Fórum témák
» Több friss téma |
Láttam ismerősnél benzines előmelegítőt olajdekli alá nem mai darab de igen hatékony igaz csak magas kocsik alá fér el.
Úgy érted, nyílt lánggal melengeti a kartert?
Minden szempontból a kor követelményeinek megfelelő ötlet, különösen egy műanyag alsóburkolatos autón.
Nem tudom, a Lancerben miféle motor van, de közvetlen befecskendezésűekben kevésbé szokott hatékony lenni a fűtés, ezért gyakran gyárilag szerelik valami kiegészítő vízmelegítővel. Lehet ez egy külön kis kályha, meg lehet (pl. VW-knél) 3 db izzítógyertya a víztérbe csavarozva.
Sziasztok! Sikerült már valakinek valami működő előfűtést csinálnia?
Nekem igen. Két félét is. Itt írok róluk:Bővebben: Link
Üdv!
Nem ismerem a "seviket", de azt kellene megtudnod, hogy nincs-e benne gyárilag pótfűtés, csak kispórolták? Nekem is benne voltak/vannak a relék is, meg a vezérlőm is kapcsolta, csak nem volt bekötve! Na most hogy gyárilag, vagy házi barkács miatt, azt nem tudom. De a legtöbb VW konszern autóiban 93-tól már szinte minden dieselben van. Legelőször (szerintem) ennek járj utána, illetve bontókban érdeklődni, mert ott mindent tudnak! A bontott árak nem olcsók, de nem biztos, hogy drágább, mint házilag össze ütni valami okosságot. A legegyszerűbb szerintem még akkor is a gyári megoldás. Hengerfej végén alucsőben 3 izzítógyertya és 2 perc után okádja a meleget.
Sziasztok!
Az a két perc múlva okádja a meleget azért barokkos túlzás Az 1.9 tdi-mbe kellett a kályha, mert a 3 izzitógyertyás gyári verzió éppen a langymeleget tudta fokozni, illetve a fényszóró fényerejét csökkentette, annyit kajált. A járható út egy vizmelegitős kályha (cca 40-60 e. Huf) ,vagy egy házilag, de ÉRINTÉSVÉDELMILEG MEGFELELŐEN összerakott, hálózatról működő előmelegitő (230-as fűtőbetét, némi rézcső, fitting, gumicső, csatlakozó, egy keringető szivattyú és egy kis táp a szivattyúhoz), ami kb. az előbbi feléből összehozható. A harmadik verzió, amit csak halkan emlitek, az elektromos fűtőradiátor ( pl. A4 Audi tdi-ből), amihez rendesen bontani kell a fűtőrendszert a műszerfal környékén , és csak inditás után segit rá a fűtésre, mivel rengeteg áramot igényel. A kereskedelemben kapható ,fagydugóba épithető fűtőbetétek nagyon jók hideginditás elősegitésére, de meleget nem csinálnak a kocsiban. A legolcsóbb megoldás a villanyos fűtőventillátor az utastérbe hajitva egy időkapcsolós órával üdv: hp
Mondjuk ennyiből már kijön egy jobb fajta kabát is! A ventillátoros megoldást próbáltam én is, de mit ne mondjak, sz@r! Amúgy eladó!!! Olyan mint egy kisebb fajta hajszárító tehát semmit nem ér, azon kívül, hogy nem lehet beszélgetni az autóban, mert elég zajos! Legalábbis ami nekem van. A 3 izzógyertyás fűtés most még elég, de télen..... kit tudja, én még most raktam bele, így nincs tapasztalatom. A másik dolog, az otthoni előmelegítővel annyi a gond, hogy hazafele nem tudja használni, ezért inkább a kályhás megoldás lenne a legjobb, viszont nem 'ócsó'! Ráadásul elég rendesen szét kell kapni az autót hozzá!
A szobai ventilátoros hősugárzóra gondoltam
A kályhához nem kell bontani szinte semmit az autón, viszont a jelenleg elérhető legjobb megoldás....de ez más egy másik téma szerintem...(mielőtt kikapunk offért) üdv:hp
Üdv mindenkinek!
Nem pont ezt a topicot kerestem, véletlenül találtam rá, de beleolvastam az első és az utolsó oldalba és gondoltam, megosztom tapasztalataimat a téma iránt érdeklődőkkel. Egy '83-as Fiat Panda volt az "áldozat", nem mai a járgány, természetes, hogy télen nehezen indult. Megelégelve a jelenséget, keresgélni kezdtem, de a több százezres MTZ melegítőkön kívül nem sokat találtam érdemben. Összedugtuk a fejünket, megvizsgáltuk a lehetőségeket, kerestünk alkatrészt és összeraktuk a képen látható melegítő egységet. Költsége kb. 5.000 HUF volt. (fűtőszál ~2000, időkapcsoló 1000, termosztát, anyagok, némi munka nem volt 2000) A bal oldali (rövid) cső a radiátor aljához van kötve, a másik pedig a vízpumpához. (tulajdonképpen egy csövet vettem ki a hűtőrendszerből és annak a helyére került be ez) Az időkapcsoló azért kell, hogy indulás előtt csak fél órával fűtsön, nem kell egész éjjel mennie. A termosztát 60 fok körül kapcsol ki. A meleg víz - mint tudjuk - felfele próbál menni, így felmelegszik a hűtő és a blokk is, egészen a tetejéig felkúszik. Nem gondoltam volna, hogy keringető nélkül is ilyen jól sikerül. Jól sikerült projekt. Ha valakinek kérdése lenne, szívesen válaszolok. T
Elsődlegesen a fizikai méretet néztük, kevés volt a hely. Miután az megfelelt, jöhetett a teljesítmény, végül egy 800W-os került bele.
Kicsit későn, de hát még csak jön a hideg, ezt leltem:
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2014
Na igen ,ez megint nem azoknak az autó tulajdonosoknak szánták, akik mondjuk a panellakás tizedik emeletéről szeretnék a hálózati feszültséget az utcára eljuttatni a parkoló autóikhoz.
Elég nagy és költséges (na meg energiapazarló) megoldás lenne 5-800W peltier az autóban ...
Üdv! Dízel előmelegítés ügyben van egy gondolatom.
Átfolyós fűtésű mosógatógép fűtőegysége elméletileg egy az egybe beszerelhető az autóba. Azt kéne tudnom hogy hová, hogy a termosztát ne állítsa meg az áramlást. És sokat nem kellene működtetni sem, mert ezek kb. 2000 W-on üzemelnek. Kis szerencsével a cső átmérő akár jó is lehet. A napokban hoznak egy ilyen fűtőegységet, teszek majd fel képet! |
Bejelentkezés
Hirdetés |