Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ködlámpa beszerelés
 
Témaindító: szokola, idő: Dec 26, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   8 / 10
(#) potkem13 hozzászólása Júl 5, 2011 /
 
Ha már itt tartunk. Vettem a ma ilyen reléket.
Bővebben: Link

A helyzet a következő.
-Villogó led-et teszek rá.
-A lényeg ha ráadom a gyújtást a rled ne villogjon.
-Ha nincs gyújtáson akkor villogjon.

Egy ismerős már kimért nekem egy ilyet, csak az a gond hogy már nem tudom pontosan mit hol mérjek.
Azt a darabot szüleim autójába be is raktuk,mely azóta is működik.
Most szeretnék az enyémbe is egy ilyen megoldást.
Köszi előre is.
(#) akos70 válasza potkem13 hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Nem kell relé.
A villogó led negatív végét egy olyan biztire kötöd, amin gyújtáskor van áram, a pluszt meg olyanra, amin állandóan.

Ködlámpa: 1,5mm2-es vezeték, a poitívot szoktuk kapcsolni, mert negatív a testelés.
40 A bőven jó.
(#) potkem13 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 5, 2011 /
 
Nem is tudtam hogy a led-et így is lehet.
Köszi az infót.
(#) pwr hozzászólása Júl 9, 2011 /
 
üdv mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne h 2db 12v-os hütöventillátort szeretnék bekötni elvileg megvan mindenem hozzá(ugygondolom)csak egy kis elmélet hiányzik
amim van 2db 40A-es 5 lábas relé 2db biztositék ház 30A-es biztikkel 2db Max 50A terhelhetöségü billenökapcsolo. 2-es vezeték.
A válaszokat elöre is köszönöm!
Feri
(#) akos70 válasza pwr hozzászólására (») Júl 9, 2011 /
 
Mi a kérdés?
(#) pwr válasza akos70 hozzászólására (») Júl 9, 2011 /
 
A kérdés a kapcsolási rajz lenne,hogyan tudnám bekötni h ne melegedjen a kábel?
(#) akos70 válasza pwr hozzászólására (») Júl 9, 2011 /
 
A melegedés nem a kapcsolási rajzon, hanem a vezeték vastagságán meg a motor teljesítményén múlik, azt meg nem tudjuk.
De ha a kapcsolód teherbírása nagyobb, mint a reléé, akkor a relét nyugodtan kihagyhatod, és így már egész egyszerű a bekötés is.
(#) pwr válasza akos70 hozzászólására (») Júl 9, 2011 /
 
A motorok teljestítményét sajnos nem tudom,de probáltam bekötni relén keresztül és ugy sokkal lassaban forog mint relé nélkül direktbe.
aztán probáltam csak simán biztit rakni azt röktön kinyomta a nagy áramfelvétel miatt.
mindvégig 2mm-es vezetékkel probálkoztam
(#) ktmpeter hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
fiat punto 1be a korábbi bejegyzések alapján sikerült bekötnöm a ködlámpát.a helyzet az,hogy most a hátsó ködlámpával együtt kapcsolódik az első.vettem gyári kapcsolót előre,hogy külön is tudjam kapcsolni.ezt hogyan kell bekötni?meghaladja a tudásomat.köszi a segítséget előre is
(#) karaszbandi válasza ktmpeter hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Elsősorban meg kell nézni a KRESZ-ben, hogy melyik ködlámpa melyik lámpával és hogyan világíthat!

A legjobb, ha szakemberre bízod.

Egy lámpát símán is be lehet kötni, csak a rend őreinek, illetve a műszaki vizsgán nem fog tetszeni.
(#) ktmpeter hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
De én gyári ködlámpát szereltem fel utólag,belevágva gyári helyre a lökhárítóba.teljesen gyárit szeretnék,ahogy kell.a rendőr nem büntet,ha ködben használom a ködlámpát,csak én szeretném hogy olyan legyen mint a gyári,az meg külön kapcsolható.
(#) shabika hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
Sziasztok. Gondom a következő:
Opel Astra G 2000-es kiadás. Ködfényszoró a lökhárítóban/így vettem/,de sem kapcsoló sem relé. Alánéztem és be van kábelezve, egy barna és egy fekete hesszel kifele. Biztosítótáblán a ködfényszoró helyén a 15A bizti helyett 7,5A-s van bent. Az egyik lámpában találtam egy philipps 12V55W H3-as izzót, de a másikban semmi. Külön fényszoró kapcsolóm nincs csak hátsó. Relé nincs, csak a helye a gyári leírásban. Tanácsokat kérnék sufniszervízhez. Mi lehet a bibi? Én arra gondoltam hogy valaki ezt be akarta kötni már csak... kérdeztem mr.Opelt az üllői úton és 10e az átvizsgálás, gyári kapcsoló szintén egy tízes és meglátják mit mond a műszer. hát köszönöm de az nekem sokk
(#) S.Roland válasza ktmpeter hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Hello megnézted a kábelezést? Nincs odavezetve csak ledugózva ?
(#) shabika válasza S.Roland hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Őszinte leszek, nem tudom hogy kell. Próbáltam vezetni a kábelt h.merre megy de bemegy egy elágazásba és.....
(#) S.Roland válasza shabika hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Amennyiben a biztosíték táblában bent van a relé vagy a biztosíték szedd le nézd meg a hátuljába be van -e kötve vezeték lehet nincs is bekötve akkor neked kell odahúzni a relétől.
(#) shabika válasza S.Roland hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
okay, rohanok le és nézem, remélem kivehető a biztitábla
(#) shabika válasza S.Roland hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
uff. hát nem sikerült kiszednem. viszont fix hogy nem relé a problémám oka. mert átraktam a dudáét ami ugyanaz szóval kapcsoló vagy kábel. a kapcsoló tábla mögé nem tudok bekukkantani, van müszerem/de nem tudom használni/ és nincs bent ködfényszoró kapcsoló
(#) zolika60 válasza shabika hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Először tegyél be egy kapcsolót. Lehet, hogy a vezetéke is ott van, csak nincs bekötve. Egy ködlámpa miatt nemigen gyártanak külön köteget. :yes:
(#) shabika válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
itt a kövi probléma külön opel ködlámpa kapcsolót találni az elöbbi egy hónapban nem sikerült
(#) S.Roland válasza shabika hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Hello,
De mért akarsz ködlámpa kapcsolót venni amikor van benne. Ha szétszeded akkor meglátod , hogy a kapcsoló is benne van csak a nyomógomb nincs azt pedig bele tudod fabrikálni a jelenlegi "ál kapcsolóval" . Opel Vectra B ben is így van megoldva.
(#) shabika válasza S.Roland hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
szóval az egyben kapcsoló is? azt hittem egy vakdugó.
(#) S.Roland válasza shabika hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szedd ki két oldalról egy egy spaklival vagy egyéb fém tárgyal kell kiszedni aminek az élét leragasztod , hogy ne sértse meg a műszerfal borítását. Szétpattintod és meglepődsz milyen leleményesek a németek.
(#) shabika válasza S.Roland hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Szétkaptam. az a mikrokapcsi nincs bent és az a hosszú pözök ami a mikrokapcsolót aktiválja. Szóval ez ismételten magaslabda, vagy erre is van sufnituning?
(#) CsemanAttila válasza shabika hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Helló. Keress neten törött autót, hívd fel és kérdezd meg, hogy ködlámpás e (ha ez nem kivehető a képből) aztán kérdezd meg, hogy eladja-e külön a kapcsolót.
(#) S.Roland válasza shabika hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Hello,
Racingbazar.hu szerintem ott keress. A törött autós halott ügy mert azok akik felteszik ilyen helyre egyben akarja eladni nem csavaronként.
(#) potkem13 hozzászólása Okt 30, 2011 /
 
Üdv urak.
Még most jutok el oda hogy beszereljem a gyári ködlámpákat a Seat Cordobába.
Sajnos a gyári ködlámpa csatlakozók, nagyon drágák lettek volna, utángyártott meg nincs belőle.
A múlt héten sikerült bontottan beszereznem 2db-ot.
Kábeleket, zsugorcsövet stb megvettem.

Kérdésem.... elgondolásom.

- A relé 30- as lábára adok az akksiról egy 20A es biztosítékon keresztül egy állandó pluszt.

-87-re ködlámpák + vezetéke.
A ködlámpák - vezetéke test a kasznin.

-85 testre.

-86 kapcsoló +

Közben gondoltam arra hogy a 86-ra a gyárilag beszerelt hátsó ködlámpa kapcsolóról adom a kapcsolt + áramot. (meg is találtam csak bekapcsolás után van rajta+)
Nem kellene furkálnom csak 1 szál kábelt kéne kivinnem a motortérbe a reléhez.
Együtt működne a hátsóval, lenne visszajelzése gyárilag stb.stb.

Ez a bekötés így rendben van?
Tegyek még biztosítékot valahová?
A gyári kapcsolónak így nem lesz baja?

A válaszokat, segítséget előre is köszönöm mindenkinek.
(#) akos70 válasza potkem13 hozzászólására (») Okt 30, 2011 /
 
Elméletileg a hátsótól függetlennek kellene lennie, de jó így.
(#) Kriminals hozzászólása Nov 3, 2011 /
 
Sziasztok!

Első ködlámpát (egy pár) szeretnék bekötni egy átlagos villamos rendszerű autóba. A hivatalosság (tehát hogy tompított mellett éghessen, nem érdekel, ez most nem szempont.

Az elképzelésem a következő: Hozom a lámpáról a --t ezt letestelem, vagy az akksi -jára teszem.
Hozom a +t a lámpákról majd egybevezetem a két lámpáét, ezt rá egy relére, a reléből pedig rá az akksi +jára. A relét vezérlő +t hozom a lámpa helyzetjelzőjének vezetékéről, és ide teszem be a kapcsolót amivel felkapcsolom. Helyes ez így?

Vagy két relé és két kör kellene a két lámpának? Köszi!

Kivettem egy tucat entert, mod .
(#) hibbantpasi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 3, 2011 /
 
Szia!
Csak halkan jegyzem meg, igy 6V-os izzókat kellene használni a ködlámpákba, előnye lenne viszont, hogy nem lehetne soha "félszemű". :hide: üdv:hp
(#) Kriminals válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 3, 2011 /
 
Köszönöm a rajzot!
Ha jól értelmezem, akkor elvileg ugyanazt rajzoltad le, mint amit én leírtam?!

A relét illetően milyen kellene? Mi a pontos megnevezése?

Köszi!
Következő: »»   8 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem