Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
igen én tennék, mert különben inditórelé kellene(pontosan az áramfelvételhez állitott.) lakatfogóval megnézném az üresjárási áramokat -majd a leterhelteket .Azt a kondit választanám amelyik kisebb áramot adott mindkét esetben . utána 1 óra trehelt üzemben a melegedését nézném , legyen kb 60 C alatti.
Sziasztok!
Van egy guberált IMI mosógépmotorom, hogy kell bekötni? Típusa: GU 950 F7n1 Adattáblája szerint 2/16 polusú üzemmódja van; 250/55W; 3,5/1,5A; 2800/325f/p; 16/16µF 480V illetve 300V üzemi kondik; S2-10/S2-60 perc üzemmód. (Jól gondolom, hogy utóbbi szerint alacsony fordulaton folyamatos, nagy fordulaton meg csak szakaszos üzemet bír? -10/60perc?-) 3-3 csatlakzópontja van, két sorban, a drótokon feliratos cimkék találhatók: U1-V1-W1, között lehet a nagyobb ellenállásértékeket mérni, (gondolom ez a kissebb fordulatú üzemmód tekercsezete). U2-V2-W2 van a másik sorban (másik sorhoz nincs ohmos kapcsolat). /az ellenállásértékeket mutatós műszerrel mértem/ U1-V1~55ohm; V1-W1~52ohm; U1-W1~70ohm; U2-V2~8ohm; V2-W2~27ohm; U2-W2~20ohm; gyári 16µF-os kondi megvan. -Hogy kell alacsony fordolatú üzemmóbra bekötni? -Hogy kell magas fordolatú üzemmóbra bekötni? -Ha esetleg szükséges, lehetséges valahogy ellentétes forgásirányra bírni? Köszi előre is!
Szia!
A bekötés: Bővebben: Link
Sziasztok!
Új vagyok itt és teljesen laikus, de szeretném a segítségeteket kérni egy IMI motor betonkeverőbe való bekötéséhez.A mellékelt képeken látható módon kötöttem be, de valami nem jó, mert nem indul el csak ha rásegítek egy kicsit, viszont ilyenkor abba az irányba amerre megforgatom.Rossz valami a motorban,vagy én kötöttem rosszul? Megköszönöm,ha valaki tud nekem segíteni.
Szia
Az U1…U2 között van a főtekercs, Oda kellene a fázist- nullát kötni. Ha jól látom az U2… V2 csak összevan kötve de nem megy rá vezeték. Ha kék és a barna a fázis nulla akkor a barna vezetéket tedd a U2…V2 összekötésre. Vigyázz, a kondenzátorba lehet feszültség!!! üdv.
Szia!
Ha csak a fogaskerék hajtása /áttétele van akkor kevés a 250 W-s motor. kb. 500-750W kellene. ha a fordulatod 1420 .....kicsi az inditó nyomatékod... Az újabb kinai betonkeverőkben van egy ékszily+ fogaskerék áttétel is--- igy a motor 2800-s fordulatú. Ez a jelenség 1 fázisú motoroknál normális eset , bármerre elindulhat....
Köszi az infókat.Ugyanilyen motor volt benne eredetileg is és tökéletesen működött,bőven elég volt neki a 250W.Csak amióta kölcsön adtam a sógoromnak azóta szállt el belőle az erő.
Szerencsére sikerült majdnem ugyanolyat szereznem,de persze a bekötések teljesen mások,így azt nem tudtam lekoppintani.Fongab ajánlatát holnap kipróbálom. A barna -kék a kondié,a 2 fekete jön a kapcsolóból.A földet azt tudom. Melyikek nincsenek jó helyen?
Szia
Akkor a jelőletlen feketét kell áthelyezni a másik összekötésre. A pirossal jelőlt marad. üdv.
Köszönöm nagyon.Magamtól nem mertem odakötni,mert így nagy lett benne az erő.Remélem nem ég le :taps:
Üdvözlök mindenkit!
Segítséget kérnék tőletek a képeken lévő motor teljesítményére, fordulatára és bekötésére vonatkozóan. Már régen porosodik a polcon nálam és szeretném beüzemelni. Szerintem eredetileg hidrofort hajtott újkorában, a tengely méreteiből gondolnám ezt. Előre is köszönöm mindenkinek!
Szia!
NDK-s mosógép motornak nézem,max 250 w a teljesítménye, esetleg kevesebb.. Egy rövidrezárt forgórészű asszinkron motornak tűnik, belül összekötött csillagpontal. Kondival elvileg indítható egy fázisról is. A fordulatszámát akkor tudod meg, ha felpörgött Üdv Z
sziasztok! Olyan jellegü kérdésem lenne hogy van egy villanymotorom. IMI gyártmány 220V-os vagyis gyárilag igy jött ki. Van rajta egy kondi nagy hengeres zárt fém házban, másik oldalon egy kis dobozkában valami inditó relé szerüség. Kettő kérdésem lenne az inditó relé az idők során öszetört még müködik de. Ki lehet e kötni és helyette tenni egy nyomógombot amit indulásnál megnyomok, mint a régi terménydarálókon. Vagy a relét nem a nyomógomb nyomkodás kiváltására találták ki?
Másik kérdésem ezt a mocit rá lehet e kötni egy frekvenciaváltóra? A frekiváltó egy 220V-ról üzemelő készülék és ugye elvileg háromfázist ad le. Megoldható e, hogy a motorról lepakolom a relét a kondit és direktben megy a frekiváltóról? Volt már dolgom frekiváltókkal de eddig csak mezei háromfázisu motorokat kötöttem be, gyárilag 220-as kondis stb. felszerelt mocit még nem alakítottam át meg valószinü nincs is három tekercse nem ismerem a tekercselését. Ha kell csin képeket. Köszönetel az infókat.
Szia!
A relét valóban a nyomógomb kiváltására találták ki. Ha egyfázisú motor fordulatszámát szeretnéd szabályozni, akkor használj speciális egyfázisú kimenetű frekvenciaváltót.
Üdv mindenkinek. Problémássá vállt számomra IMI motorokhoz alkatrészek beszerzése. Itt ventillátor- búrára, ventillátorra, kapocsdeknire (a bekötő-dobozra), és annak fedelére gondolok... illetve relére...általánosságban, minden féle IMI motorok esetében gond lett.. Illetve a ventillátor-búra EVIG motoroknál is gond...van valakinek ötlete?
Amelyik motor gyárolag 220 voltra van tekercselve, abban két fázisra vonatkozó tekercselés van, ha kalickás forgórészű..(vagyis ha a forgórésze alumíniummal ki van öntve, nincs tekercselve). Az egyik fázis a főfázis, ami dírekt 220 voltra van méretezve, ez adja a motor üzemi nyomatékának ..vagy csak döntő többségét, vagy az egészet.. A másik fázis a segédfázis. Ez utóbbi ahhoz kell, hogy álló helyzetből el tudjon indulni a motor. (illetve állandó üzemi kondenzátoros bekötés esetén üzem közben is segítheti a motort). Ha indító relével, illetve nyomógombbal van bekötve egy motor akkor csak az indításkor záródik a segédfázis-tekercselés áramköre, így csak az indításnál, vagy ha lefullad a motor egy esetleges túlterheléstől, akkor van szerepe. Ami nagyon lényeges, hogy a segédfázis-tekercselés általában vékonyabb huzallal készül, mint a főfázis, sőt, ha indító kondenzátoros a motor, akkor időszakos üzemű a segédfázis, ezért még vékonyabb huzallal készül, mint az állandó üzemű kondenzátoros motorok esetében, ezért nem szabad indító kondenzátoros motoron folyamatosan a segédfázis áramkörében hagyni az indító kondenzátort...Főleg úgy, hogy tudjuk, hogy az indító-kondenzátoros kapcsolásoknál sokkal nagyobb a kondenzátor kapacitása,mint az állandó üzemű kondenzátorral levő kapcsolásoknál. Max sokkal kissebb értékű kondenzátort lehet folyamatosan rajt hagyni indító kondenzátoros tekercseléskor...szerintem...
A relé gyárilag egy áremrelé, vagyis a tekercsén átfolyó áram erősségét érzékeli, és minimális, elhanyagolható feszültség esik rajta. A motoroknak mindíg nagyobb az indítási áramfelvétele, mint az üzemi. A relét mindíg úgy kötik be, hogy az áram-tekercse sorba kapcsolódjon a motor főfázis-tekercselésével, így olyankor húz meg, amikor az üzeminél nagyobb a főfázis áramfelvétele. Mikor meghúz, zárja a segédfázis áramkörét, ami viszont létrehoz egy jelentős indító nyomatékot. Mikor felpörög a motor, vissza esik a főfázis tekercselésben az áramfelvétel, és elenged a relé...ez az elve a te motorod indításának.... Illetve még annyi, hogy szerintem akik tervezik a reléket, azoknak nincs annyi eszük, hogy a motor rezgésnek, remegésnek is ki lehet téve, meg le is fulladhat, ezért a reléket nem néhány tized miliméter vastagságú rugóval kéne megoldani (az érintkezőnél), illetve nem kettő miliméteres érintkező pogácsával kellene, mert pl egykörfűrészen nem csak indításkor kell meghúznia, hanem ha megszorul a fában a lap,vagy jóval nagyobb fát kényszerül vágni az ember, esetleg elkap valami szeget ami bele van nőve a fába, és kívülről nem látszik...stb...Az érintkező pogácsa ha bírná is a melegedést, ami rugó nyomja, az biztosan nem bírja 1,5 KW-nál már elég viszonylag rövid idő alatt, és ezért is van az, hogy sok helyen nyomógombbal váltják ki. (A nyomógomb...legalábbis ami régen csengőhöz volt nyomógomb, úgy emlékszek 2 A-ra van méretezve, de legalább dupla allora érintkező-pogácsa van benne, mint egy 1,5 KW-os motorreléjében, és ami lemez az érintkezőt fogja, legalább 3-szor vastagabb a régi csengő-nyomógombban...ezért a nyomógomb kibír akár 30 évet gond nélkül, míg a
relé akár fél évet is..komolyabb teljesítménynél...hála az okos mérnököknek a relé-gyárban). Kissebb teljesítményeknél...750W körül...max 1100W-ig működhet a relé...szerintem rá lehet fogni hogy megbízhatóan...az fölött jobb a gomb, ha a használó tudja mikor kell nyomni..
Beírtam és kihalt a fórum...Elriasztottam mindenkit? Nem akartam...
Nem miattad tüntek el a skacok.
Van ez így, pedig nem is írtál cseppet sem butaságokat. De még akár az is lehet hogy dolgoznak
Köszönöm
Üdv!
Szerintem sima egyfázisú motor. A két szélsőre kösd a fázist(sárga-sárga), az első két csatira a kondit. Az áthidalásokat hagyd rajta. Ha szivattyú motor, akkor valószínűleg 2900 a fordulata. 750W-osak szoknak lenni, ez nem tudom mekkora. Azokon azt hiszem 32µF állandó van. Üdv! Tomi
Hello! Igen köszi az infót kezdem kapisgálni. Vagyis sejtettem de nem teljesen voltam benne biztos. Üdv
Üdv!
Két hozzászólással előbb fázis-nullát akartam írni.( ...kösd a fázist...)
Sziasztok! Segítséget kérek! OZ 90C 4N tip motorhoz mekkora kapacitású kondi kell ? (egy ismerősömnél kellene cserélni, de le van kopva a kondiról minden adat) Köszönöm!
Sziasztok!
Van egy régi 1 fázisú villanymotorom aminek nem tudom a bekötését. Mellékelek egy képet de valszeg az előző tulaj már babrált a bekötésekkel ezért a képen látható bekötések nem feltétlenül mérvadók. Ezeket találtam még az adatlapján: 220V IP44 1100W és talán 2800 fordulatos Tipusa: OZF90L-2N ha minden igaz IMI gyártmánymHa valaki betudná rajzolni nekem a helyes bekötéseket nagyon megköszönném. köszi előre is.
Sziasztok.
Segítségre lenne szükségem, motor bekötése. Egy régi körfűrészt javítottam és javítok szívességből egy barátomnak. A mechanikus részekkel kész vagyok, de sajnos a motor bekötése nem a szakterületem. Indító gombos verzió, relé nélkül. Szeretném tudni, hogy mit hova kössek. A kondenzátor rajtamaradt, a többi vezetéket a kutya kirágta. Tehát az ismeretlen tényezők: Hova kell kötni a nyomógombot és hova a 230V-ot. Nagyon köszönöm a segítséget. http://kepfeltoltes.hu/view/111112/imi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Lehet nem is jó helyen tettem fel a kérdést, mert ez a topic már meg sem jelenik a főoldalon...így nem is biztos hogy sokan olvassák. Hátha...
De úgy látni, Te sem olvasol. Pedig elég lett volna kicsit visszább olvasni, vagy a téma fényképeit kilistázni a fényképezőgép ikonnal, ott a megoldásod, agy hasonló motor kapocsdoboz deknijén, gyári kivitelben.
De ha ennyire nem a szakterületed, hívj villanyszerelőt.
Rendben, köszönöm. Sajnos nem találtam ilyet, amin két áthidalás ebben a helyzet volt, ezért kérdeztem meg. Biztosra szerettem volna menni, pont mivel nem vagyok szakembere a motoroknak.
Igazad van, hívok villanyszerelőt, az a néhány ft belefér még. Nekem megéri azt a pénzt, hogy segísek ingyen egy barátnak. Üdv: István
Hello! Bocs hogy beleszólok! Van egy ilyesmi mocim nekem is majd valamikor napközben kirom róla ami kell vagy rajzolok. Addig is tudnál e olyan képet amin jobban láthatóak a bakeliten lévő feliratok, betük. Esetleg portalanitod egy ecsettel. Talán nem is az a lényeg hogy állnak az átkötések hanem melyik mivel van összekötve. Lehet csak a forgásirányt váltja. És türelem esetenként nem egy gyors topik. üdv
|
Bejelentkezés
Hirdetés |