula! Mennyi km-t futottak már a gyertyák összesen? Úgy értem a csont új gyertyák beszereléstől mostanáig. Nem a pgy. alatt futott km érdekel, az egész.
(#) svgyula válasza amper_vadász hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Szia! Ezek egy kivételével két éve vannak benn (egyet eltörtem nyár elején)~20000ezret mentek. Azt hogy milyen a szikra sajnos egyedül nem tudom megnézni de azt hiszem hogy így hogy kinn van nincs is sok értelme mivel nyomás alatt teljesen másképpen működik. Az tudom hogy teljesen sima a motor járása és egyenletesen húz a nagy gázadásra is rendesen reagál.
(#) Vakegér válasza svgyula hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Azért érdeklődöm a szikra iránt, mert én árnyékolást tettem a kábelokra és a szikra kék színű és egyre kisebb lett ahogy növeltem az árnyékolást.
(#) amper_vadász válasza svgyula hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Szia! Köszönöm, csak a futott km miatt voltam kíváncsi, ennyi. Pusztán "szakmai" ártalom.
Használj csuklót is a crova gyertyakulcsnál, az nem feszül meg, s épp marad a ki-be szerelt gy.gyertya.

Ha érdekel, Te is meg tudod nézni a szikrát egyedül is a kiszerelt gyújtógyertyádon. Ott van előtted az önindító, ha minden igaz, megy rá egy vastag kábel az akku + sarúról, és egy vékony kábel, ami a gyújtáskapcsolótól jön 50-es pont. Ha a váltó üresben van! és ráteszed a gyújtást, majd a motortérből az önindító mágnes kapcsolójára + áramot adsz rövid időre, az önindító tekerni fog, s lesz közben szikrád is.. Vigyázz, mert 30kV nagyot tud ütni már, ne csapasd meg magad, elég kellemetlen az elektronikus gyújtás erős szikra levezetése.

Láttam kiszerelt normál gy.gyertya működő elektródáit, és ami mini p.gy-al működik. Elég látványos a javulás 500pF 30kV-nál, de vigyázz, mert ott már UV fény is van, ne nézd sokáig, vagy csak védőfelszereléssel. Nálam a p.gy-tól a motorolaj is sokkal tisztább marad, mivel jóval intenzívebb a szikra az elektródák között, ami jobb üzemanyagégést eredményez. Kár, hogy az autógyárak nem ugrottak még mindig rá, jobban mutatna a még alacsonyabb CO2 g/km érték.
(#) amper_vadász válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 3, 2011 /
 
Szia! Árnyékolással is tudsz szekunder kapacitást készíteni ( max. 150pF lehet: tarafó <-> gy.elosztó, gy.elosztó <-> gyertyapipa között, a gyújtókábel össz. hosszától függően, de a gy.elosztó és a gy.pipa között azonos hosszúságú legyen minden gy.kábel! ), de a gyertyákra utólagosan szerelt kondenzátor kapacitás nagyobb ( 100...500 max.750 ) pF 30kV értéket fog produkálni, de ez gy.trafója és gyújtása is erősen válogatja már! Légköri nyomáson működhet nagyobb pF kapacitással is, de kompressziós nyomáson már nem biztos, hogy nagyobb pF értékkel is sikerül átütni az eredeti gyári szikraközt. Jól írta Gyula. Ilyenkor lehet trükközni vagy a pF értéket kell lecsökkenteni, vagy az eredeti szikraközt lecsökkenteni, vagy a gyújtószikra feszültséget növelni, lásd Tomabear 40kV trafója ( + lehet akár ilyenkor már a gyári szikraközt is növelni, de csak körültekintően, olyan szitu ez már mint a "mérleghinta" és azonos motor típusoknál is lehetnek különbözőek az értékek ).
(#) Vakegér válasza V L hozzászólására (») Okt 4, 2011 /
 
Közzé tennéd a "gőz felmelegítőt "?
Kíváncsi vagyok rá!
(#) amper_vadász válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 4, 2011 /
 
Bővebben: Link Bővebben: Link egy kis olvasgatni való
(#) V L válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
Szia a HE másik fórumán tárgyaljuk:
Bővebben: Link
Az a lényeg, hogy a buborékoltatóból jövő párás levegőt a kipufogó hőjével száz fok fölé hevítjük, és így megy a torokba.
(#) Vakegér válasza V L hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
A buborékoltatóba honnan kerül a levegő?
(#) amper_vadász válasza Vakegér hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
(#) V L válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 5, 2011 /
 
Szia sok autónak gyenge a gyújtása, és ha gáz, E85, HHO, vízgőz, stb van az égéstérben akkor jobb szikra szükséges a begyújtáshoz, pl. plazmagyújtás. Tehát először kell ezt megcsinálni és utánna a többi módosítást.
(#) amper_vadász válasza V L hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
Szia! Maradjunk annyiban, hogy minden gyári szikragyújtású belsőégésű motornak igencsak gyenge gyújtószikrája van, gyújtófeszültségtől és gyertyahézagtól függetlenül, kivéve az a minimális Otto motor, amire utólagosan plazmagyújtás is került. A gyújtótrafó energiájának csak töredékét képesek a hagyományos gyújtások hőenergiává alakítani a szikraközben, igen rossz a hatásfoka! Parazita szikrás gyújtás ráadásul a kipufogó ütembe pocsékolja az energia egy részét, és feleslegesen dolgozik az a gyertya! Érdemes a gyújtógyertyákat nem elhanyagolni, régen 3-4 ezer km-enként illett a gyertyahézagot ellenőrizni. A hézag a működés közben fokozatosan nő, és a hengerben a kompresszió nem csökken drámaian eközben. Ilyenkor egyre nagyobb feszültség kell a növekvő gyertyahézag átütéshez nyomás alatt! Egy db-ig ez megy is, majd a trafó ( mivel az elektródák között növekedik a távolság ) képes saját magát agyon csapni! Ettől pusztulnak a Renault Ford stb. gyújtótrafó is! Nem a gyártástechnológia rossz, nagyobb szervizintervallumot akartak a gyártók egymással versengve, közben pár dologról elfeledkeztek. Itt most valaki mondhatná, ott van már az iridiumos gyújtógyertya 100000km teljesítménnyel. Igaz, hogy keményebb az elektródája, de az elektróda felülete jóval kisebb! Egy hagyományos gyújtógyertya még az elektróda hézag "ellenőrzés" mellett is többet tud, többre képes , mint az iridiumos gyertyák. Ezt tapasztaltam.
A motorba jutó minimális, de magas hőmérsékletű gőz* pedig +extra gyújtásra is képes.
(#) V L válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 6, 2011 /
 
OK
Mint láthatod átküldöm azt aki kilép az aktuális témából, de sokan nem tudják mi az egyik oka a motorok túlfogyasztásának. Ha pl. 50% benzin 50% E85-öt használnak, mondjuk 1,5 literrel több a fogyasztás, és amint csinálnak plazmagyújtást, a túlfogyasztás csökken egy literrel. Egyébbként én úgy gondolom az is a téméhoz tartozik amit begyújtunk a plazmagyújtással. Tisztelettel: VL
(#) svgyula hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Tisztelt Uraim! Ide is belinkelem azt a videót amiben megpróbáltam összefoglalni a három dolgot. Tehát a HHO, meleg párás levegő, és a plazmásított gyújtást. a gyertyapipára elhelyezett kondenzátorokat külön közelről is felvettem hátha valaki ihletet kap : Bővebben: Link van magyarázat is mellette!
(#) gabylala hozzászólása Okt 12, 2011 /
 
Hello uraim! 0 ohmos gyertgyát akarok venni, de az autósboltban az eladó azt mondta, hogy igy nem tud keresni, mert nem látha milyen ellenállású a gyertya, csak ha megmondom a kocsi tipusát ahhoz tud adni. De azt nem tudja hogy milyen ellenállású.
Tud valaki konkrét tipust javasolni gyertyából ami 0 ohmos?
(#) amper_vadász válasza gabylala hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Szia Lala! Az ellenállás jele az R betű, keressen olyat a boltos, amin "nem" szerepel az R jelölés, de vihetsz ohm mérőt is, az a tuti. Na komoly autóboltos lehet az az eladó. Biztos egy ABC-ből ment oda dolgozni, és sose volt benzines kocsija, vagy nem is érdekli, amit a munkahelyén csinál.
Következő: »»   11 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem