Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Plazmagyújtás
 
Témaindító: nick81, idő: Dec 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 18
(#) Vakegér válasza amper_vadász hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Én a "megeszi"-t úgy értettem, hogy a + meddő teljesítményt kompenzálja az ellenállás növekedése miatti teljesítmény csökkenés és így az elektródákon kinyert energia érezhetően nem változik!
(#) Lacq hozzászólása Aug 15, 2011 /
 
közben írtam a megadott címre a gyújtókábelek ügyében.
Most várom a válaszukat
Kíváncsi leszek mekkora lesz az anyagi kár Arra gondoltam hogy mivel nem nagyon tudom beletenni a motorom miatt az átalakított gyertyákat ezért rendelek gyárit és bepróbálom a kis ellenállású gyújtókábelekkel.
Igaz nemrég cseréltem le a gyertyákat és a régi szett még megvan. Láttam a linkelt oldalon hogy van lehetőség sima kábel rendelésére is. Mivel a gyertyapipáim nem hagyományos kialakításúak azért gondoltam arra hogy magam cserélném le a kábeleket. Így néznek ki kb.
Ugye ezek a kábelek kb 10-12Kohm / méter.
A csatlakozásokat nem szedném szét csak a kábelt vágnám el és valahogy összekötném és szigetelném normálisan

k_bel9sr.jpg
    
(#) Vakegér válasza Lacq hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Toldozgatásnak semmi értelme úgy sem tudod az eredeti szigetelési értéket visszaállítani - pára, víz, hő ....stb -.
Ne csak a kábel ellenállására gondolj hanem az egész nagyfesz. részére!
Erről papoltunk egész eddig!

Most szabin van a Kugler Úr, de ha megjön utána beszéld meg inkább vele. Mindig autótípushoz kell igazítani csak a kábel csere önmagában általában halottnak a csók!
(#) Lacq válasza Vakegér hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
csak kérdés volt de közben számolgattam. Ugye az ellenállás azért kell hogy az áramot korlátorruk. Ha minden 0 Ohm-os akkor mi korlátozza az áramot? Meg a trafó tekercselése nem fog leolvadni a nagyobb áram miatt?
(#) Lacq válasza Lacq hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
meg szeretném érteni a dolgot
Ohm törvénye itt is érvényes. Az RC tag működését értem, de azt hogy mitől lesz így nagyobb a gyújtófeszültség nem!

U.I.: írtam h gyári plazmagyertyákat vennék a kocsiba és próbálnám eredeti kábelekkel meg Kugler Úr megoldását.
Csak mivel ez a weboldal arról szól ált. hogy házilag készített megoldásokat osszunk meg egymással
Csak próbálkozom!
(#) svgyula válasza Lacq hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Szia! Nem vagyok elektronikai szakember de sok mindent meg tudok csinálni és itt a gyújtásnál nem az a lényeg hogy megemeljük a feszültséget hisz maga a plazma gyújtás sem erről szól. Ha megemeled a feszültséget akkor olyan kábel kell ami ezt áthúzás nélkül elviseli+le kell burkolni mert lehet hogy pára érzékeny lesz az autód!
Ha jól figyeltem a plazmagyújtásnak az a lényege hogy nem egy impulzus jön létre amikor a feszültség végigszalad a nyújtó rendszeren hanem több mivel a az impulzus egy része töltésként tárolódik a kondenzátorokban és egy(több) plusz impulzust kap a gyertya. Szakemberek azt is mondják hogy ilyenkor fellép a "bőr" hatás azaz az elektronok nem a vezető belsejében haladnak a töltés nagysága miatt hanem a felületén. Na ha minden így van akkor ez egy lényegesen nagyobb energiájú gyújtást ad ami gyorsabb ezáltal tökéletesebb égéshez vezet. Ha a gyújtókábelednek van ellenállása akkor csökken az impulzus ereje a kondenzátor meg elszívja az egyik felét és úgy jársz mint én háromütemű lesz az autó azaz szív-szuszog-b@szik indulni.Én is beleraktam az "arany árú" kondikat aztán a felét kivettem hogy elinduljon az autó. Most még mindig nem vagyok biztos hogy a "bőr" hatás fellépett-e vagy csak sima a gyújtásom és rotort is ki kell buherálni hogy legyen megfelelő nagyságú belépő impulzus.Ezt kellene valahogy megnézni de ez két emberes egy indít a másik nézi. A rotort már átalakítottam ~1 éve úgy hogy a kis vékony lemez helyett egy annak a 5X-a felületet csináltam ott ahol átlép a feszültség a kábelekre. De a rotorban eddig benn volt az ellenállás. Most még azt tudom kivenni. A kábelek meg beforrasztottak tehát ott nincs ellenállás (elméletileg).
Bocs a szakemberektől ha valamit nem szakszerűen próbáltam leírni.
(#) amper_vadász válasza svgyula hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
A gyújtószikra gyári ( 20-25-30kV ) feszültségét tovább növelve ( 35-40-45kV ) lehetőség nyílik a gyári ( 0.6-0.8 ) elektróda szikraköz növelésére is. Egy hosszabb ív jobb munkát képes végezni plazmagyújtás alkalmazása esetén is, gondolom ez nem kétséges. Növelt szekunder feszültségű gyújtásnál, ha van gyújtókábel, nagyobb átütési szilárdságura kell cserélni.
(#) Lacq válasza Skyline hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
megtaláltam a kft aki eladja ezeket az orosz csodákat. Nos kérdeztem a termékről telefonon de semmit nem tudtak mondani csak hogy plazma gyújtógyertya
kaptam egy mail címet hogy írjam le a kérdésem ami az volt hogy "platina vagy irídium elektródás stb." meg "tényleg 10% csökken garantáltan a fogyasztás"
Nem nagyon bízok az ilyenekbe azt sem tudja mit árul
(#) svgyula válasza Lacq hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Szia! Azt a hirdetést én is láttam de volt jó pár olyan hozzászólás egy fórumon ahol ezeket terjesztették, úhogy lemondtam róla. Személy szerint én inkább a magnumtuning oldalán található gyertyát venném mivel ők azért valamilyen szinten elérhetőek és vállalnak garagciát.
De anyagi okokból egyenlőre maradok a benne levőnél NGK 3 pólusú van benne annak is 1200Ft/db.
Erre gondoltam:
http://www.magnumtuning.hu/hu/termek_reszletes/tuning_sportgyertya8
(#) Vakegér válasza svgyula hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Ennél olcsóbban lehet venni az NGK irídium gyertyáját, szerintem az még jobb is!
(#) Lacq válasza Vakegér hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
most nekem NGK BKR5EK gyertyák vannak. NGK V Line 23 lehetne kiváltani más lehetőséget még nem találtam. Voltam délután autós boltba közel 7000 HUF/db igaz neten 4000-5000 között mozog. Bár mindkettőnek 5KOhm az ellenálása
Tele vagyok reményekkel egyenlőre :yes:
(#) Lacq válasza Lacq hozzászólására (») Aug 16, 2011 /
 
Elírtam a típusszámot NGK BKR5EIX kell a másik nem irídium!
(#) svgyula válasza Lacq hozzászólására (») Aug 16, 2011 /
 
Szia! Olvasd el ezt az oldalt! Ha nagyon olcsó ezekre kell figyelni! Én most vettem 1db-ot mert sikerült eltörni és hidd el hogy olyan helyen veszem hogy nem vágnak át most 1200.-Ft/db.
Két éve mikor vettem még 900Ft-volt.
Itt a link:http://vwdepo.posterous.com/vigyazat-hamisitjak
(#) svgyula válasza svgyula hozzászólására (») Aug 16, 2011 /
 
Azt hiszem ez az http://the-filtershop.com/spd/BKUR6ET-10_NGK/NGK_Gyujtogyertya_BKUR6ET10
(#) Lacq válasza svgyula hozzászólására (») Aug 16, 2011 /
 
Elviekben ez jó kell hogy legyen! 1 KOhm-os ezen kívül minden egyéb adat stimmel. Szóval ez milyen lenne a kábelhez?
(#) tomabear hozzászólása Aug 16, 2011 /
 
Sziasztok!

Ha nővelitek a trafó teljesitményét, mindenképpen 30-50%-kal nagyobb átütési feszültségű kábel kell. Nekem 60kv-os kábeleim vannak a 40kv-os trafóhoz 800 ohm egységnyi ellenállásúak. Én is kerestem nagyobb felületű rotort, de sajnos nem kaptam a kocsimhoz.
Ja a gyári gyertyánál, ha csak a fele igaz amit a gyártó mond 80-100 ezer km az élettartam. A gyártó 160ezret mond.
(#) svgyula válasza tomabear hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
Szia! Amint már írtam én simán átalakítottam a rotort. A következő képen lehet a legegyszerűbben megcsinálni.
Fogsz egy darab réz lemezt a sárgaréz jobb mivel keményebb. a rotor "kilógó" nyelve alá becsiszolod úgy hogy tökéletesen kövesse a rotor bakelit ívet! ezután megcsiszolod a bakelitet ott ahova ez a lemez kerül. nem kell nagy ~6-7mm széles és ~4mm magas a vastagságát a kilógó nyelv határozza meg de indulásra lehet 0,5-rel vastagabb úgy is síkba kell csiszolni ha készen van. Ha így előkészítetted akkor 2k ragasztóból kell egy gyufafejnyi a bakelit és a lemez közé úgy hogy a két rezet előzőleg befuttatod a találkozási ponton zinnel!
Ezután berakod a helyére és a két lemezt összeforrasztod mégpedig forró pákával és a ragasztó felüli lemezt nem melegíted agyon. Ezután már csak egy M4-es csavar darab kell a másik végébe hogy ki legyen a rotorod egyensúlyozva. ezt úgy csinálod hogy befúrsz egy menetet és beragasztasz egy csavart amikor a ragasztó megkötött lecsiszolod síkban mind a két felét és kész a rotorod! az enyém már évek óta ilyen! Most még az ellen állást is áthidaltam mert kevés volt a trágya a kondikhoz! Most már lényegesen jobban lehet a hatást érezni észrevehetően erősebb lett az autó! A kipufogó szaga is megváltozott!
(#) Vakegér válasza svgyula hozzászólására (») Aug 17, 2011 /
 
A rotor réz nyelvének a megvastagításának volt érezhető hatása?
(#) Lacq hozzászólása Aug 18, 2011 /
 
Beszéltem Kugler úrral. Visszajött a szabiról
Sok infót megvitattunk és kiderült az is hogy olcsón dolgozik! Ez annyit jelent kb. annyiba kerül mint a gyári szett. Pár kérdéses dolog még van, ezeket még kitalálom.
Kugler úr szerint nem kell feltétlenül kicserélni a gyertyákat
Egyenlőre megrendelem tőle a kábelszettet és kiderül mi lesz!
Majd közlöm az infókat!
(#) svgyula válasza Vakegér hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Nem is akármilyen! Ezzel már akkor is foglalkoztam amikor a régi 120-as skodám volt és annál is nagyon megváltozott a motor viselkedése. Az is dobott rajta amikor kísérletből kivettem az ellenállást és úgy próbáltam! Azért csak próbának szántam mert azt hittem bezavar a rádiónak de nem hát úgy hagytam. Évekig teljesen jól működött amíg el nem adtam!
(#) svgyula válasza svgyula hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Tettem fel pár képet hogy hogy is néz ki:
(#) svgyula válasza svgyula hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Itt a maradék
(#) Vakegér válasza svgyula hozzászólására (») Aug 18, 2011 /
 
Mekkora ellenállás van a rotorban?
(#) svgyula válasza Vakegér hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Szia! Nem mértem de kb 5 kOhm. A régi kocsimnál még néztem szikrát is miután átvariáltam és megnövekedett a szikra vastagsága valószínűleg nőt az áram erősség is. Most nem vettem ki belőle az ellenállást mert be van öntve műgyantába, csak áthidaltam. A réginél egyszerűbb volt ellenállást kivettem és tömör rezet tettem a helyére (hegesztőpálca 3mm-es)!
De eddig így is jó
(#) Vakegér válasza svgyula hozzászólására (») Aug 22, 2011 /
 
A Golf III-as 1.4-es motor rotorjában 1kOhm-os ellenállás van. Ennek likvidálása attól tartok nem okoz túl nagy változást!
(#) svgyula válasza Vakegér hozzászólására (») Aug 23, 2011 /
 
Szia! Hát valamennyi van mert 1kohn ellenállást használnak a ledek meghajtására is. A gyújtásnál a feszültség is minimálisat de a fontosabb hogy az áramerősség csökken. Viszont ebből adódik az is hogy a kondenzátorok feltöltéséhez nem elegendő az impulzus.
Legalább is nálam ez volt. Előtte minimális volt az észrevehető változás. Amikor viszont a rotort is átalakítottam látványos volt a dolog. Hangsúlyozom nálam. Nekem viszont 2 db 1Nf kondi van benn. lehet hogy a 470Pf kondihoz már így is elég a gyertyánál viszont nem tudom mit csinál mert még nem láttam az eredményt csak éreztem. Most karosszériásnál van az autó utána majd megnézem az eredményt a gyertyákon.
(#) V L válasza amper_vadász hozzászólására (») Szept 3, 2011 /
 
Üdv plazmásitók leállt a fórum pedig a szabiknak vége.
De a témára térve. Menyi energia is kellene egy szikrába, hány amperos legyen, mi a jó a benzin, a gáz, az E85, a HHO-val dúsított rendszer estén ? A tapasztalatok fontosabbak mint az ideológiák, de azért a nagyságrendeket szeretném tisztázni. Pl. az 5- 10A-es szikra, ami 0,1mjoule-t tud ( 1µF/400V on vagy 0.4nF 20KV-on) már elegendő bármelyik üzemmódhoz?
(#) V L válasza V L hozzászólására (») Szept 4, 2011 /
 
Bocs az előbb elírtam a gyujtási energiát. Igyazából 100...150 mj-ra gondoltam ez már tuti lenne. Egy kicsit számolgattam, és az alkalmazott max. kapacitás 1 nF csak dupla feszültséget tudó gyujtótrafó esetén képes a min. szükséges kb. 15Kv-ra töltődni. (0.8 mm gyertya hézag benzin üzem) , így érthető miért nem működött átlagos trafóval, ahhoz én kb. 220pf-et alkalmaznék. Hatása 0 ohmos gyertyán már 20..25 pF-nek is van! És ezt fillérekből, a gyujtókábel árnyékolással is megolhatjuk. Ezt én azzal magyaráznám, hogy az 1-2 A-ra korlátozott áramú gyújtást már ezzel is min. 10-20 A-ra növeljük.
(#) svgyula válasza V L hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Szia!
Miért növekedik meg a kábel árnyékolásától a leadott áram?
Ha jól tudom a kondenzátorok működési elvét akkor itt egy a kábelszigetelés helytett más anyagot kellene alkalmazni a "fegyvezetek" között hogy feltöltődjön nem? A másik a kondenzátor kapacitását a felület határozza meg és a "fegyverzetek" távolsága. Az rendben hogy a hosszú kábelen lesz felület de nem nagy az a távolság? Viszont ha a hagyományos gyújtókábelt leárnyékolod akkor elég nagy annak a veszélye hogy háromütemű lesz az autód HA valahol áthúz mivel alapesetben mindentől távol van tartva amin test lehet. A szilikon szigetelésű kábel meg már nem filléres dolog(sajnos) és akkor már érdemes a gyári árnyékolású vezetéket megvenni persze azt meg házilag nem lehet normálisan darabolni és a csatlakozást megcsinálni. Ki lett ez találva! Már végigjártam megvettem az árnyékolt szénszálas gyújtókábelt aztán csodálkoztam hogy az autóm gyorsításnál olyan lett mint a bakkecske! már mindet átnéztem mire elöntötte az ideg az agyamat és vettem hagyományos gyújtókábelt és beforrasztottam ÉS LŐN VILÁGOSSÁG! az autó úgy ment mint a doxa óra és nem rángat és minden OK.
(#) V L válasza svgyula hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Szia nekem 1500Ft-ért sikerült 5 m CBL 592 rézeres (1.25mm) szilikon kábelt venni. Ez ha 35cm szakaszt árnyékolok akkor kb. 50pF kapacitást tudtam mérni. Azért választottam ezt mert ebben a legvastagabb a Cu ér.
Létezik olasz és francia autóhoz kábel ami 2Kohm/m és a feltekert ellenálláshuzal 2mm átmérőjű, ez kb 80 pF lenne a 35 cm árnyélolással, de ezek tényleg arany árban vannak.
Árnyékolni mindig csak új sérülésmentes kábelt szabad, és a csatlakozástól 2...3 cm -t kihagyva!
A kapacitás alkalmazásával azért nő az áram mert a benne felhalmozódott energia ( ami kb. 100..300 us alatt töltődik a 2...10Kohm generátor ellenállás miatt) sokkal rövidebb idő alatt sül ki (ha a gyertya +kapacitás+ ívplazma belső ellenálása kb. 10 ohm, 0.1us alatt adja le az energiát). Gyárilag is alkalmazzák ezt a megoldást a gázmotoroknál, ahol alapból 40KV-os tafó és 1.1mm gyertya hézagot alkalmaznak. A 8mm-es kábel 50cm -es árnyékolással kb. 50pF/45KV a létrehozott kapacitás. A jó minőségű csatlakozókat könnyű szerelni, még spesiális saruzó fogó nékül, egy nagyobb kombináltfogóval is tökéletes lett. Vigyázz a forrasztás 150 fokon elengedhet, ezért biztosabb a saru. A gyorsításkor kihagyó hengert azt a kábelek egyenkénti cseréjével behatárolhatod, gondolom ellenállásmérővel mozgatva tekergetve a kábelt a mérés közben ( ekkor is fixet kell mérni) már ellenőrizted.
A Kábeleimen zavarvédelemre a gyujtás elosztónál lévő pipákban benne van 1Kohm. Holnap csetélem át a kábeleket. A gyertyákat már kicseréltem ellenállás nélkülire két hete, minimális a javulás, igaz amit kivettem azok sem futottak még 1000Km-t.
Én azért haladok lépésenként, hogy jól lássam a hatást. A másik fórumon kértem hogy az 1l/perc HHO-ra mi a leg optimálisabb megoldás de még csak kőrvonalazódik. Nem érten hogy aki már 4l-es fogyasztásnál jár miért nem segít?
A 11éves autóm a vásárlás után 9,3l-es fogyasztást produkált a 95-ös benzinnel. Most még gyári állapotban mindent kijavítva a fogyasztás 6,7l. Ezt szeretném 5l alá küzdeni.
Következő: »»   10 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem