Fórum témák
» Több friss téma |
Nem új dolog ez. Bővebben: Link
Azóta is gondolkodok és számolgatok. A te számításaid szerint az én gépemnél az elhasználható energia 220 - 330 Wh, ha a mélykisülést szeretném elkerülni.Mellékelek egy képet, amin rajta van az elképzelt szíjmeghajtás. Ez a meghajtás nem csökkenti eléggé a fordulatot, kell még egy, csak az megfordítja a fogásirányt, mert csak két fogaskerék van benne. Amennyiben ezt a gondolatmenetet követem, A Lada kapcsolószekrénynek visszafelé kellene forogjon, A differenciálról már tudom, hogy nem szabad sokáig visszafele forgatva használni. Saját káromon tanultam meg, de a kapcsolószekrény bírja-e?
Azon elmélkedtem (persze valószínűleg marhaság) hogy egy kis autóban benne hagynám a gyári motorját,és a kipufogógázzal fűtenék egy stirling motort,amivel hajtanék egy nagy teljesítményű generátort.Akkor elvileg a gyári motor teljesítményéből nem venne el a generátor hajtása,és a generátor meg akár folyamatosan tölthetné az akkupakkot,amivel villanymotort hajtanék meg.Mennék villannyal,ha lemerült begyújtom a gyári motort,és folytatom az utam,miközben feltöltöm az akkukat.Vagy akár mehetne a villanymotor rásegítésként is a gyári motorral.Ez így nagy marhaság?
Elvileg müködő képes az ötlet. Viszont ha belegondolsz 3 motor kell a kis autóba valamint benzintank és akkupack, nagy generátor, stirling. Az üléseket még nem is mondtam
Igen ez hely igényes.Kerékagy motorokkal képzeltem el,meg a gyári generátort leszedni,a helyére valahová a nagy generátor meg a stirling a motortérbe.Az akku meg a csomitartótól a padlóig mindenhova.Bár megépíteni nem fogom az anyagiak miatt,csak ötletelgettem magamban.
Azért, hogy nincs pénzed megépíteni, még nem kell a lomtárba süllyeszteni az elképzelést ! A számokkal azért el lehet játszani. Ha érdekelne a téma, utánajárnék, hogy hány kJ hő vész el másodpercenként a kipufogó gázzal, az meghajtana egy stirling motort (de mekkorát ?). Az a motor mekkora generátort hajt meg. A generátor mennyivel emelné az akkupakk feszültségét. Annyi felfogott áram segítségével mennyi utat tenne meg a gépkocsi. minden lépcsőnél veszteség van.
Igen azt tudom hogy veszteség van.Itt iagázból a kipufogó hőjének hasznosításán járt az agyam mikor erre az elgondolásra jutottam.Igazából minden relatív ebben az elképzelésben.Mert a kigondoltak szerint egy kis motorú autóval lenne jó.Szóval a kisfogyasztású motor vihetné magát az autót(mondjuk elsőkerék hajtással)közben a stirling töltené az akkukat.Másik esetben az akku hajtaná a hátsó kereket kerékagy motorral,amíg az akku bírja,ekkor kerékagy motor kikapcs,és a gyári be.Mehet a töltés újra míg haladok.A harmadik lehetőség lehetne az hogy a gyári motor megy alapjáraton,így hajtaná a stirling a generátort,mikozben a villanymotorral haladok.Ha elég nagy lenne a generátor teljesítménye,akkor nem kellene munkaakku sem,mert a generátor folyamatosan tölthetne valamennyire miközben a villanymotor hajt.Hatótávot csak növelne a töltés.Mondjuk egy maruti féle kisautóra gondoltam.Elvileg 14KW-os motorral pont úgy menne mint a gyári 27KW-os benzinessel a neten található kalkulátorok szerint.De ha 2db 3KW-os kerékagymotort kapna,akkor azzal is szépen eldöcögne szerintem 50 körül. 620kiló a széria maruti.Csak kéne egy 6KW-os generátor,és nemtudom mekkora stirling kéne ami tud ~8-9Le-t.Bár kisebb generátor is megtehetné,csak akkor hosszabb a töltési idő,és jobban terhelné az akkukat a villanymotor,még ha jár is a gyári alapjáraton.
Jó napot
Kérdésem volna hogy milyen elven oldotta meg régen azt a szabályzást. Nem kapcsolás érdekel, csak hát rengeteg megoldás létezik és kíváncsi vagyok mások tapasztalataira, megoldásaira. Mármint pl. mit tudott az áramkör, milyen ic vel, ilyesmire gondolok.
Hát egy széria motor részterhelésen bizony rossz hatásfokú még a felét sem éri el a max hatásfoknak vagyis ez így egy csacsiság!
Ha olyan hibridet építesz ahol a benzinmotort csak a maximális hatásfokú tartományban használod, és a felesleget tárolod az akkukban akkor már van értelme mert a villanymotor+hajtás hatásfoka 90%-os és az eredő hatásfokod igy a 25%-ról kb.40%-ra nő. A stirling géppel pedig kevesebb energiát (kb. 5%) haszosíthatsz mint amenyit egy turbóval( 6..10%), ezért nem látom értelmét. Egyébbként ha a motort átkonstruálnánk úgy hogy gőzgép is legyen akkor akár 70%-os hatásfok is lehetséges, de a méretek nagyon elszállnának a költségekről nem is szólva, de ki tudja mit hoz a jövö...
Na,ez így már alakul.Ilyesmi véleményre voltam kíváncsi.Amúgy a 6 ütem is nagyon érdekel,ami ötvözné a gőzgépet,és a benzinmotort.
Üdv.
Tegeződhetünk? Úgy könnyebb.. Több félét is csináltam. Az IC-k :LM324, 358, 393 Ezek műveleti erősítők, ill a 393-as egy komparátor IC. A vége FET volt mindig.Azok előtt BC639-640-es tranyókkal működött a meghajtó fokozat. PWM szabályozással,és Kb.3Khz frekvencián volt ideális. Mivel főleg hajóhoz, ill. repülőhöz készítettem, nem kellett hátramenettel bíbelődni. Működése egyszerű. Modellezésnél a bemenő jel,egy 1és2ms közötti impulzus, ami kb.20ms-onként jön a vevőtől. Ebből kellett a kitöltési tényezővel arányos DC feszt előállítani, amit egy háromszög jellel össze komparálva, megkaptam a PWM jelet. A teljesítménye a Fetek számától függött. Ahol 20A volt az átlagáram, oda általában 3db. 60A-es fetet raktam.Repülőkbe néha 5-öt. Az átmeneti ellenállása 4-5mohm volt. Gyakorlatilag hűtés nélkül tökéletesen működött, ha a fetek gyorsan, nagy árammal voltak nyitogatva.
Keresek egy 300W körüli DC motort, és elküldöm ajándékba, ha kapok címet. OK?
A szíj hajtás nagy súrlódási veszteséggel jár. Fogaskerékkel kellene megoldani, mert kicsi a teljesítmény. Sajnos nincs most több időm, de majd még folytatom. Üdv.
Kedves István
Én Romániában lakom, ez egy kicsit nehézkessé teszi a dolgokat. Lenne egy másik lehetőség is. Ha így is hajlandó lennél segíteni, letárgyaljuk privátban. Hány kg-t nyom egy olyan motor?
Az akku a kulcskérdés mindegyik hibrid rendszernél, főleg az hogy menyibe kerül az egységnyi energiatárolása. Kb. négy év élettartam
Számoljunk most 1KVA -re: LiFepo4: 140EFt Nimh: 80EFt Ólom: 20EFt Mi az az árszint amikor tömegesen terjedhet az Li ? -Talán ha olcsóbb lesz mint az Nimh. -Esetleg ha elektromosan kicsi hatótávúra (kb. 30-40Km) méretezett hibrid kisautó is a piacra kerül.
Szia István
Megkaptam a DC motort. Köszönöm ! Valószínű, hogy a szekeremre nem lesz jó, de szélgenerátorhoz igen. Megpörgettem a tengelyét és kiadott kb. 16 voltot. Áttétellel nagyon jól fogja tölteni az akkut. Elektromos szekér ügyben visszatérek az eredeti tervhez. Van egy 12 V 250W - os dinamóm, már kipróbáltam mint motor, működött, Azzal fogom próbálni, amikor elfogok jutni odáig. Annak az álló mágnesei elektromágnesek, nagyobb lesz a fogyasztás, de ha minden jól megy ingyenenergiával fog működni. Még egyszer köszönöm, tisztelettel: István
Nagyon szívesen.
Szerintem, ha még egy aksit tudnál szerezni, az autódba is jó lenne. De te tudod. Szélgenerátort egyébként nem igen szoktak szénkefés motorral csinálni, oda inkább jó erős neodym mágnest, és légmagos tekercseket szoktak tárcsa alakban összeépíteni. Valahol láttam a neten házi készítésű szélgenerátort. Üdv. Bottlik I.
Az őszinteséghez az is hozzátartozik, hogy ez lesz (ha lesz) az első elektromos meghajtású járművem. Még nagyon sok mindent nem tudok ezekről a járművekről. Én mégis csak szénkefés generátorral fogom tölteni az akkut. A légmagos generátort, amit emlitel, tudom hol tárgyalják:Szélgenerátor topic . Egyenlőre az első lépés, meghosszabbítani a kapcsolószekrény motor felőli tengelyét.
Na fiuk itt egy olyan konstrukció a hibridekbőúl amilyet én is szeretnék, ez áll legközelebb ahhoz amit én is kifejleszettem volna ha mondjuk a fejlsztési gigazgató lennék: Bővebben: Link
Na persze japán, hol máshol fontos a takarékosság... Már csak az árat kell a megfelelő szintre hozni és akkor a következő autóm ilyen lesz.
Remélem nem fognak megkövezni a modik egy kis reklám miatt de ha annyira érdekel a hibrid megoldás akkor nézz be az index rokon fórumába.Nem is kell sokat visszaolvasnod.Egy csávó mopedautót hibrideisitett.Vannak képek a megoldásárol és egy pár tapasztalati irás is.
Létezik - e valami adat arról, hogy egy hibrid vagy egy elektromos autó hány kWh energiát fogyaszt a hálózatból, egy feltöltés alkalmával? Egy ilyen feltöltéssel hány km-t megy és mekkora sebességgel? Pénzben számolva mennyi a megtakarítás, vagy a veszteség?
A kerdesnek igy nincs ertelme.
Konkret autotipusra vagy egyeni megvalositasra mar van. De ugye a sebesseg es a fogyasztas itt is egyutt jar, megpedig nem linearisan. 80-nal SOKKAL tobbet fog enni, mit a 40 ketszerese.
Mint bbalazs irta a kérdésedre nem lehet általánosan válaszolni.
De ha mégis megpróbálnám akkor az eddigi tapasztalatok és a neten fellelhető adatok alapján talán lehet úgy álltalánositani a fogyasztást hogy kb 3-400 forintbol megtudsz tenni 30-40km-ert.Persze autó és felhasználásfüggő.Ugyanennyi forintbol egy jól megtervezett géppel akár 70-80 km is lehet.Persze ez az összeg csak az egyszeri feltöltéssel a konektorbol kivett energia árát jelenti. Ezek nem hiteles adatok és nem is akarok megtéveszteni vele senkit de valami hasonló kölcségekkel lehet számolgatni. Az akkuamortizációrol nem is beszéltem de én valahogy nem szeretem belekalkulállni.Szeméjautónál sem szokták számolni a nagynyomású szivattyú halálát. (vagy példálózhatnék még sokmindennel ami költséges egy rendes autóban és nincs ekocsikban)
Köszönöm, hogy válaszoltál. Többet, mint 30 százalék bizonyára nem tévedtél, de ha 40 - et, még akkor is, ha a kaszni jó és az embernek van pénze, megéri átalakítani, de legyen még egy kocsija. Már csak azért is, hogy nem kell benzinkútra járni. Amennyiben valamilyen zöld energia tölti az akkut, az nagyszerű.
Hát ha zölden töltöd az tuti dolog tud ám lenni,viszont igen költséges kiépiteni 1 KW-os napelemes rendszert.Hátránya hogy álltalában akkor süt a nap mikor dolgozik az ember és nincs otthon.Mire este hazaér az ember hogy feltegye tölteni az Ekocsit addigra már nem lessz elegendő energia a teljes feltöltésig.
Ezért kell azt csinállni hogy a munkahejen kell tölteni.Pénztárca szempontjábol nincs ennél zöldebb. Nekem ez megoldott dolog lenne,márcsak az Ekocsit kéne befejezni.
A kérdést átfogalmaznám: ha a költségek szempontjából keressük melyik autó konstrukció a nyerő?
-Hát ami kompromisszumok nélküli annak olyan magas a beszerzési ára ami jelenleg nem nem térül meg tíz év alatt sem. - Ha egy mopedautót építünk elektromosra házilag( 50-70Km hatótáv), akkor ha a saját munkát nem számítjuk, akkor kb. 70000Km futásteljesítmény alatti megtakarítás hozza vissza az anyag költséget. -a megoldás az lesz ha a kínaiak lekoppintják a toyota megoldását és nagy szériában 25000 dollára szorítják le a kétliteres fogyasztású hibrid árát. -amit használtan xx-évesen majd megvehetünk...( xx+y év múlva) ha pesszimistán nézem a dolgokat.
Sziasztok
Nem tudja esetleg valaki hogy hol célszerű lítium aksit venni ? Valami magyar céget érdekelne.
Ha sok kell akkor Kínában. Ha nem túl sok akkor ez is jó lehet:Bővebben: Link
...vagy az EV permanent.
Le kell görgetni a legaljára.
Nem nagyon szeretem ezt a céget. És nem kell sok csak 2-3db Köszönöm azért linket.
Nem tudom mi a baj az adott céggel - jó lenne ha minden itthoni cég olyan hozzáállást tanúsítana mint az említett.
Az se egyértelmű, milyen Li aksi is kell, mert van belőle pár féle. Ha 2-3 darab kell nem fogsz máshol sem olcsóbban kapni. Szlovákiában, Lengyelországban jóval olcsóbbak az LI alapú aksik, de 2-3 darabnál többe lesz a szállítás, mintha itthon vennéd meg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |