Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Generátor építés
Majd feláll. Talán használja a Shift feliratú billentyűt is. :yes:
Pakson nagyobbat is láttam csak ott nem lehetett fényképezni csak nézni meg tapogatni.
Cserébe viszont az működött, ez meg kiállitási darab.
Tisztelt Szakértő Urak!
Lenne egy kérdésem, amire szeretném ha válaszolna az, aki már épített a kérdésben szereplő generátorhoz hasonlót.Tehát a kérdés a következő: megépíthető-e egy olyan légmagos generátor, amit egy állandó 100-120-as fordulatszámu mechanika hajt meg és amihez Q40x10x5mm-es/ NDFeB/van és az elvárt teljesítmény 220-240v 2KW / frekvenciaváltó, inverter és akkumulátor nélküli kivitelben/Milyen átmérőre milyen vtg-ságu és menetszámu tekercs és mennyi mágnes kellene hozzá?! Csak ennyi lenne, köszönettel.... a laikus érdeklődő
Szerintem ez egy igen nagy átmérőjű generátor lehet, bár nem számoltam utána, de 1-2m közé saccolom.
Sziasztok!
Tudtok olyan programot ami a beírt adatokból kiszámolja hogy milyen legyen a felépítése a generátornak?
Én is tanácsot kérnék.
Speciális helyzetről van szó. Egy fizikai modelként egy a mienktől különböző inerciarendszerbe kell áramot bevinni. Egészen kontrétan egy olyan nyáklemezről van szó ami kb 5000/perces fordulatszámmal pörög. A nyákon mikrokontroller és egyéb nyalánkságok vannak, amik különböző méréseket folytatnak. Eddig ceruza akkuval volt megoldva az áramellátás, de adott a lehetőség, hogy a nyákon tekercs is legyen, kivül mágnes vagy szintén tekercs. Mivel a rendszer forog, állandó mágnes is jó, de azt hinném, áramtól vagy akár váltóáramtól pulzáló mágneses térbe forgatni tekercset plusz lehetőségeket ad. Elvileg csak kevés áram kell, 5-10 volt és szerintem max 1 amper. De lehet elég ennek a tizedrésze is. Mivel késöbb lesz fejlsztés, elkél a tartalék, de mivel akkor ugyis uj nyák épül, elgé tartalékként ha az összefüggéseket értjük, s a következő generátort ennek megfelelően nagyobbra vagy nagyobb hatásfokura építjük. Elsőre megelégednék 5 voltal és 100 milliAmperrel, vagyis ha jól számolom, fél watt. A kérdésem, mi a jó elrendezés, két sima tekercs egymásban, vagy inkább sok kis tekercs körbe. ha csak mágnes van tekercs helyett, az mennyire ront? Köszi
Sziasztok azt szeretnem megkertdezni mer ugy halotam hogy DVD lejátszo motorbol lehet generátort csinani vajon ez igaz e??
lehet hogy lehet csak megéri-e tapasztalatszerzésnek jó
nekem valaki segítsen én 50kw felettit szeretnék építeni
Egy nagy (96cm és 150cm közötti ) átmérőjű légmagos generátorra van szükségünk, de nem vagyunk mérnökök, nem tudjuk kiszámolni mi lenne az optimális méret.
Ilyesmi az elképzelés, de nagyobb! : http://mulder82.atw.hu/szelgenerator/szel.php Tudtok segíteni? A tengelyünk fordulata mindössze 10ford/perc! -de aránylag nyomatékos. Az áttételezést kerülném. Kérdésem, hogy: milyen vastag réz huzalból, hány "csévét készítsünk", hány menetet tekerjünk, ha a cséve amire tekernénk 40mm x 20mm x 8mm, és a 40 x 20 x 10-es N42-es mágneseink 7mm vastag vas lapokon lesznek, és kb. 12volt feszültséget szeretnénk így kinyerni. Segítségeteket előre is köszönjük!
Sziasztok!
Olyan kéréssel fordulok hozzátok hogy tud-e valaki olyan generátort ajánlani ami elbír 2db villanybojlert? (2x1,8Kw-os)1500-2000-es fordulatut.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hozzátok nem akkarok nagy feszt csinálni csak egy sima kicsi feszü kb. 12-30V feszü kerékpár generátor félét! Vagyis egy kerékpár generátort szeretnék összedobni és ha lehhetne akkor valaki megtudná mondani hogyan tudnám annak a feszét megnövelni?
A mai kerékpár generátorok rendkívül egyszerűek, de sajnos úgy sajtolják, peremezik össze őket. Ha mégis szétszeded, egyetlen tekercs van a közepében, ami kb 6 V, 3 W-ra készült. Más feszültségre a menetszámot visszaszámolva, egyszerű szorzással (2-5x) lehet áttekerni. A kivehető teljesítmény nem lesz több.
Ilyen esetben mindannyian előbbre lennénk, ha a célt is megneveznéd. Pl. 12 V-ot egyszerű feszültségkétszerező egyenirányítással is ki lehet hozni belőle.
Csak mond mester hogy hogy csiáljam .
hát én ugy 12V-ra gondoltam az nekem megfelel.
Na megmondom mi kell nekem. Egy pont ilyen Ott van lenteb hogy "Egyenáramu generátor azt nézétek meg!" jo lenne ha pont ilyen lenne és állithato lehetne a ellenállást vagy a feszt vagy valamit. Csak ezzel az a bajom hogy nem kapcsrajz hanem egy sima gyakorlati felmérés és nekem kapcsrajz kéne, amin rajta vannak a hogy mi kell és milyen és a müködése vagyis pontos megvalosithato mert eböl nem nagyon veszek ki sokat . Elöre is kösz.
Én még soha nem láttam kerékpárra dinamót, csak generátort.
Érdekes ami a linkeden van. Egyenáramú generátorok a főcím, alcím a bicikli dinamó, (ami egyébként váltóáramú generátor) és röviden szépen leírja egy egyenáramú külső gerjesztésű generátor fordulatszám-feszültség jelleggörbéjét. A probléma hogy ilyen kerékpáron soha sem volt. A kerékpáron egy egyfázisú váltóáramú szinkron generátor van, mert ez egy roppant egyszerű szerkezet. (az egyenáramú generátoron van kommutátor, a szinkron generátoron nincs, így nincs ami kopjon, meghibásodjon. A lámpának meg édesmindegy milyen árammal táplálod)
Mivel a generátor váltóáramot ad le, (igaz a fordulatszámmal arányos frekvenciájút) próbálkozhatnál egy 1:2 áttételű transzformátorral, vagy egy autótrafóval. Mivel ez 6 W körüli teljesítményt ad le, a feltranszformált feszültségen ennél valamivel kisebb teljesítményt vehetsz le.
Tudom hogy a bicon válto áram van de nekem egyenbe kellene de elég lenne anyi hogy egy kapcsolási rajz kéne a generátorol enyi. Szoval én egy egyenáramu generátort szeretnék össze rakni de nem tudom hogy kezdjek neki és egy kapcsolás kéne csak enyi. :smoke:
Mester! Igazán megtehetnéd a kedvünkért, hogy egyből elárulod mit szeretnél. Eddíg arról volt szó, hogy hogyan legyen a bicaj dinamójából 12 V. Kár volt megfutni a köröket, ha megmondtad volna mindjárt az elején, hogy mire kell a 12 V. Olyan nagy kapcsolás sem kell, a generátor feszültségét feltranszformálod, egyenirányítod, Ha szükséges egy stab kockával stabilizálod, vagy egy áramkorlátozó égőn (12 V/6 W) keresztül rákötöd egy akkumlátorra. Arra azért arra számíthatsz, hogy nem lesz valami bika erős, de egy MP3 lejátszó elmegy róla. (annak viszont nem tudom minek a 12 V) Maga a generátor "kapcsolási rajza" az roppant egyszerű, a tekercsében forog egy állandó mágnes.
Köszönöm a jo választ! De amugy nem a generátor kapcsolási rajzát akkartam hanem az egésznek mert nem akkartam fáradozni ezzel de leheht hogy lusta vagyok sry.
Ez nem generátor, csak annak mondják. Főképpen szelet lehet vele hámozni.
Hátigen inkább egy inverter! Bővebben: Link
Idézet: „Atis57 írta: Szia! a rajz lejjebb . a fordulatot megnöveled a slippel tehát ha_1440- az 1500-- igy 1560 tól felgerjed éd biztos az 50 -51 Hz csak dorgatni kell.” Szia. A rajz szerint működik, felgerjed, csak a kondik értékei nem tudom mennyi lehet. ha ebben tudnál segiteni. Köszi.
Sziasztok. Én egy szobabringát szeretnék építeni, autógenerátorból és bicikliből. Annyit olvastam eddig, hogy 600-as fordulaton már tölt a generátor. Nekem kb. 2-5 A töltőáram elegendő lenne. Csak annyi segítség kellene, hogy a generátor, mondjuk 800-1000-1200-as fordulaton mennyi ampert tud tölteni. sehol sem találok ilyen adatot a neten. Van egy 14V 45A képességű generátorom, 12V-os aksit szeretnék időnként tölteni és semmi fogalmam sincs, hogy mekkora fordulatra tervezzem a generátort, hogy még meg tudjam tekerni is. Pillanatnyilag kb.1500-as fordulatot tudnék kihozni a lánc áttétellel, de nem kívánok túllőni a célon. Előre is köszi.
Idézet: „mondjuk 800-1000-1200-as fordulaton mennyi ampert tud tölteni. sehol sem találok ilyen adatot a neten.” Nem csoda, hogy nem találod, mert ilyen fordulaton gyakorlatilag még nem tölt. Autóknál az alapjárat 700-800 fordulat körül van. A generátor áttétele 2-3, azaz a min. fordulat 1500-2000. Alapjáraton meg még csak éppenhogy elalszik a töltésjelző, töltés még jóformán semmi. A töltésnél meg nem az árammal szoktak foglalkozni, hanem a feszültséggel. Áramra felső határ van. 600 fordulaton ha meggerjeszted a teljes 12 V-tal, talán termel annyit, amennyit a gerjesztés elvisz. Nyugodtan hajtsd meg 1500 fordulattal. Amikor elkezd tölteni, úgyis bekorlátozza a teljesítményedet.
Hát a Ladámon régen alapjáraton volt 3 A töltés, de már 14.4V fesz meg volt az aksiban, tehát már leszabályozott a fesz. szabályzó. Ha jól emlékszem 1:2 arány volt a főtengely és a generátor között. Szóval azt javaslod, hogy az áttételekből hozzam ki a maximumot, aztán majd hajtom ahogy bírom? Igazából autóvill. szerelőre lenne szükségem, csak nincs ilyen a közelemben vagy nem érem el.
Elég jól látod a dolgot. Alapjáraton a LADA generátor forog 2000-ret. Ott már tölt is 1-2A-t. Ha ennél jobban bírod tekeri, akkor hajrá.
Hát, csak lassan haladok a bringával, de már kíváncsi vagyok, hogy fogom bírni. Van egy hobbi méretű napelemes rendszerem, és télen gyatra a töltőáram. Azt kellene pótolnom a bringával, egy aksitöltő helyett. Persze csak elvi kérdés az egész. Ha már napelemes a rendszerem, akkor ne kelljen hozzá hálózati áram.
Köszi a válaszokat.
Épp most találtam SKODA 105, 120L generátor adatokat a neten. Azt írja hogy: munka fordulatszám kezdet:1000
áramerősség 2600 ford: 26A max ford. :10000 és 35A Új állapotban. http://tctech.hu/auto/tuning/generator.htm Hát nem tudom milyen lesz a végeredmény |
Bejelentkezés
Hirdetés |