Fórum témák
» Több friss téma |
Ha már itt tartunk. Vettem a ma ilyen reléket.
Bővebben: Link A helyzet a következő. -Villogó led-et teszek rá. -A lényeg ha ráadom a gyújtást a rled ne villogjon. -Ha nincs gyújtáson akkor villogjon. Egy ismerős már kimért nekem egy ilyet, csak az a gond hogy már nem tudom pontosan mit hol mérjek. Azt a darabot szüleim autójába be is raktuk,mely azóta is működik. Most szeretnék az enyémbe is egy ilyen megoldást. Köszi előre is.
Nem kell relé.
A villogó led negatív végét egy olyan biztire kötöd, amin gyújtáskor van áram, a pluszt meg olyanra, amin állandóan. Ködlámpa: 1,5mm2-es vezeték, a poitívot szoktuk kapcsolni, mert negatív a testelés. 40 A bőven jó.
Nem is tudtam hogy a led-et így is lehet.
Köszi az infót.
üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne h 2db 12v-os hütöventillátort szeretnék bekötni elvileg megvan mindenem hozzá(ugygondolom)csak egy kis elmélet hiányzik amim van 2db 40A-es 5 lábas relé 2db biztositék ház 30A-es biztikkel 2db Max 50A terhelhetöségü billenökapcsolo. 2-es vezeték. A válaszokat elöre is köszönöm! Feri
A kérdés a kapcsolási rajz lenne,hogyan tudnám bekötni h ne melegedjen a kábel?
A melegedés nem a kapcsolási rajzon, hanem a vezeték vastagságán meg a motor teljesítményén múlik, azt meg nem tudjuk.
De ha a kapcsolód teherbírása nagyobb, mint a reléé, akkor a relét nyugodtan kihagyhatod, és így már egész egyszerű a bekötés is.
A motorok teljestítményét sajnos nem tudom,de probáltam bekötni relén keresztül és ugy sokkal lassaban forog mint relé nélkül direktbe.
aztán probáltam csak simán biztit rakni azt röktön kinyomta a nagy áramfelvétel miatt. mindvégig 2mm-es vezetékkel probálkoztam
fiat punto 1be a korábbi bejegyzések alapján sikerült bekötnöm a ködlámpát.a helyzet az,hogy most a hátsó ködlámpával együtt kapcsolódik az első.vettem gyári kapcsolót előre,hogy külön is tudjam kapcsolni.ezt hogyan kell bekötni?meghaladja a tudásomat.köszi a segítséget előre is
Elsősorban meg kell nézni a KRESZ-ben, hogy melyik ködlámpa melyik lámpával és hogyan világíthat!
A legjobb, ha szakemberre bízod. Egy lámpát símán is be lehet kötni, csak a rend őreinek, illetve a műszaki vizsgán nem fog tetszeni.
De én gyári ködlámpát szereltem fel utólag,belevágva gyári helyre a lökhárítóba.teljesen gyárit szeretnék,ahogy kell.a rendőr nem büntet,ha ködben használom a ködlámpát,csak én szeretném hogy olyan legyen mint a gyári,az meg külön kapcsolható.
Sziasztok. Gondom a következő:
Opel Astra G 2000-es kiadás. Ködfényszoró a lökhárítóban/így vettem/,de sem kapcsoló sem relé. Alánéztem és be van kábelezve, egy barna és egy fekete hesszel kifele. Biztosítótáblán a ködfényszoró helyén a 15A bizti helyett 7,5A-s van bent. Az egyik lámpában találtam egy philipps 12V55W H3-as izzót, de a másikban semmi. Külön fényszoró kapcsolóm nincs csak hátsó. Relé nincs, csak a helye a gyári leírásban. Tanácsokat kérnék sufniszervízhez. Mi lehet a bibi? Én arra gondoltam hogy valaki ezt be akarta kötni már csak... kérdeztem mr.Opelt az üllői úton és 10e az átvizsgálás, gyári kapcsoló szintén egy tízes és meglátják mit mond a műszer. hát köszönöm de az nekem sokk
Hello megnézted a kábelezést? Nincs odavezetve csak ledugózva ?
Őszinte leszek, nem tudom hogy kell. Próbáltam vezetni a kábelt h.merre megy de bemegy egy elágazásba és.....
Amennyiben a biztosíték táblában bent van a relé vagy a biztosíték szedd le nézd meg a hátuljába be van -e kötve vezeték lehet nincs is bekötve akkor neked kell odahúzni a relétől.
okay, rohanok le és nézem, remélem kivehető a biztitábla
uff. hát nem sikerült kiszednem. viszont fix hogy nem relé a problémám oka. mert átraktam a dudáét ami ugyanaz szóval kapcsoló vagy kábel. a kapcsoló tábla mögé nem tudok bekukkantani, van müszerem/de nem tudom használni/ és nincs bent ködfényszoró kapcsoló
Először tegyél be egy kapcsolót. Lehet, hogy a vezetéke is ott van, csak nincs bekötve. Egy ködlámpa miatt nemigen gyártanak külön köteget. :yes:
itt a kövi probléma külön opel ködlámpa kapcsolót találni az elöbbi egy hónapban nem sikerült
Hello,
De mért akarsz ködlámpa kapcsolót venni amikor van benne. Ha szétszeded akkor meglátod , hogy a kapcsoló is benne van csak a nyomógomb nincs azt pedig bele tudod fabrikálni a jelenlegi "ál kapcsolóval" . Opel Vectra B ben is így van megoldva.
szóval az egyben kapcsoló is? azt hittem egy vakdugó.
Szedd ki két oldalról egy egy spaklival vagy egyéb fém tárgyal kell kiszedni aminek az élét leragasztod , hogy ne sértse meg a műszerfal borítását. Szétpattintod és meglepődsz milyen leleményesek a németek.
Szétkaptam. az a mikrokapcsi nincs bent és az a hosszú pözök ami a mikrokapcsolót aktiválja. Szóval ez ismételten magaslabda, vagy erre is van sufnituning?
Helló. Keress neten törött autót, hívd fel és kérdezd meg, hogy ködlámpás e (ha ez nem kivehető a képből) aztán kérdezd meg, hogy eladja-e külön a kapcsolót.
Hello,
Racingbazar.hu szerintem ott keress. A törött autós halott ügy mert azok akik felteszik ilyen helyre egyben akarja eladni nem csavaronként.
Üdv urak.
Még most jutok el oda hogy beszereljem a gyári ködlámpákat a Seat Cordobába. Sajnos a gyári ködlámpa csatlakozók, nagyon drágák lettek volna, utángyártott meg nincs belőle. A múlt héten sikerült bontottan beszereznem 2db-ot. Kábeleket, zsugorcsövet stb megvettem. Kérdésem.... elgondolásom. - A relé 30- as lábára adok az akksiról egy 20A es biztosítékon keresztül egy állandó pluszt. -87-re ködlámpák + vezetéke. A ködlámpák - vezetéke test a kasznin. -85 testre. -86 kapcsoló + Közben gondoltam arra hogy a 86-ra a gyárilag beszerelt hátsó ködlámpa kapcsolóról adom a kapcsolt + áramot. (meg is találtam csak bekapcsolás után van rajta+) Nem kellene furkálnom csak 1 szál kábelt kéne kivinnem a motortérbe a reléhez. Együtt működne a hátsóval, lenne visszajelzése gyárilag stb.stb. Ez a bekötés így rendben van? Tegyek még biztosítékot valahová? A gyári kapcsolónak így nem lesz baja? A válaszokat, segítséget előre is köszönöm mindenkinek.
Elméletileg a hátsótól függetlennek kellene lennie, de jó így.
Sziasztok!
Első ködlámpát (egy pár) szeretnék bekötni egy átlagos villamos rendszerű autóba. A hivatalosság (tehát hogy tompított mellett éghessen, nem érdekel, ez most nem szempont. Az elképzelésem a következő: Hozom a lámpáról a --t ezt letestelem, vagy az akksi -jára teszem. Hozom a +t a lámpákról majd egybevezetem a két lámpáét, ezt rá egy relére, a reléből pedig rá az akksi +jára. A relét vezérlő +t hozom a lámpa helyzetjelzőjének vezetékéről, és ide teszem be a kapcsolót amivel felkapcsolom. Helyes ez így? Vagy két relé és két kör kellene a két lámpának? Köszi! Kivettem egy tucat entert, mod .
Szia!
Csak halkan jegyzem meg, igy 6V-os izzókat kellene használni a ködlámpákba, előnye lenne viszont, hogy nem lehetne soha "félszemű". :hide: üdv:hp |
Bejelentkezés
Hirdetés |